גנץ תקף את נתניהו: "הושטתי יד לפיוס אך ניסית להכיש, התרגלת לשקר ולשטות"

● בליכוד הגיבו: נתניהו הסכים לקבל כל ויתור ● סקר חדשות 12: 35 מנדטים לכחול לבן, 32 לליכוד ● מרכז הליכוד אישר פריימריז לראשות ב-26 בדצמבר● נתניהו יתמקד במעוזי הליכוד בהם לא יצאו להצביע ● חיים כץ נמנע מלהבטיח כי יתמוך בנתניהו ● ריבלין: "אסור שנאבד את האמון בשיטה הדמוקרטית" ● 'זהות' לא תרוץ בבחירות הקרובות ● גנץ על חנינה: "כשיהיה הדבר רלוונטי נשקול"

גנץ ונתניהו (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
גנץ ונתניהו
07:12 עריכה

אחרי השעה שלוש לפנות בוקר חברי הכנסת הצביעו על החוק שקובע שהבחירות לכנסת העשרים ושלוש ייערכו ביום שני, 2 במרץ 2020. מערכת הבחירות הנוכחית היא מערכת הבחירות השלישית שתיערך בפרק זמן של פחות משנה. 94 חברי כנסת הצביעו בעד הצעת החוק, איש לא התנגד ואיש לא נמנע. אלמלא הייתה הכנסת מקבלת את החוק – היו הבחירות נערכות ביום שלישי, 10 במרץ 2020, שבהן מצוין חג פורים.

07:18 עריכה

לוח זמנים פוליטי

– 15 בדצמברהמועד האחרון שבו סיעות יכולות להתפלג או להתמזג וליהנות מיחידת מימון

– 18 בדצמברהמועד האחרון שבו על היועץ המשפטי לממשלה להודיע לבג"ץ האם יפרסם חוות דעת בסוגיה האם ניתן להטיל על נתניהו להרכיב ממשלה

– 26 בדצמברבחירות לראשות הליכוד (התאריך טרם אושר סופית)

– 1 בינוארהמועד האחרון שבו יכול נתניהו לבקש חסינות מפני העמדה לדין

– 15-14 בינוארהגשת רשימות המועמדים לוועדת הבחירות

– 9 בפברוארהחלטת בית המשפט העליון לגבי פסילת מועמדים

– 17 בפברוארתחילת שידורי התעמולה ברדיו ובטלוויזיה

– 19 בפברוארהצבעה בנציגויות ישראל בחו"ל

– 20 בפברוארהמועד האחרון לחתימה על הסכמי עודפים

– 27 בפברוארהמועד האחרון לפרסום סקרי בחירות עדכניים

– 2 במרץהבחירות לכנסת העשרים ושלוש

– 10 במרץמסירה רשמית של התוצאות לנשיא המדינה

– 17 במרץהטלת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת

לוח זמנים זה לא כולל את כל האירועים הפוליטיים הצפויים במערכת הבחירות הקרובה. חלק מהמפלגות עשויות לערוך בחירות פנימיות, אולם טרם התקבלו החלטות בנושא.

(דיווח זה עודכן בשעה 13:35).

07:22 עריכה

הערב, בשעה 18:30, צפוי מרכז הליכוד להתכנס באקספו תל אביב (גני התערוכה) לישיבה בנושא הבחירות לראשות המפלגה. יושב ראש הליכוד בנימין נתניהו ויושב ראש המרכז חיים כץ סיכמו שהפריימריז ייערכו ב-26 בדצמבר 2019. אלא שחבר הכנסת דוד ביטן גייס, לדבריו, 800 חתימות של חברי מרכז, והוא דורש לערוך הצבעה חשאית על היוזמה שלא לקיים בחירות לראשות התנועה ולהותיר את יושב הראש המכהן, נתניהו, בתפקיד.

08:21 עריכה

ביום שני הקרוב יסיים שי ניצן כהונה בת שש שנים כפרקליט המדינה. לקראת מועד זה העניק ניצן ראיונות לתקשורת, שיתפרסמו מחר. אתמול שודר בחדשות 12 קטע מתוך ראיון של ניצן לדני קושמרו, ובו מחה עורך הדין על הטענה שנתפרים תיקים. "אני יזמתי את השיחות בין נתניהו למוזס?", שאל רטורית ניצן.

