בזמן כינוס פוליטי של נתניהו באשקלון - אזעקה בעיר; ראש הממשלה פונה למרחב מוגן

הרקטה שנורתה יורטה על ידי כיפת ברזל ונתניהו שב לכנס ● מירי רגב אמרה ש"לא ניתן לבוכרים לנצח" - וספגה ביקורת ● ועידת העבודה אישרה ליושב הראש פרץ לשריין שני מועמדים ברשימת המפלגה ● התקבל באופן חלקי ערעורם של עוזרי נתניהו על החיפוש במכשירי הטלפון שלהם; הדיון הוחזר לבית משפט השלום ● סתיו שפיר הודיעה שתתמודד בבחירות באופן עצמאי

  • איילת שקד בכנס "מעריב", היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • בני גנץ בישיבה של סיעת כחול לבן ברמת גן, היום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
    תומר נויברג, פלאש 90
  • אביגדור ליברמן בכנס "מעריב" בהרצליה, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • ניר ברקת בכנס "מעריב" בהרצליה. 25 בדצמבר 2019 (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)
    מרים אלסטר/פלאש 90
  • מימין: יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי בישיבת סיעה של כחול לבן ברמת גן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
    תומר נויברג, פלאש 90
  • אחמד טיבי בכנס "מעריב" בהרצליה, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • גדעון סער בכנס "מעריב" בהרצליה, 25 בדצמבר 2019 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
    מרים אלסטר, פלאש 90
  • עמיר פרץ בהדלקת נרות חנוכה בוועידת מפלגת העבודה בראשון לציון, הערב (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
07:35 עריכה

פריימריז בליכוד. השר ישראל כץ מגיב לתמיכתו של גלעד ארדן בנתניהו: "אני מברך על כך – כמו שזכותו של כל אחד להתמודד, גם זכותו של כל אחד להתלבט".

לקראת הבחירות לראשות המפלגה מחר, תקף כץ בראיון לגלי צה"ל את הקמפיין של סער. "הוא רוכב על גל שנאה והחרמה ואימץ את טיעוני כחול לבן נגד נתניהו. הוא בלון תקשורתי שצפוי להתנפץ וכל הדבר הזה יקבל מחר ביטוי".

בעקבות הסופה שצפויה מחר ועלולה להשפיע על נתוני ההצבעה של המתפקדים אמר כץ: "מזג האוויר מאתגר, אבל אלפי אנשים מגיעים לכנסים, מאות נשארים בחוץ – יש כאן אנרגיות גבוהות ואנשי הליכוד, הפעם, לא יישבו על הגדר".

07:36 עריכה

ח"כ מתן כהנא מהימין החדש, מתייחס לפרסום חדשות 12 על כך שהשר רפי פרץ (הבית היהודי) פתח במגעים עם מפלגת נעם: "אנחנו פחות מתעסקים במה שאחרים עושים, אלא בעצמנו. אני חושב שזה נכון פוליטית לאגד את הימין ומזכיר לכולם שבית המשפט העליון קבע כי הם יכולים להתמודד לכנסת".

על כך שמפלגתו צפויה לדרוש את תיק הדתות אמר כהנא בראיון לגל"צ: "הייתה לנו שרת משפטים הכי טובה ועכשיו יש לנו שר ביטחון ושר חינוך – אנחנו מבינים שהימין החדש יכולה להביא פתרונות לשסע במדינת ישראל".

07:43 עריכה

פריימריז בליכוד. ח"כ יואב קיש, מתומכי גדעון סער, על מזג האוויר הצפוי מחר: "הסערה מוסיפה בלגן עצום. יש לנו מאות תומכים שלא יוכלו להגיע להצביע. ניסינו לשנות את זה וזה לא קרה. אבל, כמו שמנחם בגין אמר – מאחוריי הפרגוד כולנו בני חורין. אני מקווה שמחר כולם יופתעו". את הדברים אמר קיש בגלי צה"ל.

07:50 עריכה

ח"כ יאיר לפיד, מספר 2 בכחול לבן, תקף את השר רפי פרץ, בעקבות הפרסום בעניין הפחד של החיילים להיכנס ליצהר: "פרץ חיבק את החבורה ששמה תמונות של ברוך גולדשטיין בסלון ותוקפת את חיילי צה"ל והפך את הבית היהודי למפלגה לא לגיטימית". 

על אפשרות חבירת מפלגתו למפלגת העבודה-גשר אמר לפיד בראיון לכאן רשת ב': "אני מכבד את עמיר פרץ, הוא איש שמאל על פי הצהרתו, זה לא עלבון שאני מטיח בו ואני שונא את הדרך שבה מדברים על השמאל. אנחנו מפלגת מרכז".

