נתניהו פנה לוועדת ההיתרים לאשר לו לגייס מימון למשפטו

סקרים: איחוד הימין וסתיו שפיר לא עוברים את אחוז החסימה ● אשתו של יגאל עמיר קיבלה אישור לרישום מפלגה ● מיקי זוהר מבקש מיועמ"ש הכנסת לא לאפשר הקמת ועדת כנסת ● מקורבי נתניהו לזמן ישראל: אדלשטיין לא ייתן יד להקמת ועדת כנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני המראתו לאתונה, 2 בינואר 2020 (צילום: שלום ירושלמי/זמן ישראל)
שלום ירושלמי/זמן ישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני המראתו לאתונה, 2 בינואר 2020
07:17 עריכה

בקשת החסינות של של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוגשה אמש ומאותו רגע החלה חצי שנה שבה הוא "מוגן" מבתי המשפט.

אמש, כמה שעות לאחר מכן, הודיע נתניהו לממשלה כי הוא מתפטר מתפקידיו כשר הרווחה, החקלאות והתפוצות. התפטרותו תיכנס לתוקף בתום 48 שעות ולפי ההודעה מטעמו, בכוונתו למנות שרים בימים הקרובים.

07:19 עריכה

הסיכויים של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל חסינות הפכו אפסיים כאשר ישראל ביתנו הודיעה כי לא תתמוך בכך.

ח"כ אלי אבידר אמר הבוקר בגל"צ: "היינו הראשונים שאמרנו שנתניהו מבקש רק ממשלת חסינות. מה יהיה השלב הבא? הוא יבקש לנהל את המדינה מנמיביה, כי אין שם הסכם הסגרה? זה בלתי נתפס".

עוד הוסיף: "אם אדלשטיין ישחק לפוליטיקות של נתניהו, הוא ייכנס לדפי ההיסטוריה כיו"ר הכנסת שפעל נגד עקרונות הדמוקרטיה המובהקים ביותר. ידם של אנשי ז'בוטינסקי תישרף לפני שיצביעו לאדם שמנסה לחמוק מאימת הדין".

07:22 עריכה

השר יריב לוין (ליכוד) על בקשת החסינות: "נתניהו התלבט רבות לגבי החסינות. בסופו של דבר, כיוון שקיים חשש שאם לא הייתה מוגשת הבקשה, היו מונעים ממנו להתמודד לראשות הממשלה, הוחלט לבקש את החסינות בשלב הזה"

על הצהרתו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על כך שמפלגתו תתנגד, אמר לוין בגל"צ: "לא הופתעתי. ליברמן שם לעצמו מטרה להביא להפלת נתניהו כמעט בכל מחיר".

07:25 עריכה

בכירים בליכוד טוענים שיו"ר הכנת יולי אדלשטיין מתכוון להשתמש בזכות הווטו שלו כדי למנוע הצבעה בכנסת בשאלת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפי הדיווח בכאן רשת ב', הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו מעדיפים שההצבעה על החסינות לא תתקיים בכנסת הנוכחית, אלא בזו שתבוא לאחר מכן, בתקווה להשיג 61 מנדטים.

מלשכת אדלשטיין נמסר: "התנהלות בריונית לא תצלח – הכנסת היא לא שוק ולא תהווה פלטפורמה לקמפיין הבחירות של כחול לבן או של כל מפלגה אחרת".

07:29 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) "לקיים דיון בכנסת שפוזרה זה פשוט למנוע את רצון הציבור"

בראיון לכאן רשת ב' תקף זוהר את כחול לבן: יש פה שאלה פשוטה – מה יש להם להציג חוץ משנאת נתניהו? אין להם דרך שהם מביאים. כחול לבן להפיל את נתניהו בכל מחיר".

מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
08:26 עריכה

ח"כ תמר זנדברג על דבריו של ח"כ מיקי זוהר: "ציבור ענק רוצה 'להפיל' נתניהו. קוראים לזה בחירות. הכנסת הזו לא רק שלגיטימית, אלא שיש בה רוב נגד חסינות".

