יומן ליסבון נתניהו כבר עמוק בתוך מערכת הבחירות הבאה

כבר בליל ה-17 בספטמבר, נתניהו כיוון לבחירות שלישיות ● ״הייתה לנו תקלה, נתקן בפעם הבאה״, אמר אז למקורביו ● לכן, הוא טס הבוקר לליסבון לא רק כדי לשוחח עם מזכיר המדינה פומפיאו, אלא כדי להשתמש בו ● שלום ירושלמי מלווה את פמליית רה״מ ● פרשנות

בנימין ושרה נתניהו בדרך לליסבון. 4 בדצמבר 2019 (צילום: קובי גדעון/לע״מ)
קובי גדעון/לע״מ
בנימין ושרה נתניהו בדרך לליסבון. 4 בדצמבר 2019

ביום הבחירות הקודמות, ב-17 בספטמבר, הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לגני התערוכה. השעה הייתה קרוב לשלוש לפנות בוקר ונתניהו נראה חיוור ועצבני אחרי שנודעו לו התוצאות.

במטה הליכוד, לפני שעלה לנאום ולפרוק את הזעם על השמאל והערבים, הוא דיבר בקצרה עם מקורביו. "הייתה לנו תקלה, נתקן בפעם הבאה", אמר.

נתניהו כיוון כבר אז לבחירות נוספות. כמו תמיד, הוא הקדים את כל יריביו בכמה צעדים. את מה שהוא ראה אז, הם לא מבינים היום. נתניהו רצה ורוצה בחירות חדשות. השעון הפוליטי חייב לשבש כל הזמן את מהלך השעון המשפטי. הוא חייב לקנות לעצמו מרחב פעולה, לשמור על המעמד שלו כראש הממשלה ולקדם לעצמו חסינות בכל מחיר.

וכאשר כל המדינה והחברים בצמרת כחול-לבן מדברים על ממשלת אחדות, נתניהו נמצא כבר עמוק בתוך מערכת הבחירות הבאה. היום (רביעי) הוא יוצא לליסבון לא רק כדי לשוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו, הנמצא בפורטוגל בנחיתת ביניים, אלא כדי להשתמש בו.

הנה המדינאי שבא לדאוג לישראל מול איראן, לקדם ברית הגנה חסרת תקדים ולהחיל את הריבונות על בקעת הירדן. מה זה אם לא עיצומו של קמפיין. נתניהו בליסבון עם פומפיאו, בני גנץ ברמת הנגב.

הנה המדינאי שבא לדאוג לישראל מול איראן, לקדם ברית הגנה חסרת תקדים ולהחיל את הריבונות על בקעת הירדן. מה זה אם לא עיצומו של קמפיין. נתניהו בליסבון עם פומפיאו, בני גנץ ברמת הנגב

נתניהו הוא אלוף איחוד האינטרסים, על זה אין ויכוח. פעמים רבות הוא דיבר אתי על הגאונות של חוזה המדינה תיאודור הרצל, אשר ידע לדבר אל המנהיגים באירופה שרצו להיפטר מהיהודים – והציע להם את ארץ ישראל. היום נתניהו מתחבר אל האינטרס הרפובליקאי מול האוונגליסטים. איך אמרה לי דמות מדינית בכירה מאד? "הנשיא טראמפ ייתן את הכל, רק שנתניהו ייקח".

אגב, פומפיאו כבר הכיר בחוקיות ההתנחלויות, אחרי עבודה של נתניהו מול הממשל. מעניין מה יגיד פומפיאו היום.

עוד 281 מילים ו-1 תגובות
סגירה