היועמ"ש יתבקש לקבוע האם חשוד בשוחד יכול להרכיב ממשלה

איימן עודה קורא לבטל את העברת הכספים להתנחלויות ● סתיו שפיר קוראת לאיחוד בשמאל הציוני ● דרעי וליברמן מאשימים אחד את השני בסחטנות ● אדלשטיין פגש את גפני וליצמן ● פגישת כחול-לבן והליכוד הסתיימה ללא תוצאות ● ליברמן ימליץ על נתניהו וגנץ ● יואב קיש תומך בפריימריז לראשות הליכוד

  • ליברמן (מימין) ואדלשטיין בדרכם לפגישתם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
    הדס פרוש, פלאש 90
  • ישיבת הממשלה השבועית, הבוקר (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
    מרק ישראל סלם, פלאש 90
  • שר הביטחון נפתלי בנט בדרכו לישיבת הממשלה, היום (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
    מרק ישראל סלם, פלאש 90
  • ראש הממשלה נתניהו, הבוקר בישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
    מרק ישראל סלם, פלאש 90
  • פגישת המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן בתיווך יושב ראש הכנסת אדלשטיין, היום
  • צוותי המו"מ של כחול-לבן והליכוד בפגישה עם יו"ר הכנסת. מימין: השרים זאב אלקין, יריב לוין, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, עו"ד יורם טורבוביץ' והיועץ הפוליטי שלום שלמה (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • ראשי יהדות התורה, משה גפני ויעקב ליצמן, בפגישתם עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, היום אחר הצהריים
06:42 עריכה

צוותי המשא ומתן הקואליציוני של כחול לבן ושל הליכוד ייפגשו היום יחד עם יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. ביום רביעי האחרון פתח אדלשטיין ביוזמה להקמת ממשלה במטרה למנוע סבב בחירות נוסף. יושב ראש הכנסת נועד, בנפרד, עם נציגיהן של שתי הסיעות הגדולות בכנסת, כחול לבן והליכוד, והיום, כאמור, תיערך פגישה משותפת של הגורמים, שתתקיים בשעה 13:00 בצהריים.

אדלשטיין, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אדלשטיין מכריז על יוזמתו לכינון ממשלה בשבוע שעבר בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בנוסף יקיים היום אדלשטיין פגישה עם יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וכן ייוועד עם ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני.

07:06 עריכה

במערכת הפוליטית מגייסים חתימות עבור קבלת מנדט להרכת ממשלה. בשבוע הבא, ביום רביעי, יסתיימו 21 הימים שבהם יכולים חברי הכנסת להקים ממשלה. אם לא יחול שינוי כלשהו – הכנסת תתפזר, ובתוך שלושה חודשים ייערכו הבחירות לכנסת העשרים ושלוש. אולם, אם באחד עשר הימים הקרובים יחתמו 61 חברי כנסת על פנייה לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת שהסכים לכך – יקבל אותו מחוקק 14 ימים לשם כך; דהיינו, פיזור הכנסת יידחה.

בליכוד מגייסים חתימות עבור ראש הממשלה נתניהו. 55 חברי הבלוק, המורכב מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי – האיחוד הלאומי והימין החדש, צפויים להעניק את תמיכתם למהלך של נתניהו. במקביל, כך דווח, גם בכחול לבן מחתימים חברי כנסת עבור היושב ראש בני גנץ.

מישראל ביתנו נשמעו מסרים סותרים. מחד נטען שיחתמו לשני המועמדים, אך מאידך נאמר שבמפלגה ידונו בנושא בטרם יחליטו. הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על הראשון שיגיש לו 61 חתימות. לפי הפרסומים בתקשורת, אם הליכוד יקבל את המנדט מהנשיא, במפלגה יבקשו לקבל לידיהם בשנית את ראשות הוועדה המסדרת, שכעת עומד בראשה אבי ניסנקורן מכחול לבן.