09:00 עריכה

ח"כ משה בוגי יעלון התייחס בכאן רשת ב' להקמת ועדות הכנסות: "אנחנו במצב תקדימי, המדינה בשיתוק. מן הראוי שיו"ר הכנסת ינהג בממלכתיות. לצערי הוא לא הוכיח את זה".

על בקשת החסינות של נתניהו אמר: "עוד רגע שפל במדינת ישראל. חוק החסינות נועד להגן על חבר כנסת במהלך ביצוע תפקידו – לא להגן על פוליטיקאים בפני שוחד. נתניהו מנסה יותר משנתיים להפוך עצמו לשליט מעל החוק".

09:34 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "חד וחלק – אנחנו בעד הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות לנתניהו".

בראיון לגל"צ הבהיר ליברמן (כפי שעשה גם במערכת הבחירות הקודמת) כי "לא ניתן להתגלגל למערכת בחירות רביעית, נכריע כך או אחרת. ברור היום שיש גוש שמאל עם גנץ בראשו, גוש משיחי חרדי עם נתניהו וגוש של אנשים נורמליים שזאת ישראל ביתנו".רה".

לגבי החשש שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שצריך לאשר הקמת ועדת כנסת, ימנע זאת מסיבות פוליטיות, אמר ליברמן כי הוא רוצה לחכות לשובו מחו"ל: "הוא אמור להיות בכנסת ויקיים פגישות. בואו נמתין בסבלנות". לדבריו הוא לא מתחרט שסירב להצעת כחול לבן למנות יו"ר כנסת חדש במקום אדלשטיין: "פעלנו באופן ממלכתי".

09:37 עריכה

מפלגת ש"ס פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשה למנות את סגן שר האוצר איציק כהן לשר הבינוי והשיכון, ואת סגן השר משולם נהרי לסגן שר הרווחה, זאת במסגרת סבב המינויים ביום ראשון הקרוב.

09:57 עריכה

ח"כ גבי אשכנזי (כחול לבן): "מעריך ש'הבלוק' של נתניהו לא יחזיק מעמד בבחירות הקרובות".

10:21 עריכה

ח"כ סתיו שפיר מגיבה לראשונה לדיווח ב"הארץ" לפיו בכיר במפלגתה טען כי היא דרשה תפקיד שרה. "עצוב לחשוב שבמקביל למשא ומתן להמשך אחדות המחנה…מתנהל נגדי קמפיין שקרי וחסר תקדים מטעם מי שמנסים להכשיל את כולנו ועוד יתנו לנתניהו 61 מנדטים".

10:24 עריכה

ח"כ איילת שקד (הימין החדש) אמרה על בקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אם נגיע לדיון בוועדת הכנסת נשמע את כל הצדדים, נבחן את העילות שבגללן הוא מבקש חסינות ואז נחליט".

בראיון ל-ynet התייחסה שקד לטענות נתניהו כי "תופרים לו תיק": "במדינת ישראל לא תופרים תיקים". על הפרקליטות אמרה: "להפוך הליך פוליטי לפלילי זה טהרנות יתר".

איילת שקד בכנס של פורום קהלת, 2017 (צילום: Hadas Parush/Flash90)
איילת שקד בכנס של פורום קהלת, 2017 (צילום: Hadas Parush/Flash90)
10:26 עריכה

על רקע בקשת החסינות, ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא לפסגה המשולשת ביוון ואמר כי מדובר בפגישה בעלת חשיבות עצומה במסגרתה הוא צפוי לחתום על הסכם צינור הגז עם יוון וקפריסין. 

פרשננו שלום ירושלמי מדווח כי נתניהו אמר: "אנחנו יוצאים לפסגה חשובה עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון החדש. ברית שיש לה חשיבות עצומה". כמו כן, התייחס לנושא החסינות: "בשעה שהיריבים שלנו עוסקים ברק לא ביבי, אנחנו עוסקים בדברים גדולים למען מדינת ישראל. שהם ימשיכו לעסוק בזה".

בנוסף, נתניהו התייחס לפעילות האמריקנית בעיראק: "אנחנו יודעים שהאזור שלנו רוחש, קורים בו דברים מאוד מאוד דרמטיים. אנחנו מקיימים קשר רציף עם ארצות הברית, ותומכים בצעדי ארצות הברית להגן על עצמה".