08:37 עריכה

בדוברות בתי המשפט התייחסו לדיווח בישראל היום שעסק בהרכב השופטים שידון בשבוע הבא בעתירה בעניינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לנוכח הפרסומים הבוקר, נבהיר כי ההרכב ששובץ לדון בעתירה בעניינו של ראש הממשלה ביום שלישי הקרוב נקבע על פי כללי הסניוריטי – ההרכב הבכיר ביותר המכהן בבית המשפט העליון (למעט השופט הנדל המשמש יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית). כל הפרשנויות המועלות בהקשר זה הן חסרות שחר וחסרות אחריות".

בישראל היום פורסם הבוקר כי "ההרכב שנקבע לדיון בנושאו של נתניהו בבג"ץ הוא הרכב מוטה. תחת הכותרת "משחק מכור", נכתב כי בכיר משפטי האשים את נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות בכך שבחרה הרכב שיפסוק כמוה, "הנשיאה רוצה להגיע להחלטה פה אחד".

08:40 עריכה

ביקורת בעבודה נגד כוונתו של פרץ שלא לחבור למרצ: "עמיר חי בסרט"

ב"הארץ" פורסם, כי בעקבות ההחלטה של עמיר פרץ, יו"ר העבודה-גשר, שלא להתאחד עם מרצ בשלב זה, נשמעת ביקורת במפלגתו. ועידת העבודה תתכנס היום בראשון לציון ותתבקש אשר את הקפאת הרשימה הקיימת ולאפשר לפרץ להמשיך לכהן כיושב הראש.

"עמיר חי בסרט", אמר בכיר במפלגה, "הוא משוכנע, משום מה, שהתוצאה בבחירות האחרונות היא הישג דרמטי והוא נעול על ריצה עצמאית. יש סקרים שמראים שהתמודדות עצמאית עלולה להביא את המפלגה אל מתחת לאחוז החסימה, אבל ככל שמתקדם הזמן גדלה ההסתייגות שלו מהאפשרות לאיחוד עם מפלגה נוספת בגוש. הוא מעדיף את האיחוד עם לוי-אבקסיס, שלא רוצה לרוץ עם מרצ".

עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
08:53 עריכה

לקראת פריימריז בליכוד, שר המשפטים אמיר אוחנה תקף את גדעון סער ואמר כי הוא בצד שרוצה שמערכת המשפט תנהל את המדינה.

"אם תשים כל שם אחר במקום נתניהו בראשות הליכוד, נקבל 10-15 מנדטים פחות", אמר אוחנה בראיון בגל"צ. "אני קורא לכל מתפקדי הליכוד – הבחירה היא בין משילות לבין אנטי משילות. מי ינהל את המדינה – בתי המשפט או נבחרי הציבור".

כמו כן, אוחנה מתח ביקורת על כך שבג"ץ בחרה לדון בשאלה האם ח"כ עם כתב אישום יכול להרכיב ממשלה: "מאיפה בג"ץ לקח לעצמו סמכות להכריע בשאלה שהחוק נתן בה תשובה? אם המחוקק היה רוצה שמי שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להרכיב ממשלה הוא היה עושה זאת".

עוד הוסיף: "בג"ץ עושה טעות מרה בעצם הדיון בשאלות שאינן בסמכותו. יש גם סמכויות למחוקק ולממשלה. טוב היה עושה לו היה נמנע מלעסוק בשאלות שהן פוליטיות באופן מוהבק ומי שצריך להכריע בהן הוא העם".

09:32 עריכה

בדיחה לא מצחיקה וגזענית של השרה מירי רגב

09:55 עריכה

ערעור יועצי ראש הממשלה יונתן אוריך וגולן בעניין חיפוש המשטרה בטלפוניהם הסלולריים התקבל באופן חלקי. בית המשפט העליון קיבל חלקית את ערעור יועצי ראש הממשלה ומחזיר את ההחלטה לבית המשפט השלום.

אוריך: "ברוך השם. שינוי דרמטי בזכויות נחקרים במדינת ישראל. האמת והצדק ינצחו!".

10:31 עריכה

שר הביטחון נפתלי בנט, חתם על צו עיקול לכספי משפחות מחבלים ישראלים, בהיקף מצטבר של מאות אלפי שקלי, זאת ביחס לשמונה מחבלים מורשעים.

