דיווח: בבקשתו לקבלת חסינות יטען נתניהו לחוסר תום לב ולפגיעה ברצון הבוחרים

ראש הממשלה הודיע שימסור הערב הצהרה לתקשורת, אך חזר בו; בכחול לבן הגיבו: "הוא לא יכול לנהל הצהרה, איך הוא ינהל מדינה?" ● ניצן הורוביץ: אני מוכן שעמיר פרץ יהיה מס' 1, אם מרצ והעבודה ירוצו ברשימה משותפת ● אחמד טיבי לקטי שטרית בדיון בכנסת: "יא זבלה"; שטרית לטיבי: "אתה זבלה" ● רשם המפלגות ללריסה טרימבובלר-עמיר: הצהירי על התנגדותך לרצח רבין

  • הפגנת תמיכה בנתניהו בתל אביב, היום (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • מירי רגב בחברון, היום (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
    גרשון אלינסון, פלאש 90
  • מיקי זוהר בישיבה של ועדת הכספים בכנסת, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • הפגנת תמיכה בנתניהו, היום בתל אביב (צילום: פלאש 90)
    פלאש 90
  • משה גפני (מימין) ואמיר אוחנה בוועדת הכספים של הכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • מיקי לוי בוועדת הכספים של הכנסת, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
07:16 עריכה

ח"ד עודד פורר (ישראל ביתנו): החסינות היא לא אבן יסוד בדמוקרטיה, שוויון בפני החוק זה אבן יסוד בדמוקרטיה 

לאחר שאתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "החסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה" וכי יודיע על החלטתו בעניין בעוד יומיים, ח"כ פורר סירב לומר בראיון בגל"צ אם מפלגתו תתמוך בבקשה של נתניהו באם תגיע. "כשתוגש הבקשה נוכל לדון בה. זו זכות, ולכנסת יש גם זכות לסרב".

"הופכים את כל הדיון הזה לחסינות או לא חסינות במקום לדבר על מה הממשלה הזאת עושה או לא עושה", הוסיף פורר. "התפקיד של החסינות הוא למנוע מצב שבו מגישים כתבי אישום סתם. אני לא בטוח שזה המקרה של נתניהו".

07:19 עריכה

ח"כ איתמר בן גביר סיים את יום האתמול עם "תחושה טובה", לאחר שלפי סקר חדשות 12 איחוד מפלגות הימין עוברת את אחוז החסימה. "יש לנו עוד הרבה הרבה עבודה לעשות כדי לנצח בעזרת השם".

07:36 עריכה

רשם המפלגות ללריסה טרימבובלר: הצהירי כי אינך תומכת רצח רבין 

ב"ידיעות אחרונות" פורסם כי מפלגתה של רעייתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, צפויה לקבל את אישור רשם המפלגות אם תצהיר שאינה תומכת ברצח.

בחוות דעת של הרשם, עו"ד אייל גלובוס, נכתב כי מפלגה שאחת ממטרותיה היא שינוי החקיקה המונעת את שחרורו של רוצח ראש הממשלה, אינה בת פסילה מבחינה חוקית.

אמנם ברישומים שהוגשו לרשם המפלגות צויין כי טרימבובלר ממוקמת במקום ה-72 במפלגת "משפט צדק", אך לפי הדיווח במסמכים נוספים הוכרזה טרימבובלר כמי שצפויה להיות יושבת ראש המפלגה. עוד מופיעים בין מייסדי המפלגה גם אמו של יגאל עמיר, גאולה, אביו, שלמה, ואחיו, חגי.

08:14 עריכה

איגוד הטייסים הישראלי מדייק את העובדות: בקוקפיט כן יכולים להיות ארבעה טייסים

08:16 עריכה

בליכוד טוענים שח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מנסה לסחוט את שר המשפטים אמיר אוחנה כדי שיסכים להקפאת חוק קמיניץ, שעוסק באכיפה כלפי הבנייה הבלתי חוקית, בדגש על היישובים הערביים. על פי הדיווח בכאן רשת ב', הגורמים טוענים כי הדבר מתבצע על ידי עיכוב עשרות מיליוני שקלים בוועדת הכספים בשיתוף פעולה עם יו"ר הוועדה משה גפני. הבוקר צפוי להתקיים דיון בעניין החוק.