ב"ישראל היום" מתפרסם הבוקר קטע מתוך הראיון שהעניק ליומון פרקליט המדינה היוצא. "אני מסכים שהאמון בנו ירד, אבל מסיבה מאוד מסוימת, שאני יודע מהי. אנחנו חוקרים ומעמידים לדין אנשים עם הרבה מאוד כוח והשפעה תקשורתית, שתוקפים אותנו באופן יומיומי. המכות וההתקפות הבלתי פוסקות סודקות ושוברות את מידת האמון", אמר ניצן לנעמה לנסקי.

שי ניצן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
ניצן בוועידת "מקור ראשון", השבוע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בראיון, שיתפרסם במלואו ב"שישבת", מתח ניצן ביקורת על שר המשפטים: "השר אוחנה תוקף חזיתית את הפרקליטות מבלי שאי פעם החליף איתי מילה וחצי מילה על הטענות שלו. לפני שהוא, כשר משפטים, יוצא בביקורת חריפה נגד הפרקליטות בכלי התקשורת – לא ראוי שידבר איתי? שלא אשמע לראשונה את טענותיו בתקשורת?", תהה.

08:32 עריכה

השר גלעד ארדן עשוי לתמוך בגדעון סער בבחירות לראשות הליכוד – כך דיווח מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן. השניים, שבעבר היו מסוכסכים, נועדו זה עם זה כחלק מסדרת פגישות שעורך סער עם חברי הליכוד כחלק מהתמודדותו לראשות התנועה. ארדן התבקש לתמוך בעמיתו לסיעה, המתמודד מול נתניהו על ראשות המפלגה, או לחילופין – שלא להביע תמיכה באיש מהמועמדים.

גלעד ארדן (מימין) וגדעון סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ארדן (מימין) וסער בירושלים, 2014 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
09:02 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לפיזורה של הכנסת העשרים ושתיים ולפתיחתה של מערכת הבחירות לכנסת העשרים ושלוש

09:20 עריכה

גדעון סער, המתעתד להתמודד על ראשות הליכוד, מינה את חבר הכנסת יואב קיש לראש מטה הבחירות שלו. מנהל מטה הבחירות יהיה המשנה לראש עיריית לוד, נתנאל איזק.

השבוע הודיע נתניהו כי ראש מטה הבחירות שלו יהיה השר ישראל כ"ץ.

09:44 עריכה

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר שעל היועץ המשפטי לממשלה והיועץ המשפטי לכנסת להתערב ולמנוע מנתניהו את האפשרות להרכיב ממשלה. ברק, שהתמודד בבחירות האחרונות במקום העשירי ברשימת המחנה הדמוקרטי לכנסת, קרא בראיון לירון דקל ולעמית סגל בכאן רשת ב' לאיחוד בין סיעתו לבין העבודה-גשר.

אהוד ברק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ברק בירושלים בספטמבר האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בחודש שעבר אמר ברק בראיון לאודי סגל בתוכנית "לפני החדשות", שלא יתמודד במערכת הבחירות הקרובה.

09:46 עריכה

נתניהו לבג"ץ: אתפטר מתפקידיי כשר עד 1 בינואר. ראש הממשלה הודיע לבג"ץ שיתפטר מתפקידיו כשר הבריאות, שר התפוצות, שר העבודה, הרווחה והשירותים והחברתיים וממלא מקום שר החקלאות ופיתוח הכפר עד 1 בינואר. דהיינו, לנתניהו עשרים ימים למנות שרים שיאיישו את ארבעת המשרדים שבראשם הוא עומד.

ישיבת הממשלה בראשות נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
ישיבת הממשלה בראשות נתניהו, השבוע (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)

התפטרות נתניהו מתפקידיו נובעת מהלכת דרעי-פנחסי, שנקבעה בבג"ץ בשנות התשעים, ולפיה, שר שהוגש נגדו כתב אישום לא יכול להמשיך בכהונתו.

