נתניהו: אני לא קוסם, אבל אני אביא את נעמה יששכר הביתה

ניצן הורוביץ: נעתור לבג"ץ נגד מינוי אורלי בן ארי ● היועמ"ש: קיימת מניעה משפטית למינוי בן ארי למ"מ פרקליט המדינה, אוחנה: "חוות הדעת של מנדלבליט - בלתי סבירה ● בית הדין של הליכוד צפוי להודיע על בחירות לרשימה ● אחרי הלחץ של סער: נתניהו תומך בהצבת מצלמות בקלפיות ● סתיו שפיר שוקלת לרוץ עצמאית

נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90)
מרק ישראל סלם, פלאש 90
נתניהו
07:20 עריכה

יואב קיש תקף הבוקר את ההחלטה התמוהה למחוק 6,500 חברי ליכוד מספר הבוחרים, ביניהן חברת הכנסת שרן השכל, שתיהן תומכות בגדעון סער – "אין חוקים, הכל מותר ואין דמוקרטיה". כמה דקות אחר כך, מחק קיש את הציוץ הלוחמני והחליפו בציוץ מתון יותר.

בציוץ המקורי נכתב: "קיבלנו את ספר הבוחרים לפרימריז וזה נראה שבמצודת זאב החליטו שאין חוקים, הכל מותר ואין דמוקרטיה. הם יחליטו מי יכול להצביע. הוסרו מהספר 6500 איש בינהם חברת הכנסת שרן השכל. הנושא יבדק בבית הדין של התנועה. אנחנו ננצח".

07:35 עריכה

גדעון סער מתראיין הבוקר לגל"צ לאחר השקת הקמפיין וטוען כי במידה וייבחר ישתף פעולה עם נתניהו: "כמה שזה תלוי בי, זה יבוא לידי ביטוי".

עוד התייחס סער לסוגיית התמיכה של חיים כץ שהגיע לכינוס אתמול אבל טרם הביע תמיכה באף מועמד: "סומך על כך שאצליח לשכנע את חיים כץ לתמוך בי". סער הוסיף: "המירוץ צמוד – יש תזוזה גדולה בציבור".

גדעון סער, בנימין נתניהו (צילום: פלאש90)
גדעון סער, בנימין נתניהו (צילום: פלאש90)
07:38 עריכה

ב'כאן חדשות' מדווחים הבוקר כי כמה מפעילי השטח שעובדים עבור יולי אדלשטיין החלו לעבוד במרץ בימים האחרונים כדי לסייע לנתניהו להיבחר לראשות הליכוד.

בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
בנימין נתניהו ויולי אדלשטיין (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
07:45 עריכה

שר העלייה והקליטה יואב גלנט התייחס הבוקר ב'כאן חדשות' להסרת מתפקדי הליכוד מספר הבוחרים, ביניהם 'הליכודניקים החדשים': "אני משוכנע שכשהדברים יגיעו למוסדות המשפטיים של התנועה הם ימצאו מי בפנים ומי בחוץ בהתאם לחוקת הליכוד".

יואב גלנט בביקור במחנה יהודה בירושלים, ב-19 במרץ 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
יואב גלנט בביקור במחנה יהודה בירושלים, ב-19 במרץ 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

גלנט התייחס לכתבי האישום נגד נתניהו: "לאורך שנים מדליפים מתוך הפרקליטות ומתוך המשטרה את כל מה שהם רוצים", הוא מוסיף, "על מנת להביא לתהליך של דמוניזציה חד צדדית בתקשורת. כל התהליך הזה הוא לא תהליך ראוי".

07:48 עריכה

עיתונאי חדשות 13 ברק רביד מתייחס לדיווחים לפיהם הודלפו פרטים מ"עסקת המאה" – "מידע אנונימי ומפוקפק שהופץ בווטסאפ לפני חצי שנה".

07:53 עריכה

בני בגין, בנו של מנהיג הליכוד מנחם בגין בראיון הבוקר לגל"צ קורא לנתניהו להתפטר: "לא ניתן לקבל מצב שבו רה"מ מכהן עם כתב אישום כזה על גבו", בגין הוסיף, "השאלה המשפטית איננה היחידה, יש היבט חינוכי ומוסרי".

