המשבר בענף האופנה מעביר את פוקס להפסד ברבעון הראשון

המכירות בחנויות זהות ירדו ב-16% והחברה הפסידה כ-9 מ' ש' ● המניה מגיבה בנפילה של כ-5% ● האיום על חברות האופנה יגבר עם כניסת אמזון לישראל

חנות פוקס במדרחוב בן יהודה בירושלים (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
נתי שוחט / פלאש 90
חנות פוקס במדרחוב בן יהודה בירושלים

מניית פוקס יורדת בכ-5% היום בתגובה להפסד שהציגה חברת האופנה ברבעון הראשון של השנה. החברה, שבשליטת משפחת ויזל, מציגה ירידה חדה של 16% במכירות בחנויות שפעלו במתכונת מלאה ברבעון הראשון של השנה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כתוצאה מכך החברה רשמה הפסד תפעולי ועברה להפסד בשורה התחתונה.

בדומה לחברות האופנה האחרות, פוקס סובלת מהמעבר של לקוחות לרכישות באינטרנט ורכישות בחו"ל והמגמה הזו צפוייה לגבור עם כניסת אמזון לישראל בזמן הקרוב. בתחום האופנה ואופנת הבית החברה רשמה הכנסות של 366 מיליון שקל שהיוו ירידה של כ-11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

החברה מסבירה את הירידה בכך שחג הפסח חל השנה רק ברבעון השני ואילו בשנה שעברה הוא חל ברבעון הראשון. בנוסף, הירידה מוסברת כאמור בירידה במכירות בחנויות זהות. הרווחיות הגולמית של פוקס נשחקה בין היתר בעקבות מתן הנחות ללקוחות והוצאות רכש גדולות יותר בגלל עליה בשער הדולר. החברה עברה להפסד תפעולי של כ-6 מיליון שקל לעומת רווח של 12 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה פוקס הפסידה כ-9 מיליון שקל לעומת רווח של כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל. קבוצת פוקס כוללת את מותגי שילב, וכן מותגים מובילים מהעולם, כגון Footlocker, Nike, ו-Urban outfitters. בנוסף, החברה מפעילה את רשת פוקס הום לכלי בית וטקסטיל וכן מחזיקה ברשת חנויות הטיפוח ללין. בסך הכל לפוקס יש 341 חנויות.

עוד 202 מילים
סגירה