במערכת הפוליטית נבחנת יוזמה להעניק חנינה לנתניהו תמורת פרישתו מהחיים הציבוריים

לפי ההצעה, ראש הממשלה יודה בחלק מהאישומים נגדו; אם הדבר יתממש, לא תיערך מערכת בחירות שלישית ● ריבלין לנתניהו ולגנץ: אם אתם רוצים להשתגע - השתגעו, אבל למה לגרור יחד איתכם גם את העם בישראל? ● נתניהו נפגש בליסבון עם מזכיר המדינה פומפאו ● ברשות המסים נפתחה חקירה חדשה נגד חיים כץ ● במשרד התרבות הציגו תמונה של לוי אשכול במקום של דוד בן גוריון

נתניהו ברמת הגולן בחודש שעבר (צילום: Atef Safadi, AP)
Atef Safadi, AP
נתניהו ברמת הגולן בחודש שעבר
07:27 עריכה

המפלגות הגדולות כבר מתכוננות לבחירות. לאחר הפגישה אמש בין יו"ר כחול לבן בני גנץ ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו, במפלגות מתכננים צעדים קונקרטיים לקראת הבחירות.

לפי הדיווח בגל"צ, בכחול לבן מנסים להקדים את הבחירות ככל הניתן. ועדת הבחירות פרסמה את התאריך המוקדם ביותר בה היא מוכנה לקיים את הבחירות – 25 בפברואר 2020, אבל בכחול לבן מנסים לגרום לבחירות להתקיים עוד קודם.

כמו כן, בליכוד, נתניהו מעלה את כמות הסקרים אותם הוא עורך. בסביבתו של ראש הממשלה טוענים כי הסקרים מעודדים.

07:30 עריכה

ח"כ חילי טרופר מכחול לבן: "הליכוד עסוק בהצגות פשרה ולא בהצעות פשרה". 

בראיון לגל"צ התייחס טרופר לניסיון מפלגתו להקדים את הבחירות: "כדי להקדים את התאריך צריך לעשות את זה עד יום רביעי הבא. דווקא בא הרצינות שלנו, אנחנו בוחנים מול הוועדה את כל האפשרויות. אנחנו עדיין לא עסוקים בקמפיין".

על הצהרתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי אינו פוסל ממשלת ימין צרה, אמר טרופר: "אני סומך עליו שמילה תהיה מילה. אני לא רואה איך מישהו שמתעקש על ענייני העולם הליברלי נכנס לממשלת ימין צרה. אני מאמין שהא יעמוד במילתו".

07:38 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "נראה שכחול לבן דוחפים לבחירות. הם לא מוכנים להיכנס לממשלת אחדות ושנתניהו יהיה ראשון ברוטציה לחמישה חודשים, מה שבכל מקרה יקרה אם יהיו בחירות".

בין אם מדובר בניסיון להפעיל לחץ על כחול לבן או לא, המשיך פורר בראיון לגל"צ והתייחס לאפשרות ממשלת ימין צרה: "העדיפות הראשונה היה ממשלת אחדות, אבל אנחנו בוחנים גם ממשלת ימין צרה, אנחנו לא נוותר על הדרישות שלנו, אבל נבחן את האפשרויות מול החרדים. בחירות שלישיות זה דבר רע".

עודד פורר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
עודד פורר (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
07:47 עריכה

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ מאשים הבוקר את נתניהו בפלונטר הפוליטי. 

בראיון לכאן רשת ב' אמר פרץ: "יש אדם אחד בישראל שאמור לקחת אחריות על המצב, וזה ראש הממשלה. הגענו למצב שמדינת ישראל שואלת רק 'כן ביבי, לא ביבי'. ביום שנתניהו יודיע שהוא פורש נחזור לדבר על ערכים, על נושאים חברתיים וביטחוניים".

