לשקר אין רגליים, אבל יש לו הרבה צוללות

פרשת הצוללות – נתן מיליקובסקי, בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט (צילום: AP Photo/Ariel Schalit/Flash90)
AP Photo/Ariel Schalit/Flash90
פרשת הצוללות - נתן מיליקובסקי, בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט

שמחנו להתבשר שבמלאת ארבע שנים לתחקיר הצוללות של רביב דרוקר אוטוטו יוולדו לנו במזל טוב כמה כתבי אישום.

תודו שזה מרגש, שהפרשה הבטחונית החמורה והמסוכנת ביותר שידעה ישראל הולידה כמה שין גימלים שייקבלו כתבי אישום (בכפוף לשימוע, כן?) – והתקשורת (כמעט) כולה גועה בקול אחד, "לא נמצאו ראיות שקושרות את נתניהו לפרשה", ומפמפת שגם בן דודו ואיש סודו, עו"ד דוד שמרון, הולך לצאת מהעניין הזה עם איזה סעיף שולי.

ובכן, בואו נזכר: "לא נמצאו ראיות שקושרות את נתניהו" – כיוון שמייד לאחר החשיפה של רביב דרוקר, יצא היועמ"ש אביחי מנדלבליט בהצהרה שנתניהו לא קשור לפרשה. וכיוון שהוא לא קשור, אז גם לא נחקר וגם לא נחקרו הקשרים שלו לפרשה.

המייל של אחז בן ארי, יועמ"ש משרד הבטחון מ-22.7.2014 (שנחשף גם הוא ע"י רביב דרוקר) שמדווח על דוד שמרון (מייצג טיסנקרופ) שדורש לדעת האם נעצר המכרז לרכישת הצוללות כפי שדרש נתניהו, כמובן שלא עושה רושם על היועמ"ש, התקשורת וכל השאר. כי נתניהו כאמור – לא מעורב.

אז אם נתניהו לא מעורב, והוא צח ונקי כפתית שלג לפני ההתחממות הגלובלית, למה יש לו כל כך הרבה גרסאות סותרות למאורעות שכדבריו וכדברי שופריו אינו מעורב בהם?

אז כמו שראינו כאן, כל גרסאות נתניהו נתגלו כלא אמת, ובכל זאת עפ"י מנדלבליט הוא אינו מעורב ולא קשור לפרשת הצוללות וכלי השיט למרות שדחף במלוא המרץ לרכישת צוללות נוספות בניגוד לדעת מערכת הבטחון כולה, והטיל את כל כובד משקלו שהן תרכשנה מטיסנקרופ וללא מכרז. אותה טיסנקרופ שבן דודו האחד היה ספק הפלדה שלה ובן דודו השני נתן לה יצוג משפטי.

כל זה כמובן מחזיר אותנו לפרשת המניות, שבניתוח הנתונים המצויים בידינו, יש מצב שהיא המפתח, הסיבה והמסובב לפרשת הצוללות וכלי השיט. המניות שנתניהו החזיק בחברת גרפטק או אולי סידריפט (קצת קשה לעקוב אחרי שרשור החברות האלו) של בן דודו מיליקובסקי, ושהניבו לו 16 מיליון ש"ח, מניות שהסתיר והתגלו במקרה ע"י ועדת ההיתרים, ואם מנדלבליט לא יחליט על חקירה בהקדם תחול על הפרשה התיישנות ממש ממש בקרוב.

ונזכיר שוב למה זה כל כך דחוף:

    • ב-2007 נתניהו מקבל להחזקתו את המניות
    • ב-2011 נתניהו מכחיש כל קשר לחברה
    • ב-2018 כל הפרשה מתגלה במקרה
    • ואנחנו כבר בסוף 2019, לא נפתחה כל חקירה עד עכשיו ותיכף תחול על הסיפור שהתחיל ב2007 – התיישנות!
    • ואם תחול התיישנות – הסיפור הזה כבר לא ייחקר לעולם.