בני בגין (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)
בני בגין (צילום: יונתן סינדל פלאש 90)

עוד האשים בגין את נתניהו בסבך הפוליטי: "נתניהו יזם את הבחירות המוקדמות ולא השיב את המנדט לנשיא", בגין מסכם, "לא חושב שיש כאן איזו חידה או מיסתורין".

08:25 עריכה

יואב קיש מחק את הציוץ הלוחמני מהבוקר נגד הסרת מתפקדי ליכוד מספר הבוחרים ("אין דמוקרטיה") והחליף אותו בציוץ מאשים פחות כלפי המפלגה.

08:26 עריכה

השרה גמליאל בראיון לחדשות 13 הבוקר: "אין סחף לכיוונו של סער".

08:41 עריכה

שרת התרבות המשיכה הבוקר בגל"צ במתקפה על גדעון סער: "כשאני שומעת איך גדעון סער מדבר, הוא מזכיר לי איך מדברים בשמאל. סער מנסה לפלג את הליכוד".

רגב התייחסה בראיון למצבו המשפטי של נתניהו ופסקת ההתגברות: ראש הממשלה שמר על מערכת המשפט מפני הרבה מאוד רצונות, כולל שלי, לפסקת ההתגברות ולשינויים מרחיקי לכת בתוך משרד המשפטים. אי אפשר לומר על נתניהו שהוא רצה לפגוע בה. נתניהו עשה את הכל כדי לשמור על עצמאות מערכת המשפט", היא הוסיפה, "ואנחנו כולנו רואים מה קורה במערכת המשפט, בפרקליטות ובמשטרה. רוב הציבור הישראלי מוטרד ממה שראינו בחודשים האחרונים".

מירי רגב (צילום: נועם רבקין פנטון. פלאש 90)
מירי רגב (צילום: נועם רבקין פנטון. פלאש 90)

בהתייחס לאפשרות של חנינה לנתניהו בתמורה לפרישתו, אמרה רגב: "זה עוד ספין. איך הגעתם לחנינה? עוד לא היה משפט. למה לרוץ קדימה? מגיעה לו זכות החפות, יש שופטים בירושלים, צריך לחכות ולראות מה בית המשפט יחליט".

כשנשאלה על שתיקתם של אדלשטיין וארדן אמרה: "כל חבר כנסת צריך לומר את עמדתו בצורה ברורה, אבל זו ההחלטה שלהם וחשוב לראות מה יש. מה שיש זה רוב מוחץ של ראשי הערים והסניפים שתומכים בנתניהו", היא הוסיפה, "כל יום אנחנו מקיימים בין שלושה לארבעה כנסים. בליכוד לא אוהבים שחותרים נגד המנהיג, ולא אוהבים שבסופו של יום גורמים לפיצולים בתוך הבית. אני מאמינה שב-26 בדצמבר ניתן מכה מוחצת ונראה לציבור כולו שהליכוד מאוחד".

09:03 עריכה

גדעון סער עתר לבית הדין של הליכוד בדרישה להציב מצלמות בספירה. בעתירה שהוגשה הבוקר נכתב כי: "כי המשקיפים מטעם המועמדים בבחירות המקדימות לראשות תנועת הליכוד, יהיו רשאים להציב בקלפיות מצלמות מטעמם ו/או לצלם באמצעות הטלפון הנייד משך כל שעות ההצבעה וספירת הקולות".

בפנייתו טוען סער: "מעל לכל, העתירה עולה בקנה אחד עם עמדתה הרשמית של התנועה ושל יו"ר התנועה וראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, רק לפני כשלושה חודשים לקראת הבחירות לכנסת ה-22".

העתירה של סער מגיעה בתגובה להחלטת ועדת הבחירות המרכזית מאתמול (שני), במסגרתה נדחתה בקשתו של סער כי המשקיפים מטעמו יהיו רשאים לצלם ולצעד בקלפי, וכן להציב מצלמות משך תהליך ספירת הקולות.

 

 

09:24 עריכה

תמר זנדברג ממרצ התייחסה ב'כאן חדשות' להמשך האיחוד עם המחנה הדמוקרטי: "הלכנו לאיחוד בשמאל כי זה היה צו השעה, בדיעבד ההצלחה הייתה מוגבלת בלבד", היא הוסיפה, "גאה במצביעים שלנו אבל זה לא מה שציפינו".עוד אמרה זנדברג כי "ידנו מושטת לאיחודים שלא התבצעו בעבר, למשל עם מפלגת העבודה".

