ברקת: כשנתניהו יפרוש, אציג את מועמדתי ואף אנצח

השר לוין: לא הועברה הצעה שנתניהו יכהן 4 חודשים ויפרוש ● שקד: הצעת נתניהו לכחול לבן - העברת משרת ראש הממשלה לגנץ אחרי ארבעה חודשים ● גנץ: ראש ממשלה צריך לשים את המדינה בראש סדר העדיפויות, גם לפני צרכיו שלו ● הליכוד בתגובה: הסיבה היחידה למשבר היא יאיר לפיד

ניר ברקת (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
Noam Revkin Fenton/Flash90
ניר ברקת
07:34 עריכה

הליכוד בראשות גדעון סער משיג 31 מנדטים, לעומת 33 שמקבלת המפלגה בראשות בנימין נתניהו – כך עולה מסקר "מעריב", שמתפרסם הבוקר.

בסקר, שנערך אתמול ושלשום בקרב 650 נשאלים שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, נמצא שבתרחיש שבו נתניהו עומד בראשות הליכוד, איחוד הימין – רשימתם של רפי פרץ מהבית היהודי ובצלאל סמוטריץ' מהאיחוד הלאומי – לא עוברת את אחוז החסימה. לעומת זאת, אם סער יעמוד בראש הליכוד, מצליחה רשימת איחוד הימין לגרוף ארבעה מנדטים.

07:45 עריכה

שופט בית המשפט העליון מני מזוז יוכל לעסוק בעתירות הקשורות לשר המשפטים אמיר אוחנה – כך קבע נציב תלונות הציבור על שופטים, אורי שהם; זאת בעקבות תלונה שהגיש ארגון בצלמו, לאחר שמזוז התייחס לאוחנה כשר משפטים לעומתי. על כך דיווח הבוקר אמוץ שפירא בתאגיד השידור כאן.

מני מזוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מזוז, 2016 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לדברי שופט בית המשפט העליון, שר העוין את המערכת הוא "מצב מטריד". את הדברים אמר מזוז החודש בכנס חיפה למשפט. שהם קבע שההתייחסות של מזוז הייתה כללית ולא קונקרטית.

07:55 עריכה

מחר תקיים התנועה לאיכות השלטון הפגנה בכיכר הבימה בתל אביב בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו – "תתפטר, המדינה חשובה יותר". בראיון לשלום קיטל בתאגיד השידור כאן אמר הבוקר יושב ראש התנועה, אליעד שרגא, כי "הסכנה הכי גדולה לדמוקרטיה היא שחיתות".

אתמול הגישה התנועה עתירה לבג"ץ בדרישה להורות לנתניהו להתפטר מראשות הממשלה, או לחלופין להורות ליושב ראש הליכוד לצאת לנבצרות. זו העתירה השנייה שהגישה התנועה לאיכות השלטון בעניין זה מאז פרסם היועץ המשפטי לממשלה את החלטתו להגיש כתב אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד נתניהו. העתירה הראשונה של התנועה נדחתה על הסף בשל "אי מיצוי הליכים". שופטי בית המשפט העליון מני מזוז, ג'ורג' קרא ויוסף אלרון, קבעו כי לפני העתירה לבג"ץ – על התובעים לפנות ליועץ המשפטי לממשלה.

08:14 עריכה

אם הכנסת תתפזר, יש מקום לקיים בחירות מקדימות לראשות הליכוד – כך אומרת חברת התנועה, השרה גילה גמליאל. אתמול, לעומתה, טען השר דודי אמסלם כי אין מקום לערוך פריימריז לראשות המפלגה "כל שלושה חודשים".

גילה גמליאל (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)
גמליאל בספטמבר האחרון (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)

בראיון לשלום קיטל בתאגיד השידור כאן אמרה גמליאל, כי בדומה לחשד שישנו בכחול לבן – שאחרי שבנימין נתניהו יכהן מספר חודשים בראשות הממשלה, הוא לא יעביר את התפקיד לבני גנץ, אלא יערוך בחירות – גם במפלגתה חושדים שאחרי שיושב ראש כחול לבן יכהן כראש הממשלה, הוא יביא לפיזור הכנסת, כדי להימנע מהעברת התפקיד לידי הליכוד.

