טראמפ העניק חנינה לקונראד בלאק, בעלי הג'רוזלם פוסט לשעבר

איל התקשורת לשעבר נידון לשש שנים וחצי בכלא על עבירות הונאה וריצה שלוש וחצי מהן ● בלאק הוא תומך מוצהר של טראמפ ופרסם ביוגרפיה מחמיאה של הנשיא

קונראד בלאק. צילום AP

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם אתמול (ד') על חנינה מלאה לאיל התקשורת לשעבר קונראד בלאק, שהורשע ב-2007 בהונאה ושיבוש הליכי משפט. על בלאק בן ה-74 נגזרו שש וחצי שנות מאסר והוא ריצה שלוש וחצי מהן.

בין נכסיו של בלאק בעבר נמנו, בין השאר, העיתון הישראלי באנגלית "ג'רוזלם פוסט", וכן העיתון האמריקני שיקגו סאן-טיימס והעיתון הבריטי "דיילי טלגראף".

בהצהרה שפרסם הבית הלבן נכתב כי "בלאק זכה לתמיכה רחבה מאישים חשובים רבים שהעידו בתוקף על אישיותו היוצאת מן הכלל. בלאק תרם תרומה אדירה לעסקים. לאור זאת, בלאק לגמרי זכאי לחנינה".

לפי ציטוטים של בלאק שפורסמו בתקשורת העולמית, טראמפ התקשר לבלאק ואמר לו שמאסרו היה "בלתי צודק" וש"עדיף שלא היה נשפט".

בלאק הוא תומך מוצהר של טראמפ וכינה את טראמפ בעבר "חבר". בלאק פרסם בשנה שעברה ספר תחת הכותרת: "דונאלד טראמפ: נשיא שאין כמוהו".

בלאק הורשע בשימוש בלתי חוקי בכספי חברת הולינג'ר אינטרנשיונל שנמנה על בעליה, בהונאה ובנסיון לשימוש הליכי משפט. העונש המקסימלי הכולל על העבירות הללו הוא מאסר של 35 שנה וקנס כספי של מיליון דולר אך בלאק נידון לשש וחצי שנים בלבד וכן נדרש להחזיר לחברה כארבעה מיליון דולר .

כתב האישום נגדו כלל גם גניבה, הלבנת הון, עבירות מס ועוד, אך חבר המושבעים לא הרשיע אותו בהן.

עוד 191 מילים
סגירה