הליכוד: עשינו ויתורים מרחיקי לכת; כחול לבן: נתניהו החליט ללכת לבחירות

בליכוד כבר עובדים על קמפיין חסינות ● הפגישה בין נתניהו לגנץ הסתיימה לאחר 45 דקות ● לאחר הפגישה גנץ ונתניהו פצחו בהאשמות הדדיות ● השר פרץ מהבית היהודי: אם נצא לבחירות נוספות, אני לא רואה סיבה שלא נחבור שוב לימין החדש ●

גנץ ונתניהו (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
גנץ ונתניהו
08:07 עריכה

ח"כ יועז הנדל, הסמן הימני של "כחול לבן" דוחק בשתי המפלגות  – הליכוד ומפלגתו-שלו – להגיע לממשלת אחדות, כדי "לנצל את ההזדמנות ההיסטורית לספח את בקעת הירדן". לפי הנדל, זה יותר חשוב מהשאלה מי יהיה ראשון ברוטציה – ולכן, כמובן, גנץ צריך להיות הראשון.

08:10 עריכה

בישראל ביתנו ממשיכים לתקוף את ההתבטאות הגזענית של דרעי נגד העולים ודורשים גם מנתניהו לתקוף אותו:

 

08:20 עריכה

קשה להאמין, אבל הפרשן הפוליטי רביב דרוקר תומך בכניסתה של כחול לבן לממשלה בראשותו הזמנית של בנימין נתניהו לפי המתווה שלפי פרסומים שונים הליכוד העביר בימים האחרונים לכחול לבן.

במאמר שדרוקר פרסם הבוקר ב"הארץ", קורא דרוקר ליאיר לפיד "שלא לעמוד במילה שלו" ולתמוך בהצטרפות לממשלה לפי הצעת הליכוד המעודכנת, על סמך הנחה שלפיד הוא זה שמונע מגנץ לעשות זאת.

"קצת מוזר לתקוף פוליטיקאי בכיר שרוצה לעמוד במילתו", כתב דרוקר, "אבל לפיד ויעלון צריכים לוותר…המתווה המוצע…עדיף על כל חלופה שיש להם.

רביב דרוקר (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
רביב דרוקר (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)

"נתניהו יכהן עוד כמה חודשים, פחות מהזמן שבו יכהן אם ייערכו בחירות נוספות…לא יהיה ראש ממשלה בנבצרות. החוק לא יאפשר לראש ממשלה לכהן כשתלוי ועומד נגדו כתב אישום על שוחד, כך שנתניהו לא יוכל לחזור לתפקיד כל עוד כתב האישום תקף".

"לפיד לא יכול להרוויח דבר ממערכת בחירות שלישית. גם אם גוש המרכז־שמאל יגיע ל–61 מנדטים, ספק אם גנץ ירצה או יוכל להקים ממשלת מיעוט…האם לנתניהו יש עדיין איך לברוח? קשה לדמיין תסריט שבו הוא מצליח לטרוף את הקלפים מחדש".

 

08:22 עריכה

הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי, ממשיך לדבוק בעקביות בתחזיתו לפיה נתניהו לא ירד מראשות השלטון בזמן הנראה לעין וינצל את הכאוס הפוליטי שיצר כדי ליצור לעצמו חסינות.

"נתניהו חיכה לרגע שבו מנדלבליט יעביר את כתב האישום נגדו ליו"ר הכנסת כדי להעביר הילוך במתווה החסינות שהוא מתכנן לעצמו מזה חודשים רבים", כתב ירושלמי הבוקר בזמן ישראל.

לפי ירושלמי: "נתניהו פספס כמה הזדמנויות פז בדרך, אבל תמיד אפשר ללכת לבחירות שלישיות כדי לתקן את המצב. וככה, בשבועות ובחודשים הקרובים, החסינות הזו תלווה אותנו יום אחר יום, כמו גזירת גורל שנחתה על מדינה שלמה".