08:26 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד): "אני כולי תקווה שראש הממשלה בנימין נתניהו יגיש את בקשת החסינות. אני לוחץ אותו לסוגייה הזאת ואני מאוד מקווה שהוא יעשה את זה". 

בעניין ההחלטה שלא לקיים דיון על הפנסיה של פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן וההתחרטות, אמר זוהר: "מאוד קשה לשכנע אותי שאני טועה. כיבדתי את רחשי הציבור. אני סברתי שקיום הדיון הזה לא היה נותן את הדבר הזה. העניין הוא עניין בעייתי, אבל חשבתי שהעיתוי הוא לא נכון. היה לי ברור שיחשבו שאנחנו רודפים את ניצן בעקבות התנהלותו בתיקי נתניהו".

08:29 עריכה

ח"כ סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי): "לא מופתעת שנתניהו שיקר בעניין החסינות. מה שמדהים זה שעשה זאת בלי בושה כשמאחוריו הוצבו ילדים כסטטיסטיים: דור העתיד שביבי רוצה לחנך ששוחד והפרת אמונים הם הנורמה ושאסור לסמוך על בתי המשפט והתקשורת. זה הדור שאתם רוצים שיגדל פה?".

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן): "חסינות מפלילים היא אולי אבן יסוד איפה שהוא בעולם. לא פה".

08:32 עריכה

יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, התייחס לדו"ח העוני שפורסם הבוקר: "מליון ילדים החיים בעוני הם הזקוקים לחסינות, מפני המדיניות חסרת לב של נתניהו שמפקירה אותם. החברה הישראלית זקוקה לחסינות מפני מדיניות ההפקרה של נתניהו.

"אחד מכל ארבעה קשישים, דור בוני הארץ, חיים היום בעוני. הם הזקוקים לחסינות מול המדניות המופקרת שלא סופרת בני אדם. הממשלה זקוקה להשתלת לב חברתי ובדחיפות. העלאת שכר המינימום, הגדלת קיצבאות הזיקנה וטיפול בזוגות צעירים ובמעמד הביניים. רק מדיניות כלכלית מתקדמת, שמביאה לצמיחה וסופרת בני אדם לפני הכל, תחלץ מליוני ישראלים מחרפת העוני".

08:38 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ' לקראת הדיון על ביטול חוק קמיניץ ועל רקע הדיווח בכאן רשת ב': "ביטול החוק יהווה מכה אנושה לשלטון החוק ולמאבק בעבריינות הבנייה הערבית הבלתי חוקית. אני מתקשה להאמין שידידי אמיר אוחנה ייכנע לאחמד טיבי וייתן לכך יד".

09:16 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן תקף את מינויו של יעקב ליצמן לשר הבריאות: "המינוי אינו פותר את הבעיות שיש, לא במערכת הבריאות ולא בקרב המגזר החרדי".

"במקום שליצמן ישקיע את כל כולו בתיקונה של מערכת הבריאות הקורסת, הוא עוסק בהפיכת הציבור החרדי לבן ערובה של עסקנים פוליטיים מהמגזר שכל עניינם הוא להנציח את העוני והמסכנות בקרב הצעירים החרדים, ולפתח יחסי תלות בינם לבין ההנהגה הפוליטית החרדית", דברי ליצמן.

10:25 עריכה

שר החוץ ישראל כץ: כחול לבן מצטיירת בעיניי כמפלגה אומללה

בראיון ל-103FM תקף השר את מפלגת כחול לבן: יש שם ארבעה אנשים שעשו משהו בחיים, כולל שגיאות וכל מה שמעסיק אותם הוא לרדוף את נתניהו".

כמו כן, התייחס לסוגיית החסינות: "זו החלטה של ראש הממשלה עצמו, אני חושב שאי אפשר לשלול מאדם את זכויותיו בין אם הוא ראש הממשלה או לא. כל הטענות על כך שתיתפר חליפת חסינות ויחוקקו את פסקת ההתגברות בהקשר החסינות לרה"מ זה עורבא פרח".

11:03 עריכה

יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן דחה את טענתו של ראש הממשלה לפיה "חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה".

