ארדן מודיע על תמיכתו בנתניהו בפריימריז לראשות הליכוד

בנט: נחזיר את תיק הדתות לציונות הדתית ● סער בעד מינוי נתניהו לנשיא ● נתניהו בתגובה: "סער מיישר קו עם השמאל" ● מיכל שיר מתלוננת על הצקות שחטפה בגלל תמיכתה בסער וגאולה אבן מתלוננת שבנה סובל מהצקות בגן ● מרכז הבית היהודי יצביע על האיחוד עם עוצמה יהודית ● נתניהו מקדם במרץ הנחת צינור גז ישראלי-יווני שבן דודו שותף בו

גדעון סער, בנימין נתניהו (צילום: פלאש90)
פלאש90
גדעון סער, בנימין נתניהו
07:36 עריכה

בוקר טוב! השבוע הזה עומד בצילן של מספר הכרעות משפטיות, בעצם כמו מערכת הבחירות כולה.

אתמול החליט בית הדין הפנימי של הליכוד שהמפלגה לא תערוך פריימריז לרשימה אלא רק לראשותה, מה שמקטין כנראה את הסיכוי לפילוג אחרי הבחירות במו"מ. בג"צ אמור להחליט השבוע אם ראש הממשלה נתניהו כשר להתמודד שוב. ובינתיים, בבית הדין הבינלאומי בהאג, שוקלים צעדים משפטיים כנגד בכירים במדינת ישראל בשל פרוייקט ההתנחלות בשטחי יו"ש.

עיתון "ידיעות אחרונות" ואתר ynet מדווחים היום כי "בעקבות ההודעה בבית הדין הבינלאומי שלפיה קיים חשש כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה, גורמים בממשלה אומרים כי תוכניות הסיפוח ייכנסו להקפאה עמוקה".

האתר מדווח כי "הישיבה הראשונה של הצוות הבין-משרדי להחלת הריבונות בבקעה, שהייתה אמורה להתקיים בשבוע שעבר – בוטלה. לישיבה כבר הוצאו זימונים, אך כמה שעות לפני שהחלה קיבלו כל המוזמנים הודעה שהדיון בוטל. הסיבה: ההערכה שהתובעת בהאג עומדת לפרסם את תוצאות הבדיקה שלה".

חוות הדעת של התובעת בהאג, פאטו בנסודה, מזכירה את תוכניות הסיפוח שעלו במהלך שרשרת מערכות הבחירות הנוכחית. בחוו"ד כתוב ש"ישראל לא רק שלא הפסיקה את פעילות הבנייה ביהודה ושומרון, אלא גם מתכוונת לספח חלק מהשטחים", ומצוטטת גם הצהרתו של נתניהו בדבר כוונתו לספח את הבקעה.

08:03 עריכה

בכירי כחול לבן לא מתלהבים מהאפשרות שבג"צ יפסול את נתניהו מהתמודדות חוזרת על תפקיד ראש הממשלה. כך, לפחות, הם אומרים עכשיו, אולי כי הם חושבים כיצד יישמע מה שהם אומרים עכשיו אם בג"צ יחליט שלא לפסול את נתניהו. מצד שני, לא תשמעו אותם גם אומרים שזה ראוי שנתניהו יתמודד.

עופר שלח יצא מזה יפה הבוקר כשנשאל בתוכנית בוקר טוב ישראל בגלי צה"ל מה דעתו של בני גנץ על הסוגיה: "לא שאלתי אותו, אבל אני מניח שבני מעדיף ניצחון בקלפי, ניצחון ברור שכל חלקי הציבור יוכלו לחיות איתו".

08:07 עריכה

ובינתיים, בתביעתה של העובדת שירה רבן נגד שרה נתניהו:

08:36 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מצליח להתפנות מדי פעם גם מענייניו המשפטיים וגם מהמערכה הפוליטית הכפולה שהוא מנהל בתוך ומחוץ למפלגתו למען הפרוייקט היקר לו:  צינור הגז של חברת הלניק סטיל היווני מישראל וקפריסין לאירופה. זמן ישראל, אגב, חשף לאחרונה שב"הלניק סטיל" שותף נתן מיליקובסקי, בן דודו של נתניהו המוכר לציבור הישראלי מפרשת הצוללות.

