המקבים ונתניהו

נצחון יהודה המכבי, ציור: גוסטב דורה
נצחון יהודה המכבי, ציור: גוסטב דורה

מעט מאוד (יחסית) אנשים בעולם ידעו מי זה לנין עד שהוא תפס את השלטון. מעט מאוד (יחסית) אנשים בעולם ידעו מי זה מוסוליני עד שהוא תפס את השלטון. מעט מאוד (יחסית) אנשים בעולם ידעו מי זה פרנקו עד שהוא תפס את השלטון. כולנו חכמים גדולים בדיעבד.

מה שמשותף ללנין, מוסוליני, פרנקו ולדומיהם זה, שהם ניצלו הזדמנויות של וואקום שלטוני או של מצב חוסר הכרעה, הציעו פתרונות קסם, והיו מוכנים ללכת יותר רחוק משאר הפוליטיקאים.

מה שמשותף ללנין, מוסוליני, פרנקו ולדומיהם זה, שהם ניצלו הזדמנויות של וואקום שלטוני או של מצב חוסר הכרעה, הציעו פתרונות קסם, והיו מוכנים ללכת יותר רחוק משאר הפוליטיקאים

כח פוליטי תמיד מושך אליו את השפלים שבאנשים. בשביל לאסוף אותו צריך להיות מוכן להתכופף. בחירות שלישיות בפחות משנה יוצרות הזדמנויות לגרועים שבשפלים.

מהקרב האחרון מול בכחידס בו יהודה המקבי הקריב את עצמו על מנת להציל משפחות מפני טבח (מקבים א, פרק ט):

"(ט) וימאן העם ויאמרו: לא נוכל להם, אך את נפשנו נציל ונסורה הפעם. (י) כי אחרי הפרד אחינו מעלינו דל כוחנו מאוד, ואיך נוכל להלחם בם. (יא) ויען יהודה ויאמר חלילה לי מתת עורף. כי אם קרבה עתנו, ומתנו כאנשי חיל ואל יהי כבודנו לכלימה."

כח פוליטי תמיד מושך אליו את השפלים שבאנשים. בשביל לאסוף אותו צריך להיות מוכן להתכופף. בחירות שלישיות בפחות משנה יוצרות הזדמנויות לגרועים שבשפלים

בניגוד ליהודה שהקריב את עצמו למען העם, המולדת והכבוד, נתניהו מוכן לשרוף את המדינה והמולדת בשביל לחלץ את עצמו.

את הכבוד הוא איבד מזמן

איתי בן דן הוא חוקר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 229 מילים ו-1 תגובות
סגירה