07:56 עריכה

גדעון סער פנה למבקר הליכוד בדרישה שיבדוק את השימוש של נתניהו במשאבי המפלגה לצרכיו הפוליטיים. חבר הכנסת פנה באמצעות פרקליטו, עורך הדין עופר חנוך, למבקר שי גלילי כדי שזה יבדוק אם נעשה שימוש אסור במשאבי המפלגה.

בפנייתו של סער נכתב שבימים האחרונים פורסמו מטעם הליכוד הודעות נגדו. למשל, נכתב מטעם המפלגה ש"סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות". השר לשעבר ציין כי נודע לו שנעשה טלמרקטינג למען נתניהו מכספי המפלגה בניגוד לנהלים.

גדעון סער (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
סער במפגש עם פעילי ליכוד בשבוע שעבר בהוד השרון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

בתגובה הודיע המבקר שפנה למנכ"ל צורי סיסו, שינחה את עובדי המפלגה שלא לפעול לטובת מי מהמועמדים בבחירות המקדימות לראשות הליכוד.

08:35 עריכה

חברי כנסת בסיעת הליכוד ופעילים מרכזיים מיהודה ושומרון פנו בימים האחרונים ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה שירכיב ממשלה בעצמו. לדבריהם, זו הדרך היחידה למנוע בחירות. כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן.

אדלשטיין מסר בתגובה כי הוא מתמקד בהקמת ממשלה ובמניעת בחירות מיותרות. "שום אמירה שאינה נכונה לא תסיט ממטרה זו", הבהיר יושב ראש הכנסת.

08:49 עריכה

בישראל ביתנו אומרים שיעניקו את חתימותיהם ליושב ראש הליכוד נתניהו וליושב ראש כחול לבן גנץ – רק לקראת 11 בדצמבר, המועד שבו מסתיימים 21 הימים שבהם יכולים חברי הכנסת לנסות להקים ממשלה. כך דיווחה הבוקר טל שלו מ"וואלה! ניוז".

09:37 עריכה

"אני אוהד בית"ר ירושלים. היו תקופות של שחקנים כוכבים – כאלה ואחרים. בסוף הקבוצה – חשוב שתנצח" – כך אמר הבוקר חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד. הפרשנות לדברים היא שהמפלגה, לדעת קיש, חשובה מהעומד בראשה, בנימין נתניהו.

בראיון לישי שנרב בגלי צה"ל אמר קיש: "במידה ונדרדר לבחירות נוספות, אני חושב שאנחנו נהיה מחויבים לעשות פריימריז לראשות הליכוד". לדבריו, סער הוא אדם "ראוי". "לבוא ולנסות לפגוע באדם כזה (בסער) – זה ירי בנגמ"ש. אני חושב שזה מיותר". קיש אמר שהשאלה שתנחה אותו בבחירות מקדימות לראשות הליכוד היא "מי יכול להוביל את הימין לניצחון".

יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבר הכנסת נדרש גם לכתבי האישום שהוגשו נגד ראש הממשלה: "אין ספק שמצבו המשפטי מייצר קושי לממשלת אחדות".

09:55 עריכה

בישיבת הסיעה שתיערך מחר ידונו חברי ישראל ביתנו בסוגיה של מתן חתימותיהם למועמדים, שמבקשים לגייס חתימות כדי לבקש מהנשיא להטיל עליהם את מלאכת הרכבת הממשלה.

10:12 עריכה

מבקר הליכוד קבע כי התנועה עשתה שימוש לא ראוי במשאביה – בכך שפרסמה הודעות דוברות נגד גדעון סער. כך פרסם הבוקר יהודה שלזינגר ב"ישראל היום". עורך הדין שי גלילי נדרש לנושא לאחר שחבר הכנסת סער פנה אליו בעניין זה. בימים האחרונים פורסמו הודעות על ידי מקורביי נתניהו נגד יריבו העיקרי סער.

לדברי המבקר, מנכ"ל הליכוד צורי סיסו יפרסם הנחיה לעובדי התנועה, שבה ייאסרו הזדמות והתערבות בבחירות המקדימות לראשות התנועה.

