סער תוקף את חוק החסינות: ״אפס תועלת ומקסימום נזק״

בראיון בחדשות 12 סירב לומר מה יצביע כשהנושא יעלה להצבעה בכנסת ● מבחינתו ראש הממשלה יכול להמשיך לכהן תחת כתב אישום ● בכירים בליכוד הגיבו לדברים ואמרו כי סער מתחסד ו-״ממשיך לנסות לפעול נגד נתניהו״

ח"כ גדעון סער (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
ח"כ גדעון סער

ח"כ גדעון סער מהליכוד תקף הערב (חמישי) את חוק החסינות החדש העומד על הפרק, ואמר כי "זו חקיקה עם אפס תועלת ומקסימום נזק".

בתגובה, מסרו בכירים בליכוד לחדשות 12 כי סער מתחסד וממשיך לנסות לפעול נגד נתניהו, והדגישו כי החוק הוא בכלל יוזמה של חבר מפלגת איחוד מפלגות הימין, בצלאל סמוטריץ'.

סער הופיע במהדורה המרכזית של חדשות 12 והיה לחבר הכנסת הראשון מהליכוד שיוצא בפומבי נגד החוק, האמור למנוע מהעמדה לדין של ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

"ערב הבחירות, מה שאזרחי ישראל שמעו גם ממני, גם מחבריי וגם מראש הממשלה עצמו זה שאין שום כוונה להעביר חוקים כאלה", אמר סער. "זו חקיקה פרסונלית העלולה לפגוע באמון הציבור, ואני לא בטוח שהיינו מקבלים את אותה מידת אמון מהציבור (לו היה החוק עולה קודם לבחירות)".

לטענת סער, חוק החסינות הנוכחי, שתוקן ב-2005, צריך להספיק עבור נתניהו: "יש לראש הממשלה עילה חזקה של פגיעה בייצוג הבוחרים, שהוא (נתניהו) יכול לבוא, על בסיס החוק הקיים, ולבקש לא להסיר את החסינות שלו. יהיה הרבה יותר קל להצביע על בסיס החוק הקיים מאשר לבוא ולשנות את החוק".

סער הדגיש כי למרות היותו היחיד המתראיין בנושא מקרב חברי הליכוד, "אני לא היחיד שמוטרד. זה דבר לא נכון, לא ליכודית, לא ממלכתית, גם לא בראייה של רה"מ עצמו.

"חשוב מאד למדינה שזה לא יקרה, ואני אעשה במסגרת האפשרויות שלי, היכולות שלי, את המרב כדי שזה לא יקרה".

סער, עם זאת, התחמק מלענות לשאלות המראיינת קרן מרציאנו, האם יצביע נגד הסרת חסינותו של נתניהו לו הדבר יעמוד על הפרק. "אנחנו לא עומדים בפני הצבעה. עד לפני כמה ימים הנושא לא היה על הפרק. אנחנו קודם כל מנהלים דיון ציבורי. כאשר תעמוד הצבעה אני אעמוד בפני החלטה.

"אני משפטן, השתתפתי בהליכים של הסרת חסינות לא פעם ולא פעמיים. זה הליך כמו שיפוטי. זה לא דבר מפלגתי. זה דבר שאתה מחליט בו אחרי שאתה שוקל את הדברים בצורה רצינית."

בתשובה לשאלה האם לדעתו נתניהו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלה גם תחת כתב אישום, השיב: "אין שום שאלה. החוק קובע בפירוש שהוא יכול. אין שום דבר שמפריע לרה"מ להמשיך בתפקידו. ולמי שדוגל בשלטון החוק, הרי שהחוק קובע בדיוק מה יקרה בסיטואציה כזו: רה"מ יכול לכהן".

סער חזר לפעילות פוליטית אחרי שלקח הפסקה לפני חמש שנים. מאז שחזר, טוענים בסביבת ראש הממשלה כי סער חותר תחת נתניהו וזומם להחליפו. ההערכה הרווחת כעת, במהלך המשא ומתן הקואליציוני, היא כי נתניהו יציע לסער, שהגיע למקום הרביעי בפריימריז של הליכוד, תיק זוטר. אולם סער טען הערב שאינו שוקל את עתידו בממשלה הנכנסת אל מול הצורך להתבטא כנגד חוק החסינות.

"יש חברים נוספים בליכוד שמאד מוטרדים מהחקיקה הזו ומההשלכות שלה. אני מצדי חושב שזה מחובתי להתריע", אמר. "אני מתבטא כי בעיני לומר את מה שצריך ולעשות את הדבר הנכון הרבה יותר חשוב מהשיקולים של איזה תיק אני אקבל. זה הרבה יותר חשוב.

"אני לא יכול להיות משותק מתוך חשש שהתבטאות בנושא שעל סדר היום תפגע בי. אני לוקח את הסיכון".

עוד 452 מילים
סגירה