תמר זנדמבר וסתיו שפיר בכנסת, ב-9 בדצמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
תמר זנדמבר וסתיו שפיר בכנסת, ב-9 בדצמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
09:32 עריכה

סתיו שפיר הגיבה ב'כאן חדשות' לדבריה של זנדברג על כישלון האיחוד עם רשימת המחנה הדמוקרטי: "האיחוד גרם לזה שמרצ עברה את אחוז החסימה, אז האיחוד הצליח גם הצליח".

שפיר שמכהנת כראש המפלגה הירוקה (חלק מאיחוד המחנה הדמוקרטי) הוסיפה: "יש חבורה של דינוזאורים במפלגות השמאל שמובילים את המפלגות להכחדה".

09:41 עריכה

הימין החדש השיקו את קמפיין הבחירות, איילת שקד נעדרת ממנו. ח"כ כהנא: "בשלטים הבאים היא גם תופיע".

10:33 עריכה

ליברמן תוקף הבוקר בפייסבוק את אריה דרעי ופרשן גל"צ יעקב ברדוגו אותו הוא מכנה "כתב החצר של בלפור". הפוסט של ליברמן מגיע בעקבות ראיון של דרעי לברדוגו אתמול – " במופע שנאה כלפי העולים מחבר העמים, שכמותו כבר מזמן לא שמענו, סימנו השניים מטרה, להפריד ולפלג בין ציבור העולים מחבר העמים לשעבר לבין הציבור הצברי הוותיק".

ליברמן כתב: "נראה שהעובדה שדרעי וברדוגו מגיעים מרקע של עליה שסבלה מחוסר שוויון לא לימדה אותם דבר", עוד הוסיף, "השופר מבלפור קבע בחוצפה ובעזות מצח כי מפלגת "ישראל ביתנו" מתבססת כביכול על 400 אלף חסרי דת, שאותם היא מנסה להכניס, בניגוד לרצונו של כלל הציבור, ליהדות "בדרך לא דרך".

אתמול בערב נפגשו באולפן גלי צה"ל – הרדיו של כל חיילי צה"ל, כן, גם של בניהם ובנותיהם של מי שעלו ארצה מבריה"מ – כתב החצר…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שני, 16 בדצמבר 2019

ליברמן התייחס לדבריו של דרעי בראיון: "בבורות ובהתנשאות שאינה ראויה, קבע דרעי כי השפה הרוסית יכולה להיות בשימוש רק אצל אלו שלא יודעים לדבר בעברית". הוא הוסיף, "הוא בז ולגלג על ח"כ אלכס קושניר מ"ישראל ביתנו" שדיבר ברוסית באחד מהסרטונים שהופק ב-8 ביוני 2019 ואמר בהתנשאות-"הוא לא יודע לדבר עברית?" מעניין שדווקא עכשיו דרעי נזכר להתייחס אליו".

את הפוסט סיכם ליברמן במילים: "עולי חבר העמים לשעבר לא ישכח את אמירותיו הגזעניות של דרעי ואת העובדה שראשי המפלגות הגדולות עד היום לא גינו את אף אחת מה".

10:36 עריכה

מיכל שיר ממחנה גדעון סער מתייחסת להסרת 6,500 חברי ליכוד מספר הבוחרים – "מתפללים שאין כאן יד מכוונת".

10:52 עריכה

דוד ביטן תקף הבוקר ב"חדשות הבוקר" בערוץ 12 את העיתונאית דפנה ליאל שטענה כי בשיחות סגורות גורמים בימין מביעים פחות מחויבות ל'בלוק'.

"מי אומר את זה? מי אומר את זה? דפנה תגידי מי אומר את זה?" ליאל כמובן סירבה לחשוף מי אמר וסיכמה באמירה כללית כי הדבר נאמר בקרב מספר גורמים בגוש ולראייה יהיו הקמפיינים הקרובים שימתנו את התמיכה בנתניהו.