10:20 עריכה

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בחן אפשרות להכריז שלשום (רביעי) על הקמת ממשלה בראשותו – כך פרסם הבוקר עמית סגל בטורו ב"ידיעות אחרונות". אדלשטיין שאף להשיג את חתימותיהם של אנשי כחול לבן, ישראל ביתנו ושני שלישים מסיעת הליכוד, שיתמכו במינויו לראשות הממשלה, אולם אחרי שנועץ בבכירים במפלגתו, הבין יושב ראש הכנסת שלמהלך אין היתכנות ונסוג בו מכוונתו.

10:30 עריכה

גדעון סער לא אוסף חתימות של חברי כנסת כדי להגישן לנשיא ריבלין – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן. אתמול טען עמיתו לסיעה, השר ישראל כ"ץ, בראיון לרינה מצליח בחדשות 12, כי מקורביו של סער עוסקים באיסוף חתימות. הבוקר, כאמור, דווח שהטענה איננה נכונה.

בשבוע שעבר, אחרי שהן יושב ראש הליכוד נתניהו והן יושב ראש כחול לבן גנץ כשלו בניסיונותיהם להקים ממשלה, העביר הנשיא ריבלין את המנדט לכנסת, שיכולה להטיל על כל אחד מחבריה את המלאכה – על ידי גיוס של 61 חתימות של חברי הבית. לרשות חברי הכנסת עמדו לשם כך 21 ימים; שמונה ימים כבר חלפו, ונותרו – 13. אם איש מחברי הכנסת לא ישיג את חתימותיהם של רוב חברי הבית – תתפזר הכנסת וייערכו בחירות לכנסת ה-23.

11:11 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את העיתונאי יוסי מזרחי, שפרסם שלשום כתבה על הפגנת התמיכה ביושב ראש הליכוד. נתניהו הגדיר את כתבתו של מזרחי, ששודרה במהדורה המרכזית של חדשות 12, "כתבת נאצה". ראש הממשלה טען שמזרחי "עשה לייק לציוץ שקורא למותו של שלדון אדלסון". את הציוץ – "אתה חי יותר מדי, יא מניאק" שהופנה לאיש העסקים בן ה-86 – כתב הפעיל הפוליטי ברק כהן.

12:00 עריכה

ליברמן מציג – שוב – את דרישותיו בנושאי דת ומדינה. אתמול אמר אביגדור ליברמן בראיון ברדיו רק"ע, שלוּ היה ראש הממשלה נתניהו עושה ויתורים בנושאי דת ומדינה – הייתה ישראל ביתנו מצטרפת לממשלת הימין-חרדים שבראשותו. אולם, לדברי חבר הכנסת, נתניהו מעדיף את החרדים ומסרב להתפשר.

אחרי הראיון – שזכה לתהודה רבה – דיווחו כתבים פוליטיים, כי במפלגות החרדיות יסכימו לוויתורים כלשהם רק אחרי שיציג ליברמן את דרישותיו. הבוקר ליברמן עושה כן, אחרי שהוא מזכיר שהוא הציג את תביעותיו כבר בחודש ספטמבר. בין הדרישות של יושב ראש ישראל ביתנו: הסדרת נישואים אזרחיים, אישור חוק הגיוס, אשרור מתווה הכותל, גיור על ידי רבנים ערים ותחבורה ציבורית בשבת ביישובים חילוניים.

ב-18 בספטמבר, יום לאחר פרסום תוצאות הבחירות, הבהרתי פה מה הן הדרישות של ישראל ביתנו לכניסה לממשלה. לטובת מי ששכח הנה…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שישי, 29 בנובמבר 2019

12:34 עריכה

בשני סקרים שמתפרסמים ב"ישראל היום" לא עוברת רשימת איחוד הימין – שמורכבת מהבית היהודי בראשות רפי פרץ והאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' – את אחוז החסימה. סקר אחד מראה מה היה קורה אם בנימין נתניהו היה מתמודד כעת בראשות הליכוד, וסקר שני בדק מה היה קורה לוּ עמד כיום גדעון סער בראשות המפלגה.

הנשאלים נתבקשו להשיב לשאלה מה, לדעתם, על נתניהו לעשות כעת. 43% מהמשיבים אמרו שעליו להתפטר מראשות הממשלה, 35% השיבו שעליו להמשיך בתפקידו, 12% ענו שעל ראש הממשלה לצאת לנבצרות, ו-10% מהנסקרים אמרו שאינם יודעים.