ניסנקורן אמר ל-ynet כי "אסור שנהיה בסיטואציה שנבחרי ציבורי מורמם מהעם. די ברור שאם נתניהו יבקש חסינות, תהיה שורה ארוכה של חברי כנסת שיבקשו גם. זה חמור מאוד".

11:29 עריכה

ועדת הכספים של הכנסת מתכנסת לדיון בהצעה להקפיא את תיקון 116 לחוק התכנון והבנייה המכונה "חוק קמיניץ", חוק שהחמיר את הענישה על בנייה בלתי חוקית.

11:45 עריכה

בפתח הדיון על הקפאת חוק קמיניץ, אמר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני "נקיים את הדיון בלב שלם ובנפש חפצה" והסביר שהוא נוגע לציבורים רבים בארץ".

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר במהלך הדיון: "אין מקום לבטל או להקפיא את חוק קמיניץ. מה שהוא עבירה מובהקת צריך להיאכף". על הפשרה של ח"כ אבי ניסנקורן להקפיא את החוק 5 שנים או להמשיך בהליך הסדרה אמר: "היא שגויה, פסולה ולא נכונה. מפלגה שחרטה על דגלה שלטון החוק וטוהר המידות אתם תאפשרו עבריינות? אבל שאני רואה שהם רוצים להרכיב ממשלה עם הרשימה המשותפת אני מבין לאן זה הולך".

ח"כ אחמד טיבי, שיזם את הדיון: "אנחנו מעוניינים לבנות בישובים הערבים עם רישיון. החוק הזה נועד לביטול במקור. ישבתי עם קמיניץ ואלו היו פגישות של פול גז בניוטרל. יש כאן יהודים וערבים שנפגעים מהחוק".

ח"כ מיקי זוהר ציין כי עמדת סיעת הליכוד שונה מעמדת השר אוחנה, "החוק הזה לא יודע להבחין בין עבירה לעבירה. החוק הזה הוא חוק טוב אבל היתה בו לקונה. במשקים חקלאיים ומשקי עזר הסיטואציה היא שונה לחלוטין".

11:47 עריכה

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ אמר כי פילוג בשמאל עלול להוביל למצב שבו אחת מהמפלגות בגוש השמאל לא תעבור את אחוז החסימה: "האפשרות שאנחנו או מפלגת העבודה לא יעברו היא אמיתית".

בראיון ל-ynet, קרא הורוביץ להוביל למצב שמשמאל לכחול לבן תהיה הצבעה רק עם פתק אחד. "אני מאמין שרוב גדול של מצביעים, תומכים ופעילים רוצים איחוד. ההימור כאן גדול מדי ואי אפשר להתעלם מהעניין הזה".

בהתייחסו לסתיו שפיר, אמר: "לא הרחקנו אותה. מי שכבר הכריז בעצם זאת היא, שעשתה כנס והכריזה שהיא רצה לבד עם מפלגת הירוקים. אני לא עשיתי את זה ואני חושב שזאת טעות גדולה, בטח במצב הנוכחי, לעשות רסיסי רסיסים ופיצולים וסיעות יחיד".

11:58 עריכה

לריסה טרימבבולר, אשתו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, הגישה לרשם המפלגות הצהרה כי המפלגה אותה היא מבקשת להקים לקראת התמודדות בבחירות הקרובות אינה מתכוונת להצדיק את רצח ראש הממשלה.

13:11 עריכה

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה-גשר): "הקבינט הימני-ימני של נתניהו…דן אתמול בהקלות לחמאס ובפגיעה כלכלית ברשות הפלסטינית. מו"מ והסדרה עם ארגון טרור ומנגד אפס שיח והסלמה עם מי שמקיים איתנו תיאום בטחוני. זה הימין וזה נתניהו: מבינים רק טרור וכוח".

13:14 עריכה

הדיון הסוער על חוק קמיניץ. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "אמיר אוחנה ברח מהדיון על החוק אחרי שביקש לרדם הריסות לערבים והסדרה ליהודים. השר זמני אבל הבושה תישאר הרבה אחרי שהממשלה החולה הזאת תחלוף".

13:19 עריכה

ח"כ אחמד טיבי: "יש ללכת על תכנון ולא על דחפור".