08:39 עריכה

גדעון סער ממשיך להתכונן להתמודדות נגד בנימין נתניהו על ראשות הליכוד שתתקיים מחרתיים, ומגייס עוד בכיר במפלגה לטובתו:

08:44 עריכה

שר האוצר לשעבר ויוזם חוק הגיוס, יאיר לפיד, מוחה נגד כישלון מדיניות שילוב החרדים בכלכלה הישראלית:

08:51 עריכה

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, חוגג את עיד-מולד בנצרת.

09:19 עריכה

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שוקל לעכב את הליך מינוי המפכ"ל שהחל אתמול, בטענה שהמשטרה מסרבת להעביר לו את התוצאות המלאות של בדיקות הפוליגרף שעברו המועמדים לתפקיד. כך דווח הבוקר בכאן רשת ב'.

לפי הדיווח, ארדן פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה שיורה למשטרה להעביר את התוצאות, והוא צפוי להכריע בעניין בקרוב.

קציני המשטרה הבכירים עוברים בדיקות פוליגרף תעסוקתי במסגרת תפקידם, שבהן הם נשאלים על ניצול יחסי מרות, הדלפות ועבירות נוספות.

מקורות במשרד לביטחון הפנים אמרו ל"כאן" ול"הארץ" שארדן מבקש לקבל את הבדיקות המלאות שעברו שלושת המועמדים – ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד וסגן המפכ"ל אלון אסור, כדי ללמוד מהן על מקרי עבר שעשויים להביא לפסילת המינוי בוועדה למינוי בכירים. ואולם, המשטרה מוכנה להעביר לארדן רק את סיכום הבדיקה.

גלעד ארדן ורוני אלשיך ב-5 בספטמבר 2018 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
גלעד ארדן ורוני אלשיך ב-5 בספטמבר 2018 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
10:00 עריכה

אחרי שהפריימריז לרשימת הליכוד בוטלו לבקשתו של נתניהו, יש פתאום מי שטוען שנתניהו בכלל לא היה מעוניין בביטול הזה.

10:04 עריכה

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, אינו מסכים עם בכירי "כחול לבן" בעניין התערבות בג"צ במועמדותו מחדש של נתניהו וסבור שבג"צ דווקא כן צריך להתערב:

11:44 עריכה

יו"ר מרצ לשעבר, תמר זנדברג, מגיבה להחלטת בית המשפט העליון לאחד את תביעות הפיצוי של קרובי ילדי תימן:

11:49 עריכה

גדעון סער היה מאוד מאוד רוצה לראות את בנימין נתניהו סוגר 10 שנים נוספות בשלטון, אבל למרבה הצער נתניהו חסום ולא יכול להרכיב ממשלה – ולכן צריך להדיח אותו מראשות הליכוד ולתת אותה לסער. זה המסר של הסרטון שסער העלה לפני שעה קלה לעמודי הפייסבוק והטוויטר שלו.

13:15 עריכה

חברת הכנסת מיכל שיר, מקום 31 בליכוד, סופגת עלבונות קשים על בסיס יומיומי מאז שהודיעה על תמיכתה בגדעון סער בפריימריז לראשות המפלגה. כך סיפרה שיר השבוע בהדלקת נרות חנוכה עם פעילי ליכוד, שצולמה לסרטון שהפך ויראלי ברשתות החברתיות.

שיר נראית בהדלקת הנרות פורצת בבכי ואומרת: "כל מה שאני עושה כל חיי הוא אך ורק מתוך אהבה ודאגה לתנועה שלנו. יש כאן אנשים שמכירים אותי מגיל חמש", אמרה שיר. "יש אנשים שזוכרים אותי מגיל 14 חוזרת ממצודת זאב, והליכוד בשבילי זה בית, זו משפחה. בשבועות האחרונים קוראים לי בכינויים ובשמות, שאני מודה לאלוהים שההורים שלי לא בחיים כדי לשמוע והילדים שלי לא מספיק גדולים כדי לקרוא".

13:21 עריכה

מגישת הטלוויזיה גאולה אבן-סער ואשתו של ח"כ גדעון סער, המתמודד בפריימריז מול ראש הממשלה נתניהו, סיפרה הבוקר בראיון לאולפן ynet בדמעות על "עליהום" כלפי המשפחה, שמגיע אפילו לגן של בנם.

