ביבי, תיפרד יפה

בנימין נתניהו (צילום: Miriam-Alster-FLASH90)
Miriam-Alster-FLASH90
בנימין נתניהו

אין ספק שכשעכבר מגלה חורים בגבינה הוא לא יודע מה גרם להם. ככל שהם גדלים הוא נעשה שבע. זה בערך מה שעושה כרגע נתניהו. מכרסם בדמוקרטיה ומצביע על החורים הגדולים מאחוריו.

הנה תפירת תיקים, הנה אכיפה בררנית, הנה שלטון פקידים, הנה בית המשפט מנסה להתערב בבחירות. הנה חסינות כי "אין כלום" כבר מאחורי.

אין ספק שכשעכבר מגלה חורים בגבינה הוא לא יודע מה גרם להם. ככל שהם גדלים הוא נעשה שבע. זה בערך מה שעושה כרגע נתניהו. מכרסם בדמוקרטיה ומצביע על החורים הגדולים מאחוריו

כל ניסיון להתמודד היום עם מסע השקרים, הספינים, שטיפת המוח וההסתה של נתניהו ועבדיו נתקל בחומת המוסר של אזרח נורמטיבי. אנחנו הרי לא מסוגלים לשקר ככה. לא מסוגלים לחייך בזחיחות ולעלות על מטוס לחופשה ביוון דקה אחרי שביקשנו חסינות מפני העמדה לדין. אנחנו הרי נסמיק מבושה אם יאשימו אותנו בשוחד מרמה והפרת אמונים. שרים בממשלת ישראל התאבדו פעם על פחות מזה. ראש ממשלה אחד התפטר על עבירה טכנית בגלל חשבון דולרי של אשתו שנשכח בחו"ל.

אבל העכבר הזחוח שלנו עמד הערב על הפודיום כשהוא מהלל את עשר שנותיו במשרד ראש הממשלה ומתגאה בבקשת החסינות על פשעיו.

אוקיי ביבי בוא נתמודד רגע עם טענתך נגד התערבות בג"צ. השבוע אתה עצמך התפטרת משורת תפקידי שר בגלל הלכות בג"צ בתיקי דרעי פנחסי.

אבל העכבר הזחוח שלנו עמד הערב על הפודיום, כשהוא מהלל את עשר שנותיו במשרד ראש הממשלה ומתגאה בבקשת החסינות על פשעיו

בחוקי הבחירות שחוקקה כנסת ישראל נמנע ממתמודד מלהיבחר לכנסת, אם "הוא שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". הוא גם נפסל אם יש במעשיו משום "הסתה לגזענות".

האשמותיך נגד מערכות אכיפת החוק, דרישותיך לחקור את החוקרים, ההתקפות נגד הפרקליטות והיועמ"ש, סירובך להכיר בכתבי האישום הפליליים נגדך וניצול סמכותך כראש הרשות המבצעת לפיזור הכנסת וגרירת מדינה שלמה לבחירות שוב ושוב – הם כולם מעשים השוללים את קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית.
פשוט מעשים הנוגדים את חוקי הבחירות.

ההסתה שאתה מפזר נגד ערביי ישראל, נגד השמאל, נגד אןכלוסיות שלמות, היא כולה "מעשה שיש בו הסתה לגזענות" ואמור לפסול אותך בכלל מלהתמודד לכנסת.

החוק הישראלי פוסל גזענים, אבל למרבה האבסורד לא פוסל במפורש מושחתים. נאשמים בשוחד מרמה והפרת אמונים. אבל החוק גם לא פוסל נאשמים בכייסות, שוד או רצח אלא רק לאחר שנדונו בפסק דין סופי.

החוק לא צריך לטפל במובן מאליו בחברת בני אדם.

החוק גם לא פוסל נאשמים בכייסות, שוד או רצח, אלא רק אחרי פסק דין חלוט. החוק לא צריך לטפל במובן מאליו בחברת בני אדם. מפני שיבה תקום. כבד את אביך ואת אימך. אלה לא חוקים. אלה נורמות של בני אדם

מפני שיבה תקום. כבד את אביך ואת אימך. בקש שלום ורדפהו. אלה לא חוקים. אלה נורמות של בני אדם.

עכשיו בוא נתמודד עם הטענה ש"רק העם בוחר את מנהיגו". ככה אמרת. "בדמוקרטיה רק העם יחליט על מנהיגו".

ובכן העם בחר את הכנסת. 120 חברי כנסת נבחרו כדין. בספטמבר לא מזמן. אבל חברי הכנסת לא נתנו אמון בממשלה שניסית להקים. זה קרה כבר פעמיים רצופות בשתי מערכות בחירות. כלומר חברי הכנסת – שמייצגים את העם שבחר בהם – לא בחרו בך ולא בממשלתך ברוב קולות. לא נתנו בכם ובך אמון. משמע – לא בחרו בך!
אנחנו מסונכרנים עכשיו?
אפשר להסכים על כך שהעם לא בחר בך?

חברי הכנסת – שמייצגים את העם שבחר בהם, לא בחרו בך ולא בממשלתך ברוב קולות. לא נתנו בכם ובך אמון. משמע – לא בחרו בך! אנחנו מסונכרנים עכשיו? אפשר להסכים על כך שהעם לא בחר בך?