כמו כן, במהלך דיון בוועדת הכספים, ח"כ קטי שטרית (ליכוד) זעמה על כך שטיבי דיבר אליה בערבית: "מה אתה מדבר איתי בערבית? אתה תומך שהידים!". טיבי: "מה זה אל תדבר איתי בערבית יא זבל". שטרית: "אתה זבלה בעצמך".

14:16 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש לבג"ץ תגובה לעתירה להקמת ועדה שתדון בחסינותו, וטען כי כפיית איוש ועדת החסינות של הכנסת היא התערבות בהליכים פרלמנטריים פוליטיים. לטענתו, "לא נכון ולא ראוי שייכפה על הכנסת, שלא הצליחה לגבש ממשלה ומערך כוחות ראוי של קואליציה ואופוזיציה, לקבל החלטות בסוגיות כה חשובות". כל עוד הליך החסינות לא ימוצה, לא יחלו ההליכים המשפטיים בעניין כתב האישום נגד נתניהו.

14:38 עריכה

השר בצלאל סמוטריץ': "מחזק את ידיד שר המשפטים על עמידתו האיתה ומחויבת המציאות נגד ביטול או הקפאת חוק קמיניץ. בשום אופן אסור להיכנע לסחטנות של הרשימה הערבית".

14:49 עריכה
הוועדה המסדרת בראשות ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) אישרה את בקשות ההתפלגות של סיעת יהדות התורה ושל סיעת הרשימה המשותפת.

הרשימה המשותפת התפצלה לארבע הסיעות המרכיבות אותה: חד"ש, רע"ם, תע"ל ובל"ד. יהדות התורה התפצלה לאגודת ישראל ודגל התורה.

15:05 עריכה

נעמי לנדאו, פרקליטתה של שירה רבן – שעבדה בבית ראש הממשלה ותובעת כיום את שרה נתניהו – פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בבקשה לצרף עדה נוספת לתיק. מדובר בסילבי, שעבדה בעבר במעון ראש הממשלה, ולדברי לנדאו, תפריך את דברי שרה נתניהו. כך דיווח אביעד גליקמן בחדשות 13.

נעמי לנדאו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
לנדאו בבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
15:15 עריכה

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר המשפטים, אמיר אוחנה, בדרישה להקים ועדת חקירה ממשלתית לגבי פרשת אפי נוה. כמו כן פנתה התנועה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ולממלא מקום מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד יושב הראש לשעבר של לשכת עורכי הדין.

15:32 עריכה

מקורביו של ראש הממשלה נתניהו מנסים להביא לפתרון המשבר בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי. לפי ההצעה שהציגו, רשימה משותפת של המפלגות בבחירות לכנסת תיראה כך –
(1) רפי פרץ, הבית היהודי;
(2) בצלאל סמוטריץ', האיחוד הלאומי;
(3) איתמר בן גביר, עוצמה לישראל;
(4) מועמדת שתוסכם על ידי הצדדים;
(5) מוטי יוגב, הבית היהודי;
(6) אופיר סופר, האיחוד הלאומי;
(7) יצחק וסרלאוף, עוצמה לישראל.

במסגרת ההצעה ימונה שר נוסף מטעם הציונות הדתית, בתנאי שאחד משרי הממשלה מטעם הסיעה המשותפת יתפטר מתפקידו. את פרטי ההצעה פרסמה עטרה גרמן ב"סרוגים".

באיחוד הלאומי מסרו בתגובה: "אנחנו לא מתכוונים להגיב על ספינים מגוחכים. הציבור מאס בעסקנות ובמשחק הכיסאות. מציעים לראש הממשלה לעסוק בניהול קמפיין הליכוד ולא בניסיונות לבחוש בציונות הדתית".

16:50 עריכה

יושבת ראש המפלגה הירוקה, סתיו שפיר, הגיבה לדבריו של יושב ראש מרצ, ניצן הורוביץ: "אני שמחה שהורוביץ מבין עכשיו שבלי איחוד השמאל אבוד. אני קוראת לו להגיע לפגישה איתי כדי שנסכם על ריצה של המחנה הדמוקרטי בדיוק באותה המתכונת שבה רצנו בבחירות האחרונות". חברת הכנסת אמרה את הדברים בתגובה לדברים שאמר היום הורוביץ בראיון ל-ynet, ובהם הביע תמיכה בריצה של השמאל הציוני ברשימה אחת.