מדובר באזרחים ישראלים שהורשעו בעבירות טרור, חמישה מהם נשפטו למאסר עולם. הצו מתייחס למשכורות החודשיות שמחבלים אלו מקבלים מהרשות הפלסטינית בגין עבירות הטרור שביצעו, שהוחל גם על מוטבים כגון בני המשפחה.

10:49 עריכה

פריימריז בליכוד: ח"כ גדעון סער תקף בחריפות את מחנהו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שהוא מנהל קמפיין שלילי.

"חברים וחברות יקרים, בשעות ובימים האחרונים מפיץ לצערי הצד השני פייק ניוז קיצוני: שקרים, הכפשות, השמצות ואף אמירות גזעניות. זוהי לא דרכנו. זוהי לא דרך הליכוד. התחייבנו לקמפיין מכובד ומכבד ועמדנו בכך. לצערנו קמפיין נתניהו נמנע מעימות רציני וענייני והחליט לנהל קמפיין שלילי ולא ענייני. אני סומך על תבונתם של חברי הליכוד. הם יודעים להתעלות מעל כל זה ולבחור בחירה עניינית, ערכית ואמיתית. מחר מגיע השינוי. אני זקוק לכם. בואו נעשה אותו יחד".

10:55 עריכה

ח"כ אחמד טיבי: הרשימה היחידה שלא חששה מבחירות היא הרשימה המשותפת

עוד אמר טיבי בכנס מעריב: "אנחנו מרגישים את הרחוב ואת הציבור שלנו. יש עלייה תמיכה. עם נהירה או בלי נהירה, הם יגיעו לקלפיות. העלייה באמון הציבור ברשימה נבע בעיקר מהעיסוק שלנו במגזר הערבי".

אחד הנוכחים בכנס צעק לעבר טיבי: "הפסיקו עם הרציחות. אתה טרוריסט". טיבי השיב: "ידיי מגואלות בדם של יהודים של ילדים שאני יילדתי".

11:06 עריכה

פריימריז בליכוד: הליכודניקים החדשים הודיעו כי לא יתמכו באף מועמד בבחירות.

מנהיג הקבוצה, ליאור מאירי, אמר כי בימים האחרונים התנהלו במטה דיווחים קדחתניים בנוגע להמלצה בפריימריז, אך בסופו של דבר הוחלט שלא להמליץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם לא בגדעון סער לאור העובדה שלא אמר "מילה אחת ערכית בנושא השחיתות במדינה ובמפלגה. הפשיסטים והמושחתים כבר הפסידו. הם פשוט עוד לא יודעים את זה".

11:35 עריכה

דבריו של מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד,  מעוררים את חמתם של חברי מרצ.

בהודעה מטעם המפלגה נכתב על כך שלפיד אמר "לא נחזיר את אוסלו, לא תהיה התנתקות בשנייה. ההבדל היחיד הוא שתהיה ממשלה שתעבוד בשביל הציבור" – "הוסרו המסיכות. כחול לבן פונים ימינה ושואפים להיות ליכוד ב'".

"אז זה ההבדל היחיד בין כחול לבן לליכוד? מה שזה אומר זה שכחול לבן פונים ימינה", אמר ניצן הורוביץ, יו"ר המפלגה. "לא שינוי אמיתי, לא חתירה להסדר מדיני ולא שלום עם הפלסטינים. אין לנו צורך בעוד ממשלת ימין".

11:51 עריכה

שרת המשפטים לשעבר ויו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד התייחסה לדרישת מפלגתה לקבל את משרד הדתות: "ב־2013 אנחנו החזקנו במשרד הדתות, ב־2015 ניהלנו קרב מול ש"ס לקבל את משרד הדתות, ונתניהו נכנע לחרדים, אין שום סיבה שמשרד הדתות לא יהיה בידיים של מפלגות ציוניות ליברליות, ולא אוטומטית בידי מפלגות חרדיות".

בראיון ל-103FM אמרה שקד מהי עמדתה לגבי מתן חסינות לראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראש הממשלה לא הגיש בקשה כזאת ואם נגיע לדיון בוועדת הכנסת, אנחנו נעשה כל מה שצריך שלימין יהיה 61 קולות ונעשה מה שצריך שלא תהיה מערכת בחירות רביעית".

11:52 עריכה

השר אלי כהן (ליכוד): "עכשיו זה כבר ברור – בחירה בליברמן היא בחירה בבחירות רביעיות".

12:04 עריכה

שרת התרבות מירי רגב, התייחסה לדברי ח"כ גדעון סער שייחס לה "אמירות גזעניות", לאחר שאמרה בכנס הליכוד: "לא ניתן לבוכרים לנצח".