עכשיו בעקבות בקשת החסינות, נתפנה גם לשאלה אם אתה כשיר להתמנות למרכיב הממשלה הבאה, כאשר שלושה כתבי אישום הוגשו מונחים נגדך בעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים.

עבירות חמורות ופליליות. וגם בשאלה האם בג"צ הוא שצריך להכריע בשאלה הזו.
ובכן כיוון שהעם לא בחר בך ממילא, וכיוון שבג"צ הוא שמכריע בשאלות משפטיות בדבר כשירות אזרחים להיבחר לחברי כנסת ובדבר כשירות חברי כנסת להתמנות לשרים או לראשי ממשלה, הרי הדיון ברור. אתה לא ראוי להיבחר כלל לכנסת ואינך כשיר להתמנות לשר או לראש ממשלה.

בג"צ כאמור מוסמך על פי חוק להתערב בשאלת כשירותו של חבר כנסת להתמודד לכנסת. לא העם מחליט. בג"צ בודק את החלטות ועדת הבחירות ומאשר או פוסל. "החלטת ועדת הבחירות המרכזית כי מועמד מנוע מלהשתתף בבחירות, מחייבת קבלת אישור מבית המשפט העליון" כך קבעה הכנסת בחוק.

בג"צ כאמור מוסמך על פי חוק להתערב בשאלת כשירותו של חבר כנסת להתמודד לכנסת. לא העם מחליט. בג"צ בודק את החלטות ועדת הבחירות ומאשר או פוסל

לישראל יש סט של ערכים וחוקי יסוד, תקדימים וחוקים המתנגדים לגזענות.
ומה לגבי שחיתות? האם לא הגיוני, מר נתניהו, שבג"צ יתערב בכשירותך כחבר כנסת להתמודד לכנסת כאשר הוגשו נגדך כתבי אישום על שוחד?
התשובה ברורה והספין השקרי שלך מסתובב בחלל ריק.

אחרון ודי.
העם לא בוחר את מנהיגו, אלא את המפלגה המייצגת אותו. חברי המפלגה בוחרים את המועמד מטעמם לראשות ממשלה. הליכוד יכול להתמודד עם מועמד אחר שאין נגדו 3 כתבי אישום.

החוק לא מתיר לראש ממשלת מעבר לכהן עד פסק דין חלוט, כי זו פשוט ממשלת מעבר ולא בטוח בכלל שהוא יהיה ראש ממשלה מכהן, כאשר הכנסת תתן אמון בממשלה הבאה, אחרי הבחירות הבאות. וממילא היו בחירות ויהיו שוב בחירות, שכן הממשלה עוד לא קיבלה את אמון הכנסת.

כלומר גם החשש שהממשלה תיפול אם ראש הממשלה יתפטר בשל הגשת כתבי האישום – לא קיים. הממשלה ממילא נפלה (כלומר הכנסת שתמכה בה פוזרה על ידך) וכבר שנה אין ממשלה חוקית בישראל.

כלומר גם החשש שהממשלה תיפול אם ראש הממשלה יתפטר בשל הגשת כתבי האישום – לא קיים. הממשלה ממילא נפלה (כלומר הכנסת שתמכה בה פוזרה על ידך) וכבר שנה אין ממשלה חוקית בישראל

העם בחר את הכנסת. נכון? אבל הכנסת לא נתנה אמון בממשלת המעבר ולא בראשה. כלומר שוב – העם לא בחר בנתניהו.

איך שלא תהפוך את זה ביבי, תגלגל, תעטוף, תמציא סיסמאות, טריקים, שטיקים ושיטות ספינולוגיות ופוליטיות להימלטות, אין הסבר אחר לעובדה הפשוטה שעליך להיפרד יפה מהחמגשיות ומהעוזרות הממורמרות, מארוחות הגורמה, הסיגרים והשמפניות, מהמטוס החדש והטיסות האין סופיות, מישיבות הממשלה הנכבדות ומינויי השרים הנאמנים.

עליך לשכוח מהנאומים בקונגרס, מהכבוד ביום העצמאות ומסיסמאות הבחירות, להימנע ממתן הוראות למוסד, לשב"כ ולרמטכ"ל, להתנזר כליל מהטלפונים לטראמפ ופוטין בשמה של ממשלת ישראל.

איך שלא תהפוך את זה ביבי, תגלגל, תעטוף, תמציא סיסמאות, טריקים, שטיקים ושיטות ספינולוגיות ופוליטיות להימלטות, אין הסבר אחר לעובדה הפשוטה שעליך להיפרד יפה

פשוט. עליך לאסוף את עצמך ו…כן…להתפטר מתפקיד ראש ממשלת המעבר ולהתכונן למשפט בשלושה תיקי שוחד מרמה והפרת אמונים.

זו המציאות. צריך להתכונן אליה "מנטלית" כמו שאמר הרמטכ"ל.
וצריך לשחרר את המדינה ממחזה העיוועים שאתה כופה עליה.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 993 מילים ו-1 תגובות
סגירה