"אני משתדלת נורא בעדינות לבדוק בימים האלה אם מישהו אמר משהו, אם הוא שמע משהו, ואז שאלתי אותו איך היה בגן. התשובה הסטנדרטית היא 'כיף', ובדרך כלל זה מסתיים בזה, ואז הוא אמר לי: 'את יודעת, ילד אחד אמר שהוא ראה בטלוויזיה איש שאמר שאבא שלי דפוק'".

גדעון סער מטייל עם אשתו גאולה אבן ובנם דוד, אחרי שהודיע על פרישתו מהפוליטיקה, בספטמבר 2014 (צילום: פלאש90)
גדעון סער מטייל עם אשתו גאולה אבן ובנם דוד, אחרי שהודיע על פרישתו מהפוליטיקה, בספטמבר 2014 (צילום: פלאש90)
13:54 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתלהב, בלשון המעטה, מהצעתו של גדעון סער לפעול למינוי נתניהו לנשיא המדינה.

ממנהלת מטה הפריימריז של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה לרעיון של סער: "הספין של גדעון סער מעיד לצערנו שהוא התיישר עם הקו של התקשורת והשמאל כדי לסלק את ראש הממשלה נתניהו מהנהגת המדינה. זה לא הזמן לפילוג בליכוד אלא לאחדות סביב ראש הממשלה נתניהו".

שונאים, סיפור אהבה. בנימין נתניהו וגדעון סער, 2013 (צילום: Flash 90)
שונאים, סיפור אהבה. בנימין נתניהו וגדעון סער, 2013 (צילום: Flash 90)
14:16 עריכה

ראש הממשלה נתניהו מצייץ כתבה של גלית דיסטל אטבריאן בישראל היום שטוענת כי "אין יום שעובר בלי שמישהו משווה את ראש הממשלה להיטלר".

14:44 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם סרטון ברכה לכבוד חג המולד, החל הערב ומחר.

"חג מולד שמח לכל ידידינו הנוצרים בישראל וברחבי העולם", אמר נתניהו בסרטון, "מדינת ישראל היא ההתגשמות של כל כך הרבה נבואות ושל הערכים המקודשים לנו ביותר".

"אנו חולקים ציוויליזציה משותפת, הציוויליזציה היהודית-נוצרית, שהעניקה לעולם את ערכי החירות, חירויות הפרט, קדושת החיים והאמונה באל אחד. אנו גאים במסורותינו. אנו גאים בידידינו הנוצרים", הוסיף נתניהו.

"מדינת ישראל לא הייתה קמה אלמלא תמיכתם הנלהבת של נוצרים במאה ה-19, ה-20 וה-21. אנו יודעים שאין לנו ידידים טובים יותר בעולם מאשר ידידינו הנוצרים. אז תודה לכם, תודה לכולכם על עמידתכם לצד ישראל ועל עמידתכם לצד האמת. חג מולד שמח". ואשתו שרה הוסיפה: "חג שמח".

14:59 עריכה

סער מתמודד מול נתניהו ביום חמישי, ומנסה לשכנע את מתפקדי הליכוד שהוא האיש הנכון לפוצץ את הבלון של … כחול-לבן.

15:33 עריכה

בן כספית וינון מגל ריאיינו היום בתחנת הרדיו 103fm את סילבי, עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה, שטענה כי שרה נתניהו "לא בריאה בנפשה". רוני מאנה, לשעבר מקורב לבני הזוג נתניהו וכיום אחד ממבקריהם החריפים, מפנה את תשומת הלב של ח"כ מיקי זוהר.

16:04 עריכה

סער ממשיך להתלונן על הכפשות כביכול מצד נתניהו, שטען כי סער מיישר קו עם השמאל. לטענת הטען לכתר, אלה "התקפות מופרכות".

16:51 עריכה

הפריימריז בליכוד מביאים את סער ונתניהו לחרוך את הארץ לאורך ולרוחב כחלק מהקמפיין. בכחול-לבן קצת פחות רואים את השטח בימים האחרונים. משה יעלון ביקר היום תעשיינים באלון-תבור. סיעת כחול-לבן תקיים מחר ישיבה בכפר המכבייה בשעה 14:00, בהשתתפות ארבעת בכירי הקוקפיט.

16:59 עריכה

נתניהו ממשיך לעורר מוטיבציה במתפקדי הליכוד ומצביעים פוטנציאליים לקראת ההתמודדות מול סער ביום חמישי.

