חומלת, כלפי התוקפים

צילום מסך מתוך ראיון של אחמד טיבי ב"פגוש את העיתונות"
צילום מסך מתוך ראיון של אחמד טיבי ב"פגוש את העיתונות"

שיטת מצליח אינה עניין נדיר אצל רינה, יש לה דרך משלה להביע מורת-רוח ממרואיין, שתשובותיו סוטות מהקו של המנחה קצרת הרוח. בדרך כלל שאט הנפש מרוסן ולפרקים יוצא למופע רמזור קצר, כמו במוצ"ש, בראיון עם אחמד טיבי, בובת וודו שנהוג לדקור או לחבוט בה באמצעות דגל ישראל, כה סמלי.

ועוד ברמת השרון. רציתם ערסים פריבילגים, לא? הנה קיבלתם. פעם חיפשת גזענים מתחת לאדמה, היום טיסת השוקולד ממריאה גם מהבועה, וזה מרגש. מאז חוק הלאום הצטרף כל עמישראל למשפחת גופשטיין, וגם לנו יש יהודי משלנו. הוא ערבי.

השאלה הראשונה של מצליח היתה חומלת. כלומר, כלפי התוקפים, מה היא, ערביה? 'מר טיבי, אתה יכול להבין אותם?' בעיניים של רינה כל התקיפה לא היתה אלא הפגנה מנומסת. 'אני מנסה להבין אותם', רטטה בעצבים

טיבי הגיע לאולפן "פגוש את העיתונות' אחרי שראשו פגש קודם את המוט של דגל ישראל שהיה מחובר לפטריוטית עצבנית מחוזקת בחבורת ערסים-גרסת הצפונבון, שצעקו לו 'מחבל'.

ואכן, השאלה הראשונה של מצליח היתה חומלת. כלומר, כלפי התוקפים, מה היא, ערביה? 'מר טיבי, אתה יכול להבין אותם?' בעיניים של רינה כל התקיפה לא היתה אלא הפגנה מנומסת. 'אני מנסה להבין אותם', רטטה בעצבים. ברור, סך הכל מקובל להרביץ לערבים.

בואי נחשוב רגע, הייתי עונה לה במקום טיבי. אבל קודם תני לי לרדוף אחריך עם מקל, שוטרים יחלצו אותך בקושי ואז תנסי להיות כנה.

טיבי ניסה לפנות ללב שלה עם דוגמה לא אנינה במיוחד, אולי כי חמתו בערה בו, זה עתה נחלץ מתוקפיו הגזענים בעור שיניו ולא היה לו פנאי לנסח השוואה מעודנת, אבל המסר היה שאין מאשימים את הקורבן בתקיפה

טיבי היה יותר הגיוני ממני, הוא ניסה לפנות ללב שלה עם דוגמה לא אנינה במיוחד, אולי כי חמתו בערה בו, זה עתה נחלץ מתוקפיו הגזענים בעור שיניו ולא היה לו פנאי לנסח השוואה מעודנת, אבל המסר היה שאין מאשימים את הקורבן בתקיפה.

חטאו הגדול יותר היה שענה בתקיפות למרות שהוא ערבי, אסור לתת להם להרים ראש, סבורים לא מעט יהודים לאומנים חמים. גם מצליח יצאה מדעתה המשוחדת והרימה את האולפן בזעקות, פמיניסטע שהיא.

וכשהשיב לה סימנה וי על אחת השאלות העלובות בארון השאלות היהודי: 'אתה מגנה רצח ילדים?'

חטאו הגדול יותר היה שענה בתקיפות למרות שהוא ערבי, אסור לתת להם להרים ראש, סבורים לא מעט יהודים לאומנים חמים. גם מצליח יצאה מדעתה המשוחדת והרימה את האולפן בזעקות, פמיניסטע שהיא

לא, כי רינה קמה בבוקר ועוד לפני שהיא מצחצחת שיניים היא מגנה רצח חפים, יהודים וערבים. באזור המדמם שלנו יש גינויים לכולם, ברוך השם, לא חסר. גם מצליח לא תפספס ולו גינוי אחד. והיא לא חייבת לגנות, היא יהודיה. יהודים לא חייבים לגנות כלום, הם סבלו מספיק. שערבים יגנו.

חייבים להודות, המנהג הנלוז של הכאה על חזה אחרים מגוחך מאין כמותו. אני בזה לכל דרישות התשלום הללו שאינן יותר ממס שפתיים משפיל. לכל מרואיין ערבי או שמאלן נכחד מחכות רשימות המתנה של גינויים.

ככה זה. ימנים פטורים מזה. אתה בחרתנו מכל העמים. יש להם פטור מאלוהים. ואין לו בעיה עם שוחד מרמה והפרת אמונים או שחיתות באופן כללי. הוא מאוד זורם והוא ימני, אם מישהו שואל.

גם מצליח לא תפספס ולו גינוי אחד. והיא לא חייבת לגנות, היא יהודיה. יהודים לא חייבים לגנות כלום, הם סבלו מספיק. שערבים יגנו. להל מרואיין ערבי או שמאלן נכחד מחכות רשימות המתנה של גינויים

ואם כבר בגינויים עסקינן, אשמח אם מצליח וחבריה יביעו התנצלות על חלקם בשימור שלטון נתניהו בעיתונות כלבית ולקקנית. התבטאויות גזעניות מתועבות עברו ללא מחאה, הדוגמנית רותם סלע הרימה את הכפפה במקום בו העיתונות מתה והצליחה לסדוק את המעטה המבריק של הנוכל.

משהו רקוב מאוד בממלכה השביעית המרוצה מעצמה. תחליפו אותם עם מנחי 'הכוכב הבא' ולא תרגישו בהבדל. שווה לנסות. ממילא הכל סלט בחירות ואינטרסים. ממילא נתניהו שר מגרונו של עמית סגל אז שרינה מצליח תשיר משהו.

העיתונות מעלה בתפקידה ולא העזה למרוד במלכות. כך שמרו מצליח ועמיתיה על נתניהו מאוחדת, כמו שהיטיב להיכשל בלשונו בוז'י הרצוג במשפט שהפך למטבע לשון משעשעת, שמדגימה היטב את תפקיד העיתונות הרופסת בעידן נתניהו. הנוכל היתל בהם והם הניחו לו. ולא רק שלא התעקשו לשאול ולקבל תשובות, אלא שהקטינו ראש ושיתפו השכם והערב את נאומיו מדף הפייסבוק שלו כאילו היה נועה קירל ולא ראש ממשלת ישראל.

הנוכל היתל בהם והם הניחו לו. ולא רק שלא התעקשו לשאול ולקבל תשובות, אלא שהקטינו ראש ושיתפו השכם והערב את נאומיו מדף הפייסבוק שלו כאילו היה נועה קירל ולא ראש ממשלת ישראל

את השאלות הקשות באמת הפנו רינה, מצליח, ורינה מצליח, לאידיוטים שהסכימו להגיע לאולפן ולפגוש את העיתונות בראיונות שתמיד סייעו לנתניהו, מין קסם שכזה, צדקני ומוטה. או במקרה של טיבי, דגל בראש. או גם וגם, כפי שגילה מול מופע האימים של מצליח, אבל הוא ערבי. זה לא נחשב.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 718 מילים ו-2 תגובות
סגירה