דוד ביטן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
דוד ביטן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

ביטן המשיך והתרעם, "אני מציע לך להפסיק לעזור לבני גנץ וגדעון סער, הפרשנויות שלך הן אנטי נתניהו", ליאל מצידה לא נשארה חייבת, "זה בליבת הקמפיין בינו לבין גדעון סער", היא הוסיפה, "אני מבינה שעניין של בלוקים זה נושא מאוד רגיש אצל דוד ביטן אחרי שהוא ישב אצלנו באולפן והעריך שב-21 הימים האחרונים הבלוקים יתפרקו, ועל זה הוא חטף קיתונות של ביקורת מהליכוד וסתמו לו את הפה להרבה זמן".

ביטן ניסה לסכם: "אני מציע שתפסיקי לעזור לסער, תפסיקי לעזור לגנץ", והוסיף, "אני חושב שאת כועסת, אבל עם כל הכבוד אין לך במה פתוחה לדבר נגד הליכוד ונתניהו כל הזמן. יש גבול. אמרתי לה את זה גם בשיחות פרטיות".

11:04 עריכה

בניגוד לעמדת מנדלבליט: שר המשפטים אוחנה החליט למנות את עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג למ"מ פרקליט המדינה. בן-ארי גינזברג בתפקידה האחרון כיהנה כסגנית לפרקליטת מחוז מרכז.

עמדתו של מנדלביט הייתה כי לתפקיד יש למנות את המשנה לפרקליט המדינה, שלמה (מומי) למברגר. בין השניים התגלו חילוקי דעות לגבי זהות המחליף בתקופה רגישה זאת.

לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם: נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי…

פורסם על ידי ‏Amir Ohana – אמיר אוחנה‏ ב- יום שלישי, 17 בדצמבר 2019

"לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים ובהם: נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט – קיבלתי החלטה", כתב אוחנה, "אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל-כך חשובה הזו".

11:16 עריכה

מנדלבליט צפוי לקבוע כי קיימת מניעה משפטית למינויה של עו"ד אורלי בן ארי גינזברג כממלאת מקומו של פרקליט המדינה שי ניצן. כך מדווחת כתבת המשפט של ידיעות אחרונות טובה צימוקי.

אביחי מנדלבליט מודיע על הגשת כתב אישום נגד בנימין נתניהו. 21 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
אביחי מנדלבליט מודיע על הגשת כתב אישום נגד בנימין נתניהו. 21 בנובמבר 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

מיניו מעורר המחלוקת של המשפטים אוחנה צפוי בהמשך להגיע להכרעת בג"צ. הסיבה להתנגדות מנדלבליט נטועה בעובדה כי ההחלטה התקבלה במהלך תקופת בחירות, ובניגוד לדעתו של היועץ.

11:29 עריכה

תגובות למינוייה של בן-ארי גינזברג למ"מ פרקליט המדינה:

אביעד גליקמן מחדשות 13 על מבחן בג"צ: 

אבי בניהו על משמעות המינוי ללא תמיכת היועץ המשפטי:

גם ברוך קרא מחדשות 13 מתנגד ומסביר גם למה:

תמר אלמוג מ'כאן חדשות' על ניסונה של בן-ארי גינזברג לעומת שני המומעדים האחרים, למברגר ואלדד:

ברק רביד מחדשות 13 מתייחס ל"קושי המשפטי":

ריקלין מברך: 

"התנועה לאיכות השלטון דורשת מהשר כי יסיר את ידיו מהמינוי".

11:55 עריכה

לפיד מגיב לדברי דיכטר מאמש: "האם כשכיהן כראש השב"כ היה מוכן לקבל מפקד מרחב או גיזרה "מנוסה, אבל עם שלושה כתבי אישום פליליים חמורים"?

12:12 עריכה

מבקר המדינה אנגלמן הורה לעובדיו לא לשתף פעולה עם המשטרה במלחמה בשחיתות. כך מדווחים ב'כאן חדשות'.

12:19 עריכה

נשיא המדינה ריבלין: "אין טעם להתעלם מהמציאות הקשה בין הציבורי היהודי לערבי בישראל – אך הכרחי לבנות אמון ושותפות".

