העתירה לבג"צ - רשלנות, טימטום וחוסר אחריות

הפגנת תמיכה בנתהיהו, תל אביב, 30 בדצמבר 2019 (צילום: Flash90)
Flash90
הפגנת תמיכה בנתהיהו, תל אביב, 30 בדצמבר 2019

אין מילים אחרות לתאר את העתירה המופרכת לבג"צ הבוקר מאשר רשלנות, טמטום וחוסר אחריות.

למי שלא בעניינים, הבוקר אנשי עסקים ופעילים חברתיים עתרו לבג"צ כדי לדרוש ממנו לתת תשובה לשאלה המשפטית "האם נאשם בפלילים יכול להרכיב ממשלה?"

הבוקר אנשי עסקים ופעילים חברתיים עתרו לבג"צ בדרישה לדעת: "האם נאשם בפלילים יכול להרכיב ממשלה?" אכן, מדובר בסוגיה חשובה ומעניינת לשיעור של שעה וחצי בקורס משפט חוקתי. אבל אנחנו במציאות

אכן, מדובר בסוגיה חשובה ומעניינת ואין לי ספק וייתכן שהיא הייתה ממלאת שיעור של שעה וחצי בקורס משפט חוקתי. אבל בגלל שאנחנו לא בקורס במשפט חוקתי, אלא במציאות, מה שהעותרים עשו זה לתת לנתניהו את המתנה הכי גדולה שהוא יכול היה לבקש – העברת הדיון המשפטי למגרש הפוליטי שבו הוא (כרגע)  לא מפסיד.

טענת העותרים היא  "שהציבור צריך לדעת אם מי שהוא בוחר בו יוכל להרכיב ממשלה". אז לידיעת העותרים – הציבור יודע והוא לא מטומטם. למעשה, הציבור שמע מאות פעמים את המילים "שוחד מרמה והפרת אמונים" ובוחר להצביע לנתניהו פעם אחרי פעם (אחרי פעם) ואת זה גם אלף פסיקות של בג"צ לא ישנו.

ומה ציפיתם שיקרה עותרים יקרים?

קביעה של השופטים שביבי לא יכול להרכיב ממשלה, הייתה נתפסת כהתערבות גסה ברצון הבוחר וייתכן והייתה מעוררת תגובת נגד ציבורית הרסנית, אולי אפילו פסקת התגברות על סטרואידים.

קביעה של השופטים שביבי לא יכול להרכיב ממשלה, הייתה נתפסת כהתערבות גסה ברצון הבוחר וייתכן והייתה מעוררת תגובת נגד ציבורית הרסנית, אולי אפילו פסקת התגברות על סטרואידים

קביעה של השופטים שביבי כן יכול להרכיב ממשלה עם כתב אישום הייתה נותנת הכשר משפטי להתמודדות של אדם שמואשם בשוחד מרמה והפרת אמונים.

המאבק למען הדמוקרטיה הישראלית היה מפסיד ככה או ככה ועל הדרך גורר את ביהמ""ש ללב המערכת הפוליטית. האופציה היחידה שבה ביבי לא מנצח (פוליטית וציבורית) הוא דחייה על הסף של העתירה – כפי שקרה.

ולכם אנשים עסקים יקרים, יש לי מסר:

הצלחתם בחיים? יש לכם כסף? אתם מודאגים לעתיד המדינה? אז זה יום המזל שלכם!

יש מערכת בחירות עוד שלושה חודשים ואתם יכולים להרים אחלה קמפיין לתמיכה במערכת המשפט וחיזוקה.

קביעת שופטים שביבי יכול להרכיב ממשלה עם כתב אישום הייתה נותנת הכשר משפטי להתמודדות אדם שמואשם בשוחד מרמה והפרת אמונים. המאבק למען הדמוקרטיה הישראלית היה מפסיד ככה או ככה

ככה גם תשכנעו אנשים (אם תעשו קמפיין טוב) וגם תוכלו להילחם בנתניהו בלי לעבור על חוקי הבחירות שאוסרים על תמיכה במפלגה כזו או אחרת. מה שעשיתם היום זה צעד רשלני ומסוכן שרק החליש את ביהמ"ש.

למזלנו, יש לנו שופטים חכמים מאוד מאוד בירושלים.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 381 מילים
סגירה