בית הדין של הליכוד: לא ייערכו בחירות לרשימת המפלגה לכנסת

סער: אם אבחר, אפעל למנות את נתניהו לנשיא המדינה ● גנץ למקורביו: מעדיף שבג"ץ לא יתערב בהחלטה האם ניתן להטיל על נתניהו להרכיב ממשלה ● אוחנה: אראיין מועמדים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה גם מחוץ לפרקליטות ● שרה נתניהו במשפט נגדה: לגור עם העובדים "זה כמעט כמו לחיות עם האויב" ● אשתו של יגאל עמיר מקימה מפלגה שבין מטרותיה - קידום משפטים חוזרים

בחירות פנימיות בליכוד בפברואר האחרון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
בחירות פנימיות בליכוד בפברואר האחרון
07:48 עריכה

בוקר טוב! בית הדין הפנימי של הליכוד אמור להחלט היום בהרכב מורחב אם יהיו פריימריז לרשימת הליכוד, בנוסף ובלי קשר ישיר לפריימריז לראשות הליכוד שמתקיימים בין נתניהו לגדעון סער.

בית הדין של הליכוד כבר קבע בהרכב רגיל שצריכים להתקיים פריימריז, אבל הנהלת הליכוד, תחת הלחץ של ראש הממשלה נתניהו שאינו מעוניין בפריימריז, עתרה נגד ההחלטה.

פרשן זמן ישראל שלום ירושלמי משוכנע שבית הדין יחליט לטובת נתניהו, כלומר יבטל את הפריימריז לרשימת התנועה.

"בתי הדין המפלגתיים האלה, על כל הערכאות שלהן, הם סוג של בדיחה", כתב ירושלמי הבוקר, "להחלטות שלהן אין שום משמעות, ואם כבר מתקבלת החלטה בניגוד לדעת יושב ראש התנועה, ברור שהיא תבוטל מיד".

07:59 עריכה

משרד ראש הממשלה מבקש להגדיל ב 66 מיליון שקל את התקציב לרכישה ואחזקה של מטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וב-15.5 מיליון שקלים את תקציב הנסיעות של רה"מ ל-2019. כך פורסם הבוקר בדיווח בעיתון "כלכליסט", שהתבסס על פנייה ששלח הלילה הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור, לוועדת הכספים. לפי העיתון, הוועדה תדון בנושא מחרתיים.

בנוסף, לפי העיתון, התבקשה הוועדה להגדיל ב-18.9 מיליון שקל את תקציב האבטחה לראשי הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואהוד ברק.

בפנייתו של מרידור לועודה נכתב: "תיגבור תקציב משרד רה"מ בסך של 66 מיליון שקל עבור השתתפות במשרד הביטחון בגין אבן דרך נוספת במסגרת פרויקט הרכישה וההסבה של המטוס. זאת בעקבות החלטתה של ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי. החלטות אלה מאמצות את עיקרי דו"ח הוועדה הציבורית לבחינת רכישת המטוס ולבניית משרד ומעון רישמי עבור ראש הממשלה".

בנימין נתניהו במטוס בחזרה מסוצ'י. מאחורי, משמאל, זאב אלקין – ומימינו של אלקין ראש המל
בנימין נתניהו במטוס בחזרה מסוצ'י. מאחורי, משמאל, זאב אלקין – ומימינו של אלקין ראש המל"ל מאיר בן-שבת (צילום: שלום ירושלמי/זמן ישראל)
08:05 עריכה

ח"כ גדעון סער, התמודד מול ראש הממשלה נתניהו על ראשות הליכוד, מתנגד בחריפות לעתירות המשפטיות נגד התמודדותו של רה"מ שיתקיימו היום בבג"צ.

סער תקף היום בגלי צה"ל את עצם קיומו של הדיון המשפטי בנושא: "כשהחוק ברור לא נכון שבג"צ יתערב. יש בוחרים שעצם קיומו של הדיון משפיע עליהם, ושעצם הגשת הבקשה המשפטית תמנע מהם להצביע לליכוד".