את הדברים אמר ריבלין בכנס דב לאוטמן למדינות החינוך. "מונחים משקעים של איבה, שאיפותיהם עמדו בסתירה ועדיין עומדים", הוא הוסיף, "על בסיס זה לא קל לבנות שותפות וכמעט אין אפשרות לבנות אמון, לא קל – אבל הכרחי במדינה שהקמנו, שאיש לא ישנה את אופיה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

.הנשיא ריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
.הנשיא ריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ריבלין הוסיף: "כיום יש ניצוצות של אופוטימיות לאפשרות של השותפות הזו – ארגונים ופעילויות בשטח, שיח ציבורי ער, עבודה במשרדי הממשלה ובקרב מעסיקים במגזר הפרטי. הפירות מתחילים לצוץ".

12:28 עריכה

כנראה שלא נראה אותם בסקרי המנדטים הקרובים:

12:33 עריכה

פרקליטת המדינה לשעבר ושופטת העליון עדנה ארבל: "אני בטוחה שהשר מבין שיש משמעות לעמדתו של היועמ"ש – לכן כל הוויכוח הוא מיותר". את הדברים אמרה בראיון ל'כאן חדשות'.

השופטת עדנה ארבל, פרקליטת המדינה לשעבר (צילום: הדס פרוש. פלאש 90)
השופטת עדנה ארבל, פרקליטת המדינה לשעבר (צילום: הדס פרוש. פלאש 90)

בתקופה כל כך רגישה אני מאמינה שהשר והיועמ"ש יכולים להגיע להבנות ולא צריך לנהל את זה בתקשורת", הוסיפה ארבל, "מדובר בתקופת מעבר וזה טבעי שייבחר אחד מהמשנים. אחר כך יבחרו אדם למשך שנים".

ארבל התייחסה לבחירתה של בן-ארי גינזברג, שכיהנה כסגנית פרקליטת מחוז ת"א: בלי לגרוע מהמועמדת שנבחרה – בתקופת מעבר טבעי שיבחרו מתוך ארבעת המשנים לפרקליט". היא התייחסה למתקפה נגד מערכות החוק: "הפרקליטות מייצגת את המדינה – מקווה שיתנו לה לעבוד".

12:45 עריכה

הליכוד ינהל קמפיין חיובי בבחירות הקרובות. כך אמר ניר ברקת בנאומו בועידת ישראל לחקלאות היום בירושלים.

"אני יכול לגלות לכם שכבר שוחחתי עם ראש הממשלה על הנושא, וישנה הסכמה שאנחנו בליכוד ננהל במערכת הבחירות הקרובה קמפיין חיובי", הצהיר ברקת, "הרעיון הוא לא רק להציג את ההישגים האדירים שהיו לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו בעשור האחרון, אלא גם להעלות רעיונות חדשים ודגלים נוספים".

12:57 עריכה

השר צחי הנגבי התייחס ב'כאן חדשות' למינוי של בן-ארי גינזברג למ"מ מקום פרקליטת המדינה: "צריך להכניס את הדברים לפרופורציה – זה מינוי לכמה חודשים", אמר והוסיף, "המינוי הרשמי לפרקליט המדינה יהיה דרך ועדת איתור".

צחי הנגבי (צילום: הלל מאייר פלאש 90)
צחי הנגבי (צילום: הלל מאייר פלאש 90)

"אנחנו בליכוד לא עורפים את ראשו של המנהיג בעת צרה", התייחס הנגבי למצבו המשפטי של נתניהו, "יש הפרדה בין המערכת המשפטית לפוליטית – אנחנו לא שופטים". הוא האשים כי כחול לבן והתקשורת ניסו לגרום לליכוד להדיח את נתניהו.

הנגבי  גם התייחס לדבריו של גדעון סער לפיהם לנתניהו אין סיכוי להרכיב ממשלה: "יש הערכה כזאת, אך היא לא צריכה להשליך על הבחירות, גם כחול לבן לא הצליחו".

13:23 עריכה

גנץ תוקף את נתניהו בכנס אלי הורביץ לכלכלה ומשפט: "רה"מ עסוק בחסינות ובענייניו המשפטים ולא בבניין העם והמדינה".

גנץ הוסיף כי "הסיבות לבחירות השלישיות – שחיתות, חסינות, התעלמות והתנשאות. אם יימשך הזלזול בשלטון החוק ישראל עלולה להפוך למדינה נחשלת".