10:29 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "כבר שנה מכהנת כאן ממשלה שאין לה אמון מהציבור ומהכנסת. הקמת ועדות הכנסת כולן היא חובה ולא רשות, אחרת הכנסת תמעל בתפקידה ותאפשר לממשלה לחגוג עוד חודשים ארוכים בלי פיקוח ציבורי".

10:52 עריכה

ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) תוקף את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואת יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "הניסיונות הנואשים להקים יש מאין ועדת כנסת, בניגוד לחוק ולנהלים – לא תצל. ועדת כנסת תוקם לאחר הבחירות, כדת וכדין".

10:54 עריכה

שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, מדווח מטיסת ראש הממשלה לאתונה:

מקורבים לבנימין נתניהו אמרו הבוקר לזמן ישראל כי ראש הממשלה סומך על כך שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא יאפשר לכנס את ועדת הכנסת לפני הבחירות ב-2 במרץ 2020.

בעקבות הודעתו של נתניהו אמש כי הוא מבקש חסינות מפני העמדתו לדין בשלושה כתבי אישום, דורשות מספר סיעות בכנסת לכנס מיידית את ועדת הכנסת כדי לדון בבקשת נתניהו כעת, ולא לדחות את הדיון לאחר הבחירות. יו"ר הוועדה המסדרת אבי ניסנקורן, מטעם כחול-לבן, העביר דרישה זו לאדלשטיין אך יו"ר הכנסת, החוזר היום מחו"ל, דחה את הבקשה בנימוק כי הכנסת כבר התפזרה.

לדרישת כחול-לבן הצטרפו גם מפלגות השמאל העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי, וכן ישראל ביתנו – אשר על פי הודעת אביגדור ליברמן, תתנגד לבקשת החסינות של נתניהו. במצב הנוכחי, אין לנתניהו אם כך את הרוב הדרוש ובמקרה שוועדת הכנסת אכן תתכנס, בקשתו לחסינות עתידה להידחות וכתב האישום נגדו יוגש מיידית לבית המשפט המחוזי בירושלים.

"אין ולא יהיו ועדות כנסת בפגרה", אמר לזמן ישראל מקורב לראש הממשלה, רגע לפני המראת הפמלייה לאתונה. "לא היה דבר כזה 70 שנה. אדלשטיין לא ייתן לזה יד. זה הזוי".

אתמול אף הוגשה עתירה לבג"ץ לחייב את יו"ר הכנסת לכנס את ועדת הכנסת – אולם המקורב לנתניהו משוכנע כי גם בית המשפט העליון לא יביא לכינון הוועדה בתקופה זו. "אנחנו לא חוששים מבג"צ", אמר המקורב. "הוא לא יתערב בעבודת הכנסת".

10:58 עריכה

במפלגת הליכוד עוקצים את יו"ר ישראל ביתנו לאחר שאמר היום כי לא ייתן יד לכך שתהיינה בחירות בפעם הרביעית

11:07 עריכה

ח"כ עופר שלח (כחול לבן) התייחס לסוגיית הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות שהגיש אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "אני חושב שיו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מבין שיש רוב של ח"כים שרוצים בהקמת הוועדה. אנחנו נדרוש ממנו לקיים את שמתחייב מכך, אני לא רואה איך הוא חוסם את רצון הרוב. כרגע אני סומך על שכלו הישר".

13:04 עריכה

אחיה של רעיית ראש הממשלה, ד"ר חגי בן ארצי, במתקפה חריפה נגד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "האיש המסוכן ביותר למדינת ישראל כיום".

בראיון ל-103FM אמר בן ארצי על ליברמן: "לא רק שהוא שיתק את המערכת הפוליטית במשך שנה. הוא עלה על גל אנטישמי עכור נגד החרדים והדתיים. אני מקווה ומתפלל שגם ציבור העולים שאינם יהודים יבינו שהוא גורם נזק גם להם. שהאיש הזה יעלם בעזרת השם מהמפה הפוליטית".