10:14 עריכה

מרכז הליכוד לא ידון הערב ביוזמת דוד ביטן לביטול הפריימריז לראשות התנועה – כך החליט יושב ראש מרכז המפלגה חיים כץ. זאת אף על פי שביטן גייס 800 חתימות של חברי מרכז התומכים בהצעתו לקיים הצבעה חשאית לגבי הבחירות לראשות התנועה. ביטן שואף לבטל את הפריימריז ולהותיר את יושב הראש המכהן, בנימין נתניהו, בתפקידו.

10:30 עריכה

על רקע הודעתו של ראש הממשלה נתניהו שיתפטר מכל תפקידיו כשר, התנועה לאיכות השלטון קראה לבג"ץ להורות לנתניהו להתפטר מיידית מראשות הממשלה. "צר לנו שראש הממשלה בחר ביודעין להפר את הדין במשך שבועות ארוכים והודיע על ההתפטרות רק בעקבות העתירה לבג"ץ שהגישה התנועה", נמסר מהעמותה.

11:03 עריכה

"צריך לשחרר אותו בכבוד הראוי". הבוקר נשאל יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן על עמדתו לגבי מתן חנינה לראש הממשלה נתניהו תמורת פרישתו מהחיים הציבוריים. ליברמן השיב: "כל יוזמה מהסוג הזה תקבל תמיכה רחבה מקיר לקיר. אנחנו בטוח נתמוך בסידור כזה".

"כולם מוכנים באמת לתת לו אפשרות לצאת בכבוד, אם תבוא, אפילו, לצורך זה, יוזמת חקיקה בכנסת – אין לי ספק, תהיה הסכמה מקיר לקיר", אמר ליברמן. "אף אחד לא רוצה לראות אותו במערכת הפוליטית", טען. "נתניהו הפך, לצערי, לנטל", קבע השר לשעבר. "כל כדורגלן, (גם) הכי טוב, צריך לדעת מתי לתלות את הנעליים".

ליברמן גם סיפר שהשר יריב לוין הגיע לנתניהו מטעם שרי הליכוד ודרש ממנו לוותר על חסינותו. בתגובה, אמר יושב ראש ישראל ביתנו, "נתניהו התפרץ".

11:56 עריכה

הרשימה שתורכב מהבית היהודי והאיחוד הלאומי תיקרא "מפלגת הציונות הדתית" – כך אמר הבוקר חבר הכנסת מוטי יוגב בגלי צה"ל. יוגב אמר כי הבחירה בשם ימינה הייתה שגויה. לדבריו, שם זה לא ביטא את יחסה של הציונות הדתית לנושאי דת ומדינה.

מוטי יוגב (צילום: פלאש 90)
יוגב בתל אביב במרץ האחרון (צילום: פלאש 90)
12:09 עריכה

כחול לבן תקיים בשעה 19:30 בערב ישיבת סיעה בתל אביב.

בני גנץ, יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי בישיבה של סיעת כחול לבן בכנסת, השבוע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
12:14 עריכה

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס שללה את האפשרות שהעבודה-גשר תרוץ בבחירות יחד עם המחנה הדמוקרטי. "הכי נכון לנו לרוץ עצמאית", אמרה חברת הכנסת בראיון לגלי צה"ל. "לא נתחבר עם מרצ כי בכך נאבד את הכוח האלקטורלי שנוצר בחיבור ביני ובין עמיר פרץ", הסבירה.

עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
פרץ ולוי-אבקסיס בישיבת סיעה של העבודה-גשר בכנסת, השבוע (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
12:28 עריכה

גלעד ארדן נפגש לאחרונה עם גדעון סער והתבקש לתמוך בו, או לחילופין להימנע מתמיכה מפורשת בנתניהו, בבחירות לראשות הליכוד. ככל הנראה בניסיון למנוע את תמיכת ארדן בסער – נפגש השבוע ראש הממשלה עם השר לביטחון פנים והשר לנושאים אסטרטגיים והסברה. ארדן טרם החליט כיצד לפעול. כך דיווח מיכאל שמש מתאגיד השידור כאן.