"בייאושם ובמצוקתם בוחרים במטה סער לקחת אמירה הומוריסטית ולייחס לה גזענות", אמרה רגב. "אין אדם בכנס שלא הבין את האמירה ואת הקריצה, בליכוד ישנן קבוצות שמייצגות בני עדות שונות ובני קהילות שונות ואני גאה מאוד על כך". רגב הוסיפה כי במהלך השנים פעלה רבות למען העדה הבוכרית ותוסיף לפעול למענה ולמען כלל העדות בישראל.

12:32 עריכה

ח"כ גדעון סער משיב לשרה מירי רגב בעקבות אמרתה על העדה הבוכרית: "בוכרי גאה!".

12:36 עריכה

ח"כ שרן השכל: גדעון סער הוא היחיד שמסוגל להרכיב קואליציה

"אני רואה את שתי מערכות הבחירות האחרונות, בהן לא הצלחנו להרכיב קואליציה ואני שואלת את עצמי מה ישתנה בפעם השלישית, אמרה השכל בראיון ל-103FM. "דווקא בגלל שאף צד לא הצליח להכריע, סער הוא היחיד שמסוגל. יש בי תחושת תקווה אדירה ליום חמישי". השכל הוסיפה כי היא בטוחה שליברמן כן יישב עם סער ו"יחד עמו נוכל להקים קואליציה".

שרן השכל (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
שרן השכל (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
12:38 עריכה

ח"כ ניר ברקת בכנס מעריב: "אני רוצה לפנות לסער ולומר לו – אתה הולך להפסיד, התוצאות ידועות מראש. אני מציע לך לעשות חשבון נפש על ההחלטה הלא חברית שנכפתה על כל הליכודניקים וראש הממשלה". הוא הוסיף: "גדעון, הפסק לדבר על איבוד השלטון של הימין וחזור הביתה".

לדבריו, גודל הפער בפריימריז ישפיע גם על הסיכוי שלנו לנצח בבחירות לכנסת. "אני קורא לכל הליכודניקים, בעיקר תומכי נתניהו, להגיע לקלפיות ולהעביר מסר חד וברור שהליכוד מאוחד סביב בנימין נתניהו", הסביר.
ניר ברקת (צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov)
ניר ברקת (צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov)
13:06 עריכה

מנהלת הליכוד מתמהמהים בקבלת החלטות על הצבת קלפי בדרום תל אביב. לפי הדיווח של הכתבת הפוליטית של וואלה!, למרות ההחלטה של בית הדין בנושא ביום שני, טרם פורסם מי רשאי להצביע בה ומי צריך לנסוע לצפון העיר. בליכוד מתייחסים לתל אביב כמעוז תמיכה חשוב של גדעון סער.

13:08 עריכה

הקבינט המדיני ביטחוני צפוי להתכנס ביום ראשון הקרוב בצהריים. ההערכה היא כי הדיון יעסוק בסוגיית בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

13:49 עריכה

ח"כ סתיו שפיר על רקע קריאתה לאיחוד בין מפלגות השמאל ועל דבריו של יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ, על כך ש"בחרה את דרכה ושיהיה לה בהצלחה":

"בהחלט בחרתי את דרכי", אמרה שפיר ל-ynet. "צריך אולי להזכיר לעמיר פרץ שהוא גם בעבר בחר את דרכו בצורה קצת אחרת. הוא עזב את מפלגת העבודה כדי לחבור לנתניהו ב-2013. כשאני עזבתי זה היה כדי לאחד את השמאל ולאחד את המחנה. כשעמיר חזר למפלגת העבודה לפני כמה שנים אני בירכתי על כך".

עמיר פרץ (מימין) וסתיו שפיר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
עמיר פרץ (מימין) וסתיו שפיר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
14:04 עריכה

שר המשפטים אמיר אוחנה פרסם הזמנה לכנס הסברה שהוא עורך בחנוכה, שבה מופיעים מספרי טלפון של עובדי משרדו לצורך בירורים, וכן סמל המדינה – דברים הנוגדים את הנחיות היעמ"ש וחוק הבחירות – כך פרסם אביעד גליקמן, כתב המשפט של חדשות 13.

בתגובה לפרסום הכתבה אמר השר אוחנה: "קיבלת אתמול תגובה לפנייתך. למה לא לפרסם? 'מדובר באירוע הסברה שהשר אוחנה עורך בכובעו כח"כ, כמדי שנה, באותו המקום ובאותה המתכונת. האירוע אושר ע"י חשבות הכנסת וממומן בחלקו מתקציב הקשר לבוחר, ובחלקו מכיסו האישי של השר. ההזמנה על כל חלקיה עומדת בכל הכללים והנהלים הרלוונטיים לנושא'".