אסתי סגל מכורה לנתונים ולביג דאטה ומנגישה אותם באינפוגרפיקה והדמיית נתונים (data story telling), אקטיביסטית שלא מפסיקה לנסות לשנות את העולם. חיה בתל אביב אצל פצפונת וסוזנה החתולות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
11
אם נתניהו נבחר חלילה וגם מורשע בהמשך,לא בטוח שיש חוק שאוסר ניהול ממשלה מבית הכלא, המחוקק לא נתן דעתו בנושא, עובדה שכולם פעורי פה שראש ממשלה מכהן תחת כתבי אישום והנשיא אומר בלי בושה מה ל... המשך קריאה

אם נתניהו נבחר חלילה וגם מורשע בהמשך,לא בטוח שיש חוק שאוסר ניהול ממשלה מבית הכלא, המחוקק לא נתן דעתו בנושא, עובדה שכולם פעורי פה שראש ממשלה מכהן תחת כתבי אישום והנשיא אומר בלי בושה מה לעשות זה החוק, במקום ליצור תקדים נחרץ ולהטיל וטו ולא לקבל דבר לא מוסרי שהשכל הישר אינו סובל.

לשקרים והרמאות של נתניהו יש תומך שנקרא היועמ"ש, בקרוב חולפות שבע שנים ואז תהיה התיישנות, ועל זה הם בונים את העתיד, תיקי האשמת השוחד והפרת אמונים הם רק טשטוש החושים לסמא עיניי הציבור, לא... המשך קריאה

לשקרים והרמאות של נתניהו יש תומך שנקרא היועמ"ש, בקרוב חולפות שבע שנים ואז תהיה התיישנות, ועל זה הם בונים את העתיד, תיקי האשמת השוחד והפרת אמונים הם רק טשטוש החושים לסמא עיניי הציבור, לא מן הסתם הוכרז פעמיים כאינו חשוד, ולא מזמן הביא היועמ"ש תרוץ עלוב שאז עדיין הוא לא בדק את הקשר לראש הממשלה לכן הכריז "רחמים לא ידע" ועכשיו מה ??

ספור שמעלה ריח לא טוב של שחיתות והסתרה וספר הצוללות למצרים נושר ריח של בגידה בבטחון ישראל, כלומר, בגידה בכולנו. יותר מדי שקרים של ביבי מצריכים ומחוייבים בחקירה מעמיקה ועכשיו, מיד ולא מ... המשך קריאה

ספור שמעלה ריח לא טוב של שחיתות והסתרה וספר הצוללות למצרים נושר ריח של בגידה בבטחון ישראל, כלומר, בגידה בכולנו. יותר מדי שקרים של ביבי מצריכים ומחוייבים בחקירה מעמיקה ועכשיו, מיד ולא מחר….

תודה לך אסתי על הפוסט. עצוב ונורא בעיניי שקבוצת אנשים והעומד בראשם מנסים בכל דרך, ומצליחים, גם אם באופן חלקי, לשכנע חלקים מ'העם' ש'שחור' הוא 'לבן'. נראה שהבעיה הנוגעת לכולם, היא רמיסה ב... המשך קריאה

תודה לך אסתי על הפוסט. עצוב ונורא בעיניי שקבוצת אנשים והעומד בראשם מנסים בכל דרך, ומצליחים, גם אם באופן חלקי, לשכנע חלקים מ'העם' ש'שחור' הוא 'לבן'. נראה שהבעיה הנוגעת לכולם, היא רמיסה ברגל גסה של ערכי יסוד אנושיים, המאיימת להתפשט כווירוס קטלני. ולכן יש חשיבות גדולה לאין שיעור לכל אחד ואחת היוצאים להגן, להדביר, לבקש שינוי ולפעול למענו.

שאלת השאלות האם יתכן מצב שבו אדם הנאשם על כל עברה קלה כגדולה משמפניות ועד פירסומים אוהדים לא יואשם על ידי אותם הגורמים שלא חסכו כל מאמץ על מנת להוציא את האמת לאור , האם יתכן מצב שבו ה... המשך קריאה

שאלת השאלות האם יתכן מצב שבו אדם הנאשם על כל עברה קלה כגדולה משמפניות ועד פירסומים אוהדים לא יואשם על ידי אותם הגורמים שלא חסכו כל מאמץ על מנת להוציא את האמת לאור , האם יתכן מצב שבו הנושא הצוללות ביבי אינו מואשם אלה אם באמת אינו אשם

עוד 359 מילים ו-11 תגובות
סגירה