09:10 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה מתכוון לראיין מועמדים לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה גם מחוץ לפרקליטות. כך אמר אוחנה במכתב תשובה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שביקש ממנו אתמול לשקול את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה, נורית ליטמן וליאת בן ארי, התובעת בתיקי נתניהו, לתפקיד מ"מ הפרקליט.

"מינוי של כל בעל תפקיד בכיר בפרקליטות (ולא רק שם) מצוי במתחם הסבירות, ועל כן אזמין מועמדים נוספים העונים על תבחין זה", כתב אוחנה הבוקר למנדלבליט, והוסיף: "שמחתי לראות כי מתחם הסבירות התרחב עוד מעט בעיניך".

מנדלבליט מסר אתמול כי "לאור הנסיבות שנוצרו וכדי למנוע מצב שבו מינוי ממלא המקום הופך מושא למחלוקת ולעימות בינו לבין השר, הוא הציע לשר בעל פה לשקול גם את מועמדותם של אורי קוטב וציון אילוז, שבניגוד לדברי השר הינם גם בעלי ניסיון במשפט פלילי".

09:57 עריכה

אתר מעריב און ליין מדווח הבוקר כי: "אחרי שבית המשפט ברוסיה דחה את הערעור שהגישו עורכי דינה של נעמה יששכר על עונש 7.5 שנות המאסר שנגזר עליה, פנה יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, דרך מספר צינורות לגורמים שונים ברוסיה, והפעיל את מלוא קשריו הפרטיים כדי לסייע בשחרורה של המטיילת הישראלית". ליברמן סירב להגיב לידיעה המפרגנת.

מקורביו של ליברמן סיפרו למעריב אונליין כי בעבר ליברמן היה מעורב באופן ישיר בשחרור של מספר ישראלים ברוסיה, גיאורגיה, קזחסטן, רומניה ואף בלוב, ובן בהשבת גופתו של זכריה באומל ז"ל. כל זאת, לדבריהם, תוך כדי מידור של המערכות הרשמיות…והתקשורת.

נעמה יששכר (צילום: Times of Israel, באדיבות משפחת המצולמת)
נעמה יששכר (צילום: Times of Israel, באדיבות משפחת המצולמת)
10:19 עריכה

אחרי שח"כ גדעון סער הזהיר מפני התערבות של בג"צ במועמדותו של ראש הממשלה נתניהו לראשות הממשלה, גם ח"כ מיקי זוהר, מקורבו של נתניהו, מזהיר מפני התערבות כזאת, אבל בנימוק הפוך.

בעוד שסער הזהיר שעצם הדיון בבג"צ בנושא יפחית את אמון הציבור ויגרום למצביעים מסויימים שלא להצביע לליכוד, זוהר מאיים שהחלטת בג"צ נגד התמודדות נתניהו "תערער לגמרי את האמון בבג"צ":

10:20 עריכה

הכירו את יו"ר הליכוד הבא: גדעון נתניהו

10:23 עריכה

יו"ר סיעת העבודה-גשר, איציק שמולי, רומז, או, ליתר דיוק, מצהיר, שמבחינתו, העבודה-גשר צריכה להיות בדרך לאיחוד עם מרצ, ואף קורא לגנץ להתערב ולדחוף לקיומו. לפי שמולי, מרצ היא כמו תרופה לא נעימה שמפלגת העבודה חייבת לבלוע:

10:27 עריכה

ועדת הכספים אמורה לדון בתוספת תקציב לטיסות רה"מ, יאיר לפיד לא ממש מתלהב מכך:

10:35 עריכה

ח"כ יואב קיש כועס: שר החוץ ישראל כץ חושש לפנות את היישוב הבדואי חאן-אל-אחמר ביו"ש, מחשש להתערבות של בית הדין הבינלאומי בהאג, וקיש תוהה: מי הריבון בחאן-אל-אחמר, ישראל או בית הדין?