14:23 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, בפתח ישיבת סיעתו: "אנחנו חותרים לממשלה בראשותנו שתחליף את שלטון נתניהו. אם הוא יצלח להשיג בלוק חסינות של 61 – להחלטות המשפטיות שיינתנו אין שום משמעות אופרטיבית".

גנץ האשים את נתניהו בכך שיפעל לקבל חסינות ויפעל לחוקק את פסקת ההתגברות. "זה אולי נשמע כמו היסטוריה רחוקה, אבל זו בדיוק הסיבה שנתניהו גרר אותנו לבחירות פעמיים".

על היוזמה למנות את נתניהו לנשיא המדינה אמר: "פשיטת רגל מוסרית. את הריקבון הערכי הזה חייבים להחליף. אין ספק שהליכוד לא יכול להוביל את מדינת ישראל בעת הזו".

כמו כן, התייחס יו"ר כחול לבן והרמטכ"ל לשעבר לתביעה נגד ישראל בהאג. "כרמטכ"ל צה"ל אני יודע וקובע – צה"ל הוא מהצבאות המוסריים בעולם וגם הדרג המדיני בישראל לוקח בחשבון תמיד גם את השיקולים ההומניטריים תוך כדי לחימה".

"בישראל יש מערכת משפט מפוארת שמטפלת בכל חריגה. זו עוד סיבה מדוע עלינו לשמור על השומרים מול אלה שמבקשים לחקור את החוקרים", אמר גנץ. "אנחנו נמצאים בעת של אתגרים בכמה חזיתות – בעת הזו ישראל צריכה ממשלת אחדות רחבה, יציבה וחזקה. ממשלה שתשים סוף לעיסוק של ישראל בעיסוקיו המשפטיים של ראש הממשלה".

14:41 עריכה

השר רפי פרץ תוקף את יאיר לפיד, בעקבות כך שהאחרון טען שהתחבק עם תוקפי החיילים ביצהר: "תאמין שלהעריך אותם אני יודע. כשגירשו אותי מהבית קראת לזה 'ניצחון הישראליות'. יאיר, תתבייש. אל תטיף לציונות הדתית ולאחריותנו הלאומית".

15:22 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן: "כולם הפיקו את הלקחים, זה (בחירות) לא יקרה שוב. אחרי הבחירות הבאות תקום ממשלה. אני לא רוצה לנחש איזו ואיך, אבל ממשלה חייבת לקום".

בדבריו לבן כספית בכנס המנהיגים של "מעריב" ו"הג'רוזלם פוסט" התייחס חבר הכנסת לקריאה של הימין החדש להחזיק בתיק הדתות. "אני מברך את הימין החדש שמאמץ את המצע של ישראל ביתנו. הגיע הזמן. אבל המקור תמיד עדיף על החיקוי. אני רק יכול להיזכר שנפתלי בנט היה שר הדתות, ודווקא בתקופתו מי שהתמנה לרב הראשי היה נציג ש"ס, יצחק יוסף, ולא דוד סתיו. תראה, יש ספינים והצהרות. מה שחשוב זה המהות. בנושא דת ומדינה בלי החלטות דרמטיות לא נוכל לחזור לנורמליות".

"מדינת ישראל חייבת להפסיק לממן את הבורות, ההשתמטות והבטלה. אנחנו המדינה היחידה בעולם, לא אירן, לא קוריאה הצפונית, לא קובה, שמממנת במאות מיליונים מערכת חינוך שמונעת מילדים ללמוד מתמטיקה ומחשבים".
"ברמת גן הזכאות לבגרות היא 87%, בבני ברק הסמוכה 9.7%. מי שרוצה ללמוד תורה – זה מבורך. שיעשו את זה על חשבונם. גם בקצבאות חייב להיות צדק. מי שבגיל העבודה ורוצה ללמוד, חייבים לקצץ לפחות ב-50% את גובה הקצבאות. אני קורא לקצץ לפחות ב-50% את הקצבאות של בני הישיבות".

השר לשעבר התייחס גם לרשימה המשותפת: "יש לנו בעיה עם תומכי טרור. גם עופר כסיף וגם איימן עודה וגם אחמד טיבי הם תומכי טרור. הם נציגי הזרוע המדינית של ארגוני הטרור בכנסת. נקודה".