ארדן ונתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
ארדן ונתניהו, 2015 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
12:55 עריכה

ישיבת מרכז הליכוד, שתיערך הערב, צפויה להיות סגורה לתקשורת – כך דיווח יואב קרקובסקי בתאגיד השידור כאן. בישיבה, שתתקיים בשעה 18:30 באקספו תל אביב (גני התערוכה), יצביע מרכז המפלגה על ההצעה לקיים בחירות לראשות התנועה ב-26 בדצמבר.

גם ישיבת המרכז שנערכה בתחילת השבוע, ובה הוחלט שלא יתקיימו פריימריז לרשימת הליכוד לכנסת – הייתה סגורה לתקשורת.

13:03 עריכה

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך מכחיש שנבחר שם לרשימה משותפת של מפלגתו עם האיחוד הלאומי. היום טען חבר הכנסת מוטי יוגב ששתי המפלגות ירוצו תחת השם "מפלגת הציונות הדתית".

13:35 עריכה

היועץ המשפטי לכנסת איל ינון הודיע כי המועד האחרון שבו סיעות יוכלו להתפלג ולהתמזג, באישורה של הוועדה המסדרת, וליהנות מיחידת מימון הוא יום ראשון הקרוב.

13:42 עריכה

הבוקר השתמע מדבריו של יושב ראש ש"ס אריה דרעי בראיון לירון דקל ועמית סגל בכאן רשת ב', שבלוק המפלגות – הכולל את הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הבית היהודי – האיחוד הלאומי והימין החדש – לא יוסיף להתקיים אחרי הבחירות. לכן פרסם דרעי הודעת הבהרה בנושא.

אני הוא זה שהגה ויזם את הקמת גוש מפלגות הימין שמנה 55 חברי כנסת ותמך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. גוש מפלגות הימין ממשיך לפעול ולעבוד יחד לקראת היציאה למערכת בחירות שלישית. אני מקווה שגוש הימין יקבל 61 מנדטים ונוכל להקים ממשלה ימנית ויציבה בראשות נתניהו, שתשרת את עם ישראל לפחות עוד ארבע שנים.

14:08 עריכה

בג"ץ דחה את העתירות שחייבו את בנימין נתניהו להתפטר מראשות הממשלה או להודיע על נבצרותו. שופטי בית המשפט העליון נעם סולברג, ג'ורג' קרא ויוסף אלרון קבעו שהעותרים, עורך הדין שפיק רפול והתנועה למען איכות השלטון, מיהרו לפנות לבית המשפט ולא חיכו מספיק זמן בטרם הגישו את עתירתם. אלרון כתב בפסק דינו כי הבחירות לכנסת, שייערכו בקרוב, מייתרות את הצורך שבית המשפט יכריע בסוגיות שמעוררות העתירות.

מסמך: התנועה למען איכות השלטון נגד ראש הממשלה.

14:37 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין התייחס לפיזור הכנסת העשרים ושתיים ולהליכה למערכת בחירות נוספת.

יקירותיי, יקיריי אזרחי ישראל, בתום שתי מערכות בחירות ובפתחה של מערכת בחירות שלישית, אני מאמין כי זוהי שעת מבחן גם של הציבור הישראלי – שהוא אשר יכריע מיהם מנהיגיו.

הדמוקרטיה הישראלית הייתה ועודנה מקור גאוותנו, ואנו יודעים, שלשיטה הדמוקרטית יש גם מחירים. כולי תפילה כי עומק המשבר הפוליטי הנוכחי, על השסעים שהוא חושף בקרבנו, יוביל אותנו כחברה וכמדינה להילחם לא רק עבור זכותנו לחלוק אלה על אלה – אלא גם עבור חובתנו למצוא על מה להסכים.