נדמה שמבעד לסולידריות של קיש עם שר החוץ שהוא גם חברו למפלגה, יש בו גם תרעומת מסויימת על אוזלת ידו של משרד החוץ בעניין. לא ממש מפליא, כיוון שבמאבק הפנימי על הנהגת הליכוד לקראת הפריימריז, כץ תומך בראש הממשלה נתניהו ואילו קיש תומך בגדעון סער שמנסה למתג את עצמו כסמן הימני והניצי במפלגה.

10:48 עריכה

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו הגיעה הבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים והעידה בתביעה שמנהלת נגדה עובדת המעון לשעבר שירה רבן.

רבן, שהועסקה במעון ראש הממשלה בספטמבר 2017, הגישה בתביעה על סך 225 אלף שקלים, בה טענה כי עברה התעללות מצד אשת ראש הממשלה וכמעט והוכתה על ידה, עד שברחה משם.

 

שרה נתניהו אמרה מעל דוכן העדים כי: "יש כאן פתיחת נישה של עובדות, מאחר שאני הפכתי לשק חבטות של התקשורת ובטח בנישה הזו, והכי קל כשלא עובדים זה לתבוע את שרה נתניהו. עד כמה שאני יודעת, כל מה ששירה אמרה זה שקר, בקושי הכרתי אותה ובקושי ראיתי אותה".

"אני יושבת כבר 20 שנה על הנישה של עוזרות ומטפלות ואב בית, וזה (התביעות) מעט מאוד יחסית ל-20 ומשהו שנה שהתקשורת בכל מאודה להוציא אותי…. יש אפשרות לסחוט את המדינה, אותם עובדים שמוצאים את עצמם בחוץ. בעשר השנים שבעלי לא היה ראש ממשלה הכול היה טוב ויפה. היו עובדות והיו מטפלות ולא קרה שום דבר. כשבעלי חזר לתפקיד פתאום צצו".

הגברת נתניהו קישרה בעדותה בין רבן לבין אב הבית לשעבר של המעון, מני נפתלי: "שמעתי מעשרות אנשים שאמרו שמני נפתלי התקשר ואמר 'תגידו עליה'. מני נפתלי הוא באותה קליקה של שירה רבן. פנו לעשרות אנשים כדי ללחוץ עליהם לצאת נגדי".

בכתב התביעה טענה רבן כי נאסר עליה לאכול במהלך יום העבודה; כי היא נאלצה להשתמש בשירותי המאבטחים הגברים שנמצאים מחוץ למבנה; כי היא נדרשה להביא לעבודה שישה סטים של בגדים בשקיות סטריליות נפרדות; וכי היא אולצה להתחייב כי ילדיה לא יבואו במגע עם בגדי עבודתה, "כדי לא להעביר זיהומים".

לפי כתב התביעה, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, היה עורך "מסדרי ניקיון" במעון בהם העביר את אצבעו על רהיטים וקרא לאמו בטענה ש"לא ניקו פה".

נתניהו ורבן (צילום: פלאש 90)
נתניהו ורבן (צילום: פלאש 90)
11:52 עריכה

ח"כ ניר ברקת תומך בראש הממשלה נתניהו בהתמודדותו מול גדעון סער על ראשון הליכוד – בינתיים.

בראיון אצל איילה חסון ברדיו 103FM אמר ברקת: "בשעות קשות לא עושים את מה שעשה גדעון (סער)". ברקת העריך בראיון כי: "ראש הממשלה ינצח, השאלה רק בכמה קולות".

ועם זאת, ברקת חזר בשיחה על כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד בעתיד: "ביום שאחרי נתניהו אתמודד על ראשות הליכוד, אני יודע לנצח את סער".

