פניה לשר החינוך בענין חיבור "הבית היהודי" ו"עוצמה יהודית"

רפי פרץ ואיתמר בן-גביר לאחר שהחליטו לרוץ ביחד, ב-21 בדצמבר 2019
רפי פרץ ואיתמר בן-גביר לאחר שהחליטו לרוץ ביחד, ב-21 בדצמבר 2019

לכבוד שר החינוך, תא"ל במיל', הרב רפי פרץ
משרד החינוך – ירושלים

הנדון: איחוד ה"בית היהודי" עם "עוצמה יהודית" – ממשיכת דרכו ותורתו הגזענית של הרב מאיר כהנא

שלום וברכה,

מיד לאחר הודעתך על איחוד השורות עם מפלגת עוצמה יהודית לקראת ההתמודדות בבחירות לכנסת ה- 23, נתלו דגלים שחורים על שעריהם של בתי ספר רבים במרכז הארץ. מאות הורים מחו נגד האיחוד בין מפלגת הבית היהודי למפלגת עוצמה יהודית.

ההורים תלו דגלים שחורים על שערי בתי הספר בהם לומדים ילדיהם. ההורים מוחים על החיבור הפוליטי עליו אתה חתום עם תלמידיו וממשיכי דרכו של הרב מאיר כהנא. "שר החינוך חבר לגרועים שבגזענים ואנחנו קמים להגן על הילדים שלנו", כתבו ההורים וקראו לציבור: "מניפים דגל שחור ברשתות ובכניסות לבתי הספר ברחבי הארץ".

מאיר כהנא נואם בכנסת ב-24 באוגוסט 1984 (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
מאיר כהנא נואם בכנסת ב-24 באוגוסט 1984 (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)

החיבור עם עוצמה יהודית עומד בניגוד מוחלט לדברים שאמרת מיד לאחר מינויך לתפקיד שר החינוך של מדינת ישראל. כזכור, הכרזת בראיון לעיתון 'ידיעות אחרונות' כי: "אין בכוונתי להפלות אף תלמיד. באתי להיות שר החינוך של כל תלמידי ישראל. יש לי הערכה לכל תלמיד ללא הבדל של מוצא, נטייה, לאום או גזע…"

הכרזה זו שימשה מעין "כדור הרגעה" עבור אלו שחששו מפני כניסתך לתפקיד החשוב כמו גם עבור מתנגדים פוליטיים שקמו למינוייך.

אני יודע היטב שהפוליטיקאים בציונות הדתית לא מקבלים החלטות מהותיות על דעת עצמם. כמו במפלגות החרדיות, גם למפלגה שלך יש הנהגה אמונית/דתית המכתיבה את סדר היום הפוליטי. כך שבפועל הפעולות שלך מייצגות את החזון הלאומי דתי משיחי של "מועצת גדולי התורה של הציונות הדתית". במילים אחרות, של הרב חיים דרוקמן וחבריו.

רבים חששו כי ביושבך על כיסא שר החינוך תשמר/תחזק את תופעת ההדתה במערכת החינוך כמו גם תחזק (ותשמר) את הפריבילגיות מהן נהנים זרמי החינוך הדתיים. חצי שנה מיום כניסתך לתפקיד, אפשר לומר בביטחון כי אינך מאכזב את שולחיך וכל אלו ועוד מתרחשים הלכה למעשה (כפי שמתבטא במאבק הנוכחי סביב תקצוב הסעות תלמידי החינוך המיוחד ב"מוכר שאינו רשמי") ואנו מנהלות/י בתי הספר החרשנו.

כמעט שנה שאתה באחד התפקידים החשובים והמשפיעים ביותר על צביון החברה בישראל, ונראה כי יש מי ש"זוכה באור מן ההפקר…" – אתה שר החינוך של כולנו מבלי שאנו האזרחים נתנו בך אמוננו.

כהונתך לוותה במשברים תקשורתיים רבים כשהזכורים שבהם כללו אמירות נגד נישואי בחירה בין בני אדם שאינם בני אותה הדת. לדידך, נישואים בין יהודים ללא יהודים הם שגרמו לאובדן "שישה מיליון יהודים" בשבעים השנים האחרונות – גם על הבחירה להשתמש בזיכרון שואת יהדות אירופה ככלי למינוף צרכים פוליטיים – אנו מנהלות/י בתי הספר החרשנו.

אם שכחת, אנו חיים במדינה דמוקרטים וכל איש.ה ראוי שיוכלו להתחתן עם כל איש.ה שיבחרו ללא הבדל דת, גזע או מין/מגדר. ממש כך! ולמרות האמירות הלהטפוביו"ת שלך – אנו מנהלות/י בתי הספר החרשנו.

מבלי להתכופף, עמדת איתן על שאיפתך להחיל את הריבונות הישראלית על כל שטחי יהודה ושומרון,  ללא מתן זכות הצבעה לכנסת (וזכויות אזרח) לתושבים הפלסטינים. ואנו מנהלות/י בתי הספר החרשנו.

גם על מערכת היחסים הארוכה והמתמשכת עם ה"נאשם מבלפור" החרשנו.
גם על שיתוף הפעולה הפוליטי/אמוני עם מי שהיה ממובילי "מצעד הבהמות" – חברך לדרך, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ שהצהיר רק לפני שנה כי: "משפחות חד מיניות הורסות את המדינה, הזמנה לחתונת גייז – עבירה" – אותו אתה מזמין אל כיסאות עור הצבי בממשלת החסינות העתידית של נתניהו, ואנחנו החרשנו.

כשנשאלת בנוגע לטיפולי המרה הסברת כי "מניסיונך החינוכי" אפשר להמיר נטייה הומוסקסואלית. מדבריך עולה, כי בשנותיך הרבות כמחנך, השתמשת בפרקטיקה בזויה זו. כל זאת למרות שישנה הסכמה רחבה מאוד של גורמי המקצוע המובילים כי טיפולי המרה טומנים בחובם פוטנציאל נזק עצום (למטופלים). ואנו מנהלות/י בתי הספר החרשנו.

איתמר בן-גביר באזכרה למאיר כהנא ב-2017 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
איתמר בן-גביר באזכרה למאיר כהנא ב-2017 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)

זכורה לי היטב התנגדותך החריפה לשותפות עם עוצמה יהודית בראשית הדרך לקראת בחירות אפריל 19. כמעט והאמנתי לך. בהמשך המסע, הנסיבות הפוליטיות חייבו אותך "לבלוע" את האיחוד. הסכמת לאיחוד רק תוך התחייבות (לעצמך ולבוחר) שמדובר רק "בבלוק טכני", לא בחיבור אידיאולוגי ובוודאי לא באחדות פוליטית של הציונית הדתית.

בסבב הבחירות השני, פתאום, אתה עומד ומברך על איחוד בין מפלגות הימין – הפעם אתה היוזם והמוביל –  הרב רפי, אתה שר החינוך של כולנו, של מדינת ישראל כולה – אתה אחראי על מערכת החינוך של מיליוני ילדות/ים – אתה סיכמת על ריצה משותפת בסבב הבחירות השלישי עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר.

האיחוד עם הכהניסטים – איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין, מיכאל בן ארי וברוך מרזל ממשיכי דרכו של הגזען מאיר כהנא אינה מתקבלת על הדעת.

ואיך נוכל להחריש עוד?

נשוי ואב לחמישה. איש חינוך – מורה להיסטוריה ואזרחות. מנחה קבוצות, מנהל קמפוס בקבוצת החינוך אנקורי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 666 מילים
סגירה