עוד התייחס גנץ למצבה המשפטי של ישראל: "המטרה העליונה שלי בתחום הכלכלי היא לשמר את ההצלחה הכלכלית, לנהוג בשקיפות ואחריות – ולא בפופוליזם, שהביא בין היתר לגירעון שבו אנו נמצאים".

13:25 עריכה

עמיר פרץ ימשיך לכהן כיו"ר מפגלת העבודה.

13:27 עריכה

נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ לשר המשפטים: "ראוי למנות מדרג בכיר יותר בפרקליטות כפי שרצה היועמ"ש".

14:04 עריכה

מזכ"לית הסתדרות המורים: "מערכת החינוך בשפל".

14:08 עריכה

שר החוץ כץ בירך בערבית בטוויטר בערבית אזרחי בחריין לרגל יום עצמאותם: "אני מברך את העם הבחרייני ואת חברי שר החוץ לרגל חגיגות היום הלאומי ה-48. מאחל שהאל ייתן לבחריין ועמה רק טוב, ברכות ושגשוג. יהי רצון שמורשתנו המשותפת של בני אברהם תוביל לשלום בין עמינו ולשיתוף פעולה".

14:12 עריכה

חברת הכנסת לשעבר בירן מתכוננת לעתור נגד בחירתו המחודשת של פרץ ליו"ר התנועה וביטול הפריימריז.

14:21 עריכה

מניפולציה של שר המשפטים? שר המשפטים שלנו? לא יכול להיות.

14:26 עריכה

סתיו שפיר: "מרצ פירקה את ההסכם עם המחנה הדמוקרטי".

14:45 עריכה

ח"כ קיש דורש לקבל את ספר מתפקדי הליכוד. לצורך כך פנה קיש במכתב ליו"ר ועדת הבחירות של הליכוד השופט מנחם נאמן בטענה כי הושמטו אלפים מחברי התנועה.

15:12 עריכה

מינוי מ"מ פרקליט המדינה. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שיגר מכתב חריף לשר המשפטים, אמיר אוחנה, הוא התנגד למינויה של אורלי בן ארי לממלאת מקום פרקליט המדינה – מהלך שנעשה בניגוד לדעתו המקצועית.

במכתב כתב מנדלבליט: "מינוי זה חורג ממתחם הסבירות ולפיכך קיימת מניעה משפטית לאשרו". 

15:16 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה על רקע דבריו של היועץ המשפטי לממשלה: "גם העובדה שבן אדם שניהל קמפיין הסתה נגד האזרחים הערבים, הפסיד שתי בחירות ברצף והוגשו נגדו שלושה כתבי אישום עדיין ראש ממשלה חורג מתחום הסבירות".

15:23 עריכה

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס בטקס האזכרה לנספי אסון הכרמל לכוונתו למנות מפכ"ל ונציב חדש לשירות בתי הסוהר.

"לפני כשנה, כשפוזרה הכנסת, חשבתי שאין למנות מפכ"ל ונציב שירות בתי הסוהר קבועים" אמר ארדן. "עכשיו פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שייתן לי אישור למנות מפכ"ל ונציב שב"ס של קבע. מינויי הקבע יעזרו לנו לתת ביטחון טוב יותר לאזרחי ישראל".

15:57 עריכה

נתניהו תומך בהצבת מצלמות בקלפיות. בעקבות העתירה שהגיש ח"כ גדעון סער לבית הדין של הליכוד, ראש הממשלה מביע תמיכה בהצבת מלצמות בקלפיות.

"עמדתו העקרונית של ראש מהמשלה היא כי המצלמות מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות ומבטיחות את אמון קהל הבוחרים בתוצאות הבחירות וזאת מבלי לפגוע בחשאיות ההצבעה, נכתב בתגובת הליכוד לעתירה.

16:13 עריכה

בימים האחרונים, ובמיוחד לאחר הודעת שר המשפטים על המינוי, מופעלים לחצים כבדים על אורלי בן ארי לוותר על תפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, כך דיווח כתב המשפט של חדשות 13 אביעד גליקמן.