בנימין נתניהו וניר ברקת (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
בנימין נתניהו וניר ברקת (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
12:41 עריכה

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש הבוקר עם ח"כ יאיר לפיד. השניים לא ראו את הדברים עין בעין בנושא הרכבת הממשלה, אבל כעת, כשהמשא ומתן הקואליציוני יצא להפסקת בחירות, נראה שהם מסתדרים יפה

12:46 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', הידוע במאבק הנחוש שלו נגד פשעי שנאה, מדרבן את המשטרה לפעול לחקירת הפריצה ומעשי הוונדליזם בבית הכנסת בויאן במודיעין עלית:

 

12:56 עריכה

ראש סיעת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, שלאחרונה חתם על הסכם איחוד עם הבית היהודי של שר החינוך רפי פרץ, מפגין חוש הומור בריא:

14:17 עריכה

הנוסחה פשוטה: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מצא את התמונה והסלוגן שישברו את הקיפאון הפוליטי:

14:32 עריכה

אורלי לוי-אבקסיס, שהתנתה את האיחוד בין מפלגתה, "גשר", למפלגת העבודה בכך שמרצ לא תצורף לרשימה, ממשיכה להתנגד בחריפות למיזוג עם מרצ בניגוד לדעתם של בכירים במפלגת העבודה.

היום נשאלה לוי-אבקסיס בראיון ב"כאן ב'" אם ההתנגדות לאיחוד לא מסכנת את שתי המפלגות, ואמרה: "מרצ היא מפלגה שיש לה זכות קיום אבל יש לה בידול בין העבודה-גשר למרצ שמשרת את הסך הכול הכללי, ואיחוד איתה יבריח מצביעים רבים".

המראיינת אסתי פרז שאלה את לוי-אבקסיס על דבריו של מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, שתומך באיחוד בין העבודה-גשר למרצ, ולכך הייתה ללוי-אבקסיס תשובה קולעת: אם לפיד דואג לעתידה של מרצ, לדבריה, שיצרף את מרצ לכחול לבן:

14:45 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מקיים היום ומחר ראיונות למועמדים לתפקיד המפכ"ל. היום מתראיינים אצל ארדן מפקד מחוז ירושלים של המשטרה, ניצב דורון ידיד, וסגן המפכ"ל, ניצב אלון אסור, ומחר ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן.

גורמים במשרד לביטחון פנים ובמשטרה, שצוטטו באתר ynet, טוענים כי "בסביבת ארדן מעריכים את נסיונו של כהן כממלא מקום המפכ"ל, את העובדה שהצליח להרגיע את המערכת המשטרתית שהייתה סוערת בשנה האחרונה, לא מתבלט מדי ולא מייצר כותרות ואש כמו קודמו בתפקיד אלשיך".

"עם זאת", אמרו אותם גורמים במשטרה, "לחובתו של כהן תעמוד העובדה שבמשרד לביטחון הפנים לא אהבו את הדרך שבה טיפל בשוטרים שסרחו או ביצעו טעויות, כמו, למשל, בפרשת החדירה לטלפונים של יועצי ראש הממשלה נתניהו.

אותם "גורמים" טענו באותה כתבה ב-ynet כי "ידיד מוערך מאוד בסביבתו של ארדן, שהקפיץ אותו לתפקיד מפקד מחוז ירושלים לאחר שכיהן כראש אגף התנועה – תחום שהשר שם עליו דגש", וכי  "כמפקד מחוז ירושלים ייזקף לזכותו אצל ארדן החיכוך המתמיד שהוא יוצר בשכונת עיסאוויה נגד מיידי אבנים, ולחובתו – התלונות שהגיעו על יחסי האנוש שלו ועל קשיחותו אל מול פקודים".

ואילו אלון אסור, נטען, "נחשב למי שהשר ארדן ראה בו עוד בתחילת הקדנציה פוטנציאל גדול…מילא בצורה יסודית כל משימה שאליה הוא נשלח, והותיר חותם…. אך הבעיה שלו היא בעיקר חוסר הניסיון שלו".

