כשהשמש זורחת זה יום וכשנתניהו מדבר זה הפוך

בשין קוף ריש (צילום: iStock-BrianAJackson)
iStock-BrianAJackson
בשין קוף ריש

בואו נעשה את החיים יותר קלים להבנה: כשהשמש זורחת זה יום וכשנתניהו מדבר זה ההיפך.

כשנתניהו אומר שמותר לקבל מתנות מחברים – תדעו שאסור לאיש ציבור.

כשהוא אומר חמגשיות, מדובר בארוחות גורמה יקרות.

כשנתניהו אומר שלא היה כלום תדעו שהיה המון. פשוט הרבה המון. וכשהוא אומר שעוד מערכת בחירות זה אסון וזה מיותר, הוא מתכוון שזה מה שדרוש לו כעת – עוד מערכת בחירות

כשנתניהו אומר שלא היה כלום תדעו שהיה המון. פשוט הרבה המון. וכשהוא אומר שעוד מערכת בחירות זה אסון וזה מיותר, הוא מתכוון שזה מה שדרוש לו כעת – עוד מערכת בחירות.

החיים יותר פשוטים כשמבינים שרק בלילה חשוך וכשנתניהו מדבר זה הפוך.

כשהוא זועק שהערבים נעים בכמויות, אל תתרגשו. הוא מתכוון שמעט מאוד ערבים נעים לקלפי.

כשהוא מגחך על "שתים וחצי כתבות בוואלה" – ברור שמדובר בשוחד של מיליארדים תמורת שליטה במאות כתבות באתר החדשות. וואלה וואלה.

כשהוא מגחך על "שתים וחצי כתבות בוואלה" – ברור שמדובר בשוחד של מיליארדים תמורת שליטה במאות כתבות באתר החדשות. וואלה וואלה

כשנתניהו רץ לטלוויזיה ותוקף חבורת פושעים ששלחו קלטת… מובן לכל צופה שאין קלטת ואין שום חבורת פושעים. פשוט נורא. נורא פשוט. הכל להיפך.

בואו נעשה את החיים קלים. השמש שוקעת במערב וכשנתניהו מדבר זה קורה לכאורה במזרח.

כשרה"מ מתגאה בהסכם להוצאת הפליטים מדרום תל אביב, תהיו בטוחים שדעתו תתהפך בתוך שעות ספורות. כי ההיפך.

כשנתניהו מתגאה במצבה המצוין של המדינה, אתם כבר מבינים שהמצב בקנטים. קטסטרופה. גירעון. אסון. שיגעון.

כשנתניהו מזהיר מפני האיום האיראני … זה דוקא מרגיע. הוא ואתם יודעים שזה לא האיראנים זה הציוצים של יאיר וההפיכה הפונדמנטליסטית אצלו בבית.

כשהוא מתגאה במצבה המצוין של המדינה, אתם כבר מבינים שהמצב בקנטים. קטסטרופה. גירעון. אסון. שיגעון. כשמזהיר מהאיום האיראני זה דוקא מרגיע. זה לא האיראנים אלא הציוצים של יאיר

כשנתניהו מתלונן על המהירות שבה מנדלבליט פרסם את כתבי החשדות והאישום – הוא פשוט מחמיא לו על האיטיות שבה מנדלבליט מרח את ההחלטות בשלש השנים האחרונות דרך שתי מערכות בחירות.

כי כשנתניהו אומר מאה זה בטוח מיליון או מיליונים. כשהוא לא יודע, יודעים הכי קרובים אליו הכל. גם בשבילו הם יודעים.

כשנתניהו מאשים עד מדינה נגדו שהוא שקרן, תהיו בטוחים שהעד דובר אמת והמאשים הוא הוא השקרן.

כשהוא אומר שאישר צוללות מתקדמות למצרים בגלל סוד – אז…נכון. הבנתם. אין שום סוד. רק בור.

כשנתניהו מתלונן על המהירות שבה מנדלבליט פרסם את כתבי החשדות והאישום – הוא פשוט מחמיא לו על האיטיות שבה מנדלבליט מרח את ההחלטות בשלש השנים האחרונות דרך שתי מערכות בחירות

החיים פשוטים להבנה כשמבינים את הפיזיקה והאסטרונומיה, ואת הטבע והפסיכולוגיה של נתניהו. כל הנהרות הולכים אל הים וכשנתניהו מדבר זה ההיפך.

כשהוא אומר שלא יעסוק בחוקי החסינות וההתגברות – זה ברור שאלה החוקים הראשונים שאותם הוא מתכוון לקדם.

כשנתניהו אומר שיספח את בקעת הירדן – הוא פשוט לא. הוא ימשיך לקפח. את תושבי הבקעה והפריפריה הנגב והגליל. כי כשנתניהו מבטיח הכל זה טיט וטיח.

כשהוא קורא בדחיפות  ל"ממשלת אחדות רחבה" – הוא מכוון לממשלת גוש ימין צרה.

כשנתניהו טוען שהפרקליטות תפרה לו תיקים – לא. היא לא תפרה לו. היא הלחימה לו לגב שלשה תיקים מלאים ראיות והקלטות ומאות עדים ששום סוללת עורכי דין לא תצליח להפריך או להתיר.

כשהוא אומר שלא יעסוק בחוקי החסינות וההתגברות – ברור שאלה החוקים הראשונים שאותם הוא מתכוון לקדם. כשנתניהו אומר שיספח את בקעת הירדן – הוא פשוט לא. הוא ימשיך לקפח. את תושבי הבקעה והפריפריה הנגב והגליל

כשנתניהו טוען שבן דודו גאון שזיהה הזדמנות עיסקית ולכן הרוויח 16 מיליון שח ממניות … אפשר להבין שגם לשוד בנק מוצלח צריך גאונים.

כשנתניהו דורש "לחקור את החוקרים" תהיו בטוחים שהוא כבר בדק והכין תיקים מלוכלכים על כל אחד מהחוקרים, כדי לפרסם את הספינים הללו בפתיחת המשפט.

כשנתניהו אומר שהוא ייצא לנבצרות בתוך 5 חודשים – תשתכנעו סופית שהוא לא. בחיים לא. הוא מתכוון להתבצרות. בבלפור.

ככה זה. כל אמירה היא קדירה בה לשים את האמת כמו חימר או פלסטלינה.

כשנתניהו אומר שייצא לנבצרות בתוך 5 חודשים – תשתכנעו סופית שהוא לא. בחיים לא. הוא מתכוון להתבצרות. בבלפור. ככה זה. כל אמירה היא קדירה בה לשים את האמת כמו חימר או פלסטלינה

כשנתניהו ממנה את מירי רגב לממלאת מקומו – תדעו שאין שום מצב חירום. לא מול איראן ולא מול חמאס.

ולכן כשנתניהו נשבע שיקיים את הסכם הרוטציה, תהיו בטוחים שהוא לא יקיים אפילו פסיק. זה קורה לו מכוח האנרציה.

כי כשכשכדור הארץ מסתובב, נתניהו מסתובב להיפך.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 663 מילים
סגירה