לאחר אימות עם השימוש במילה "אנטישמי", אמר: "אני חותם על המשפט הזה. הוא המסוכן ביותר כי כל התעמולה שלו היא אנטישמית נגד חרדים, נגד דתיים ויהדות. הוא עלה על גל עכור שמזכיר ימים אפלים ביותר במדינות החשוכות ביותר".

בן ארצי התייחס בנוסף להחלטת גיסו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבקש חסינות מהכנסת: "זה היה צפוי, חוקי, לגיטימי ומתבקש מבחינה ציבורית".

13:09 עריכה

שלום ירושלמי, פרשן זמן ישראל, מדווח לנו שאבנר נתניהו, בן הזקונים של ראש הממשלה, התלווה אל הוריו בנסיעתם ליוון הבוקר.

נתניהו הצעיר, סטודנט שנה א' לארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית, שלא רצה לפספס הזדמנות לבקר באתרי העתיקות המפורסמים באתונה, שילם על הטיסה והמלון מכיסו.

אבנר נתניהו בטיסה ליוון, 2 בינואר 2020 (צילום: שלום ירושלמי/זמן ישראל)
אבנר נתניהו בטיסה ליוון, 2 בינואר 2020 (צילום: שלום ירושלמי/זמן ישראל)
13:35 עריכה

מפלגת כחול לבן מצטטת את דבריו של בנימין נתניהו מ-2008 על מי שהיה אז ראש הממשלה אהוד אולמרט בתגובה לדיווח על כך שזה מיהר להתייעצויות על החסינות ולכן ישיבת הקבינט הסתיימה מוקדם מהמתוכנן

13:51 עריכה

לאחר שיו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, התייחס לנאומו של בנימין נתניהו על רקע בקשת החסינות – האם בנו של ראש הממשלה, יאיר, רמז כי יש לגזור עליו עונש מוות?

14:59 עריכה

שר האנרגיה יובל שטייניץ בנסיעת ראש הממשלה ליוון, עונה לשאלת שליחנו שלום ירושלמי – האם יש סיכוי שישראל תחדש את המשא ומתן על צינור הגז עם תורכיה. 

"היה לי דיאלוג גם עם תורכיה, נפגשתי עם שר האנרגיה התורכי, הוא שלח את הסגן שלו לארץ. דיברנו גם על אפשרות של צינור גז ישראל-תורכיה, אם התורכים יהיו מעוניינים בכך", דברי שטייניץ.

השר הוסיף כי "יש לנו מספיק גז גם לצרכים הפנימיים, להחליף את כל הפחם והמזוט שמרעילים לנו את הבריאות, בגז טבעי, כחול לבן ונקי, וגם כדי לייצא לירדן, מצרים ולאירופה. בוא נגיד את האמת, הצפי הוא לגילוי של שדות גז נוספים מהסוג של תמר ולוויתן, כך שאנחנו מסתכלים אחורה בסיפוק רב שהצלחנו להביא לפיתוח לוויתן ולהתחיל את הפחם ולהוריד את המחירים".

15:08 עריכה

נתניהו נפגש כעת עם ראש ממשלת יוון באתונה, ובהמשך היום יפגוש את נשיא קפריסין, ולאחר מכן ייחתם הסכם צינור הגז בין שלושתם, east-med.

15:23 עריכה

בנט החליט לעקל כספים שיועדו למשפחות אסירים פלסטינים בישראל באופן מיידי.

15:46 עריכה

ניצן הורביץ סותר את דברי ראש הממשלה אודות התמלוגים מקידוחי הגז, מוסיף שהוא נוכל ומושחת ומזמין אותו לתבוע דיבה.

16:12 עריכה

בג"צ לא יתערב לפי שעה בשאלת כשירותו של נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, כמי שהוגש נגדו כתב אישום בעבירות שיש עמן קלון.

"בג"צ דחה היום את העתירה שהוגשה אליו בעניין זה, והחליט למחוק אותה שכן היא תיאורטית ומוקדמת. "מערכת הבחירות היא ממלכת אי הוודאות וסימן השאלה הגדול ביותר נוגע לתוצאות הבחירות וזהות חבר הכנסת שעליו ימליצו בפני הנשיא רוב סיעות הבית להרכיב את הממשלה … הסוגיה שהועלתה בעתירה היא אכן עקרונית וחשובה … תקופת בחירות היא תקופה רגישה מבחינה פוליטית, ועל כן מן הראוי כי ינהג באיפוק ובריסון וביתר שאת, נוכח התקופה הרגישה והמורכבת ביותר שבה נתונה כיום  מדינת ישראל, אשר אין לה אח ורע בהיסטוריה השלטונית שלנו".