התנועה לאיכות השלטון שוקלת לעתור לבג"ץ בדרישה לא לאפשר את מינוי המפכ"ל בממשלת מעבר. במכתב ששלחה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה נכתב שמנדלבליט התעקש בחוות דעתו כי אין למנות פרקליט מדינה בממשלת מעבר והדבר נכון גם למפכ"ל: "הרגישות הנובעת בשגרה למינויו של מפכ"ל מקבלת בימים אלו משנה תוקף, נוכח היותו מופקד על עבודת המשטרה בכל הנוגע לתיקים הנוגעים לנבחרי ציבור בשלטון המרכזי".

במכתב מצטטים את מנדלבליט בחוות דעתו הנוגעת למינוי פרקליט המדינה: "ההיבטים עליהם הוא מופקד בתחום אכיפת החוק, מחייבים במיוחד בנסיבות הייחודיות והחריגות הקיימות בעת הזו. כי ההשפעה הפוליטית על מינוי ממלא מקום תהא מצומצמת ותחומה ככל הנין באופן שיבטיח את עצמאותו של ממלא המקום, את אי התלות בגורם הממנה ואמון הצביור בטוהר השיקולים העומדים בבסיס המינוי".

אתמול הודיע מנדלבליט לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, כי הוא רשאי למנות מפכ"ל קבוע ונציב שב"ס קבוע בתקופת הבחירות הנוכחית. היועץ המשפטי לממשלה ציין במכתבו כי מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, מעורר קושי של ממש "בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת".

השר גלעד ארדן (צילום: Flash90)
השר גלעד ארדן (צילום: Flash90)
15:14 עריכה

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו נגד עיתונאי חדשות 13 אביעד גליקמן: "דובר הפרקליטות". נתניהו אמרה את הדברים בשולי הדיון המשפטי בתביעה שהגישה נגדה שירה רבן, שעבדה בעבר במעון ראש הממשלה. קודם לכן כינה פרקליטה של נתניהו, עורך הדין יוסי כהן, את גליקמן "דובר הפרקליטות".

15:24 עריכה

בשבוע הבא ידון בג"ץ בשאלה האם ניתן להטיל על נתניהו – שהוגש נגדו כתב אישום באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים – להרכיב ממשלה. חבר הכנסת עפר שלח מכחול לבן הצטרף לעמדה, שהביעו אתמול נתניהו ויריבו גדעון סער, המסתייגת ממעורבותו של בית המשפט בסוגיה.

16:07 עריכה

לריסה עמיר (לשעבר טרימבובלר), אשתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, נמנית עם מייסדי המפלגה "משפט צדק", שבקשה לרישומה הוגשה החודש לרשם המפלגות.

עמיר – המגדירה עצמה בטפסים שהוגשו לרשות התאגידים כביולוגית – היא אחת מבין עשרות המייסדים של המפלגה. מטרות המפלגה הן, בין היתר, ביקורת ופיקוח על הפרקליטות ועל מערכת המשפט, שאיפה למשפט צדק, "בחינת הרשעות קודמות וקידום משפטי צדק חוזרים" וכן פלורליזם בתקשורת.

לריסה עמיר (צילום: פלאש 90)
עמיר בבית המשפט המחוזי בלוד בספטמבר האחרון (צילום: פלאש 90)

עמיר סירבה לומר אם בעלה, יגאל עמיר, מודע להקמת המפלגה – כך פרסם יהושע (ג'וש) בריינר ב"הארץ", שחשף את קיום המפלגה. חלק ממייסדי המפלגה חברים ברשתות החברתיות בקבוצות המסייעות לרוצחו של רבין. חלק מהמייסדים סירבו להתראיין.

16:12 עריכה

לאחר שעות של דיונים סיים בית הדין העליון של הליכוד – שדן היום בהרכב מורחב בשאלת קיומם של פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת – סיים את דיוניו. הדיינים הביעו תקווה שימסרו את החלטתם בנושא עוד היום.