17:14 עריכה

השר לבטחון פנים גלעד ארדן סיים לראיין את המועמדים למפכ"לות, (מ"מ הנוכחי מוטי כהן, מפקד מחוז ירושלים דורון ידיד ואלון אסור הסמפכ"ל), וצפוי לקבל את בדיקות הפוליגרף שלהם מהמשטרה בקרוב.

17:38 עריכה

סתיו שפיר מטרילה היום את נתניהו בסרטון שמשלב עריכה של קטעים מדבריו ודבריה. מחוץ למאבק בנתניהו ובימין, שפיר נמצאת כרגע במאבק על חייה הפוליטיים בשמאל, ודוחפת לאיחוד בין המחנ"ד לעבודה-גשר, נכון לעכשיו ללא הצלחה.

17:45 עריכה

נתניהו הגיע לכנס פריימריז בקרית מלאכי יחד עם מקורביו, השרים כץ, רגב, אוחנה וגמליאל.

18:28 עריכה

גדעון סער הרחיק צפונה למראר, ואילו נתניהו נראה בשעה האחרונה בקרית מלאכי שבדרום. ברק רביד מדווח על סרטון של נתניהו כי יגייס את טראמפ להכיר בסיפוח הבקעה והגדה המערבית.

19:21 עריכה

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי רפי פרץ פגש היום את סגני ראשי הערים של המפלגה עם המנכ"ל ניר אורבך. סוכם שהסכם האיחוד עם עצמה יהודית יובא לאישור מרכז המפלגה וכן על הצורך בייצוג נשי בחמישייה הראשונה. ביומיים הקרובים תתקיים פגישה נוספת של אותו פורום. האיחוד בין המפלגות של פרץ ואיתמר בן גביר משאיר את האיחוד הלאומי של בצלאל סמוטריץ' בחוץ לפי שעה, אך סביר להניח שהוא יצטרף בהמשך.

19:43 עריכה

גלעד ארדן מביע תמיכה בנתניהו, אחרי שישב על הגדר כמה ימים.

20:08 עריכה

"האיחור בהגעת החיסונים הוריד את קצב ההתחסנות אבל יש מספיק חיסונים כרגע ובהחלט אני סבור שיש מקום להתחסן, יש עוד חודש-חודשיים עד שנגיע לשיא התחלואה", כך אומר בראיון לחדשות 12 פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. גרוטו התייחס לנתונים הקשים על 25 מאושפזים במצב קשה משפעת, פי 2 מהתקופה המקבילה אשתקד.

20:16 עריכה

מאמץ לחבר את מפלגת נעם לעצמה יהודית, שהתאחדה עם הבית היהודי, כך לפי דיווח של יאיר שרקי בחדשות 12.

20:21 עריכה

"אני מזמן בעד שלטון נשיאותי", מתבדח נתניהו כאשר נשאל על ידי שרון גל מה הוא חושב על הצעת סער למנותו לנשיא.

20:24 עריכה

חומרים רגישים דלפו ממכשיר הטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, ויש חשש שגורמים עבריינים ינסו לסחוט אותו, כך לפי דיווח של דורון הרמן בחדשות 13.

20:57 עריכה

בנט ושקד (הימין החדש) דורשים את תיק הדתות כתנאי להצטרפות לקואליציה, יחד עם דרישה לרב ראשי ציוני, רפורמה בכשרות ומינוי רבני ערים מהציונות הדתית.

היה איזה רגע היום, במהלך הדיונים שהיו לנו היום בימין החדש, לפני שהודענו שנדרוש את תיק הדתות לאחר הבחירות, שחשבתי על אורי…

פורסם על ידי ‏איילת שקד – Ayelet Shaked‏ ב- יום שלישי, 24 בדצמבר 2019

21:10 עריכה

משבר השכר של הפסיכולוגים בעוטף עזה לא מגיע לפתרון ופרץ ומתדלק משחק האשמות בין שר החינוך פרץ לח"כ שמולי מהעבודה-גשר.

21:38 עריכה

יאיר לפיד עונה לרפי פרץ, שהאשים אותו לפני דקות אחדות בסיכול פתרון המשבר של שכר הפסיכולוגים בעוטף עזה.

22:33 עריכה

שר החוץ ישראל כץ מודה לאוסטרלים על החלטתם להצטרף לעמדת ארה"ב ולהתנגד לעמדת בית הדין הבינלאומי בהאג שמתכוון לחקור את הפשעים שלכאורה ביצעה ישראל בשטחים.

סגירה