אני יודע כי אנחנו יכולים לחיות יחד כאחים גם מתוך ההבנה שיש סוגיות שלא נסכים עליהן. אני מקווה כי מערכת בחירות זאת תהיה האחרונה לארבע השנים הקרובות. אני מאמין שימצאו בנו הכוחות הפנימיים ונדע לצמוח כאומה וכחברה מן השסע והמחלוקת המפלגים בינינו – להסכמה ועשייה לטובת כולנו.

אל לנו לשקוע בשעה זו לייאוש או טרוניה חסרת תועלת. אסור שנאבד את האמון בשיטה הדמוקרטית וביכולת שלנו לעצב את מציאות חיינו בידינו שלנו בזכותה. כשתגיע השעה, נגיע כולנו לממש את זכותנו הדמוקרטית ונעשה זאת מתוך תקווה לעתיד טוב יותר מהר ככל האפשר עבור כולנו.

15:18 עריכה

שר החינוך רפי פרץ פנה במכתב לנתניהו, גנץ, ולראשי המפלגות בבקשה להקים ועדת הסכמות שמטרתה להעביר תקציבים חיוניים למשרדי הממשלה, שהחל מה-1 בינואר ובהיעדר ממשלה קבועה – יאלצו לתפקד ללא תקציב.

פרץ ציין במכתבו כי "יש להקים להקים ועדת הסכמות בכנסת על מנת להעביר תקציבים חיוניים למשרדי הממשלה. אסור שהמצב הפוליטי אליו נקלענו ישבש את שגרת חיי התושבים".

15:43 עריכה

דוד ביטן פרסם בחשבון הטוויטר שלו הודעת הבהרה באשר ליוזמתו לביטול הפריימריז בליכוד: "נתניהו פנה אלי בבקשה שאבטל את פנייתי". 

היום בבוקר פורסם כי יו"ר מרכז המפלגה חיים כץ החליט שלא לדון ביוזמת ביטן לביטול הפריימריז על אף שזה  גייס 800 חתימות של חברי מרכז התומכים בהצעתו לקיים הצבעה חשאית לגבי הבחירות לראשות התנועה.

16:13 עריכה

שר המשפטים אוחנה פנה ליועמ"ש ולפרקליטות בדרישה שלא לפרסם הודעות תגובה בשם 'משרד המשפטים', אלא שיחתמו על הודעות ותגובות בשם היחידה הרלוונטית בלבד. כך פורסם היום ב'הארץ'. 

פנייתו של אוחנה באה בעקבות הודעת גינוי של משרד המשפטים לסרטון של 'התנועה למשילות' שהפיצו סרטון התוקף את המשנה ליועמ"ש דינה זילבר. בהודעתו כתב אוחנה: "הודעות אלה מיוחסות לעיתים בטעות ע"י רבים בציבור לחתום מטה, למרות שאינן על דעתו ולא יצאו מטעמו".

צפו עכשיו! גאווה ישראלית!ההמצאה ישראלית ייחודית שמשום מה אף מדינה בעולם לא רוצה לאמץ – הייעוץ המשפטי לממשלה.צפו והפיצו כי חייבים להסדיר את סמכויות היועמשי"ם בחקיקה.

פורסם על ידי ‏התנועה למשילות ודמוקרטיה‏ ב- יום שני, 9 בדצמבר 2019

בהודעה המקורית שנמסרה מדוברות משרד המשפטים נכתב: "במקום לנהל דיון ענייני על הסוגיה כבדת המשקל של מעמדו ותפקידו של היועץ המשפטי לממשלה, עורכי הסרטון בחרו לתקוף באופן פרסונלי את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט ציבורי-מינהלי), עו"ד דינה זילבר, ולהציג את עבודתה באופן שקרי ונלעג, רצוף בשגיאות, שקרים וסילופים.

"מדובר בהתקפה אישית מכוערת על בסיס סילוף מוחלט של נסיבות ושל שיקולים שנגעו לאירועים שונים המוצגים בסרטון. השתלחות שקרית מעין זו נגד עובדי ציבור ראויה לכל גינוי".

16:58 עריכה

לאחר הודעותו של ביטן: במטה הפריימריז של נתניהו מבהירים כי אכן הוא זה שהנחה אותו לבטל את היוזמה – "הליכוד היא תנועה דמוקרטית וראש הממשלה בטוח שיזכה באמונם".