16:56 עריכה

פעילים פנו לשר וחבר הכנסת לשעבר אורי אריאל בבקשה שישוב למערכת הפוליטית, אך הוא דחה את ההצעה – כך דיווח עקיבא נוביק מחדשות 13.

17:10 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ימסור בשעה 20:00 הערב הצהרה לתקשורת. ההצהרה תימסר ממלון אוריינט ירושלים. לא פורסם במה תעסוק ההצהרה.

אפשר שיתייחס בדבריו לסוגיית החסינות מפני העמדה לדין – שאותה הוא שוקל לבקש מהכנסת. אתמול אמר במפגש עם פעילי ליכוד שיודיע על החלטתו בנושא ביומיים הקרובים.

17:16 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את ארצות הברית על פעולתה נגד איראן.

17:25 עריכה

יושב ראש מרצ ניצן הורוביץ אמר שאם מפלגתו תתאחד עם העבודה לרשימה משותפת הוא מוכן שעמיר פרץ הוא שיעמוד בראש. הורוביץ אמר את הדברים בראיון לנחמה דואק ולאטילה שומפלבי ברדיו 90.

17:28 עריכה

ראש הממשלה נתניהו יבקש הערב חסינות מפני העמדה לדין – כך דיווח עמית סגל מחדשות 12.

17:51 עריכה

הצהרת נתניהו – שתוכננה להימסר הערב בשעה 20:00 – נדחתה. לא נמסר מועד חדש.

18:16 עריכה

אחת הטענות שנטענו נגד ראשי כחול לבן במערכת הבחירות האחרונה הייתה שהם לא מצליחים לנהל את מפלגתם. היום השתמשו בסיעה בטענה זו נגד ראש הממשלה נתניהו, שזִגזג לגבי התנהלותו הערב.

18:58 עריכה

ראש הממשלה נתניהו החליט לבקש חסינות מפני העמדה לדין וכתב מכתב בקשה בעניין ליושב ראש הכנסת אדלשטיין – כך דיווח רביב דרוקר מחדשות 13. פניית נתניהו מוגשת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הודיע בחודש שעבר ליושב ראש הכנסת על החלטתו להגיש נגד נתניהו כתב אישום על עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

19:03 עריכה

עוזרו של ראש הממשלה, עופר גולן, הכחיש את הדיווח של חדשות 13, שלפיו נתניהו כתב ליושב הכנסת שהוא מעוניין לקבל חסינות מפני העמדה לדין. גם בלשכת יושב ראש הכנסת מסרו שלא התקבלה בקשה למתן חסינות.

19:29 עריכה

מרכז הבית היהודי יתכנס בעוד שבועיים, ב-14 בינואר, כדי לאשר את ההסכמים שיושגו עד מועד זה – כך קבעה הערב נשיאות המפלגה.

19:32 עריכה

על רקע הדיווחים שבכוונת ראש הממשלה נתניהו להגיש בקשה לקבלת חסינות, הודיע יושב ראש הוועדה המסדרת, אבי נינקורן, שהוועדה תכונס ביום רביעי כדי לדון בהקמה של ועדת הכנסת.

19:38 עריכה

השר לביטחון פנים גלעד ארדן פנה ליושב ראש הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, אליעזר גולדברג, בבקשה לאפשר לו להגיש מספר מועמדים לתפקידי המפכ"ל ונציב שירות בתי הסוהר.

19:59 עריכה

אחרי שביטל את הצהרתו לתקשורת, פרסם ראש הממשלה נתניהו סרטון ברשתות החברתיות.

20:11 עריכה

בפנייתו ליושב ראש הכנסת בבקשה לקבלת חסינות מציין ראש הממשלה נתניהו שלוש עילות. כך פרסם הערב רביב דרוקר בחדשות 13.
(1) ניהול משפט בעת הנוכחי יפגע ברצון הבוחרים שמעוניינים שנתניהו ייצג אותם;
(2) בשונה מנתניהו, אישים אחרים – כמו איתן כבל, ציפי לבני ויאיר לפיד – לא הועמדו לדין על עבירות דומות; מתן חסינות יגן על ראש הממשלה מאפליה לרעה;
(3) כתב האישום מוגש בחוסר תום לב; היועץ המשפטי לממשלה קיבל החלטה זמן קצר לאחר מועד השימוע, דבר שמלמד על כך שלא שקל ברצינות את טענות סנגוריו של נתניהו.