16:53 עריכה

הליכודניקים החדשים פתחו בהליך משפטי נגד הנהלת מפלגת הליכוד, זאת לאחר שכמה אלפים מהחברים שהתפקדו למפלגה הודחו ממנה, וחברותם במפלגה בוטלה. ההליך המשפטי יחל ביום חמישי הקרוב, לאחר השימוע שיתנהל מול נציגי התביעה בוועדת החוקה של הליכוד.

17:18 עריכה

יו"כ בחול לבן בני גנץ: "בבחירות הקרובות נשאף להכרעה ברורה – הכרעה שתאפשר לי להעביר מתפקיד כל שרה או שר שלא יפעלו לטובת האזרחים".

18:13 עריכה

גנץ תומך בארדן: מברך על כוונתו של השר למנות סוף סוף מפכ"ל למשטרה

18:26 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה נגד הביקורת של היועמ"ש על מינוי אורלי בן ארי למ"מ פרקליט המדינה: "חוות הדעת שלו בלתי סבירה באופן קיצוני". בראיון בחדשות 12, הבהיר כי ייאבק על אישור המינוי, גם אם יגיע לבית המשפט עליון.

במקביל, בראיון בגל"צ תקף אוחנה את העיתונאים שביקרו את מהלך המינוי: "לא מתרשם מכלבלבי הפרקליטות". האש הופנתה בעיקר לעבר כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, "הוא פרסם שקרים רבים בהקשר שלי".

19:04 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב כנס תמיכה בצפון יחד עם השרים ישראל כץ, מירי רגב, גילה גמליאל וח"כ שלמה קרעי.

 

19:11 עריכה

גדעון סער נגד אמיר אוחנה. לאחר שהשר אוחנה הפנה אצבע מאשימה כלפי ח"כ סער כשאמר: "הוא היה בצמתים הכי מרכזיים, לא ראיתי שהוא תמך בפסקת ההתגברות, פתאום עכשיו הוא מדבר כי הוא יודע שזה נושא חם" – אמר סער: "הצעתי חקיקת פסקת התגברות ב-2014 אחרי פס"ד המסתננים. ראש הממשלה בלם".

19:12 עריכה

על רקע חילוקי הדעות הקשים בין שר המשפטים אמיר אוחנה והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, טקס חילופי פרקליט המדינה צפוי להיערך מחר בשעה 11:00 במתקן יהודאי בירושלים.

19:43 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לאורלי בן ארי בפגישה ביניהם: "זה לא עניין אישי נגדך אלא עניין מערכתי". לפי הפרסום של כתב חדשות 13, אביעד גליקמן, בן ארי בתחושה לא נעימה לאור התנהלותו של היועץ כלפיה.

19:51 עריכה

ח"כ קרן ברק (ליכוד) ברכה את מינויה של אורלי בן ארי לתפקיד פרקליטת המדינה הזמנית. "אני רואה חשיבות עליונה למהירות איוש התפקיד הרגיש והחשוב הזה ולכך מתווספת תחושת גאוות היחידה במינוי של אישה בתפקיד כה בכיר בזכות ולא בחסד", דברי ברק.

20:10 עריכה

פריימריז בליכוד. השר גלעד ארדן וח"כיולי אדלשטיין נפגשו הערב על מנת לתאם עמדות, כך מדווח הערב עמית סגל, עיתונאי חדשות 12.

השניים, מבכירי הליכוד, טרם הביעו תמיכה לא בראש הממשלה בנימין נתניהו ולא בגדעון סער לבחירות לראשות הליכוד.

20:17 עריכה

סערת מינוי מ"מ פרקליט המדינה. גדעון סער התייחס הערב למינוי של אורלי בן ארי ואמר: "אם אני הייתי במקומו של שר המשפטים לא בטוח שהייתי ממנה אותה תפקיד. זה כמו למנות סגן ניצן למ"מ המפכ"ל או אלוף משנה למ"מ הרמטכ"ל".

20:18 עריכה

בישיבה שנערכה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו סוכם לנהל קמפיין חיובי ולהדגיש את העשור האחרון של נתניהו בביטחון, בכלכלה ובשדה המדיני, כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12. לפי הדיווח, המתקפות על מערכת אכיפת החוק "יישלפו בעיקר כתגובה לקמפיינים נגדיים".