17:06 עריכה

בסוף השבוע התנהלו מגעים פוליטיים בין הבית היהודי לבין מפלגת נֹעם – כך דיווח יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז". במפלגה, שבהנהגתו הרוחנית של הרב צבי טאו, דחו, לדבריהם, את הפנייה בטענה שאינם חלק ממשחקי הורדת הידיים בין רפי פרץ לבצלאל סמוטריץ'. מנגד טענו גורמים בבית היהודי שמפלגת נעם היא שפנתה אליהם.

לפי דיווח בערוץ 7, בבית היהודי פנו ליושב ראש מפלגת יחד, השר לשעבר אלי ישי. מיחד נמסר שלא התקבלה פנייה רשמית.

בבחירות 2015 התמודדה מפלגתו של ישי, אך קיבלה רק 125,158 קולות ולא עברה את אחוז החסימה. במערכת הבחירות שנערכה ארבע שנים מאוחר יותר פרשה יחד מהתמודדותה לפני יום ההצבעה. כך נהגה נעם במערכת הבחירות האחרונה.

17:34 עריכה

שרה נתניהו פרסמה סרטון, ובו מתחה ביקורת על עובדים בבית ראש הממשלה שתבעו אותה ועל התקשורת שמעודדת אותם.

17:41 עריכה

בניגוד לחוקת הליכוד, ראש הממשלה נתניהו משתמש במשאבי המפלגה נגד יריבו במירוץ לראשות התנועה, גדעון סער. לפי דיווח של שוקי טאוסיג ב"העין השביעית", נתניהו עושה בעמוד הפייסבוק שלו שימוש בצ'ט בוט – שהתשתית הדיגיטלית שלו נבנתה עבור הליכוד – וכך עובר על הנחיה שניתנה לו על ידי מבקר המפלגה שי גלילי, שהורה ליושב ראש הליכוד לא להשתמש במשאבי התנועה בבחירות הפנימיות. מהליכוד לא נמסרה תגובה.

17:51 עריכה

בליכוד מנסים להגיע לפשרה, לפיה יתקיימו בחירות רק לנציגי המחוזות שברשימת המפלגה לכנסת – כך דיווח יואב קרקובסקי בתאגיד השידור כאן. המשמעות היא שחברי הכנסת מיכל שיר ואתי עטייה, התומכות בסער, ושלמה קרעי, התומך בנתניהו, יתמודדו מחדש על מקומותיהם.

18:08 עריכה

התנועה לאיכות השלטון פנתה ליועץ המשפטי לממשלה וטענה כי מינוי מפכ"ל בזמן כהונה של ממשלת מעבר הוא בעייתי. "ראוי כי ראש ממשלה יוצא וחברי ממשלתו לא יבצעו מינויים למשרות בכירות וישאירו את המלאכה לראש הממשלה הנבחר ולממשלתו", נכתב במכתב שנשלח גם ליושב ראש הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, אליעזר גולדברג, ולשר לביטחון פנים, גלעד ארדן.

במכתב, שכתבו עורכי הדין של התנועה, תומר נאור ואביתר אילון, הם ציינו שהממשלה המכהנת לא נהנית מאמון הציבור ומאמון הכנסת, והיא מכהנת רק מכוחו של עקרון רציפות השלטון.

18:10 עריכה

רשומון: טל שלו מ"וואלה! ניוז" מציגה שתי זוויות שונות מאירוע התמיכה בנתניהו שמתקיים באריאל בשעה זו.

18:29 עריכה

יושבת ראש המפלגה הירוקה, חברת הכנסת סתיו שפיר: "עמיר פרץ מסרב לדבר איתי". שפיר אמרה את הדברים בראיון רדיופוני לבן כספית ולאריה אלדד, כשהתייחסה למאמציה ליצור חיבורים בשמאל. לדבריה, היא משוחחת עם גורמים בעבודה-גשר ובמחנה הדמוקרטי, שמביעים בפניה תמיכה ביוזמה לכונן רשימה אחת לשמאל הציוני.