ראש הממשלה נתניהו, הבוקר בישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
ראש הממשלה נתניהו, הבוקר בישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
08:46 עריכה

בצלאל סמוטריץ' ממשיך לתקוף את הפרקליטות:

08:48 עריכה

השר אלי כהן מודיע ששר האוצר כחלון אינו עומד לעזוב את תפקידו, בגל"צ מסיקים מזה את ההיפך:

08:52 עריכה

בזמן שהשרים אינם ממש מתפקדים בגלל הפלונטר הפוליטי, שר האוצר כחלון נעלם מהזירה הציבורית ושר הביטחון בנט עסוק בתוכניות שאפתניות לסיפוח בקעת הירדן, בנייה בחברון ותקיפה בעזה, הפקידים הבכירים במשרדי האוצר והביטחון ממשיכים את מאבקם הנושן על ניהול תקציב הביטחון.

הבוקר פורסם בגלי צה"ל כי עובדי משרד הביטחון מאיימים לעצור את פינוי צריפין ושאר מתקני האימונים וההדרכה של צה"ל והעברתם לנגב, במחאה על החלטת משרד הביטחון לסגור את נספחויות צה"ל בחו"ל.

במשרד האוצר טוענים כי "נספחי צה"ל בחו"ל שלשלו לכיסם אלפי שקלים בצורת "דמי ייצוג" (הטבה המגיעה להם כהחזר על הוצאותיהם בחו"ל תמורת הגשת קבלות) בלי להגיש קבלות".

הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
09:06 עריכה

"צוות המשא ומתן של כחול לבן העביר מסר לצוות המו"מ של הליכוד שאין לו כוונה לקיים פגישות נוספות איתם כל עוד בליכוד לא מקבלים את העיקרון שיושב ראש המפלגה בני גנץ יהיה הראשון ברוטציה". כך דווח הבוקר בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב. זאת, לאור העובדה ש"בפגישות הללו לא חלה שום התקדמות אמיתית".

עוד דווח בכאן רשת ב' כי בניסיון לשכנע את נתניהו להסכים להיות שני ברוטציה, הציעו בכחול לבן לחוקק חוק מיוחד שיקבע שנתניהו יכהן כממלא מקום ראש הממשלה ב"מעמד זהה לזה של ראש ממשלה". הפטנט נועד ליצור מצב שבו נתניהו לא יידרש להתפטר מתפקידו בקבינט ובכנסת לאחר שהוגשו נגדו כתבי אישום.

09:52 עריכה

הבלוגרית והפרשנת טל שניידר, שעוקבת אחרי המשבר הכספי שהבחירות מייצרות למפלגות, חושפת הבוקר באתר "גלובס" שבליכוד מנסים להגדיל את תקציב תעמולת הבחירות כפתרון למצוקה התקציבית שלהם.

לפי שניידר, הסיעות מחזירות את ההלוואות שלקחו בבחירות לכנסת ה-22 מהכספים השוטפים שהן מקבלות במסגרת מימון המפלגות, אבל "עם מערכת בחירות שלישית תוך 12 חודשים, הסיעות שילמו עד כה 2 תשלומים מתוך 54 תשלומים. מאחר ולא החזירו את ההלוואות שנטלו בהיקף כולל של 180 מיליון שקל, המפלגות לא רשאיות ליטול מקדמות מימון או הלוואות נוספות".

בליכוד, טוענת שניידר, מציעים כ"פתרון" לכך להעלות את יחידת המימון שזכאית לה מפלגה על מנדט אחד מ-1.38 מליון שקל ל-2.1 מליון שקל במסגרת הוראת שעה חד פעמית.  