10:22 עריכה

יושב ראש האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ', מסרב לצרף את חתימתו לבקשה מהנשיא להטיל על יושב ראש הליכוד נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה – כך פרסם יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז". סמוטריץ' הסביר בשיחות סגורות ש"זה לא זמן לספינים", ואם יחתום – יעשה כן רק ביום האחרון שבו הדבר אפשרי; דהיינו ביום רביעי בשבוע הבא.

בצלאל סמוטריץ' (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

מוקדם יותר היום פורסם כי גם בישראל ביתנו לא יחתמו בשלב זה לנתניהו וליושב ראש כחול לבן גנץ, אלא ימתינו לשלב מאוחר יותר.

 

10:35 עריכה

בש"ס טרם העבירו לחברי הכנסת של המפלגה את המסמכים הדרושים כדי להביע את תמיכתם בהטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו – כך דיווח ארי קלמן מ"בחדרי חרדים".

מוקדם יותר פורסם כי יושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' מסרב בשלב הזה להעניק את חתימתו לנתניהו, והוא ממתין לתום 21 הימים שבהם יכולה להתגבש המלצה להטיל על מי מחברי הכנסת את מלאכת הרכבת הממשלה.

10:52 עריכה

יושב ראש ש"ס אריה דרעי נדרש לסוגיה הלוהטת של היום: השגת 61 חתימות עבור המלצה שתוגש לנשיא.

11:00 עריכה

בכירי לשכת ראש הממשלה מפעילים מהבוקר מכבש לחצים על אריה דרעי, שיביא לחתימותיהם שלו ושל חברי ש"ס על מסמך שקורא להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה – כך מדווח ארי קלמן מ"בחדרי חרדים".

נתניהו ודרעי (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
נתניהו (מימין) ודרעי בישיבת ממשלה (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
11:06 עריכה

אחרי ראשי עיריית רמת גן, אופקים, אילת ועכו, ראשי המועצות המקומיות גן יבנה ומזכרת בתיה וראש המועצה האזורית לכיש – גם ראש מועצת מטולה דוד אזולאי הביע תמיכה בגדעון סער. "אין לי ספק שרק הוא יצליח לאחד את השורות בליכוד ובעם כולו ולהנהיג ביושר ובערכים הראויים", אמר.

11:10 עריכה

לצד בצלאל סמוטריץ' וחברי סיעת ש"ס, גם חברת הכנסת איילת שקד לא חותמת בשלב הזה לראש הממשלה נתניהו על המלצה להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה. כך דיווחה מורן אזולאי ב-ynet.

11:25 עריכה

החלה פגישתם של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ויושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן במסגרת מאמציו של הראשון למנוע מערכת בחירות נוספת ולהביא לכינון ממשלת אחדות.

אביגדור ליברמן ויולי אדלשטיין, 1 בדצמבר 2019
ליברמן (מימין) ואדלשטיין, היום בכנסת
11:51 עריכה

היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון התיר לחברי הבית לחתום למספר מועמדים, שעליהם תוטל מלאכת הרכבת הממשלה. אי לכך נקבע כי הראשון מבין חברי הכנסת שיגיש 61 חתימות – עליו תוטל המלאכה. השאלה היא מה יקרה אם כמה מועמדים יגישו את טפסיהם במקביל. אז יידרשו חברי הכנסת שחתמו לכמה מועמדים – להחליט מאחורי איזה מועמד הם עומדים. כך פרסם אריק בנדר ב"מעריב".

פרסום זה רלוונטי במיוחד לחברי ישראל ביתנו, שהודיעו שבכוונתם לתת את תמיכתם הן לנתניהו והן לגנץ.

11:54 עריכה

בדומה ליהדות התורה – גם בש"ס יחתימו את חברי הכנסת של הסיעה על טפסי תמיכה בנתניהו, אך לא יעבירו את המסמכים הלאה בשלב זה.

12:03 עריכה

בתום ארבעים דקות הגיעה לסיומה פגישתם של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ויושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

13:01 עריכה

פגישת המשא ומתן של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין עם נציגי הליכוד וכחול לבן נדחתה לשעה 13:30.

