הפרלמנט הגרמני נגד ה-BDS: "תנועה אנטישמית"

הבונדסטאנג קורא למשרדי הממשלה והגופים הממשלתיים בגרמניה שלא לשתף פעולה עם אירועים וארגונים המקדמים חרמות ודה-לגיטימציה של ישראל ולא לממן אותם

הפגנת BDS למען חרם על ישראל (צילום: AP, Jacques Brinon)
AP, Jacques Brinon
הפגנת BDS למען חרם על ישראל

הפרלמנט הגרמני (בונדסטאנג) קיבל היום (שישי) ברוב גדול החלטה הקוראת למשרדי הממשלה והגופים הממשלתיים בגרמניה שלא לשתף פעולה עם אירועים וארגונים המקדמים חרמות ודה-לגיטימציה של ישראל ולא לממן אותם.

ההחלטה מגנה בלשון חריפה את ארגון ה-BDS הפועל לקידום חרם כלכלי ותרבותי על ישראל ומכנה אותו "תנועה אנטישמית". לפי ההחלטה, "BDS משתמש במהלכים ודרכי פעולה בעלי אופי אנטישמי".

בהחלטה תמכו מפלגות הקואליציה – מפלגת השלטון הנוצרית-דמוקרטית שבראשה עומדת הקנצלרית אנגלה מרקל והמפלגה הסוציאל-דמוקרטית, וכן מפלגות "הירוקים" וה"דמוקרטים החופשיים". חברי מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" נעדרו מההצבעה. "אלטרנטיבה לגרמניה" הגישה הצעה משלה לאסור על קיומו של ה-BDS כליל, אך הצעתם נדחתה.

ממלא מקום שר החוץ, ישראל כץ, ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בירכו על ההחלטה. לדברי כץ: אמר כי "אנחנו מקדמים בברכה את החלטת הפרלמנט הגרמני שקבע כי מדובר בתנועה אנטישמית המקדמת חרם בלתי-חוקי נגד ישראל. זהו צעד חשוב ואנו תקווה שגם מדינות אחרות באירופה תלכנה בדרך זו".

 

עוד 142 מילים
סגירה