16:28 עריכה

"דמוקרטיה היא מערכת ערכים, לא שלטון רוב. זו מערכת שיש בה הפרדת רשויות ושוויון בפני החוק", אמרה היום ציפי לבני בכנס המנהיגים של "מעריב".

לבני נדרשה בדבריה למינוי פרקליט המדינה. "זו דוגמה ספציפית למהלך כולל שנועד לשנות את אופי הדמוקרטיה. פרקליט מדינה לא אמור ליישם את מדיניות הממשלה. אבוי לנו שהמדינה תהפוך לכזו שבה שרים מחליטים נגד מי יוגשו כתבי אישום. לכן, תארו לכם שבדרך ללשכת שר המשפטים נמצא חדרו של היועץ המשפטי לממשלה. השר לא יכול להתערב במה שנמצא על שולחנו. פרקליט המדינה אינו פקיד, הוא מיישם את מדיניות היועץ המשפטי לממשלה, ולכן בימים כתיקונם יש ועדת איתור, וזו לא איזו זכות של השר. ערב בחירות לא ממנים פקידים בכירים, אלא רק לתקופת ביניים, אז קל וחומר ששר המשפטים היה אמור לתאם את המהלך הזה עם היועץ המשפטי".

עוד אמרה לבני: "אנחנו לפני מערכת בחירות שממוקדת באדם ולא בתוכן. אין ספק שזהות האדם שיש על כיסא ראש הממשלה היא חשובה, וניקיון כפיים הוא תנאי הכרחי לכך. חסר דיון על דרך, תוכן וחזון. חשוב שנדע להיות מאוחדים בעד משהו, וזה מצריך אותנו לקיים דיון שלא כל כך מתקיים בתקופה האחרונה".

16:57 עריכה

במערכת הבחירות לכנסת ה-21 תקף נתניהו את בני גנץ על כך שהוא נעזר בדפים בנאומיו. אז גם ראש הממשלה – אם היה ספק – נעזר בדפים גם כן.

17:05 עריכה

"הכיצד זה הפכנו ממדינת שלטון החוק, למדינת שלטון המשפטנים?", שאל היום שר המשפטים אמיר אוחנה בכנס "מעריב". "מערכת הבחירות הזאת תהיה בין היתר גם על שאלת ריסון הכח של מערכת המשפט".

אוחנה נדרש בדבריו לבחירות לראשות הליכוד. סער – אמר השר – "לא מתיימר לעשות משהו מזה טוב יותר. הוא לא מתיימר להיות מנוסה ממנו, ולא אסטרטג טוב ממנו, ולא לעמוד בקצב שלו. כל שהוא אומר: נגדי אין כתבי אישום. אלה עומדים כאבן נגף בפני נתניהו בדרכו להרכבת ממשלה – מה שאין כן לגבי".

17:17 עריכה

יושבת ראש גשר אורלי לוי-אבקסיס: נדרוש לקבל לידינו את תיק האוצר.

17:32 עריכה

נתניהו: "איך אמר לי הנשיא פוטין? 'אלמלא אתה, והקשר בינינו – יכול להיות שהיינו כבר במלחמה'. כך הוא אמר. לא אני אומר". בהמשך תיקן עצמו: "לא במלחמה, בהתנגשות צבאית". ראש הממשלה אמר את הדברים בראיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל. נתניהו התייחס בכך לפעילות של חיל האוויר הישראלי בסוריה, שם ישנה נוכחות צבאית רוסית.

נתניהו הסביר מדוע בבחירות לכנסת ה-23 יצליח היכן שנכשל בשתי מערכות הבחירות הקודמות. "אני חושב שמה שהולך לקרות הפעם – שונה מהפעמים הקודמות. קודם כל, אני לא חושב שנאבד מנדטים למפלגות המחנה. זה ברור כבר. ואיבדנו שלושה מנדטים בכל אחת מ(מערכות) הבחירות האלה. שנית, יש יותר משלושה מנדטים של ליכודניקים שנשארו בבית". לדבריו, "יש התעוררות כבירה בשטח".

"מי שקובע מי ינהיג את העם – זה רק העם ולא אף אחד אחר", אמר ראש הממשלה בהתייחס לעתירה לבג"ץ הדורשת לקבוע האם ניתן להטיל על נאשם להרכיב ממשלה. "בדמוקרטיה העם קובע. העם יצביע והעם יחליט מי ינהיג אותו. זה לא רק בחוק, זה גם השכל הישר. ואם זה לא ככה – זה פשוט לא דמוקרטיה".

