אנגלה מרקל: "על אירופה להתאחד מול סין, רוסיה וארה"ב"

בראיון שהעניקה למספר עיתונים אירופיים מובילים לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי כינתה מרקל את סין, רוסיה וארה"ב Rivals - ביטוי שמשמעותו עשויה להיות "מתחרים" אך גם "יריבים"

אנגלה מרקל (צילום: Geert Vanden Wijngaert) AP)
Geert Vanden Wijngaert) AP
אנגלה מרקל

"אירופה צריכה להתאים את עצמה לאתגרים שמציבות בפניה שלושת המתחרות הגדולות שלה: סין, רוסיה וארה"ב". כך הצהירה היום קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בראיון משותף למספר עיתונים אירופיים גדולים, ביניהם העיתון הגרמני Süddeutsche Zeitung ועיתון "הגארדיאן" הבריטי.

מרקל השתמשה בראיון ביחס לארה"ב, סין ורוסיה במילה האנגלית Rivals, שמשמעותה עשויה להיות "מתחרים" אך גם "יריבים".

לדברי מרקל: "אירופה צריכה למקם את עצמה מחדש בעולם משתנה. הם (הסינים, הרוסים והאמריקנים) מחייבים אותנו שוב ושוב למצוא את העמדות המשותפות שלנו (האירופים). זה קשה, אבל אנחנו חייבים לעשות זאת. תחשבו, למשל, על המדיניות שלנו בנוגע לסכסוך באוקראינה".

בהתייחסה לברקזיט (פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי) אמרה מרקל: "הכדור נמצא כרגע במגרש של הבריטים. כדי שבריטניה תפרוש, צריך שיהיה בפרלמנט הבריטי רוב בעד החלטה כלשהי ולא רק רוב נגד".

מרקל הבטיחה בראיון שגרמניה תהיה נקייה מייצור באמצעות פחם עד שנת 2050.

הראיון עם מרקל נערך לקראת הבחירות לפרלמנט האירופי שיתקיימו החודש, שבהן מפלגתה הנוצרית-דמוקרטית תתמודד מול גל גואה של פופוליזם והקצנה. ב"גארדיאן" נכתב כי "מרקל צפויה לספוג ככל הנראה הפסדים משמעותיים בבחירות".

 

עוד 159 מילים
סגירה