קופת חסכון חזירית (צילום: משה שי / פלאש 90)
קופת חסכון חזירית (צילום: משה שי / פלאש 90)
10:09 עריכה

תביעת הדיבה של מני נפתלי נגד מקורביו של ראש הממשלה נתניהו ומעסיקיו לשעבר במעון רה"מ לא תכלול בשלב הזה את ניר חפץ. עורך דינו של נפתלי, גונן בן יצחק, מסביר מדוע: 

10:37 עריכה

אחרי חננאל דורני גם יוסי דגן מצטרף לתומכי קיום הפריימריז, כלומר תומכי גדעון סער, במאבק הפנימי על ראשות הליכוד. החשיפה, אגב, היא דווקא של הכתב עמית סגל שנחשב בחוגים מסויימים לתומך מובהק של נתניהו:

10:45 עריכה

ח"כ סתיו שפיר, שקולה לא נשמע הרבה מאז הבחירות האחרונות, דיברה ב"העולם הבוקר" על נושא שלא מדובר עליו הרבה – רמיסת הכנסת בידי ממשלת נתניהו:

10:54 עריכה

פרקליטות המדינה תגיש כתב אישום כנגד יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, והשופטת אתי כרייף מבית משפט השלום בנתניה, בכפוף לשימוע, על פרשת "מין תמורת מינוי", שבה, לפי החשד, דחף נווה למינוייה של כרייף, שאיתה נמצא בקשר אינטימי. כך הודיעה הפרקליטות הבוקר.

נוה יואשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים וכרייף תואשם בקבלת שוחד ובהשמדת ראייה. החלטת הפרקליטות נעשית בהתאם להמלצותיהם של פרקליטות המחוז והמשנה לעניינים פליליים רז נזרי.

 

אפי נוה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אפי נוה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

 

12:25 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ מגיב לתוצאות מבחני פיז"ה שפורסמו היום על ירידה ברמה ופערים גדולים בחינוך בישראל: "לא נקבל מצב בו ישראל תהיה במקום הראשון בפערים בחינוך. ישראל חייבת להוביל בחינוך. כראש ממשלה, אני מתכוון להיפגש עם מנכ"ל משרד החינוך ושר החינוך לא פחות מאשר עם שר הביטחון והרמטכ"ל".

"לא אקבל לעולם מצב בו עתידו של ילד נקבע לפי מקום מגוריו. החינוך הוא חלק מרכזי בחוסן הלאומי, הוא משפיע על עתידנו הביטחוני והכלכלי", כתב גנץ בעמוד הפייסבוק שלו,  "אנחנו ננהיג חינוך ציבורי לגיל הרך מגיל לידה, נשפר את איכות ההוראה ונקצה תקציבים באופן חכם ודיפרנציאלי".

בית ספר יסודי בישראל (צילום: פלאש 90)
בית ספר יסודי בישראל (צילום: פלאש 90)
12:43 עריכה

אביגדור ליברמן ממשיך בקמפיין שלו נגד ההתבטאויות הגזעניות של אנשי ש"ס נגד העולים, והפעם נגד ח"כ יואב בן צור.

"ההתבטאויות מצד חברי הכנסת של ש"ס על ציבור העולים מחבר העמים הם לא רק גזענות טהורה אלא מדיפים ריח של שנאה", כתב היום ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו.

לדברי ליברמן: "למקהלה שאותה מוביל השר דרעי הצטרף ח"כ בן צור שבחר להשתלח באוכלוסיית העולים דווקא בכנס ז'בוטינסקי של בית"ר העולמית בבית מורשת בגין. על פי ח"כ בן צור כנראה שבש"ס היו מבקשים גם מזאב ז'בוטינסקי, שנולד באודסה שבאוקראינה, להוכיח את יהדותו באמצעות בדיקת DNA".

ח"כ יואב בן צור (צילום: פלאש 90)
ח"כ יואב בן צור (צילום: פלאש 90)
12:52 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' מאיחוד מפלגות הימין מתגעגע לשר חיים רמון מ"קדימה" ש"ידע לשחות נגד הזרם":

12:59 עריכה

חבר הכנסת מיקי זוהר אומר, כרגיל, את מה שאחרים חושבים. "מבזבזים את הזמן, אין סיכוי להקמת ממשלת אחדות", אמר היום זוהר בגלי צה"ל, "מהרגע שליברמן לא מוכן להצטרף לממשלת 63, כל יום שחולף הוא יום מיותר".

