באיזה עולם הוא אמור לכהן ראשון ברוטציה

נתניהו (מימין) וגנץ במליאת הכנסת בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו (מימין) וגנץ במליאת הכנסת בשבוע שעבר

לא ברור עדיין באיזה עולם אמור לכהן ראש ממשלה ראשון ברוטציה, מי שהפסיד בבחירות (32-33 וגם 55-57), מי שכשל פעמיים בהרכבת הממשלה, מי שנאשם ב-3 אישומים חמורים באמת, מי שהוא רה"מ היחיד בתולדות המדינה שנאשם בעודו מכהן, מי שהוא רה"מ היחיד בתולדות המדינה שהאישומים נגדו ממוקדים בתקופת כהונתו כרה"מ (אישומי אולמרט התמקדו בתקופות בהן לא היה רה"מ) ומי שגרר את אזרחי מדינת ישראל ל-2 מערכות בחירות אך ורק בגלל מצבו המשפטי.

מי שמינה מפכ"ל, פרקליט מדינה ויועמ"ש, במחשבה שיהיו נוחים לאינטרסים שלו (המפכ"ל איש ימין דתי מקריית ארבע. היועמ"ש מבית בית"רי, חזר בתשובה וכיהן לצד רה"מ במשרת אמון צמודה)

לא ברור עדיין באיזה עולם אמור לכהן ראש ממשלה ראשון ברוטציה, מי שמינה מפכ"ל, פרקליט מדינה ויועמ"ש, מפני שסבר שלפחות שניים מהם יהיו נוחים לאינטרסים שלו (המפכ"ל הוא איש ימין דתי שהתגורר בקריית ארבע. היועמ"ש גדל בבית בית"רי, חזר בתשובה וכיהן לצד ראש הממשלה במשרת אמון צמודה) ואז התנפל עליהם בחמת זעם אישית מפני שהעזו להיות נאמנים לאינטרס הציבור בסופו של דבר ולא לאינטרס הפלילי שלו לכאורה.

לא ברור באיזה עולם אמור לכהן ראש ממשלה ראשון ברוטציה, מי שמשסה נגד מערכת אכיפת החוק שהוא מינה את ראשיה, תוך המצאת טענה בדיונית, מדהימה ומסוכנת שהם עורכים נגדו מסע ציד ומבצעים ניסיון הפיכה שלטונית.

לא ברור באיזה עולם אמור לכהן רה"מ ראשון ברוטציה, מי שמשסה נגד מערכת אכיפת החוק שהוא מינה את ראשיה, תוך המצאת טענה בדיונית ומסוכנת שהם עורכים נגדו מסע ציד ומבצעים ניסיון הפיכה שלטונית

לא ברור באיזה עולם אמור לכהן ראש ממשלה ראשון ברוטציה, מי שריסק את מדינת הרווחה, ריסק את הביטחון הסוציאלי של האזרח העובד, יצר עוני קבוע ולוחץ בקרב משפחות ששני בני הזוג בהן עובדים, מיסה באופן מטורף את האדם העובד (בעיקר העצמאי), פטר ממיסוי משמעותי את ההון הגדול, העביר עשרות מיליארדי שקלים מהעשירונים התחתונים ומעשירוני הביניים לבעלי הנדל"ן באמצעות השתעבדות לשכר דירה דמיוני ולהלוואות משכנתא בלתי נתפסות והוליד הן פערים עצומים והן חוסר תקווה קיומית לכל מי שחולם על דירה משלו בהעדר הורים עשירים או ירושה מהסבתא. ולקינוח: לאחר שריסק את מדינת הרווחה, הוא גם יצר גירעון תקציבי עצום.

לא ברור כיצד יכול לכהן כראש הממשלה הראשון ברוטציה, מי שדירדר את תלמידי מדינת ישראל לרמה כה ירודה לפי מבחני פיז"ה, לפערים כה עצומים ומסוכנים אסטרטגית בין התלמידים העשירים והעניים ולהעדר חינוך בסיסי לדמוקרטיה ואזרחות. הנתונים, אגב, מחפירים הרבה יותר בפועל, מפני שתלמידי החינוך החרדי פטורים ממבחני פיז"ה לפי דרישת מנהיגי המפלגות החרדיות. תלמידי החינוך החרדי הם פשוט שבויים.

לא ברור כיצד יכול לכהן כרה"מ הראשון ברוטציה מי שדירדר כך את תלמידי מדינת ישראל. הנתונים, אגב, מחפירים הרבה יותר בפועל, כי תלמידי החינוך החרדי פטורים ממבחני פיז"ה לדרישת המפלגות החרדיות

לא ברור כיצד יכול לכהן כראש הממשלה הראשון ברוטציה, מי שמשתית את שלטונו על שיסוי, כזבים והפרת הבטחות.

מי שמצייר עצמו כשליח ישראל השנייה, בה פגע ללא הכרה. מי שמסית עד סכנת נפשות נגד נציגיו הפרלמנטריים של הציבור הערבי. מי שחבר לדיקטטורים רצחניים שחלקם בעלי עבר אנטישמי.

מי שערער את בוחן המציאות של ישראלים כה רבים. מי שמכהן כראש ממשלת המעבר הארוכה בהיסטוריה. מי שמתבצר בבלפור בלי שום כוונה להתפנות. מי שלעולם לא יפנה את מקומו ברגע שבו הרוטציה תהיה אמורה לצאת לפועל.

מי שערער את בוחן המציאות של ישראלים כה רבים. מי שמכהן כראש ממשלת המעבר הארוכה בהיסטוריה. מי שמתבצר בבלפור בלי כוונה להתפנות. מי שלעולם לא יפנה את מקומו כשהרוטציה תהיה אמורה לצאת לפועל

לא ברור כיצד יכול לכהן אדם כזה כראש ממשלה ראשון ברוטציה.

או כיצד יכול אדם כזה להיות רה"מ בכלל.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 544 מילים
סגירה