דליפת הגז בחיפה: נפתח מחדש צומת הום סנטר במפרץ חיפה

בליל שישי התגלתה דליפה גדולה של גז תעשייתי דליק במפרץ חיפה ● המשרד להגנת הסביבה הודיע שמדובר בגז שחברת "דור כימיקלים" מזרימה לבתי הזיקוק לנפט ● הזרמת הגז הופסקה והמשטרה עצרה את התנועה באזור ● ראש עיריית חיפה הבטיחה להילחם כדי שהמפעלים יפסיקו לזהם

הצומת בה התגלתה דליפת הגז (צילום: המשרד להגנת הסביבה)
המשרד להגנת הסביבה
הצומת בה התגלתה דליפת הגז

מחדל דליפת הגז בחיפה: צומת ההום סנטר במפרץ חיפה נפתח מחדש לתנועה היום אחר הצהריים, לאחר חסימה של יותר מיממה. בהערכת מצב של המשטרה הוחלט כי לא נשקפת עוד סכנה לציבור.

הצומת נסגרה אתמול בבוקר, לאחר שבליל שישי התגלתה דליפה גדולה של גז תעשייתי דולף, כבד ודליק מאוד מסוג C-4 ונמדדו ערכים גבוהים של הגז בשוחות החשמל והתקשורת שבאזור.

המשרד להגנת הסביבה הודיע שמדובר בגז שחברת "דור כימיקלים" מזרימה לבתי הזיקוק לנפט. בהנחיית המשרד להגנת הסביבה, הופסקה באופן מיידי הזרמת הגז בין המפעלים ובמקומה מוזרמים מים בצינורות, במטרה לאתר את מקור הדליפה. באיגוד ערים חיפה אמרו כי בימים הקרובים יפעל מפעל דור בפיקוח של כלל הרשויות לאתר בצינור את הנקודה המדויקת של הדליפה.

כאמור, בעקבות האירוע נחסם צומת הרחובות חלוצי התעשייה ויגאל ידין (ליד הום סנטר) שבו התגלתה דליפת הגז. הבוקר נמסר ממשטרת ישראל: "הסתיימה כעת ישיבת הערכת מצב נוספת בהשתתפות משטרת זבולון עיריית חיפה, כוחות הכיבוי וההצלה וגורמים מקצועיים נוספים. הוחלט על המשך חסימת הצומת לכל הכיוונים בשלב זה, כדי להבטיח את שלום הציבור. הערכת מצב נוספת תתקיים בשעה 12:00 בצהריים".

"בשל ההשלכות התעבורתיות של חסימת הצומת, שוטרי התנועה נפרסו לאורך הצירים ומזרימים את התנועה לצירים חלופיים: מזרחה לרחוב האצטדיון דרך רחוב הרצל גרישפן. מערבה – דרך רחוב יוליוס סימון, צפונה – למתחם "הום סנטר" דרך מתחם "קשת טעמים" ודרומה דרך צומת יגאל ידין – נחום ארמן".

חסימות צירים בחיפה
חסימות צירים בחיפה

ראשת עיריית חיפה, ד"ר עינת קליש-רותם, הגיבה בזעם לדליפת הגז: "אין למפעלים האלה מקום לידינו, כל זמן שהזיהום נמשך, והתקלות חוזרות השכם והערב. אנחנו לא נסכים לחיות ליד שכנים מזיקים. אם וכאשר יהפכו לשכנים טובים, נוכל לקבל את נוכחותם בחיינו".

המשרד להגנת הסביבה מסר כי יתחקר את האירוע וינקוט בכל האמצעים הנדרשים ובכל כלי האכיפה העומדים לרשותו.

עוד 271 מילים
סגירה