07:52 עריכה

היום ייצא ראש הממשלה לליסבון שבפורטוגל על מנת לפגוש את שר החוץ האמריקני מייק פומפאו. השר יובל שטייניץ מהליכוד אמר הבוקר בגל"צ כי פגישתם תעסוק בנושא האיראני. 

"אנחנו כנראה מתקרבים לרגעי הכרעה", אמר שטייניץ. "איראן נמצאת בלחץ עצום מבחינת הסנקציות – בלחץ אטומי. או שזה יוביל אותה לוויתורים ולמשא ומתן, או שזה יוביל אותה להגברת התוקפנות שלה במזרח התיכון, עם אפשרות של תוקפנות צבאית כלפינו".

בעניין המשבר הפוליטי, האשים שטייניץ את לפיד בכישלון המגעים לממשלת אחדות. "נתניהו וגנץ הסכימו מההתחלה ביניהם למתווה הנשיא. לצערי זה רק הכוחות בתוך יש עתיד, בעיקר לפיד, שמטרפדים את העניין פעם אחר פעם".

08:19 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את חברי ש"ס ויהדות התורה בנוע לשיתוף הפעולה עם הרשימה המשותפת.

"אתמול בדיון בוועדת הכספים בהצבעה על העברת תקציבים למגזר הערבי אמר אחמד טיבי: 'אני מבקש מחבריי הטובים מש"ס להצטרף אלינו' כאשר ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה קפץ ושאל: 'רק ש"ס?', השיב לו טיבי: 'אתם חבריי הטובים מלפני אתמול. ש"ס ידידים'", כתב ליברמן.

עוד הוסיף: "שיתוף הפעולה ההדוק הזה בין המפלגות האנטי ציוניות מהרשימה המשותפת לבין המפלגות הלא ציוניות, ש"ס ויהדות התורה, בוועדת הכספים, בחקיקה בנושאי דת ומדינה, בגיוס לצה"ל וכו', מאיים על החזון הציוני של הרצל".

הברית האנטי ציונית..אתמול בדיון בועדת הכספים בהצבעה על העברת תקציבים למגזר הערבי אמר אחמד טיבי: "אני מבקש מחבריי…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שלישי, 3 בדצמבר 2019

08:27 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מברך את החלטת הפרלמנט הצרפתי. "הגיעה השעה שאירופה כולה תחשוף ותלחם בפניה המכוערות של האנטישמיות המודרנית".

08:33 עריכה

ח"כ גדעון סער קרא הבוקר שוב לראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים פריימריז לראשות מפלגת הליכוד.

בראיון לגל"צ אמר סער: "צר לי שהיוזמה שלי לפריימריז במועד שיכול היה למנוע בחירות שלישיות לא התממשה. במידה שיהיו בחירות שלישיות תהיה התמוטטות בליכוד. כל הסדר של ממשלת אחדות עדיף מהליכה לבחירות. מגיע לעם שנמנע ממנו את הסיוט הזה של בחירות בלתי סופיות".

כמו כן, התייחס סער למשא ומתן לממשלת אחדות: "אני חושב שראש הממשלה מוותר במהלך המשא ומתן באופן דרמטי בכך שמספר החודשים שהוא מבקש בתחילת הקדנציה הוא מאוד קטן. כל הצעה שתובא אני אתמוך בה כדי למנוע בחירות שלישיות".

08:50 עריכה

ח"כ עופר שלח על הדיווח לפיו צה"ל זייף את מספר החרדים המתגייסים: "מטריד מאוד. דבר אחד ברור: התקופה היחידה שבה מספר החרדים שהתגייסו והלכו לעבוד גדלה, הייתה התקופה שבה חוק הגיוס שחוקקנו ב-2014 היה בתוקף".

08:51 עריכה

יומיים לאחר עדות רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, במשפט הדיבה: אלמונים ניפצו הבוקר את חלונות רכבו של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, מתחת לביתו שבעפולה, כך דווח בחדשות 12.