עמיר פרץ (מימין) וסתיו שפיר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
פרץ (מימין) ושפיר בפברואר האחרון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
19:07 עריכה

"התפקיד שלי הוא לא להרגיע את הילדים; התפקיד שלי הוא לדאוג לביטחון ישראל" – כך אמר הבוקר השר יואב גלנט בראיון לרדיו דרום. דבריו אלה עוררו מחאה, שבמסגרתה ילדים מהדרום והוריהם מפרסמים תמונות של הילדים אוחזים בשלט שעליו הכתובת "ומי ירגיע אותי?".

19:35 עריכה

בשל מזג האוויר הסוער הצפוי ביום חמישי הקרוב, תוארך ההצבעה בבחירות לראשות הליכוד, והיא תתקיים בשעות 9:00 עד 23:00 – כך קבעה ועדת הבחירות של התנועה.

19:43 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן מתעתד להגיש לוועדת גולדברג כבר השבוע את מועמדו לתפקיד מפכ"ל המשטרה – כך פרסם הערב משה נוסבאום בחדשות 12.

היום נפגש ארדן עם שני מועמדים לתפקיד, סגן המפכ"ל אלון אסור ומפקד מחוז ירושלים דורון ידיד. מחר ייוועד עם ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן.

20:13 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ אמר למקורביו בשיחות סגורות שהוא מעדיף שבג"ץ לא יתערב בשאלה האם ניתן להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה – כך פרסמה הערב דפנה ליאל. בין היתר חושש גנץ שהחלטה שתימנע מנתניהו להרכיב ממשלה תשמש דלק לקמפיין של הליכוד.

20:33 עריכה

במהלך הדיון היום בתביעתה של שירה רבן נגד שרה נתניהו התברר שהתצהיר שהגישה נילי קדוש, עובדת לשעבר בבית ראש הממשלה, לא נכתב על ידה. בתצהיר נכתב שהדברים שסימסה קדוש לרבן היו בדותות. קדוש ישבה בדיון לצד נתניהו וחיבקה אותה.

בעדותה אמר אשת ראש הממשלה שבקושי הכירה את רבן. לדבריה, "שירה רבן הגיעה בתור איזה שתולה בבית. אין לי בכלל ספק". עוד אמרה נתניהו: "להיות בבית זה מאוד קשה. מבחינתי זה כמעט כמו לחיות עם האויב".

20:57 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יתפטר בסוף השבוע מתפקידו כשר הבריאות – כפי שהתחייב בפני בג"ץ. לתפקיד יתמנה יעקב ליצמן – אחרי שיתקבל אישור של מועצת גדולי התורה. כך דיווח הערב יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז".

בנוסף על נתניהו להתפטר מתפקידיו כשר התפוצות, שר הרווחה וממלא מקום שר החקלאות.

21:06 עריכה

אחרי שכתבת "וואלה! ניוז" פרסמה תמונה שבה נראית נוכחות דלילה בכנס של נתניהו באריאל, פנה אליה חבר הכנסת מיקי זוהר וביקש שתפרסם תמונה נוספת – הפעם של הכנס בראש העין. "בשביל האיזון", הסביר. שלו הרימה את הכפפה.

21:20 עריכה

הרכב מורחב של בית הדין העליון של הליכוד קבע שלא ייערכו בחירות לרשימת המפלגה לכנסת – כך עולה מדיווחים ראשוניים שפרסמו טל שלו מ"וואלה! ניוז" וחיים לוינסון מ"הארץ".

21:26 עריכה

גדעון סער: אם אבחר – אפעל כדי שנתניהו יתמנה לנשיא המדינה. סער אמר את הדברים במפגש עם פעילים בנתניה.

21:57 עריכה

נבחרי הציבור חוגגים את חג החנוכה – ואת חג המולד.

22:01 עריכה

במהלך עדותה היום בבית המשפט הזכירה שרה נתניהו עובדת בשם סילבי וטענה שכמו שירה רבן – גם סילבי הייתה "שתולה" בבית. אחרי שנודע לסילבי – שעזבה את עבודתה בבית ראש הממשלה לפני כשלושה שבועות – הדברים שנאמרו במשפט, היא פנתה לחדשות 12 ואמרה לדנה ויס שגם היא חוותה דברים דומים לאלה שתיארה רבן.