נתניהו נשאל מה הוא חושב על הדיווח, שהופיע הבוקר ב"ישראל היום", ובו נכתב ש"על פי הרכב השופטים, המשחק מכור". ראש הממשלה השיב שהוא "מאוד מקווה שלא".

"ישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר. לא כלכלית, לא ביטחונית, לא מדינית", אמר ראש הממשלה. "הפכתי את הכלכלה שלנו לכלכלה חופשית, כלכלת שוק", אמר נתניהו. "עברנו עכשיו את העשור הטוב ביותר בתולדות ישראל".

כשנשאל לגבי הטענה שגדעון סער תקע לו סכין בגב – השיב שהוא מתנסח אחרת.

ראש הממשלה סירב להשיב לשאלה האם יבקש חסינות מפני העמדה לדין. "מוכרחים להשאיר קצת מתח", אמר.

על נעמה יששכר אמר נתניהו :"אני מתכוון להביא אותה ואני אביא אותה. ולא אחרי שבע וחצי שנים". לדבריו, "פסק הדין הזה אבסורדי ואין לו מקום".

17:43 עריכה

ועידת העבודה התכנסה כדי לאשר את בקשתו של יושב הראש עמיר פרץ לאפשר לו לשריין שני מועמדים ברשימת המפלגה לכנסת. איציק שמולי נמנע בהפגנתיות מלהגיע לוועידה בגלל התנגדותו לשיריונים.

18:53 עריכה

בראיון לגלי צה"ל סירב נתניהו לומר אם יבקש חסינות מפני העמדה לדין. "מוכרחים להשאיר קצת מתח", אמר. יושב ראש כחול לבן גנץ ענה לו.

19:05 עריכה

ועידת מפלגת העבודה אישרה את המשך השותפות עם מפלגת גשר. הוועידה גם אישרה את הותרת הרשימה על כנה; דהיינו – לא ייערכו פריימריז. כן אישרה הוועידה שיושב ראש העבודה, עמיר פרץ, יוכל לבצע שני שיריונים ברשימה לכנסת.

19:14 עריכה

לאחר שבית המשפט העליון החזיר היום את התיק לבית משפט השלום – בפרקליטות ובלשכת היועץ המשפטי לממשלה ידונו בסוגיית החיפוש בטלפונים של עוזרי ראש הממשלה. לפי דיווח של אביעד גליקמן מחדשות 13, בפרקליטות מאמינים שיצליחו לשכנע את בית המשפט שלא חיפוש לא חוקי בטלפונים הוא שהביא לבקשה לקבל צו לעיון במכשירי הטלפון – אלא עדויות שגבתה המשטרה. במשטרה מאמינים שיש ברשותם די ראיות כדי להגיש כתבי אישום נגד יונתן אוריך ועופר גולן.

19:28 עריכה

יאיר נתניהו תוקף בטוויטר את העיתונאית רינה מצליח, שעונה לו בשידור ישיר בטלוויזיה.

19:54 עריכה

ראש הממשלה נתניהו על יושב ראש כחול לבן גנץ: "בני, אין בעיה, אנחנו לא צריכים אותך. נסתדר לבד".

20:15 עריכה

ההערכות במערכת הפוליטית הן ששיעורי ההצבעה בבחירות מחר לראשות הליכוד צפויים להיות נמוכים – כך דיווח הערב רביב דרוקר בחדשות 13. הדבר נובע ממזג האוויר הסוער הצפוי מחר ומחג החנוכה שמצוין בימים אלה.

20:22 עריכה

לראשונה מאז הבחירות שנערכו בספטמבר העניק ראש הממשלה ראיון לתקשורת. נתניהו בחר להתראיין לתוכנית הכלכלית "שווה כסף", שמגיש שרון גל ברשת 13.

בראיון, שנערך אתמול ושודר הערב, אמר נתניהו שבכוונתו לצמצם את הגירעון על ידי קיצוץ בהוצאות, ולא על ידי העלאת מיסים. לדבריו, הוא שואף להביא להורדת מיסים. ראש הממשלה טען שלא הופתע מהגירעון התקציבי. על מחירי הדירות אמר נתניהו: "אעשה הכול כדי שהם ירדו".

נתניהו התלונן על כך שהתקשורת לא מסקרת כלל את ההישגים של ממשלתו. ראש הממשלה נשאל על ידי גל האם יחזיק בתיק האוצר. הוא נמנע מלהשיב על השאלה, אך התשובה ברורה: מי שהוגש נגדו כתב אישום – לא יכול לכהן כשר. מסיבה זו ימסור נתניהו בימים הקרובים את תיקי התפוצות, הבריאות, הרווחה והחקלאות שבהם הוא מחזיק.