08:53 עריכה

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר: ישראל בדרך לבחירות בפעם השלישית

"ממשלת אחדות לא תקום, לא נדבר יותר עם כחול לבן", אמר זוהר בראיון לכאן רשת ב'. "הם החליטו שהם לא מצטרפים לממשלה איתנו. הצענו להם חמישה חודשי כהונה לנתניהו ואחר כך גנץ ראש הממשלה, יש מטורף מזה? הלכנו הכי רחוק שאפשר".

מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
מיקי זוהר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
09:03 עריכה

ח"כ איציק שמולי מתרעם על הדיווח לפיו צה"ל זייף את מספר המתגייסים החרדים: "חמור ובלתי מתקבל על הדעת. זו שבירת אמון גדולה שהשלכותיה מרחיקות לכת – כיצד יוכלו המפקדים לדרוש מחיילים אמירת אמת כשבכירים בצה"ל משקרים ביודעין? כיצד נודל להסתמך על תחקירים מבצעיים או על דיווחים לציבור או למשפחות השכולות?". שמולי דרש לזמן בדחיפות דיון במפליאת הכנסת.

10:14 עריכה

ח"כ אסף זמיר עונה לח"כ מיקי זוהר: "מעולם לא ניהלתם איתנו גם ככה משא ומתן"

10:48 עריכה

עוד יוזמה חדשה או עוד ספין? ח"כ אלכס קושניר שיגר מכתב ליו"ר מפלגתו, ח"כ אביגדור ליברמן בבקשה לדון באפשרות של הקמת ממשלת מומחים זמנית לתקופה של שנה.

על פי ההצעה שפורסמה במעריב, הממשלה תכלול 11 שרים כולל ראש הממשלה. בין היתר, הממשלה תהיה רשאית להעביר תקציב המדינה ללא צורך בהצבעה בכנסת. לדברי הגורמים בישראל ביתנו, כבר התקיימו מספר שיחות עם נציגי הליכוד וכחול לבן ונוצר רושם ראשוני כי יש היתכנות למהלך.

10:50 עריכה

זיוף מספר החרדים המתגייסים לצה"ל. ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "לא זה הנושא שצריך להדאיג את החברה הישראלית בימים אלו, אלא הקמתה של ממשלה, האתגרים החברתיים והביטחוניים העומדים לפתחנו. ככל שפוליטיקאים ומשפטנים יתערבו פחות, כך גיוס החרדים יהיה יותר".

11:27 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני המראתו לפורטוגל, שם הוא צפוי להיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו: "אני רוצה אחדות", אמר נתניהו והתייחס לדבריו של ח"כ מיקי כהן (התכוון למיקי זוהר) שאמר שנגמרו שיחות המו"מ עם כחול לבן: "הוא מבטא תסכול של רבים בציבור שאחרי ההצעות הנדירות שהצענו לכחול לבן הם לא זזים מילימטר או ננומטר", את דבריו של ראש הממשלה הביא פרשננו הפוליטי שלום ירושלמי.

נתניהו המשיך ותקף את מספר 2 בכחול לבן. "זה מתנגד עם אינטרסים לאומיים גדולים  מאוד ואינטרס פרטי של אדם אחד – יאיר לפיד". עוד הוסיף כי הוא עושה כל מאמץ כדי "שעדיין נמצה את האפשרות של אחדות. אני עדיין פתוח לשיחות. ליברמן. תמיד יכול ועדיין יכול לעשות ממשלה איתנו זו החלטה שלו. העדיפות הראשונה של המדינה היא אחדות אנחנו לא זקוקים לבחירות מיותרות לגמרי. אם ניקלע לבחירות – ננצח בהן".

כמו כן הודיע נתניהו כי בכוונתו לשוחח עם פומפאו על שני נושאים: ברית ההגנה עם ארצות הברית וסיפוח בקעת הירדן.

