חייו תמורת חיינו

הזוג נתניהו מפונים לממ"ד עם מאבטחיהם במהלך כנס באשקלון, צילום מסך מסרטון של אשקלונט
הזוג נתניהו מפונים לממ"ד עם מאבטחיהם במהלך כנס באשקלון, צילום מסך מסרטון של אשקלונט

השפעת הורגת בחורף. עם ישראל נוהר בהמוניו לקבל חיסון לאחר שהשתכנע שהשפעת הורגת. 9 מתים ועשרות מאושפזים במצב קשה, שיכנעו בתוך ימים את אזרחי המדינה לרוץ לקבל זריקה.

אבל ממשלה מושחתת ולא דמוקרטית הורגת יותר. כל השנה. כל הקדנציה. בעניין הזה הרבה יותר קשה לשכנע את הציבור.

9 מתים ועשרות מאושפזים במצב קשה, שיכנעו בתוך ימים את אזרחי המדינה לרוץ לקבל זריקה. אבל ממשלה מושחתת ולא דמוקרטית הורגת יותר. כל השנה. כל הקדנציה. בעניין הזה הרבה יותר קשה לשכנע את הציבור

שלומו של ראש הממשלה חשוב לבוחריו יותר משלומם ויותר ממצבה של המדינה. אם היה חולה בשפעת הוא היה הראשון שמקבל טיפול.

והנה הפלא ופלא, יש מי שמזכיר לו מה זה לדאוג כל רגע כל שניה לשלומך ושלום הקרובים לך. מה זה לחיות תחת אש. בכוננות תמידית לצבע אדום. והופ 20 שניות אתה ורעייתך צריכים לרוץ למרחב מוגן.

צריך להודות מקרב לב לשכנינו מהג'יהאד האיסלאמי או פלג מסבירנים איסלאמים אחר שהזכיר אמש לנתניהו מה עובר על תושבי עוטף עזה לאורך כל תקופת שלטונו. תקופה בה נמנע מלבקר בקיבוצים באזור והגיע רק למפגשי קדם בחירות עם בוחריו ופעיליו.

צריך להודות לשכנינו מהג'יהאד האיסלאמי או פלג מסבירנים איסלאמים אחר, שהזכיר אמש לנתניהו מה עובר על תושבי עוטף עזה לאורך תקופת שלטונו, בה נמנע מלבקר בקיבוצים באזור והגיע רק למפגשי קדם בחירות עם בוחריו ופעיליו

אבל צריך גם לתת כנראה זריקת תודעה למי שנותרו באולם באשקלון, חשופים לטיל המעופף בדרך אליהם כאשר רה"מ נמלט בעור שיניו עם מאבטחיו למקלט.

האיש הזה ששלומו כל כך חשוב לכם, אשקלונים יקרים, אחראי למצב הזה שבו חייכם תחת איום טילים וקריסת בתי חולים ותמותת חולי שפעת – נמשך.

האיש הזה העסוק רק בשרידותו האישית, תרתי משמע, אחראי לשפעת של מדינה שלמה. מחלה הפוגעת ברשויות האכיפה, בדמוקרטיה, בשוויון, ברקמת חיי אזרחי המדינה, יום יום.

צריך גם לתת כנראה זריקת תודעה לנותרים באולם באשקלון, חשופים לטיל המעופף בדרך אליהם כשרה"מ נמלט בעור שיניו עם מאבטחיו למקלט. האיש הזה ששלומו כל כך חשוב לכם, אשקלונים יקרים, אחראי למצב הזה

יום יום הוא נמלט על נפשו למרחב מוגן של עיסקאות פוליטיות, חוקי חסינות, גושים אד הוק שאולי יובילו אותו לעוד כהונה. יום יום הוא עסוק בחייו ולא בחיי האזרחים שעליהם הוא מופקד.

סצינת חדר הבריחה שבה נתניהו ורעייתו מוקפים מאבטחים מחפשים את דרכם בלחץ זמנים כדי להשתחרר מכל המעמסה הזו, מכל השלשלאות החוקיות והחובות והאחריות – מאפיינת את תפקודו ואת חיינו.

נותרת התהייה כיצד הצליח לשכנע את המון תומכיו שחייו חשובים מחייהם? כיצד שטף את מוחם נגד אויבים מדומיינים שלכאורה מסכנים את חייהם, במקום שיבינו שהוא עצמו מהווה סכנה לחייהם.

יום יום הוא נמלט על נפשו למרחב מוגן של עיסקאות פוליטיות, חוקי חסינות, גושים אד הוק שאולי יובילו אותו לעוד כהונה. יום יום הוא עסוק בחייו ולא בחיי האזרחים שעליהם הוא מופקד

אילו היה משחרר את אחיזתו הפוליטית במדינה, אילו היה נכנס למרחב המוגן בביתו בקיסריה והולך לטפל בכתבי האישום שעל ראשו, אולי אפשר היה לחסוך את כינוס בוחריו תחת אש. אולי אפשר היה להגן עליהם באמצעות כל הכלים העומדים לרשותה של המדינה וכרגע מושבתים, מוקפאים, מנוטרלים, בגלל ההגנה על אדם אחד.

"ויען השטן את ה' ויאמר: עור בעד עור וכל אשר לאיש יתן בעד נפשו"(איוב ב4)

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 490 מילים
סגירה