16:46 עריכה

לפי הדיווח הזה, יש כאן איום מרומז על יולי אדלשטיין שיאשר את כינוס ועדת הכנסת.

16:51 עריכה

בליכוד מעודדים מהחלטת בג"צ, שמחק את העתירה שביקשה ממנו לקבוע שנתניהו לא כשיר להרכיב ממשלה.

"בית המשפט העליון נהג נכון כשמחק את העתירה, אנו עומדים על עמדתנו שבדמוקרטיה רק העם מחליט מי ינהיג את העם – ולא אף אחד אחר", לשון הודעת המפלגה.

17:26 עריכה

גם איילת שקד מעודדת מהחלטת בג"צ לדחות עתירה בעניין כשירות נתניהו, ומציינת באותה נשימה שחבל שבג"צ החליט שהנושא שפיט. במקביל, סרטון חדש של הימין החדש מצטט מחמאות של ברדוגו בגלי צה"ל לתפקוד של נפתלי בנט במשרד הבטחון.

17:35 עריכה

מיקי זוהר אומר לגל"צ שהחלטת בג"צ רק מחזקת את הצורך להשיג בלוק של 61 ח"כים.

17:39 עריכה

בכחול-לבן מברכים על החלטת בג"צ.

"נכריע את נתניהו בקלפי ונוביל לשינוי. במקום ממשלת חסינות קיצונית נקים ממשלת אחדות ממלכתית. החלטת בית המשפט היא החלטה נכונה שיפוטית אך אינה חלופה לאמת הפשוטה: ביבי גורר את מדינת ישראל לבחירות בפעם השלישית בשביל החסינות והופך את הכנסת לעיר מקלט".

18:08 עריכה

נתניהו ושטייניץ פוגשים כעת את נשיא ושר האנרגיה של קפריסין.

18:29 עריכה

ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד קורא ליועמ"ש הכנסת שלא לאפשר הקמת ועדת כנסת רק כדי לדון בחסינות ראש הממשלה.

19:10 עריכה

רשם המפלגות, עו"ד אייל גלובוס, דוחה את התנגדותה של ח"כ סתיו שפיר לרישום מפלגת "משפט צדק". זאת, לאחר שיו"ר המפלגה, לריסה עמיר, אשתו של הרוצח של יצחק רבין, הצהירה ש"אין במטרות המפלגה ואו בפעולותיה משום הצדקה לרצח ראש ממשלה".

שפיר טענה בתגובה שהמפלגה תפעל לשחרורו של יגאל עמיר ותשמש מסווה לפעולות בלתי חוקיות. רשם המפלגות ציין בהחטלתו שהמטרה של שחרור יגאל עמיר דווקא כן יכולה להיות מושגת בדרכים חוקיות של שינוי חקיקה או מתן חנינה.

19:51 עריכה

ראש הממשלה הגיב הערב מול המצלמות, במהלך ביקורו ביוון, להחלטת בג"ץ לדחות את העתירה בעניין כשירותו להרכיב ממשלה. "לא צריך לדון בזה בכלל כי הבחירה מי ינהיג את העם היא של העם בלבד ולא של אף אחד אחר. זו היתה העמדה שלי והיא לא השתנתה, ואני מקווה שכך ינהגו גם בעתיד".

19:54 עריכה

הרוצח השפל רוצה להגיע לכנסת כדי להשתחרר – כך אומרת סתיו שפיר בתגובה להחלטת רשם המפלגות לאשר ללריסה עמיר, אשת רוצח ראש הממשלה, לרשום מפלגה חדשה.

20:02 עריכה

נתניהו פנה לוועדת ההיתרים לקבל תרומה למימון משפטו, הוועדה כבר דחתה בעבר את הבקשה וביקשה ממנו להחזיר מאות אלפי שקלים שכבר קיבל.