מיקי זוהר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
מיקי זוהר (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
13:02 עריכה

14:13 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ייפגשו היום ב-17:30 בקריה בתל-אביב ל"פגישה מכרעת" של המאמצים האחרונים לקידום המשא ומתן ביניהם לכינון ממשלת אחדות.

זאת, למרות ובניגוד להצהרות ב"כחול לבן" לפיהן המשא ומתן ייפסק עד שהליכוד יסכים שבני גנץ יהיה הראשון ברוטציה על ראשות הממשלה, וההצרות בליכוד לפיהן "אפשר כבר לסיים את המנדט וללכת לבחירות.

 

14:26 עריכה

ח"כ איילת שקד קוראת לראשי "כחול לבן" לקבל את ההצעה שראש הממשלה נתניהו הציע להם (לטענתה), לפיה נתניהו ימשיך לכהן כראש הממשלה במשך חצי שנה עד שיוחלף בידי בני גנץ. כך הצהירה שקד היום בתוכניתם של יינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM

שקד התייחסה לאמירה של ח"כ מיקי זוהר, שקרא "להחזיר את המנדט מוקדם יותר וללכת לבחירות" בגלל כשלון המשא ומתן, ואמרה: "אני לא מסכימה עם זה. זו אמירה טיפשית, לכנסת יש 21 יום ואין לה סמכות להחזיר את המנדט. הדד ליין נגמר ביום רביעי, אני חושבת שזו תהיה הפקרות פוליטית לגרור את המדינה למערכת בחירות לשלישית".

עוד אמרה שקד: "ראש הממשלה הציע הצעה מאוד הגונה, בה הוא ימשיך לכהן חצי שנה ובני גנץ יחליף אותו. במסגרת התיקון הזה ההצגה של הליכוד היא מאוד הוגנת וקשה לי להבין למה הם לא מקבלים אותה". כשנשאלה על החששות של אנשי כחול-לבן בקשר לתוכנית שנתניהו "זומם משהו" אמרה: "זה קשקוש. כשנתניהו מתחייב מול כל הציבור וחותם על מסמכים הוא יעמוד בהתחייבות שלו".

כדי להדגיש את קריאתה לגנץ לתת אמון בנתניהו, חזרה שקד על הצהרתה, לפיה: "כחול לבן יודעים שהם מקבלים את ההתחייבות של כל מפלגות הגוש שאנחנו לא פורשים. כעת נותר להם רק הטיעון הערכי וגם אותו קשה לי להבין כי אם נלך לבחירות גם ככה נתניהו יישאר ראש ממשלה לחצי שנה".

כשנשאלה האם האינטרס של נתניהו הוא לא ללכת לבחירות, אמרה: "זה לא נכון. כל מפלגות הבלוק יהיו ערבות לזה. בני גנץ מעולם לא היה במערכת הפוליטית בתפקיד ביצועי. לא יזיק לו לשבת חצי שנה וללמוד. בינתיים אני מנסה לעשות מה שאפשר כדי שלא יהיו בחירות".

"ההעדפה שלי היא להקים ממשלת ימין עם ליברמן. אני חושבת שכל הפערים בינו לבין החרדים ניתנים לגישור. הוא ישב עם החרדים במשך שנים בממשלות. הוא יכול להשיג הישגים משמעותיים, וזו כבר החלטה שלו".

כשנשאלה איפה תהיה אם כן יהיו בחירות, אמרה "אני בימין החדש. הודענו שאנחנו רצים".

בהתייחסה לוויכוח בין שר המשפטים אוחנה לבין פקידי משרדו על מינוי מחליף לפרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, אמרה "הסמכות למינוי ממלא מקום היא של השר. במינוי קבע, יש ועדת איתור באישור היועמ"ש.

כשנשאלה מה הייתה עושה בנושא במצב הקיים אם היא הייתה עדיין שרת המשפטית, אמרה שקד: "אין לי ספק שהייתי מחליטה יחד עם היועץ המשפטי ללא סכסוך. השר פרסם מועמדים שכולם מתוך הפרקליטות. אני מכירה את הנפשות הפועלות היטב ועליהם להחליט אם הם רוצים למנות ממנה מקום או לריב. כעת שר המשפטים הוא אמיר אוחנה".