17:22 עריכה

עמיר פרץ בחדשות 13: "ליברמן נתן 'אור ירוק מסוים' להקמת ממשלת מיעוט אך חזר בו". פרץ המשיך להאשים את ליברמן בהליכה לבחירות שלישיות והוסיף: "חבל מאד ממשלת מיעוט יכלה להביא שינוי דרמטי".

הוא תלה את התקפותיו נגד ליברמן בימים האחרונים בעובדה כי "ליברמן מסית גם נגד העברים וגם נגד החרדים, כשאתה פוגע בשתי הקבוצות הסיכוי להקים ממשלה הוא מאד קטן".

כשנשאל פרץ לגבי איחוד עתידי אם המחנה הדמוקרטי בהתחשב בסכנה לא לעבור את אחוז החסימה: "בעוד חודש נבחן מה המצב ואז נחליט אם יש מקום לאיחודים", הוא הוסיף, "אנחנו בנינו אלטרנטיבה מרגשת שלא מיצתה את עצמה, החיבור בין אורלי וביני יש לו גם תוכן וגם משמעות".

17:35 עריכה

אבי ניסנקורן בגל"צ טוען כי לו נתניהו היה מוותר על החסינות – "הייתה התקדמות במשא ומתן". זאת בניגוד לחבר מפלגתו יעלון שבטוח כי מדובר בבלוף מתוכנן של נתניהו – שרצה להוביל לבחירות בכל מקרה.

18:22 עריכה

בצלאל סמוטריץ' מפרגן לאישתו רויטל, שכותבת לערוץ 7 פחות או יותר מה שכולם מרגישים היום – "למה?"

"ריבונו של עולם, למה צריך תוהו ובוהו בשביל לבנות עולם מושלם", כתבה רויטל סמוטריץ' בטור הפיוטי בחדשות 7, "בשביל לבנות מדינה, בשביל להבדיל בין חושך לאור, בין טוב לרע". את דבריה סיכמה במילים: "ופתח את ליבי, כדי שאוכל להכיל ולאהוב, בכדי שגם אם תגיע ספינת ההצלה, נוכל לעלות עליה שנינו ביחד".

18:31 עריכה

מיקי חיימוביץ' מכחול לבן מאשימה את עיתונאי חדשות 12 עמית סגל כי הבטיח שהסדרה "ימי בנימין" תשודר לאחר הבחירות – "ולא כפתיח לקמפיין חדש". 

הסדרה "ימי בנימין" של הפרשן עמית סגל צפויה להיות משודרת בשבוע הבא, ותתרכז כולה בדמותו של נתניהו. כעת משהוחלט על בחירות שלישיות מועלת השאלה: האם מדובר בתעמולה אסורה? בחשבון הטוויטר שלו טען סגל שלא כי יאיר לפיד, צבי האוזר וחיימוביץ' עצמה, כולם חלק מהמתראיינים.

18:45 עריכה

החל כינוס מרכז הליכוד: חיים כץ יו"ר המרכז מעדכן ב-'כאן חדשות' כי הפתעות לא יהיו היום והתנועה בדרך לפריירמריז. לגבי השאלה במי יתמוך ענה: "אשקול את צעדיי ואקבל החלטות".

19:09 עריכה

חברי מרכז הליכוד אישרו פה אחד: פריימריז לראשות התנועה ב-26 בדצמבר.

19:23 עריכה

דיווח בחדשות 13: אבריאל בר יוסף סגן ראש המל"ל לשעבר שב לארץ ונחקר בפרשת הצוללות. ההערכה כי גם נגדו יוגש כתב אישום.

בשבוע שעבר הוחלט להעמיד לדין בכפוף לשימוע מספר חשודים בתיק 3000: בן דודו של נתניהו דוד שמרון יואשם בהלבנת הון,  מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום ונציג המספנה הגרמנית טיסנקרופ מיקי גנור – יואשמו בשוחד.