הסקרים נערכו אתמול ושלשום בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה – 4.4%.

12:35 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, מגיב לדרישותיו של אביגדור ליברמן, כפי שפורסמו היום על ידי יושב ראש ישראל ביתנו.

13:42 עריכה

היום, כ"ט בנובמבר, לפני 72 שנים, הצביעו חברי האומות המאוחדות בעד חלוקת הארץ למדינה יהודית ולמדינה ערבית.

14:25 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ: "נתניהו מסרב להכיר בתוצאות הבחירות ובמצבו המשפטי". בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב שבשיחותיו עם אנשי ליכוד הם מביעים הבנה לכך שנכון יהיה להרכיב ממשלה בלי נתניהו.

"ראש ממשלה צריך לדעת לשים את המדינה בראש סדר העדיפויות, גם לפניו", כתב גנץ. "אזרחי ישראל מצפים ממנו לשמש דוגמה ומופת", קבע.

כמו בכל סוף שבוע- כמה מילים ממני אליכם, אשמח מאוד אם תקראו. בעוד 13 ימים, אם נתניהו לא יתעשת ויבין שהפסיד את הבחירות…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 29 בנובמבר 2019

14:39 עריכה

יושבת ראש הימין החדש איילת שקד: בנימין נתניהו הציע לכהן ארבעה חודשים כראש הממשלה – ואז להעביר את התפקיד לכחול לבן; עליהם לקבל את ההצעה. שקד אמרה את הדברים בסרטון שפרסמה בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלה. לא ברור על מה נסמכת הקביעה של השרה לשעבר, שזו ההצעה של נתניהו לכחול לבן, כי אנשי הליכוד שהתראיינו בנושא עד כה לא דיברו על ארבעה חודשים, אלא על פרק זמן ארוך יותר.

לדברי שקד, יש על הפרק שתי אפשרויות למנוע בחירות: ממשלת אחדות של כחול לבן והליכוד, ואופציה שישראל ביתנו תצטרף לקואליציית הימין-חרדים. לדבריה, הפערים בין אביגדור ליברמן למפלגות החרדיות הם "לא פערים גדולים".

15:15 עריכה

פעילים של העבודה-גשר הפגינו מול ביתו של שר המשפטים אמיר אוחנה מהליכוד. המפגינים קוראים לבכירי הליכוד לשלוח את ראש הממשלה נתניהו "הביתה". בפוסט שפורסם בחשבון הפייסבוק של מפלגת העבודה נכתב כי "ראשי הליכוד והבלוק נוהגים כאחרוני הפחדנים ומפקירים את אזרחי ישראל".

בכוונתם של הפעילים להציב בשבוע הבא משמרות מחאה מול בתיהם של בכירי הליכוד ישראל כ"ץ, גלעד ארדן וניר ברקת.

גדלו עמוד שדרה – שלחו את ביבי הביתה!דמוקרטיה היא שלטון העם ולכן פעילי העבודה גשר הם חוד החנית במאבק שאנו נמצאים בו…

פורסם על ידי ‏מפלגת העבודה‏ ב- יום שישי, 29 בנובמבר 2019

16:47 עריכה

הליכוד הגיבו לטענות שהעלה יו"ר כחול לבן בני גנץ בחשבון הפייסבוק שלו: "בני גנץ די לתירוצים, אתה בעצמך הודאת שהסיבה האחת והיחידה שאין אחדות היא לא נתניהו, אלא: יאיר לפיד שרוצה רוטציה לעצמו".

17:11 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "אני מקווה שבימים הקרובים נצליח לאחד את כל הכוחות המאמינים בעקרונות הציונות להקמת ממשלה רחבה, לאומית וליברלית".

17:26 עריכה

השר יריב לוין (ליכוד) הכחיש כי מפלגתו העבירה הצעה לכחול לבן לפיה ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה ראשון ברוטציה למשך ארבעה חודשים ולאחר מכן יפרוש.

"הפרסומים כאילו הייתה הצעה לפיה ראש הממשלה יכהן ארבעה חודשים ואז יפרוש לצמיתות הם חסרי שחר. לא הועברה לכחול לבן שום הצעה כזאת".