בזמן הראיון עם שקד התפרסם שהפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום נגד מקורבה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה, אך היא לא הסכימה להגיב לכך: "זו החלטת הפרקליטות. אני, כידוע לכם, נתתי עדות בתיק, לא נכון שאתייחס לזה בתקשורת".

.איילת שקד (צילום: פלאש 90)
.איילת שקד (צילום: פלאש 90)
14:33 עריכה

עיתון "הארץ" מדווח כי פרקליט המדינה שי ניצן, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליטי מיסוי וכלכלה הגיעו היום לפגישת היערכות בלהב 433 לקראת הגשת כתבי אישום בימים הקרובים ב"תיק 3000", הלוא הוא פרשת הצוללות. העיתון מדווח כי "לאחרונה ביקשה הפרקליטות לערוך כמה השלמות בתיק לקראת הגשת כתבי אישום בכפוף לשימוע, ותוצריהן הוצגו בפגישה".

במשרד המשפטים לא הכחישו את הדיווח: "איננו מתייחסים לשאלות בדבר ביצוען של פעולות חקירה, אלא במקרה שמתקיימות פעולות חקירה גלויות. אין באמור כדי לאשר או להכחיש את הנטען".

בנימין נתניהו מרים את דגל ישראל ב-23 בספטמבר 2014, בעת טקס קבלת הצוללת אח
בנימין נתניהו מרים את דגל ישראל ב-23 בספטמבר 2014, בעת טקס קבלת הצוללת אח"י תנין, אחת מהצוללות שנרכשו מתיסנקרופ בגרמניה (צילום: AP Photo/Amir Cohen)
15:05 עריכה

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, עודד פורר, וח"כ חמד עמאר, נפגשו הבוקר עם יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן וביקשו ממנו שיקים ממשלת ימין צרה. 

לפי הדיווח של כתבת חדשות 12, דפנה ליאל, השניים אמרו לליברמן שבמפלגה התחייבו לגבות מחיר ממי שיסרב לאחדות, ו"הגיע הזמן להבהיר לכחול לבן ולפיד שהאלטרנטיבה לאחדות היא ממשלת ימין צרה".

בתגובה לדיווח אמר ליברמן בראיון לערוץ הכנסת: "בחירות או ימין צרה – לא יודע מה יותר גרוע, אבל אני מבין את אי שביעת הרצון בסיעה".

15:30 עריכה

יו"ר הימין החדש, איילת שקד: ממשיכה במאמצים להשיב את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לחיק ממשלת ימין

בראיון לערוץ 7 אמרה שקד: "אם יש אחוז אחד של סיכוי צריך למצות אותו, כי בחירות לימין זה דבר רע. כמובילת הימין האידאולוגי אני רוצה ממשלת ימין, ולכן חזרת ליברמן היא הפתרון הטוב ביותר עבורנו. נכון שהמצב לא טוב ועדיין אין רצון של כל הצדדים, אבל הפערים המהותיים ניתנים לגישור בין חרדים לליברמן".

16:02 עריכה

מתווה חלוקת התפקידים במגעים לממשלת אחדות הולך ומתגבש. לקראת פגישתם של יו"ר כחול לבן, בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו ב-17:30 בקריה, בחדשות 13 מפרסמים את תכני ההצעה שעל הפרק.

לפי המתווה נתניהו יכהן כראש ממשלה בחצי השנה הראשונה וגנץ יהיה ממלא מקום ראש הממשלה. גבי אשכנזי יקבל את תיק הביטחון, גבי אשכנזי יקבל את תיק הביטחון, יאיר לפיד את תיק החוץ, תיק האוצר יישאר אצל הליכוד ויולי אדלשטיין ימשיך לכהן כיו"ר הכנסת.

16:07 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט ימלא את מקומו של בנימין נתניהו כיו"ר הקבינט-המדיני בטחוני בעת ביקורו של ראש הממשלה בפורטוגל. ממלאת מקומו של ראש הממשלה תהיה השרה מירי רגב.