20:20 עריכה

על רקע היוזמה המקודמת בימים אלה במרצ לפרק את רשימת המחנה הדמוקרטי, ח"כ סתיו שפיר נערכה לריצה עצמאית לכנסת במסגרת התנועה הירוקה, שצפויה לשנות את שמה למפלגה הירוקה – כך דווח הערב בחדשות 12.

20:23 עריכה

גורם בכיר בבית משפט העליון, אמר לכתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן, כי הסיכויים שהעתירה לבג"ץ נגד מינויה של אורלי בן ארי תתקבל.

20:47 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה נגד כת המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן: "אף אמירה מצד טוקבקיסט, ח"כ, שר או רה"מ, לא תרמה לירידת אמון הציבור במערכת המשפט לשפל של כל הזמנים, כמו יחסי התן והקח הבוטים והמכוערים – יחסי שוחד ע"פ הסטנדרטים החדשים – בין התקשורת לבין גורמים במערכת".

21:37 עריכה

מתכוננים לפרמייריז לרשימת הליכוד? בית הדין של המפלגה צפוי להודיע על בחירות לרשימה אלא אם כן כן תתוקן חוקת המפלגה ברוב של שני שלישים, כך מדווח עיתונאי הארץ חיים לוינסון.

21:42 עריכה

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, הודיע כי יפנה לבג"ץ נגד מינוי ממלאת מקום פרקליט המדינה, אורלי בן ארי.

"מדובר במינוי פוליטי פסול, על ידי שר זמני בממשלת מעבר המבקש לשרת ראש הממשלה המואשם בפלילים ולהחליש את הפרקליטות. השר אוחנה פעל נגד עצת נציב שירות המדינה בניגוד לדרישת החוק, התעלם מהנחיית היועמ"ש 'וחרג באופן קיצוני ממתחם הסבירות' לדברי היועמ"ש עצמו", אמר הורוביץ.

עוד הוסיף: "הממשלה לא נעזרה בוועדה מקצועית במינוי כמתחייב. שר המשפטים מצוי בניגוד עניינים חריף כאשר הוא מבקש לרצות את אדונו ראש הממשלה, המבקש למלט עצמו מאימת הדין ולפגוע בפרקליטות המדינה".

22:18 עריכה

יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ בשיחה עם מקורביו: "לא מבין למה איילת שקד רוצה להדיח אותי". זאת, ברקע מאמציה של יו"ר הימין החדש לערוך פריימריז פתוחים לרשימה דתית גדולה שתתמדד בבחירות הקרובות.

22:33 עריכה

בכנס בחירות לקראת הפריימריז לראשות הליכוד, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתם קוראים לי קוסם לגבי פוטין, אבל אני מבטיח לכם דבר אחד, אני מביא את נעמה יששכר הביתה. אתם יכולים לרשום את זה, זה יקרה".

22:48 עריכה

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: הבלוק עם ראש הממשלה בנימין נתניהו "ממשיך בכל הכוח ובאחדות"

"לא היה בינינו ולאף אחד מראשי המפלגות שום שיחה פוליטית מעשית עם הצד השני", אמר ליצמן בכנס חסידי חב"ד.

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן (צילום: Shlomi Cohen-FLASH90)
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן (צילום: Shlomi Cohen-FLASH90)
22:55 עריכה

דוברות הליכוד דחתה את הטענות למחיקת אלפי מתנגדי נתניהו מספר הבוחרים.

מנהלת הליכוד הודיעה כי מתוך 5,400 איש שמטה ח"כ גדעון סער העביר לבדיקה בטענה שנגרעו מספר הבוחרים – 3,071 לא שילמו דמי חבר, 1,440 ביקשו לבטל את חברותם בליכוד, 63 נפטרו, 5 התפקדו למפלגת העבודה, 26 התפקדו לבית היהודי, 438 הורחקו בהחלטת בית משפט מחוזי ו-210 תקינים.

23:03 עריכה

ח"כ יואב קיש, תומך גדעון סער, מגיב להודעת הליכוד: "אין התייחסות להפרה הגסה של הסיכום של יו"ר המרכז עם המועמדים ומניעת זכותם של רבבות מתפקדים להצביע בחופשת החנוכה,  מעל 3,000 איש שהוסרו בעילת חוסר תשלום שארע עקב גבייה כפולה בשנה אחת. חיוב כפול שבצדק לא התקבל. חריג".

סגירה