שינויים בהרגלי הצריחה: יום שישי השחור

June 5, 2019, ragpicker searches for recyclable materials at a garbage dumping site on World Environment Day in Gauhati, India (צילום: AP Photo/Anupam Nath, File)
AP Photo/Anupam Nath, File
June 5, 2019, ragpicker searches for recyclable materials at a garbage dumping site on World Environment Day in Gauhati, India

ביום שישי האחרון השביתו אלפי בני נוער מכל העולם וגם כאן בישראל את שגרת חייהם, ויצאו להפגין במטרה להגביר את המודעות למשבר האקלים ולקרוא לממשלות לנקוט פעולה דחופה.

באותו זמן ממש, השביתו מאות אלפי קונים נלהבים מכל העולם וגם כאן בישראל, את שגרת חייהם ונכנסו לאינטרנט, לא כדי ללמוד על משבר האקלים, אלא לנקוט פעולה דחופה ולקנות מוצרי צריכה. מאות אלפי מוצרי צריכה.

בשעה שאלפי בני נוער שבתו להגברת המודעות למשבר האקלים, השביתו המוני  קונים נלהבים בישראל ובעולם את שגרתם, ונכנסו לאינטרנט – לא כדי ללמוד על משבר האקלים – כדי לנקוט פעולה דחופה ולקנות מאות אלפי מוצרי צריכה

סכום דמיוני של 7.4 מליארד דולר בארה"ב בלבד ומעל ל-3 מיליון עסקאות בכרטיס אשראי בישראל נרשמו במהלך אחד "החגים" הבזויים ביותר שהצליחה האנושות לייצר – הבלאק פריידי.

7.4 מילארד דולר קניות ביום אחד! צריך להגיד את זה כמה פעמים כדי ממש לא להבין.

קל לזהות את האנשים שגיהצו מעל 3 מיליון עסקאות בקצב רצחני של 12,500 אלף עסקאות בדקה בשעת השיא (כמה אירוני, ממש בדיוק באותה שעה שבה נערכו ההפגנות).

הם נראים כמונו, מתלבשים כמונו, הולכים לעבודה כמונו, מרווחים פחות מדי כמונו, תקועים בנתיב המהיר, כמונו. זה יכול להיות השכן שלך, או האבא של החבר הכי טוב של הבן שלך, אולי לא תזהה אותו מיד, אבל לזה הוא כבר ידאג.

סכום דמיוני של 7.4 מליארד דולר בארה"ב בלבד ומעל ל-3 מיליון עסקאות בכרטיס אשראי בישראל נרשמו במהלך אחד "החגים" הבזויים ביותר שהצליחה האנושות לייצר – הבלאק פריידי

בעיניים נוצצות והתרגשות גדולה הוא יציג לך אותו, יהלל אותו, יראה לך את כוווול הפונקציות שבו, גם את החדשות שלו. במיוחד את החדשות שלו. הוא לא יעזוב אותך עד שתבין איזו עסקה הוא דפק פה. והוא דפק פה!

אם יש לכם חבר כזה, אל תטיפו לו, פשוט ספרו לו את סיפורו של מסע:
ספרו לו איך קליק אחד על העכבר מתחיל מסע חוצה גבולות עם שרשרת ארוכה של התרחשויות.

תחילתו בסווטשופ סיני מעופש עם ילדה סינית מזת רעב המרכיבה מתכת נדירה שנחצבה במכרה אפריקאי שכוח אל, על ידי ילד ניגרי, רעב גם הוא

תחילתו בסווטשופ סיני מעופש עם ילדה סינית מזת רעב המרכיבה מתכת נדירה שנחצבה במכרה אפריקאי שכוח אל, על ידי ילד ניגרי, רעב גם הוא.
מהסווטשופ העלוב יגיח המוצר, יחודי מסוגו נוצץ ומבריק כפי שאף אחד מהם לא יהיה בחייו, עטוף לבטח תחת ספר הוראות עב כרס בשלל שפות שאיש לא יקרא, מוגן בלוחית קלקר מצופה פלסטיק, שעטופה בקרטון למינציה עם לק מבריק שמשאיר אבק למתחרים, שסגור בשקית נילון שמאובטחת בגומיה, יחד עם עוד אלפי נוצצים כמוהו בדיוק.
הם יובלו במשאית דיזל מעשנת הישר לבטנה של אוניית משא דולפת, אשר תישא אותו אל נמל הודי עצום, עטוף לבטח בשלולית נפט ושפכי מפעלים, בו יוריד אותו ילד ההודי – נכון, גם הוא רעב – ויעמיס אותו מחדש על מטוס נישא שימהל את אויר הפסגות בדלק סילוני מזוקק.
ושוב במשאית דיזל מעשנת הישר לידיו המצפות של ידידנו הנרגש, אשר ימהר להשוויץ בו מול חבריו, פסגת הצלחותיו, אהבת חייו, ה-FU1 האגדי עם אפליקציית ה-Zu-B me המבטיחה חוויית שימוש מלטפת ורכה. תנו כבוד!