13:16 עריכה

בטרם יחתמו חברי הכנסת של ישראל ביתנו ליושב ראש כחול לבן גנץ וליושב ראש הליכוד נתניהו, ידרשו במפלגה התחייבות ברורה שבכוונתם להקים ממשלת אחדות. בסיעה לא מתכוונים לתת את ידם להקמתה של ממשלה צרה מימין או משמאל. כך דיווח זאב קם בתאגיד השידור כאן.

13:36 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להחלטתו של שר הביטחון נפתלי בנט להקים שכונה חדשה ביישוב היהודי בחברון.

13:40 עריכה

פגישת המשא ומתן בין יושב ראש הכנסת אדלשטיין לצוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן מתאחרת בגלל פגישתם של השרים יריב לוין וזאב אלקין – נציגי הליכוד למשא ומתן הקואליציוני – עם ראש הממשלה נתניהו. הפגישה אמורה הייתה להיערך בשעה אחת, אך היא נדחתה לאחת וחצי – אולם גם בשעה זו היא טרם החלה. כך דיווח אבי רבינא.

13:49 עריכה

יובל שרלו, מהבולטים שברבני הציונות הדתית, מתח ביקורת על טענת "ההפיכה השלטונית" של ראש הממשלה נתניהו. "זה סוג הטענות של אחרוני הפושעים", אמר. בראיון לגל גבאי בגלי צה"ל אמר עוד שרלו כי אינו יכול לקבל את המאבק הטוטאלי במוסדות, שמבקשים לברר האם נעשה פה מעשה שחיתות.

13:51 עריכה

החלה פגישתם של הליכוד, כחול לבן ויושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. את הליכוד מייצגים השרים יריב לוין וזאב אלרין, ואת כחול לבן – יורם טורבוביץ' ושלום שלמה.

פגישת צוות המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן בתיווך יולי אדלשטיין, 1 בדצמבר 2019
מימין: אלקין, לוין, אדלשטיין, טורבוביץ' ושלמה, היום בכנסת
14:21 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו ליברמן מבקר את נתניהו ואת גנץ וקורא לנטרל את כוחן של המפלגות החרדיות.

הבוקר שוב זכיתי למנה גדושה של "מחמאות ופרגונים" מהשר דרעי ומח"כ יעקב אשר. אבל הבעיה האמיתית היא לא הם, אלא בנימין…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 1 בדצמבר 2019

14:44 עריכה

גורמים ברשימה המשותפת אומרים שטרם קיבלו פניות מכחול לבן לחתום על בקשה לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה על בני גנץ.

15:01 עריכה

הסתיימה פגישת יולי אדלשטיין עם צוותי המו"מ של הליכוד וכחול-לבן.

פגישת המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן בתיווך יושב ראש הכנסת אדלשטיין, היום
פגישת המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן בתיווך יושב ראש הכנסת אדלשטיין, היום
16:00 עריכה

לאחר שהסתיימה פגישתו עם ליברמן וצוותי המו"מ של כחול-לבן והליכוד, יו"ר הכנסת יפגוש עכשיו את ראשי יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני. בתמונה מלפני מספר דקות, הם מתייעצים לפני הפגישה.

משה גפני ויעקב ליצמן בטרם כניסתם לפגישה עם יולי אדלשטיין
משה גפני ויעקב ליצמן בטרם כניסתם לפגישה עם יולי אדלשטיין
16:08 עריכה

אריה דרעי מפרסם בדקות האחרונות פוסט בפייסבוק, שאמור להציג את ליברמן כבעל דרישות כספיות גבוהות תמורת כניסתו לקואליציה כלשהי, בדיוק כפי שהוא מאשים את החרדים.

ליברמן, די עם הספינים והשקרים. אנחנו בשס, בניגוד אליך, עקביים: תומכים בנתניהו לכל אורך הדרך. בני גנץ לא הציע לנו ארבעה…

פורסם על ידי ‏אריה מכלוף דרעי Arye Machlouf Dery‏ ב- יום ראשון, 1 בדצמבר 2019

16:40 עריכה

לאחר שדרעי השתלח בליברמן, יו"ר ישראל ביתנו לא נשאר חייב ומבהיר שלא האשים את החרדים בסחטנות, אלא את הליכוד שנכנע לדרישותיהם.