18:00 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר המחנה הדמוקרטי, הודיע כי פנה ליועמ"ש בבקשה לפתוח בבדיקה מידית האם ערוץ i24NEWS, הטה את סיקורו לטובת נתניהו, בתמורה לרישיון שידור.

18:38 עריכה

השרה גילה גמליאל מהליכוד הגיעה להתראיין אצל "אופירה וברקו" והתייחסה למשבר הפוליטי. גמליאל הדגישה את העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש כתבי אישום נגד נתניהו, אך עם זאת אמר כי יוכל להמשיך לכהן כראש ממשלה.

"אותו יועמ"ש אמר שנתניהו יכול לכהן כראש ממשלה. אז מי שם את לפיד-גנץ להחליט? אי אפשר מתי שנוח להם להתייחס, ומתי שלא נוח להם להתייחס ליועמ"ש", דברי השרה.

גמליאל נשאלה בנוסף על יחסיה עם ח"כ גדעון סער והגדירה אותם "רגילים".

לא יכולה לסבול אותו.
"לפעמים. בפולטיקה זה לא רק עניין של מחשבות. אני חושבת שהוא עשה טעות. זה שהוא רוצה להתמודד בפריימריז, זה מצוין. אנחנו מפלגה דמוקרטית. גם ראש הממשלה הסכים לצאת לפריימריז, אז אין עם זה בעייתיות. הבעיה היא שכל הזמן משנים גירסאות – הליכוד לא יכול לצאת לפריימריז תוך שבועיים, המרכז כבר קיבל החלטה שנתניהו יכהן כיושב הראש של הליכוד כל הכנסת הנוכחית".

גילה גמליאל (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)
גילה גמליאל (צילום: הלל מאיר, פלאש 90)
18:57 עריכה

ח"כ יועז הנדל מכחול לבן: "אנחנו שועטים לבחירות, אני מאוד מקווה שנצליח לעצור את זה".

גם הנדל הגיע לאולפן "אופירה וברקו" והתראיין על רקע המשבר הפוליטי. "לכולם ברור שמהרגע שנתניהו עם כתב אישום, וגם לליכוד ברור, אתם רואים את זה, שהעניינים השתנו. לראש הממשלה יש הרבה זכויות והוא עשה הרבה דברים טובים, אבל הגיע הזמן שהוא יגלה אחריות ויזוז הצידה. שילך לשנתיים להתעסק בענייניו המשפטיים".

נתניהו מושחת?
"אני יכול להגיד שנתניהו עבר על החוק ולא יכול להיות שתוקפים את מערכות האכיפה והחוק, ואני מצפה לגילוי אחריות".

גמליאל אמרה שגם את בני גנץ לחקור. 
"גנץ אפשר להגיד עליו הרבה דברים, אבל הבן אדם ישר, ממלכתי וערכי".

עוד אמר הנדל: "היום אין ויכוח אידאולוגי בין הליכוד וכחול לבן, לצורך העניין, על הבקעה. אין ויכוחים כאלה. הויכוח היחיד זה נתניהו. אי אפשר לגרור את המדינה הזאת לבחירות ולשנאת אחים בגלל נתניהו".

19:39 עריכה

ח"כ ניר ברקת (ליכוד): "כשראש הממשלה יפרוש, אני בהחלט את מועמדותי ויודעים מה? אני גם אנצח". 

ח"כ ניר ברקת הגיע לאולפן של אופירה ברקו והתייחס לסוגיית ח"כ גדעון סער ממפלגתו. "הוא רצה לקרוא לראש הממשלה להתפטר. הוא רוצה להחליף את ראש הממשלה ואני חושב שהתנועה צריכה להתייצב לצדו של ראש הממשלה".

עוד אמר ברקת: "אני חושב שצריך לנסות לגשר עם כחול לבן ולגרום לרדת מהסולם. עם ישראל לא רוצה בחירות נוספות". כמו כן התייחס לאפשרות להתמודדות על תפקיד יו"ר הליכוד ואמר כי הוא בהחלט שוקל זאת, לרגע שבו בנימין נתניהו יפרוש.

20:59 עריכה

פרקליטות מיסוי וכלכלה קרובה להשלים את חוות הדעת בפרשת חבר הכנסת מהליכוד, דוד ביטן, כך פורסם הערב בחדשות 13.

במסגרת חוות הדעת תמליץ הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד ביטן בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים בכמה פרשיות.

סגירה