16:11 עריכה

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן: נתנגד בתוקף להצעת הליכוד להעלאת מימון המפלגות במקרה שתתקיימנה בחירות נוספות ולא נאפשר לקדם חקיקה כזו.

"כחול לבן עושה בשעות אלה מאמץ כביר למנוע בחירות נוספות ומיותרות שיעלו למשק הישראלי מיליארדי שקלים וישתקו את המערכת למשך חצי שנה נוספת", אמר ניסנקורן. עוד הוסיף: "אין שום סיכוי שנאפשר הכבדה נוספת על הקופה הציבורית שכל מטרתה הוספת כספים למפלגות".

16:39 עריכה

השר אריה דרעי מאשים את ליברמן בכך שלא קמה ממשלת אחדות. "ליברמן אחראי לכך שאנחנו בדרך לבחירות שלישיות שעלולות לגרום לנזקים נוספים של מיליארדים ולשיתוק המדינה".

16:45 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט בביקור בבסיס חיל האוויר בחצור: "מדינת ישראל עומדת נחושה מול המאמץ האיראני להתבסס על הגבולות שלנו. לא נקבל שכנים חדשים על גבולות מדינת ישראל".

16:53 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: עושה כל מאמץ להקים ממשלת אחדות

לקראת פגישתו עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר נתניהו לחברי הליכוד כי "זה עדיין אפשרי". "הסכם ההגנה שאני מביא עם הנשיא טראמפ יותאם כמובן לצרכים שלנו וישמר את חופש הפעולה שלנו".

17:16 עריכה

גם השרה גילה גמליאל קוראת לא להיגרר למערכת בחירות בזבזנית

17:38 עריכה

החלה פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ בקריית הממשלה בתל אביב. הפגישה מתקיימת לאחר שנתניהו יזם אותה.

17:42 עריכה

השר יובל שטייניץ (ליכוד): "מה שקורה עם נתניהו זו טרגדיה יוונית. אף אחד מאיתנו לא רוצה לראות אותו בכלא".

בראיון לבן כספית ב-103FM, הוסיף שטיינץ: "צריכים ממשלת אחדות כי עלולה לפרוץ מלחמה עם איראן בחצי השנה הקרובה, לכן נתניהו חייב להיות בראשות הממשלה".

17:44 עריכה

השרה מירי רגב על רקע פגישת נתניהו וגנץ בקרייה: "לא צופה פריצת דרך. אמרו לי שאין באמת התקדמות. כחול לבן פשוט לא רוצים לשבת איתנו".

על הדיווח לפיו קיים מתווה חלוקת תיקים לקראת ממשלת אחדות: "לא שמעתי על זה, בוודאי לא מראש הממשלה. אולי מדובר בספין".

17:46 עריכה

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו על העברת תקציבים בוועדת הכספים לרשת החינוך של ש"ס: "זה נעשה מאחורי הגב של הנציגים שלנו, וזה נעשה בצורה לא הגונה. רוצים ממשלה צרה? אנחנו גם יכולים לקיים אותה". את הדברים אמר אבידר ב-103FM.

18:13 עריכה

ח"כ עופר שלח (כחול לבן): "נתניהו והליכוד, מיום הבחירות, לא זזו ולו סנטימטר מסך כל הדרישות שלהם".

עוד אמר שלח בשש עם בערוץ 12, כי "צריך לעשות כל מאמץ, אולם 'בלוק הדרישות' דורש מאיתנו להפר את ההבטחות שלנו לציבור הבוחרים. הפיתרון פשוט – גנץ צריך להיות ראש ממשלה".

18:17 עריכה

הסתיימה פגישתם של נתניהו וגנץ בקרייה.

18:40 עריכה

בכירים מפלגת הליכוד התייחסו לפגישה בין יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתניהו הציע לעגן בחקיקיה יצירתית את הסדר הרוטציה, שמונעת להפר זאת, למרות זאת וחרף הוויתורים מרחיקי הלכת, כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות".