בכתבה נראה ראש הממשלה נוסע ברכבו כשאיננו חגור – דבר שהוא, כידוע, עבירה על החוק.

20:32 עריכה

נתניהו לא רק שואף לנצח את גדעון סער, אלא לחסל אותו פוליטית – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12. דבר זה ייעשה אם ראש הממשלה יזכה ב-70% ומעלה מקולות הבוחרים.

נתניהו מצפה לקצת יותר מ-50% השתתפות בבחירות. כדי להגיע להישג משמעותי – נדרש שיעור הצבעה גבוה בפריפריה.

לעומת זאת, סער יהנה אם יהיו פחות מ-50% הצבעה, ואם יהיו שיעורי הצבעה גבוהים בתל אביב.

20:34 עריכה

סתיו שפיר הודיעה כי תתמודד בבחירות הקרובות לכנסת באופן עצמאי, בראש המפלגה הירוקה.

21:09 עריכה

בניסיון לצמצם נזקים הכריזה מירי רגב: "התקציבים שאני שילשתי לכל המורשות – וביניהם גם הבוכרים – לא היו ולא נבראו". אנשי של השרה ניסו לטשטש את דבריה בסרטון שפרסמו.

21:11 עריכה

בשעה שראש הממשלה שהה באשקלון – נשמעה בעיר אזעקה. נתניהו פונה למרחב מוגן.

21:25 עריכה

צה"ל זיהה רקטה אחת ששוגרה לישראל – ויורטה על ידי סוללה של כיפת ברזל. ההערכה היא שהשיגור בוצע על ידי הג'יהאד האסלאמי, כשבארגון היו מודעים לכך שראש הממשלה נתניהו שהה באשקלון באותה עת.

21:29 עריכה

בחדשות 12 הציגו סקירה של מערכות הבחירות לראשות הליכוד שבהן השתתף נתניהו לאורך השנים.

21:34 עריכה

תיעוד: פינוי נתניהו מהכנס באשקלון (מתוך עמוד הפייסבוק של אשקלונט).

21:39 עריכה

אחרי שהורד מהבמה בשל האזעקה – שב אליה ראש הממשלה נתניהו. צחי דבוש מגלי צה"ל מדווח שנתניהו אמר עם עלייתו לבמה: "מה לעשות, הם (ארגוני הטרור) לא רוצים שאנחנו ננצח. על אפם וחמתם אנחנו ננצח".

21:59 עריכה

משה פייגלין רומז – באופן מפורש – לציבור חברי הליכוד להצביע לנתניהו בפריימריז. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב ש"הוויכוח הוא בשאלה למי לעזאזל המדינה שלנו שייכת?… האם מדינת ישראל שייכת לאזרחיה, או שהיא שייכת לחבורה שנשיא המדינה הגדירה בזמנו כ'כנופיית שלטון החוק'". לדבריו, "כנופיית שלטון החוק" מבקשת להדיח ראש ממשלה נבחר ולהמליך תחתיו את גדעון סער.

22:12 עריכה

במערכת הפוליטית הגיבו לירי הרקטה הערב מעזה.

22:42 עריכה

היחסים בין יושב ראש הכנסת אדלשטיין לבין ראש הממשלה נתניהו אמנם נמצאים בשפל, אך מקורביו של הראשון פועלים למען ניצחונו של יושב ראש הליכוד המכהן בפריימריז שייערכו מחר – כך דיווח הערב מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן. ייתכן שהמניע הוא רצון למנוע הישג משמעותי מסער. בלשכת יושב ראש הכנסת אמרו שאדלשטיין לא עוסק בבחירות לראשות הליכוד.

22:52 עריכה

בברנז'ה מהמרים מה תהיינה תוצאות ההתמודדות מחר בין נתניהו לסער על ראשות הליכוד.

חיים לוינסון מ"הארץ": 68 – 32.

בן כספית מ"מעריב": 66 – 34

עטרה גרמן מ"סרוגים": 73 – 27.

יוסי אליטוב מ"משפחה": 72 – 28.

22:59 עריכה

טל שלו מ"וואלה! ניוז" פרסמה צילומי משך של פוסטים שמקדמים את נתניהו, אך לכאורה מומנו על ידי הליכוד. מבקר הליכוד שי גלילי ביקש לבדוק את העניין. בליכוד טענו שכל המימון הוא מטעם מטה הפריימריז של נתניהו.

סגירה