אורוול כתב את 1984 כאזהרה לא כמדריך הפעלה

"חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה", נתניהו בהדלקת נרות חנוכה (צילום: Tomer Neuberg/FLASH90)
Tomer Neuberg/FLASH90
"חסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה", נתניהו בהדלקת נרות חנוכה

חסינות על מתנות? חסינות על מאות אלפי שקלים שמימנו לו סיגרים ושמפניות? חסינות על כתבות מפרגנות תמורת הטבות רגולציה במיליארד ש"ח? חסינות על שוחד מרמה והפרת אמונים?

אתם רציניים? חבר כנסת וראש ממשלת מעבר מבקש חסינות על מעשיו שאותם לטענתו עשה במסגרת תפקידו? במסגרת תפקידו? קיבל סיגרים שמפניות חליפות ותכשיטים? על מי אתם עובדים? "מותר לקבל מתנות מחברים" ואם אסור אז מותר לבקש חסינות?

אתם רציניים? ח"כ וראש ממשלת מעבר מבקש חסינות על מעשים שעשה, לטענתו, במסגרת תפקידו? במסגרת תפקידו? קיבל סיגרים שמפניות חליפות ותכשיטים? על מי אתם עובדים? "מותר לקבל מתנות מחברים" ואם אסור – אז מותר לבקש חסינות?

במסגרת תפקידו ניסה לסחוט מו"ל עיתון לסובב את הספינה ולהוריד את הביקורת כלפיו מ-9 ל-7? במסגרת תפקידו הכניס כתבות אוהדות לוואלה ונתן הטבות לבעלים אלוביץ? מה היה שם במסגרת תפקידו?

למה שלא יבקש חסינות למפרע גם על השקרים למבקר המדינה בעניין הצהרת ההון? גם על ההיתר לגרמנים למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ליידע את הרמטכ"ל ואת שר הביטחון?

למה שלא יקבל למפרע לפני חקירה בכלל, חסינות על עסקת הצוללות שבה שישה ממקורביו עומדים לדין? ועל פרשת המניות? ובכלל על המטוס ועל הבית ועל החמגשיות ועל ההתעללויות בעובדים שאותן לא שמע ולא ראה גם כשאשתו צרחה בחדר השינה? חסינות. חסינות. ח-סי-נות. זהו.

למה שלא יבקש חסינות למפרע גם על השקרים למבקר המדינה בעניין הצהרת ההון? גם על ההיתר לגרמנים למכור צוללות מתקדמות למצרים בלי ליידע את הרמטכ"ל ואת שר הביטחון?

"אם בארזים נפלה שלהבת מה יעשו אזובי הקיר". אם ראש הממשלה ושרים בכירים כמו דיכטר (לשעבר ראש שב"כ) וגלנט (לשעבר אלוף פיקוד דרום) ממשיכים לטעון שהחסינות הזו נועדה לצרכי מילוי תפקידו של ראש הממשלה, מה יגידו ראשי ערים המואשמים בשוחד מרמה והפרת אמונים? מה יגיד כל עבריין וחשוד המובא לביהמ"ש? גנבתי לצרכי תפקידי? שיחדתי במסגרת תפקידי?
רימיתי במסגרת החובות שלי כלפיכם אזרחים יקרים?

המציאות האורווליאנית שאליה דוחף כעת נתניהו תדרדר את כל מוסדות המדינה אל כאוס ואנרכיה שלטוניים. אם עבירה ובקשת חסינות עליה הינם "אבן יסוד בדמוקרטיה" הרי כל מעשה פשע הופך לכשר. כל עבירה היא נורמה וכל התנהגות עבריינית הופכת לשגרת חיים.

המציאות האורווליאנית שאליה דוחף נתניהו תדרדר את מוסדות המדינה לכאוס ואנרכיה שלטוניים. אם עבירה ובקשת חסינות עליה הינם "אבן יסוד בדמוקרטיה", הרי כל מעשה פשע הופך לכשר וכל עבירה היא נורמה

אורוול כתב את 1984 כאזהרה לא כמדריך הפעלה.

נתניהו הפך את השפה והמעשים האורווליאניים לשיטה ודרך חיים בפוליטיקה במדיניות ומול שלטון החוק.

היחידים שצריכים כעת לקבל חסינות הם שופטי בגצ כדי שיפסקו את המובן מאליו במדינת חוק בלי לפחד ובלי להתחמק מהכרעה לגבי אופיה של ישראל לשנים הבאות.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 398 מילים
סגירה