 

11:34 עריכה

הותר לפרסום שמה של חברת הכנסת לשעבר שנחקרה במשטרה בעקבות תלונה על תקיפת ילד – ד"ר עינת וילף. וילף ליוותה את ילדיה במהלך פעילות בית ספרית, ובמהלכה, לדברי מקורביה, אחד הילדים החל לתקוף אותה בפרעות מול בנותיה וקרע ממנה את הבגדים.

11:59 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ: "למרות ההאשמות אנחנו עושים את כל המאמצים וחותרים לאחדות".

בסיור במועצה האזורית רמת נגב הביע גנץ תקווה כי המערכת הפוליטית תצליח להימנע מבחירות נוספות. לדבריו, "אני מקווה שהכהונה של הכנסת הנוכחית תהיה ארוכה ולא קצרה כמו שמסתמן כרגע".

12:23 עריכה

ח"כ מיקי זוהר לא מתרגש מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר מפלגתו, טעה בשמו

12:24 עריכה

לאחר שדובר צה"ל הוציא הודעה כי הדיווח על כך שצה"ל זייף את מספר החרדים המתגייסים, ח"כ איציק שמוליק (העבודה-גשר): "זו הונאה. זיוף בזדון. תגובה מתחפרת מסוג זה במקום לקיחת אחריות רק מגיבה את חוסר האמון".

13:19 עריכה

ח"כ אחמד טיבי עוקץ את מיקי זוהר על כך שראש הממשלה התבלבל בשמו

 

13:45 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין פונה למנהיגים: "אתם המנהלים משא ומתן ארוך, מתיש, וחסר תוחלת כבר חודשים – הרף לכם! יש עוד זמן לתקן ואפשר לתקן – הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המתוקן".

13:47 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "נתניהו צריך להסתכל לי ולאזרחי ישראל בעיניים ולהגיד מה הוא רוצה במקום לגלגל מעצמו אחריות. אף ראש ממשלה לפניו לא העמיד את עצמו ככה, לפני מדינת ישראל".

14:25 עריכה

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ גבי אשכנזי, החליט לקיים דיון בנושא נתוני גיוס החרדים לצה"ל ולזמן לדיון את נציגי צה"ל ומשרד הביטחון. הדיון יתקיים ביום שני הקרוב בשעות הבוקר.

14:46 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: צא בקול ברור נגד ההסתה

השניים נפגשו היום לבקשתו של הורוביץ. במהלך הפגישה אמר: "הבחירות הקרובות עלולות להביא את ההסתה הזו לאלימות של ממש. יש לעצור אותה באופן מיידי".

15:10 עריכה

רשות המסים מנהלת חקירה חדשה נגד חבר הכנסת חיים כץ – כך עדכן היועץ המשפטי לממשלה את יושב ראש הכנסת. את דבר החקירה חשף היום ברוך קרא בחדשות 13.

חיים כץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
כץ בכנסת בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפני כשלושה חודשים התפטר כץ מחברותו בממשלה, אחרי שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום בעבירות של מרמה והפרת אמונים. אולם, משפטו של כץ לא צפוי להיפתח בעתיד הקרוב, משום שהשר לשעבר פנה לכנסת בבקשה להעניק לו חסינות מפני העמדה לדין, אך הואיל וטרם התמנתה ועדת כנסת, לא ניתן לדון בבקשה.

15:39 עריכה

משה כחלון רומז למקורביו שהוא עשוי להודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים בימים הקרוביםכך דיווחה טל שניידר ב"גלובס". משר האוצר לא נמסרה תגובה. בספטמבר האחרון דיווח חיים לוינסון ב"הארץ" על כוונתו של כחלון לפרוש, אולם אז הכחיש השר את הדברים: "אני פה כדי להישאר".

בעבר נשאל כחלון מה יעשה אם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, והשר השיב שלא ייתן לכך את ידו. אם אכן יפרוש – תהיה זו עמידה של כחלון במילתו.