"אני עברתי גיהינום. אני סבלתי. אני בכיתי", סיפרה סילבי. "היא הייתה צורחת", אמרה. "היא הייתה אומרת שאני מפגרת, שאני סתומה, שיש לי שכל של ילדה בת חמש", טענה. "היא לקחה את המגהץ והרימה אותו ככה כאילו היא הולכת… אולי היא רצתה לזרוק עליי".

מטעמה של נתניהו נמסר שמדובר ב"עוד שקרים מרושעים".

22:02 עריכה

במפלגת עוצמה יהודית אומרים שפתחו במגעים פוליטיים עם השר לשעבר אלי ישי כדי שישתבץ ברשימה שלהם עם הבית היהודי. במפלגה מבהירים שישי לא יצורף על חשבון האיחוד הלאומי. כך דיווחה הערב יערה שפירא בתאגיד השידור כאן.

אלי ישי (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
ישי בשנה שעברה (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
22:07 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מעכב את הנפקת התעשייה האווירית – מהלך שמתיישב עם עמדת ועד העובדים המתנגד להנפקה. כך דיווח יובל אזולאי ב"גלובס".

בניגוד לנתניהו, שר הביטחון בנט דווקא מקדם את המהלך, אך ראש הממשלה אמר שהצעד ייעשה בתיאום עם ועד העובדים. רבים מעובדי התעשייה האווירית חברים בליכוד, ואפשר שנתניהו מבקש לרצות אותם לפני הבחירות לראשות התנועה, שייערכו השבוע.

חבר הכנסת חיים כץ, אביו של יושב ראש הוועד הנוכחי, יאיר כץ, ובעצמו יושב ראש הוועד לשעבר, תומך ביריבו של נתניהו על הנהגת הליכוד – חבר הכנסת גדעון סער.

22:14 עריכה

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מציע לראשי כחול לבן "חומר למחשבה".

22:20 עריכה

אחרי שהרב מאיר מאזוז נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם יריבו גדעון סער – הוא יפרסם מכתב תמיכה בנתניהו. אלי ישי, המקורב לרב, עדכן בכך את ראש הממשלה. כך דיווח יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז".

22:25 עריכה

הדיינים בבית הדין העליון של הליכוד סברו שיש לקיים בחירות לרשימת התנועה לכנסת, אולם לוחות זמנים צפופים לא מאפשרים לעשות זאת. ההחלטה התקבלה פה אחד על ידי תשעת הדיינים.

עוד קבע בית הדין – שכל מתפקד יוכל להצביע רק בקלפי שבה הוא רשום, ולא בכל קלפי, כפי שהיה בעבר וכפי שביקש גדעון סער.

22:32 עריכה

לא נפסיק לשיר: ביום חמישי הקרוב – בזמן שבליכוד יעסקו בבחירת יושב ראש לתנועה – חברי הכנסת של כחול לבן והעוזרים הפרלמנטריים שלהם יקיימו ערב קריוקי. כך עדכן הערב יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז".

22:42 עריכה

בהנהלת מפלגת העבודה אישרו את בקשת יושב הראש עמיר פרץ לאפשר לו לבצע שיריונים ברשימת התנועה לכנסת. כעת תידרש ועידת המפלגה לאשר את ההחלטה. בהנהלה היו מי שהסתייגו מהצעד, אך פרץ הבהיר שישתמש באופציה רק אם יצליח לגייס "סופר סטארים". כך דיווח הערב ספי עובדיה בחדשות 13.

22:50 עריכה

במרצ מעוניינים בריצה משותפת עם העבודה, לכן נדחית השגת ההסכמות עם סתיו שפיר ועם יאיר גולן – כך דיווחה הערב יערה שפירא בתאגיד השידור כאן.

סגירה