כמו כן דוד שרן, שהיה ראש לשכתו של נתניהו והשר וח"כ לשעבר מודי זנדברג יואשמו גם הם בשוחד

19:38 עריכה

מפלגת 'זהות' לא תרוץ בבחירות הקרובות: כך הודיע משה פייגלין בסרטון שפרסם בפייסבוק, והבהיר שזהות לא תחבור לבלוק טכני של הימין. "נמשיך כתנועה רעיונית, נשקם את התנועה ואת עצמנו", מסר פייגלין בסרטון שמלווה ב'פרשנות פייגלנית' לפלונטר הפוליטי ובתפקידה של זהות בנוף הפוליטי הישראלי.

בחירות מועד ג

משלא הוקמה ממשלה ופוזרה הכנסת, פג תוקף ההסכם שחתמתי עם ראש הממשלה וזהות צריכה להחליט כיצד לפעול במועד ג'.צפו ושתפו

פורסם על ידי ‏משה פייגלין‏ ב- יום חמישי, 12 בדצמבר 2019

זהות כזכור לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה בבחירות מועד א', בבחירות מועד ב' חברה זהות לליכוד, לאחר שהובטח לפייגלין ע"י נתניהו שימונה ל"שר כלכלי בכיר".

בסרטון מאשים פייגלין את ליברמן בפלונטר הפוליטי וקובע: "כמעט כל ראשי הממשלה שהיו כאן מאז 67 חטאו יותר מנתניהו".

19:46 עריכה

גאולה אבן סער מתכוננת לפריימריז: עיתונאית 'כאן חדשות' הודיעה כי תצא לחופשה בת שבועיים – "אהיה עם בעלי האהוב, המתמודד על ראשות הליכוד".

20:20 עריכה

סקר מנדטים ראשון של חדשות 12 ומכון מדגם של מנו גבע: לו הבחירות היו מתקיימות היום, פער בין כחול לבן שמקבלת 35 מנדטים לעומת הליכוד שמקבלת 32.

הרשימה המשותפת הייתה שומרת על מקומה כמפלגה השלישית בגודלה ומקבלת 13 מנדטים, ישראל ביתנו – 8 מנדטים, וכך גם ש"ס שגם היא עם 8 מנדטים. יהדות התורה – 8 מנדטים, הימין החדש מקבלת 6 מנדטים,  והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי מקבלות 5 מנדטים כל אחת.

מפת הגושים, כל עוד בנימין נתניהו עומד בראש הליכוד, הייתה נראית כך – גוש מרכז-שמאל עם 58 מנדטים, גוש הימין 54 מנדטים, ללא ישראל ביתנו, שכמו במערכת הבחירות האחרונה היוותה את כף המאזניים.

כאשר סער עומד בראשות הליכוד: הליכוד מקבל 26 מנדטים לעומת 35 של כחול לבן, אך גוש הימין גודל במנדט.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: נתניהו עם 38% לעומת גנץ שעומד על 37%.

20:32 עריכה

בישיבת הסיעה הראשונה של כחול לבן: תקף בני גנץ את בנימין נתניהו והאשים: "ישראל הולכת לבחירות כי אדם אחד שם עצמו לפני אזרחיה". גנץ התייחס לבחירות השלישיות כ"יום שהוא כתם בהיסטוריה הפוליטית של המדינה".

הוא הוסיף: "זהו שפל ערכי, אישי ומוסרי, טרגדיה פוליטית של אדם אחד שאומר לעם שלם: מסעי לחסינות אישית הוא המסע שלכם, וההיחלצות ממשפט היא בבחינת ערך עליון".

גנץ טען כי הושיט לנתניהו יד של פיוס, אך זה ניסה להכיש: התרגלת לשקר ולשטות – לצערי, זה חזק ממך. ניסית לשים מלכודות בכל הזדמנות", עוד הוסיף: "לא ויתרת על הבלוק ולא על הכהונה הראשונה ברוטציה. אתה רצית חסינות, ופייק-אחדות תמורתה. מנעתי ממך מלשטות במדינה שלמה".