משה כחלון, ספטמבר 2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
כחלון בספטמבר האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשלהי 2012 הודיע כחלון, אז שר התקשורת מטעם הליכוד, שהוא לוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים. ב-2014 הודיע על חזרתו לפוליטיקה והקים את מפלגת כולנו, שזכתה בבחירות 2015 בעשרה מנדטים. מאז אותה שנה מכהן כחלון כשר האוצר. אחרי שבבחירות, שנערכו באפריל האחרון, השיגה מפלגתו רק ארבעה מנדטים, שב לשורות הליכוד.

15:59 עריכה

איפה האתיופים השקטים של פעם, שלא עשו צרות?. משרד התרבות: העדה האתיופית מתאפיינת בצניעות ובהכרת הטוב. דברי המשרד נמסרו בתגובה לביקורת שמתח חבר הכנסת גדי יברקן על שרת התרבות מירי רגב. במערכת הציבורית ביקרו את היחס הסטריאוטיפי של משרד התרבות כלפי ציבור יוצאי אתיופיה.

16:10 עריכה

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, תערוך מחר תדרוך על שלבי ההתארגנות והאתגרים, שאיתם תידרש להתמודד ועדת הבחירות המרכזית לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושלוש.

מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עדס בכנסת בספטמבר האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
16:47 עריכה

חבר הכנסת גדי יברקן הגיב להודעת משרד התרבות, שבה נכתב שהעדה האתיופית מתאפיינת בצניעות ובהכרת הטוב (עוד על הודעת המשרד – בדיווח שפורסם בשעה 15:59 ביומן זה).

תגובת משרדה של השרה רגב לטענותיי המוצדקות והעובדתיות היא דוגמה מתומצתת לכל מה שרע, חולה וגזעני אצלה באופן אישי, ובממשלה הרעה, המשניאה והמפלגת אותה היא מייצגת.

רגב, שעשתה קרייריה פוליטית משנאת כל מי שלא דומה, ממשיכה בשיח רדוד וגזעני. הבושה היא שלנו, אזרחי ישראל, שהאישה הזו ממש בשעות אלה משמשת כממלאת מקום ראש הממשלה בעת שהותו בחו"ל.

חרפת רגב לא תפגע בקהילת יוצאי אתיופיה בשום אופן, והציבור שלנו יידע לבוא איתה חשבון ולסלק אותה בבושת פנים מהזירה הציבורית.

16:51 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים להודעה של משרד התרבות, שבה נכתב שהעדה האתיופית מתאפיינת בצניעות ובהכרת הטוב. הדברים נכתבו כביקורת על חבר הכנסת גדי יברקן, שתקף את השרה מירי רגב.

17:22 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת בליסבון לקראת פגישתו עם מזכיר המדינה של ארצות הברית מייק פומפאו. בתדרוך לעיתונאים במהלך טיסתו אמר נתניהו כי בשיחתו עם נשיא ארצות הברית טראמפ המליץ לו להפעיל לחץ על אירן – כך מעדכן שליח זמן ישראל לפורטוגל רפאל אהרן. ראש הממשלה אמר שידון עם פומפאו לגבי כריתת ברית הגנה בין שתי המדינות.

אל ראש הממשלה התלוותה לביקור רעייתו, שרה נתניהו. השניים ישובו ארצה מחר.

17:51 עריכה

ההפגנות באירן הן "כר נרחב" כדי להחליש את הרפובליקה האסלאמית – כך אמר ראש הממשלה נתניהו בתדרוך שערך לעיתונאים שהתלוו לנסיעתו לליסבון. לדבריו, המחאות באירן, בעירק ובלבנון הן הזדמנות להפעלת לחץ כלכלי על משטר האייטלות. כך מדווח שליח זמן ישראל רפאל אהרן.