18:43 עריכה

ח"כ רם בן ברק (כחול לבן): "אם חס וחלילה נסכים שנתניהו, עם שלושת כתבי האישום החמורים שלו ירכיב ממשלה, אזי באותו רגע נקבע דרדור מוסרי שראש ממשלה המואשם בשוחד נהיה מועמד לגיטימי. לא במשמרת שלנו!".

19:10 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן לאחר הפגישה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ ישיבה דחופה הערב עם בכירי הליכוד.

19:12 עריכה

מפלגת כחול לבן לאחר הפגישה בין גנץ ונתניהו: "נתניהו לא הביא שום הצעה חדשה התואמת את מצבו המשפטי ואת ההכרה בהפסד בבחירות או שום הצעה חדשה בכלל. בפגישה אף סירב להתחייב על קווי יסוד לממשלה או ימנע מחתירה לחסינות אישית. בקיצור – נתניהו החליטות שהולכים לבחירות".

19:13 עריכה

על רקע פגישת נתניהו-גנץ, השר רפי פרץ (הבית היהודי): "אם נצא לבחירות נוספות, אני לא רואה סיבה שלא נחבור שוב לימין החדש".

19:19 עריכה

הליכוד לאחר פגישת גנץ-נתניהו: כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות בשל הווטו שהטיל יאיר לפיד נגד הקמת ממשלת אחדות.

19:48 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה נפגש היום עם המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, אחד מהמועמדים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. אוחנה ראיין את למברגר, לקראת מינויו האפשרי לתפקיד. השר צפוי לראיין גם את שלושת המועמדים הנוספים בימים הקרובים.

20:02 עריכה

יו"ר כחול לבן לאחר הפגישה עם ראש הממשלה: "אצלו החסינות לפני הכל".

20:22 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לתקוף את יאיר לפיד ולהאשימו בכך שהמגעים לממשלת אחדות לא מתקדמים: גנץ הוכיח היום שוב – במקום שישראל תהיה לפני הכל, אצלו יאיר לפיד לפני הכל

20:24 עריכה

מתכוננים לבחירות. בחדשות 12 פורסם הערב כי בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר מדברים על הקמפיין הבא, שצפוי להתמקד במערכת המשפט ובצורך של נתניהו לקבל חסינות מהעמדה לדין.

כחול לבן מיהרו להגיב: "תראו מופתעים".

21:01 עריכה

אביגדור ליברמן מגיב לדיווח בחדשות 12: לא דובים ולא זבובים

21:03 עריכה

הערב פורסם במהדורת כאן חדשות, כי נתניהו התייחס בשיחות סגורות גם לגדעון סער ואמר: "צריכים לראות את מי השמאל רוצה – ואותו צריך לדעת לא להמליך". 

סער הגיב לכך: "מסע ההכפשה הנמשך. אנחנו ננהל קמפיין אחר להנהגת הליכוד, קמפיין המציג חזון ותוכניות לעתיד תוך כיבוד המועמדים האחרים".

21:05 עריכה

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי): "הגיע הזמן שהמחנה שלנו ייקח את המדינה לידיים ויוביל ממשלת פיוס – חילונים ודתיים, יהודים וערבים – יחד".

22:31 עריכה

לאחר שהפרלמנט הצרפתי הכריז כי אנטי-ציונות היא סוג של אנטישמיות, בזירה הפוליטית מברכים.

שר החוץ ישראל כץ ברך את ההחלטה: "בכוונתי להמשיך ולפעול כדי שעוד מדינות יבינו ויתמכו בהגדרת אנטי ישראליות ושנאת ישראל כאנטישמיות".

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן): "תודה צרפת. מי שלא מכיר בזכותם של היהודים למדינה ריבונית, הוא לא מחזיק סתם בעמדה פוליטית אלא שונא יהודים".

גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בירך: "תחת כסות של "ביקורת פוליטית" על מדינת ישראל, מופצים תכנים אנטישמיים, המרעילים את השיח ושוללים את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית".

סגירה