20:45 עריכה

לפיד בישיבת סיעת כחול לבן: "כשראש הממשלה מסית לאלימות כל הזמן, בסוף יהיו משוגעים שיקשיבו לו", הוא פנה לחברי הקוקפיט והוסיף: "תעשו לי טובה, תשמרו על עצמכם".

20:50 עריכה

גנץ התייחס בישיבת הסיעה ליוזמת החנינה לנתניהו בתמורה לפרישה: "אנחנו לא רוצים לראות ראש ממשלה נוסף נכנס לכותלי בית הסוהר.", הוא הוסיף, "כשיהיה הדבר רלוונטי נשקול את הדברים בהתאם להמלצות מערכת המשפט. אם נוכל לחסוך את המראה המביש הזה זה יהיה טוב".

מוקדם יותר היום הודיע כי אביגדור ליברמן כי יתמוך גם הוא ביוזמה כזאת, אם תהיה.

20:54 עריכה

נתניהו יתמקד בעבודת שטח במעוזי הליכוד בהם נשארו המצביעים בבית ולא באלקטורט של עולי חבר העמים כפי שעשה בבחירות הקודמות. כך מדווחת דפנה ליאל בחדשות 12.

20:56 עריכה

בתגובה למתקפת גנץ: בליכוד טוענים כי "נתניהו הסכים לקבל כל ויתור להקים ממשלת אחדות".

20:58 עריכה

אשכנזי בישיבת הסיעה: "לנו אין בלוק. לנו יש מדינה".

21:18 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס לחוק הבחירה הישירה בו הוא תומך: "יש להכניס בו שלושה תיקונים ולבנות פה שיטה אפקטיבית", הוא הוסיף, "זה מצב אבסורדי שאנו מסיימים את הבחירות אך לא יודעים מי ניצח ומי הפסיד. חובה לשנות את השיטה".

ליברמן התייחס לסוגיות הגיור ושירות חרדים: " בכל רגע נתון משרתים לפחות 5,500 חיילים שהם מספיק יהודים כדי למות למען המדינה, אבל לא מפסיק יהודים כדי להתחתן בה", עוד הוסיף ושיגר עקיצה, "יהושע בן-נון וגם דוד המלך היו לוחמים לא רעים. אני לא מבין איפה כתוב בתורה שאסור לשרת בצבא".

21:34 עריכה

עמיר פרץ מתנגד לחנינה לנתניהו. זאת בהמשך לדבריו של גנץ מוקדם יותר הערב שאמר כי "נשקול בהתאם להחלטות מערכת המשפט", ולעמדת ליברמן שהצהיר כי יתמוך – בתמורה לפרישתו של זה מהחיים הפוליטיים.

21:52 עריכה

באתר 'כיפה' המזוהה עם הציונות הדתית מדווחים: השר פרץ ביטל פגישה שהייתה אמורה להתקיים הערב בנוכחותם של חברי הכנסת של הבית היהודי-איחוד לאומי בביתו של הרב דרוקמן. הפגישה נועדה לקדם איחוד בין מפלגות הימין ואת נושא הפריימריז הפתוח.

ראשי ימינה אחרי היוודע תוצאות המדגמים, ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: פלאש90)
ראשי ימינה אחרי היוודע תוצאות המדגמים, ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: פלאש90)

ב'כיפה' מייחסים זאת למתיחות בין פרץ לסמוטריץ' ושקד, שנפגשו מוקדם יותר השבוע כדי לדון בפריימריז הפותחים – " החברות בין השניים השניים מצליחה להרתיע את בכירי הבית היהודי, שטוענים כי הם זוממים להדיח את הרב רפי מראשות המפלגה", כך נכתב שם.

22:03 עריכה

אז את תומכת בסער או נתניהו? 

22:21 עריכה

סתיו שפיר פנתה ליו"ר הכנסת אדלשטיין בבקשה להקפיא את העלאת השכר לחכי"ם – "יש בה כדי לפגוע באמון הציבור שמצוי בשחיקה".  

22:33 עריכה

ניצן הורביץ נגד חנינה לנתניהו. מוקדם יותר הבהיר גם עמיר פרץ כי הוא מתנגד לרעיון.

סגירה