נתניהו אמר כי שוחח עם טראמפ בנושא. "אין שום סיבה לעזור להם, אלא להגדיל את הלחץ הזה, ולשמחתי, הוא אמר את זה אתמול בצורה נוקבת", אמר ראש הממשלה בהתייחס לדבריו של נשיא ארצות הברית. לדברי נתניהו, אירן נתונה כעת במגמת התכווצות, ויש להגביר את הלחצים המופעלים עליה. אירן – אמר ראש הממשלה – שואפת להשתלט על המזרח התיכון. היא הצליחה בכך באופן חלקי, אבל כעת היא במגמת נסיגה. להערכתו, אין סיכוי שאירופה תצטרף ללחצים כלכלים שיופעלו על אירן.

נתניהו אמר לשלום ירושלמי, שליח זמן ישראל למשלחת לליסבון, שבשיחתו עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו ידון עימו על מעמדם של שטחי יהודה ושומרון.

בנימין ושרה נתניהו בדרך לליסבון. 4 בדצמבר 2019 (צילום: קובי גדעון/לע
בנימין ושרה נתניהו בדרך לליסבון. 4 בדצמבר 2019 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
18:07 עריכה

ביום ראשון צפוי מרכז הליכוד לאשר עריכת בחירות לראשות המפלגה – כך מדווחת מורן אזולאי מ"ידיעות אחרונות".

בתחילת השבוע שעבר סיכמו יושב ראש המפלגה בנימין נתניהו ויושב ראש מרכז הליכוד חיים כץ, שיתקיימו פריימריז לראשות התנועה. מי שקרא לקיומן של בחירות לראשות המפלגה הוא חבר הכנסת גדעון סער, שביקר את נתניהו על שלא הצליח להרכיב ממשלה.

ראש הממשלה נתניהו ושר החינוך סער בישיבת ממשלה ב-2009 (צילום: David Silverman, AP)
נתניהו וסער בישיבת ממשלה ב-2009 (צילום: David Silverman, AP)
18:44 עריכה

הודעת הליכוד בעקבות הדיווחים שבשבוע הבא עשוי מרכז המפלגה לקבוע בחירות לראשות התנועה: "מרכז הליכוד יצביע ביום ראשון על החלטה לביטול הפריימריז לרשימת הליכוד בלבד. ההחלטה בנושא הפריימריז לראשות הליכוד תתקבל בהמשך אם וכאשר ניגרר לבחירות".

19:29 עריכה

סקר שנערך בחן את מידת הפופולריות של מפלגה בראשות גדעון סער – כך פרסם יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז". סער אמר בראיון לתחנת הרדיו קול חי, כי אין לו כלל אפשרות לממן סקרים.

20:04 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת גדעון סער סיכמו שב-22 בדצמבר ייערכו בחירות לראשות התנועה – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12. מוקדם יותר היום פרסם דוברו של נתניהו יונתן אוריך שמרכז הליכוד לא יעסוק בהתכנסותו ביום ראשון הקרוב בפריימריז לראשות המפלגה.

20:12 עריכה

גורמים במערכת הפוליטית בוחנים את האפשרות להעניק חנינה לראש הממשלה בנימין נתניהו תמורת פרישתו מהחיים הציבוריים – כך דיווחה הערב דנה ויס בחדשות 12. לפי הפרסום, נתניהו יודה בחלק מהאישומים ויודיע על עזיבתו את המערכת הפוליטית. כך עשויה להימנע מערכת הבחירות, שעלולה להיערך בתוך שלושה חודשים. נשיא המדינה ריבלין הביע נכונות לשתף פעולה עם היוזמה. לדברי ויס, יש הסכמה מקיר לקיר במערכת הפוליטית ליוזמה זו.

20:21 עריכה

אחרי הדיווח בחדשות 12 שהפריימריז לראשות הליכוד ייערכו ב-22 בדצמבר, מפרסם דובר הליכוד יונתן אוריך הודעה: "כפי שהבהרתי, אין שום סיכום על פריימריז לראשות הליכוד. אם וכאשר ניגרר לבחירות נידרש לשאלה הזאת. לא דקה אחת קודם".

