סוריאנו תובע את "העין השביעית" בשל סיקור תביעה שהגיש נגד דרוקר

איש העסקים הלונדוני וולטר סוריאנו, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, תבע את העיתונאי רביב דרוקר לפני כשנה על כי שרבב את שמו של סוריאנו בפרשת המעקבים נגד בכירים במשטרה ● אתמול הגיש תביעה נוספת נגד דרוקר ונגד אתר "העין השביעית", על אופן סיקור התביעה ● עורך דינו מכחיש כי מדובר בתביעות השתקה ● דרוקר בתגובה: "תביעה מופרכת" ● העין השביעית: "סוריאנו מנסה להשתיק את הדיון אודותיו"

רביב דרוקר (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
יונתן זינדל/פלאש 90
רביב דרוקר

איש העסקים וולטר סוריאנו, הנחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיש אתמול (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע על סך 320 אלף שקלים נגד עיתונאי ערוץ 13 רביב דרוקר ונגד אתר "העין השביעית".

מדובר בפרשה שהחלה בפברואר 2018, כשמפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך טען בתוכנית "עובדה" ש"חוקרים פרטיים ביצעו בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מעקב אחר בכירים במשטרה". בעקבות זאת, התראיין דרוקר בגלי־צה"ל ונשאל האם לסוריאנו קשר לפרשה. דרוקר טען שאלשיך התכוון בדבריו לסוריאנו, אך הדגיש באותו ראיון: "אני לא חושב שסוריאנו קשור להקלטות הללו".

בעקבות זאת, הגיש סוריאנו תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקלים נגד דרוקר. בכתב ההגנה של דרוקר לתביעה הזאת, דרוקר חזר על הטענות נגד סוריאנו כדי להסביר על מה הן מבוססות – למרות שדרוקר עצמו כלל לא טען אותן – ועל כך סוריאנו תבע אותו שוב.

הפרשה סוקרה באתר "העין השביעית" כדוגמה ל"תביעת השתקה", עם ציטוטים מהטענות נגד סוריאנו, ועל כך שסוריאנו תבע גם את "העין השביעית".

עורך הדין אילן בומבך, שהגיש את התביעות בשמו של סוריאנו, אמר לזמן ישראל: "סוריאנו אדם פרטי ולא ציבורי וכזה הוא רוצה להיות. פתאום הגיע דרוקר, עם הטענות המופרכות שהוא מייחס לאלשיך נגד סוריאנו, וחושף את סוריאנו לעין הציבורית באופן שלילי שפוגע בו".

אבל דרוקר אמר שהטענות נגד סוריאנו לא נכונות. אז על מה אתם תובעים אותו? על דבר שבכלל לא אמר?

"אם הוא לא חושב שהטענות נכונות, למה הוא מעלה אותן? זה כמו שיגידו על מישהו: 'אמרו עליו שהוא פושע, אבל אני לא מאמין שהוא פושע'. גם לצטט לשון הרע זה לשון הרע, בוודאי כשהוא הכניס למפכ"ל אלשיך את הדברים לפה. המפכ"ל אישר לנו שהוא לא התכוון לוולטר סוריאנו. אם אלשיך היה מאמין שוולטר סוליאנו עשה דבר כזה, הוא לא היה נוקט בהליכים נגדו?"

כבר תבעתם את דרוקר פעם אחת, ועכשיו אתם תובעים אותו שוב בגלל שבכתב ההגנה הוא מגן על מה שאמר, וגם את כלי התקשורת שמסקר את התביעה. זאת לא תביעת SLAPP, השתקה, מהסוג שנועד להפחיד עיתונאים ולמנוע מהם לבקר אנשים חזקים ולפרסם עליהם דברים בכלל, גם נכונים?

"היינו בעיצומו של הליך גישור מול דרוקר וכעת בכתב ההגנה שהגיש הוא מוסיף חטא על פשע – כתב בכתב ההגנה שוולטר ביצע פריצות למחשבים. זה שקר וזה גם לא רלוונטי להגנה שלו, אז למה הוא צריך להגיד את זה?

"לגבי 'העין השביעית', לא מפריע לנו שהם מסקרים פרשות כאלה, אלא האופן הבלתי-הוגן שבה הם סיקרו את הפרשה".

האם מה שמציק לסוריאנו זה שפורסם אודותיו שהוא מקורב לנתניהו?

"לא, זה לא מה שמפריע לו. מה שמפריע לו זה שפורסמו אודותיו שקרים, ששמו הטוב נפגע, והאופן הבלתי-הוגן שבו דרוקר ו'העין השביעית' הציג אותו".

"סוריאנו מעוניין להשתיק דיון על אודותיו"

רביב דרוקר מסר בתגובה: "מדובר בתובע סדרתי שבמקרה הזה תביעתו מופרכת במיוחד. הוא תובע אותי על פרסום שלא אני פרסמתי ועל כך שכלי תקשורת אחר, שאני מעריך מאוד, ציטט מכתב הההגנה שלי, שמר סוריאנו, כנראה, לא אוהב".

באתר "העין השביעית" נכתב בידיעה שבה פורסמה התביעה נגד האתר: "התביעה נגד "העין השביעית", על עצם סיקור התביעה נגד דרוקר, נותנת משנה תוקף לטענה כי סוריאנו לא באמת מעוניין בפיצוי בגין הוצאת דיבה אלא להשתיק כל דיון ציבורי על אודותיו.

עוד 595 מילים
סגירה