כנראה שיש לך בעיה בהבנת הנקרא. אולי זו תוצאה של העדר לימודי ליב"ה בחינוך החרדי. בפוסט שכתבתי אין מילה אחת על סחטנות…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום ראשון, 1 בדצמבר 2019

16:50 עריכה

הנשיא ריבלין הצליח לסכם את הנסיך הירדני על חידוש הביקורים של ישראלים בהר שבו קבור אהרון הכהן, סמוך לפטרה בדרום מערב ירדן.

16:54 עריכה

צוותי המו"מ של כחול-לבן והליכוד סיימו את פגישתם ללא תוצאות ו"הפערים נותרו משמעותיים", כצפוי. המפגש התקיים לאחר שהצוותים נועדו יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שניסה לתווך ביניהם. בכחול-לבן מסרו כי תיתכן פגישה נוספת בהמשך השבוע.

17:42 עריכה

בכחול-לבן לא סומכים על נתניהו שיפנה את כסאו בתום החודשים הספורים שבהם הוא ימשיך לכהן ראש ממשלה, לפי המתווה שאפילו לא נדון, לפי אלעזר שטרן.

18:01 עריכה

"בסלון הבית בבלפור מתבצר נאשם שלקח את המדינה כולה כבת ערובה, אין תקציב אין ממשלה אין תהליך קבלת החלטות והוא מסית אותנו זה בזה עד שנדרדר למלחמת אחים". ברק קורא לנשיא וחברי הכנסת להתייצב מול נתניהו ולומר לו, "ביבי, שחרר".

18:12 עריכה

אריה דרעי נפגש עם עמיר פרץ ביום שישי האחרון, כך לפי דיווח בוואלה. יו"ר ש"ס ניסה לשכנע את יו"ר העבודה-גשר להיכנס לממשלת נתניהו ולהפר את הבטחת הבחירות שלו. מצד שני, ייתכן שגם פרץ ניסה לשכנע את דרעי לשבור את נאמנותו לבלוק של נתניהו. בכל מקרה, העבודה-גשר תקיים מחר בצהריים ישיבת סיעה בכנסת.

18:17 עריכה

נפתלי בנט הודיע היום על החלטתו להורות על תכנון שכונה יהודית חדשה בלב השוק של חברון. ההחלטה מסעירה את המערכת הפוליטית. איילת שקד אומרת בדקות האחרונות כי מדובר בקרקע בבעלות יהודית פרטית ושר הבטחון בנט "לקח החלטה אמיצה".

18:27 עריכה

נתניהו ממשיך לנסות במאמצים לגייס תמיכה מדינית למאבק בהתחמשות הגרעינית של איראן. זאת, במקביל להפצצות בסוריה, שאמורות לבלום את ההתבססות האיראנית בסוריה, מה שכנראה לא יצליח.

נתניהו אומר כאן כי "בשעה שהאיראנים ושליחיהם שוחטים מאות אנשים ברחבי המזרח התיכון – בטהרן, בבגדד ובביירות – מדינות אירופה ממהרות להעניק ויתורים נוספים לאיראן". נתניהו קרא למדינות להצטרף להגברת הלחץ והסנקציות על איראן, כפי שעשתה ארה"ב.

19:03 עריכה

עו"ד אבי חימי מתריע מפני ההסתה וההשתלחויות של נתניהו ואנשיו בראשי הפרקליטות. במקביל, חימי קרא מוקדם יותר היום להחיות את גוף הביקורת על הפרקליטות.

19:29 עריכה

היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון, העביר הערב חוות דעת בנוגע לבקשות חברי הכנסת למנות נציג מטעמם להרכבת ממשלה.