20:34 עריכה

בזמן שמירי רגב משמשת כממלאת מקומו של ראש הממשלה נתניהו, ששוהה בחו"ל, מנפק משרדה הודעות מביכות. תחילה הייתה זו ההודעה שהתייחסה בסטריאוטיפיות לעדה האתיופית (עוד על כך – בדיווח שהופיע ב-15:59 ביומן זה), עתה זהו שימוש בתמונתו של ראש הממשלה השלישי, לוי אשכול, במקום בתמונתו של ראש הממשלה דוד בן גוריון.

נכדו של ראש הממשלה הראשון, יריב בן-אליעזר, נדרש לכך –

כנראה יש במשרד התרבות פקידים, שלא עברו יחידה אחת אפילו בהסטוריה של מדינת ישראל. אחרת, כיצד נסביר את העובדה שבהזמנה לאזכרה הממלכתית לבן-גוריון, פורסמה דוקא תמונתו של לוי אשכול.למירי רגב הפתרונים.

פורסם על ידי ‏‎Yariv Ben-Eliezer‎‏ ב- יום רביעי, 4 בדצמבר 2019

20:40 עריכה

החלה פגישת ראש הממשלה נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו בליסבון שבפוטוגל. שליח זמן ישראל רפאל אהרן מדווח שראש הממשלה סירב להתייחס לשאלה, האם ישראל היא שאחראית לתקיפה שאירעה היום בסוריה, ולפי הדיווחים, התרחשה במפעל שבשליטת אירן.

נתניהו אמר שאירן מגבירה את תוקפנותה באזור. "טהרן פועלת נגד ישראל בכל רחבי המזרח התיכון – באירן, בסוריה, בלבנון, בעזה ובתימן", פירט ראש הממשלה.

נתניהו (מימין) ופומפאו, היום בליסבון (צילום: קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית)
נתניהו (מימין) ופומפאו, היום בפתח פגישתם (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

ראש הממשלה הודה לפומפאו על הקביעה שההתנחלויות אינן לא-חוקיות. לדברי נתניהו, הודעה זו תקדם את השלום באזור.

21:01 עריכה

בכיר בכחול לבן אומר כי בעבודה-גשר ובמחנה הדמוקרטי הביעו תמיכה ביוזמה, שלפיה נתניהו יכהן כחצי שנה, ואז יוחלף בגנץ. לפי מתווה זה, ינתנו ביטחונות לכך שנתניהו יעזוב את תפקיד ראש הממשלה בהגיע המועד שיקבעו הצדדים. לדברי אותו גורם, יושב ראש העבודה-גשר עמיר פרץ ויושב ראש המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ תמכו במתווה האחדות. כך פרסם הערב רביב דרוקר בחדשות 13. הורוביץ הכחיש את הדברים נחרצות.

21:46 עריכה

גורם המקורב מאוד לראש הממשלה נתניהו אמר הערב כי חנינה לראש הממשלה וממשלת אחדות אינן על הפרק, והואיל וליברמן לא מעוניין להצטרף לבלוק ה-55 – גם לא ממשלת ימין. "לצערי, הולכים לבחירות", אמר. כך פרסם אריק בנדר מ"מעריב".

22:03 עריכה

שני יועצים של סיעת כחול לבן התעמתו אתמול פיזית – כך דיווחה יערה שפירא בתאגיד השידור כאן. השניים התקוטטו, ככל הנראה על מקומות ישיבה בדיון של ועדת הכספים. אנשי משמר הכנסת הפרידו בין השניים, וקצין הכנסת ערך בירור של התקרית החריגה והורה לאחד מהשניים שלא להגיע היום למשכן – כך סיפרו חבריו. יושב ראש סיעת כחול לבן אבי ניסנקורן יקיים בירור עם שני היועצים.

סגירה