"פחחח…" ילעג לו חברו אל מול כל החבריה', יכניס את ידו למכנסיו וישלוף את ה- FU2 Note העצום שלו וינפנף בו בגאווה גלויה, "חצי מחיר ב- Z-bay! יצאת פראייר, זה מה שקרה!"

הנה שוב הוא מתחיל, מסע חוצה גבולות עם שרשרת מדהימה של התרחשויות.
תחילתו בפח אשפה אומלל, אליו נדחסים יחדיו גומיה שכבר לא מאבטחת את שקית הניילון הפתוחה, שכבר אינה עוטפת קרטון למינציה עם לק מבריק שישאר לנצח נצחים, שמעוך סביב פלסטיק עליו פזורים פתיתי קלקר דקים.
עליהם מונח בשלמותו ספר הוראות בשלל שפות שאיש לא קרא וביניהם, כבר פחות נוצץ ומבריק, אך עדיין יותר מהילדה הסינית, הילד הניגרי וחברם ההודי, ה- FU1 עם אפליקציית ה-Zu-B me המבטיחה חוויית שימוש מלטפת ורכה. משם במשאית דיזל ישנה למערום זבל אימתני, בו יופרד מחבריו הפלסטיקים אשר ישרפו בתמרות עשן רעיל או יזרקו לים לשחות עם, על, מסביב ובתוך הדגים. ושוב אויר מעובה בדלק מטוסים, אשר ישא אותו לבטנה של אוניה דולפת, והישר במשאית דיזל מעשנת לרוויה לסווטשופ סיני מעופש, בו תפרק את מרכיביו ילדה סינית רעבה.
היא תשלוף את המתכות בעלות הערך לבעלי המניות ואת היתר תוציא החוצה לחצר, בה תשרוף את שארית הפליטה על שלל מתכותיה, פלסטיקיה ורעליה, ובתאבון רב תנשום לראותיה את אדיו האחרונים של ה-FU1 החדש עם אפליקציית ה Zu-B me שכבר לא מבטיחה חוויית שימוש מלטפת או רכה, אך באופן מוזר, עדיין נראית מבריקה ונוצצת יותר מהעתיד של הדור הבא.

ושוב אויר מעובה בדלק מטוסים, אשר ישא אותו לבטנה של אוניה דולפת, והישר במשאית דיזל מעשנת לרוויה לסווטשופ סיני מעופש, בו תפרק את מרכיביו ילדה סינית רעבה, תשלוף את המתכות בעלות הערך לבעלי המניות

וחברנו האומלל? הוא כבר מוכן למבצע הבא. כי עוד יומיים זה בא, יום האם, יום האב, יום הרווק, יום החרק, הביג-סאנדי, הרד-שמנדיי, האיכנו-צלת. מבצעים חמים, מחירים לוהטים, עד 0% הנחה, 24 שעות בלבד, 754 תשלומים, מיליון ילדים רעבים והמון המון פראיירים להוטים. הנה הוא בא! ה-FU3 הנוצץ מאין כמותו, עם אפליקצית ה-ZuB-uB המבטיחה חווית שימוש ממש ממש מלטפת והרבה יותר רכה+.

הי, חבר של חבר,
אם אתה לא רוצה לצאת פראייר פעם שניה ושלישית ועשירית, עזוב אותך מהקניה הבאה. זה אף פעם לא יגמר לטובתך. אל דאגה, אין לנו שום כוונה להטיף לך להפסיק לרכוש (אתה יכול כמובן אם בא לך) פשוט – תפחית!
קצת תפחית, זה הכל.

קצת תפחית בקניות, זה לא יפחית מרמת החיים שלך, אבל כן יפחית את הריבית על החובה.

הי, חבר של חבר, עזוב אותך מהקניה הבאה. אל דאגה, אין לנו שום כוונה להטיף לך להפסיק לרכוש (אתה יכול כמובן אם בא לך) פשוט – תפחית! קצת תפחית, זה הכל

תפחית קצת בארוחות וקצת בכמויות – זה יפחית את מספר התרופות.
תפחית מעט בחדשות ובמבזקים – זה יעזור לך להפחית את לחץ הדם והעצבים.
תפחית בגלילה של הפידים, הסטורי, הפוסטים (אבל את שלי תמשיך לצרוך:))
תפחית בצריכת מוצרים, תפחית בכמויות, במשקלים, באריזות, בשקיות.
תפחית בהכל, תפחית במה שאתה יכול – ויש מכל וכל.
כי כל דבר שתפחית היום, יתן לך יום נוסף לנשום.

אם תחשוב על זה רגע, לפני הקליק הבא, גם אתה תבין:

זה המבצע הכי משתלם שתקבל בחיים.

לירז רימון הוא אדם מן הישוב. פועל חברתי, ידידותי לסביבה ומיודד עם החברה. מנהל תוכן ושיווק לפרנסתו וכותב לנשמתו. שואף ליותר ונהנה ממה שיש.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 944 מילים
סגירה