כפי שכבר דווח קודם לכן, במקרה שהנשיא מקבל שתי בקשות שכוללות מעל 61 חברי כנסת, אז יצטרכו אלה שחתמו פעמיים, לבחור בין אחד המועמדים. אין משמעות למספר החתימות מעבר ל-61 חתימות, שמהוות רוב מספיק לקבלת המינוי.

19:36 עריכה

במסגרת משחק ההאשמות ותחילת הקמפיין לסיבוב בחירות שלישי, נתניהו והליכוד מנסים לצייר יאיר לפיד כמי שנותן את הטון בכחול-לבן.

בתגובה, כחול-לבן קוראים לנתניהו "לשחרר את ישראל". יאיר לפיד עצמו, אומר כך: "תגידו, לא נמאס לכם לשקר? נכנסתם לחדר, אמרתם 'ביבי ראשון ברוטציה, ליצמן וסמוטריץ' נעולים בפנים, לא מוותרים על כלום', ואז אתם יוצאים ומקשקשים על "ויתורים"? שביבי יסכים להיות שני ברוטציה ומחר יש ממשלה".

לפיד הוסיף, כי "הגיע הזמן שיפול האסימון לכל חברי הכנסת של הליכוד: נתניהו מונע כל סיכוי להקמת ממשלת אחדות. שיידעו כל אלה שלא ייכנסו לכנסת הבאה – ביבי לא סופר אתכם ממטר".

20:06 עריכה

"מי ראשון ומי נכנס", כך מתאר עמית סגל את הוויכוח בין הליכוד לכחול-לבן על הקמת ממשלת אחדות. כלומר, מי יכהן ראשון כראש ממשלה ואיזה מפלגת יצטרפו לקואליציה.

במלים אחרות, אומר הפרשן של חדשות 12, אנחנו עדיין בנקודת ההתחלה של המו"מ, ומשכך, דוהרים לבחירות.

לפי דיווח של אמנון אברמוביץ', בכחול-לבן דנו באפשרות של הקמת ממשלת אחדות כאשר לפיד ויש עתיד שלו, יצטרפו אליה רק לאחר שנתניהו יעזוב. אלא שלפיד שלל את האפשרות הזו באמירה שמהלך של ישיבה תחת נתניהו "יכתים" את כחול-לבן בעיני בוחריה.

בחדשות 13, נתניהו מצוטט כמי שהציע לכהן כראש ממשלה (ראשון) פחות מחצי שנה.

20:10 עריכה

בתוך כמה ימים תתגבש חוות דעת משולשת של משרד המשפטים, הכנסת והנשיא, לגבי השאלה האם ניתן להטיל את הרכבת הממשלה על חשוד בפלילים, כך לפי דיווח בחדשות 12.

לפני מספר ימים היועמ"ש הוציא חוות דעת הקשורה בנתניהו, אך לא דן בשאלה הזו. במקביל, נתניהו צריך להחליט בימים הקרובים האם הוא מוותר על תפקידי השר שבהם הוא מחזיק.

20:19 עריכה

סתיו שפיר קוראת לאיחוד בשמאל הציוני, כלומר להקמת סיעה שתכלול את המחנ"ד ועבודה ואולי גם גשר.

20:39 עריכה

העיתונאי שמעון ריקלין (ערוץ 20) הבטיח במהלך היום דיווח על גדעון סער, וקיים הערב, בדיווח שאמור לצייר את סער כפשרן, או משהו בדומה לכך. נתניהו אגב, הצביע בעד ההתנתקות.

21:11 עריכה

איימן עודה הוא ללא ספק האופוזיציונר התקיף ביותר לשלטון נתניהו. ביממה האחרונה קרא לו "פסיכופת" וכעת מסמן את העברת הכספים להתנחלויות כטובת הנאה שצריך לעצור. מכחול-לבן והעבודה-גשר לא יצאה קריאה דומה.

22:11 עריכה

גדעון סער מכחיש באופן גורף את הדיווח של שמעון ריקלין בערוץ 20, לפיו הוא תמך בפינוי נצרים לפני ההתנתקות. יתרה מכך, סער מזכיר שהתנגד למהלך כולו.

סגירה