הפניה החדשה של נתניהו תנסה להוכיח שיש שינוי נסיבות משמעותי וקיצוני שכן הוגש כתב אישום ולכן מבקר המדינה מתבקש לכנס את ועדת ההיתרים כדי לאשר את המימון מחבר שלו ומבן דוד שלו. שתי שופטות יתכנסו לבקשת המבקר כדי להחליט האם לדון בבקשת נתניהו.

20:11 עריכה

סקרי המנדטים לאחר בקשת החסינות מצביעים על כך שגוש המרכז שמאל מוביל, הליכוד יציב ואילו איחוד הימין וסתיו שפיר כרגע מחוץ לכנסת. יותר ממחצית הבוחרים מתנגדים לחסינות לנתניהו.

לפי סקר של חדשות כאן, כחול-לבן מקבלת 35, הליכוד 33, המשותפת 13, יהדות התורה 8, ש"ס 7, ישראל ביתנו 7, הימין החדש 6, העבודה-גשר 6, המחנ"ד 5, איחוד מפלגות הימין לא עובר את אחוז החסימה. גוש השמאל מקבל 59 מנדטים, הימין יורד מעט ל-54 וליברמן לשון המאזניים עם 7 מושבים.

לפי סקר חדשות 13, השמאל מרכז מתחזק מעט ל-58, הימין 56 וליברמן נחלש ל-6.

כחול לבן מקבלת 36 מנדטים, הליכוד 34, המשותפת 13, הימין החדש 8, ש"ס 7, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו 6, העבודה-גשר 5, והמחנ"ד 4. רפי פרץ, סמוטריץ' ובן-גביר לא עוברים.

לפי סקר חדשות 12, הימין מקבל 57 מנדטים והשמאל 56, כאשר ליברמן באמצע עם 7.

כחול-לבן 35, הליכוד 33, המשותפת 13, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 8, ש"ס 8, הימין החדש 6, העבודה-גשר 5, מרצ 4, הבית היהודי 0, האיחוד הלאומי 0 והמפלגה הירוקה של סתיו שפיר 0.

 

21:08 עריכה

הערב נחתם הסכם צינור הגז בין ישראל, קפריסין ויוון. הטקס, בהשתתפות נתניהו, מקבילו היווני והנשיא הקפריסאי, אמר שזהו יום היסטורי משום ש"ישראל הופכת למעצמה אנרגטית". ההסכם מקדם הנחת צינור גז, east-med, בין המדינות שיאפשר למדינה לייצא גז לאירופה בסופו של דבר.

21:22 עריכה

איחוד מפלגות הימין של פרץ ובן גביר לא עוברת את אחוז החסימה. פרץ אומר הערב שצריך להתאחד.

21:47 עריכה

ח"כ רויטל סויד (עבודה-גשר) הביעה מורת רוח מהחלטת רשם המפלגות לאשר לאשתו של יגאל עמיר לרשום מפלגה.

"רגע יוצא דופן של חרפה בתולדות הפוליטיקה הישראלית – 'מפלגת יגאל עמיר' יוצאת לדרך באישור רשם המפלגות. אוי לאוזניים שכך שומעות ואוי לעיניים שכך רואות. החברה הישראלית כולה צריכה להוקיע מתוכה את המפלגה המעוותת הזו, ללא תנאי וללא דיחוי. מפלגת העבודה, מפלגתו וממשיכת דרכו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, תפעל בכל דרך חוקית כדי למנוע ממפלגת יגאל עמיר לזהם את הליך הבחירות. יש דברים שחברה מתוקנת פשוט אינה יכולה להרשות לעצמה".

22:06 עריכה

גדעון סער ערך הערב כנס הוקרה לפעילים שעמדו מאחוריו בפריימריז לראשות הליכוד, בהם הפסיד לפני שבוע. לפי דיווח ב-ynet, סער אמר שהוא מבקש מתומכיו לחזק עכשיו את חברי הכנסת שעמדו מאחוריו, (יואב קיש, שרן השכל ומיכל שיר). "משליח ציבור נדרשים נאמנות לדרך ולערכים ונכונות לשלם מחיר אישי".

סגירה