20:30 עריכה

ראש הממשלה נתניהו לוחץ על כל המפלגות שמימין לליכוד לרוץ יחדיו – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12. הכוונה היא שהמפלגות הבית היהודי, האיחוד הלאומי – תקומה, הימין החדש ועוצמה יהודית יתמודדו לכנסת ברשימה אחת.

20:32 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ: נתניהו יעשה הכל בשביל חסינות.

20:39 עריכה

בכיכר הבימה בתל אביב מפגינים מאות מוחים נגד "ההפיכה השיפוטית". ב-ynet דווח כי כ-700 פעילי ימין משתתפים בהפגנה, בעוד שבתאגיד השידור כאן נטען שמדובר בכ-500 מוחים.

20:47 עריכה

מרצ מוכנה שסתיו שפיר תמוקם במקום החמישי ברשימתה לכנסת, אך יושבת ראש המפלגה הירוקה דוחה את ההצעה – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12.

21:08 עריכה

יושב ראש העבודה-גשר נדרש הערב לדיווחים על כך שראש הממשלה נתניהו יבקש מהכנסת חסינות מפני העמדתו לדין.

21:38 עריכה

ההערכה היא שנתניהו לא מסר את ההצהרה לתקשורת – שאותה תכנן למסור הערב – משום שמחר יתקיים בבג"ץ דיון הנוגע לו. השופטים אסתר חיות, חנן מלצר ועוזי פוגלמן ידונו בדיון מקדמי בשאלת הטלת הרכבת הממשלה על מי שהוגש נגדו כתב אישום. נתניהו חשש להצטייר כמי שפוגע בדיון זה.

בנוסף דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12, שמרבית יועציו של נתניהו סבורים שאת בקשת החסינות יש להגיש בפרופיל נמוך.

21:47 עריכה

בחודש הבא, במלאת 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ, תיערך בישראל פסגה בינלאומית בנושא השואה, ובה ישתתפו הנסיך הבריטי צ'ארלס, נשיא רוסיה פוטין, נשיא צרפת מקרון, סגן נשיא ארצות הברית פנס ושורה של בכירים נוספים. באירוע המרכזי, שייערך ב-23 בינואר, צפוי ראש הממשלה לשאת דברים. בכחול לבן פנו ליד ושם בבקשה לאפשר גם לבני גנץ לנאום, בדומה לנתניהו – אך הבקשה נדחתה. כך דיווח הערב ברק רביד בחדשות 13.

כמו כן פנו בכחול לבן לנשיא ריבלין בבקשה לשתף את גנץ באירועים שילוו את הכנס.

22:19 עריכה

כ-43% מציוציו של נתניהו בשנה האחרונה עסקו בחקירותיו, בגורמים המנסים להפילו ובמערכות הבחירות – כך נמצא בבדיקה שנערכה על ידי שקוף, גוף התקשורת של הציבור.

38% מהציוצים של ראש הממשלה עסקו במשרדי הממשלה. אף שהחזיק בתיק הבריאות, אף אחד מהציוצים של נתניהו לא עסק בתחום הבריאות.

22:35 עריכה

"גלובס" עתר לבית משפט השלום בתל אביב בבקשה להתיר לו לפרסם את תמלילי השיחות שקיים יושב ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה עם שופט מכהן. אתמול פנו גם חדשות 13 לבית המשפט בבקשה לפרסם תוכן זה.

מהנהלת בתי המשפט נמסר לפני ימים אחדים שאינם מתנגדים לפרסום.

22:37 עריכה

בג"ץ דחה בקשה של כ-70 אנשי ימין, שביקשו להצטרף לעתירה שהוגשה על ידי כ-70 פעילי שמאל – לגבי הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, לאחר שכנגדו הוגש כתב אישום. כך דיווח אמוץ שפירא מתאגיד השידור כאן.

סגירה