סתיו שפיר למרצ: מוכנה לוותר על המקום השני כדי לשמור על איחוד המחנה הדמוקרטי

פומפיאו אחרי שיחה עם נתניהו: ״אסיר תודה לתמיכה המתמשכת של ישראל״ ● נתניהו: על המפלגות שמימין לליכוד לרוץ יחד; הימין החדש: רה"מ תמך בריצה בשני ראשים ● בני בגין: בקשת החסינות של נתניהו מבישה; לא אצביע לליכוד ● יו״ר העבודה לשעבר אבי גבאי ימונה למנכ"ל סלקום ● יפה יששכר: אמנע בגופי מפוטין להגיע לבית הנשיא בירושלים; הנשיא הרוסי עתיד להגיע החודש לישראל לוועידה בנושא השואה ● הקבינט יתכנס מחר בצל ההתנקשות בסולימאני

סתיו שפיר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
סתיו שפיר
18:15 עריכה

ראש הממשלה נתניהו קורא למפלגות שמימין לליכוד לרוץ בבחירות ברשימה אחת. הגשת רשימות המועמדים תיעשה  ב-15-14 בחודש זה.

18:23 עריכה

בשבת תרבות במודיעין חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו סירבה לומר אם תתמוך סיעתה בהדחתו של יולי אדלשטיין מתפקיד יושב ראש הכנסת, אם זה יפעל למנוע את כינוסה של ועדת הכנסת. כך דיווחה דפנה ליאל מחדשות 12.

18:49 עריכה

בימין החדש מגיבים לקריאה של נתניהו לאיחוד של המפלגות שימין לליכוד.

בתוך כך גם תוקפים במפלגה את יושב ראש ישראל ביתנו ליברמן.

18:51 עריכה

בניגוד לימין החדש, איתמר בן גביר מהבית היהודי המאוחד דווקא מקבל את קריאתו של נתניהו לאיחוד של המפלגות שמימין לליכוד.

18:52 עריכה

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר בשעה 13:00. עוד קודם, בשעה 12:00 תיערך ישיבת הממשלה השבועית.

19:16 עריכה

חבר הכנסת ניצן הורוביץ שב וקורא להתמודדות משותפת בבחירות של העבודה ומרצ. לדבריו, משמאל לכחול לבן צריך להיות פתק אחד. הורוביץ הציע ששתי הסיעות ירוצו יחדיו אף בבלוק טכני.

את הדברים אמר יושב ראש מרצ לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות". הורוביץ סירב לחזור על כך שהוא מוכן לוותר על המקום הראשון עבור עמיר פרץ. לגבי יאיר גולן אמר הורוביץ שהוא ייוותר באותו מקום – דהיינו, המקום השלישי ברשימה.

19:23 עריכה

יש חיים אחרי הפוליטיקה: אבי גבאי, שכיהן כשר להגנת הסביבה וכיושב ראש העבודה, ימונה למנכ"ל סלקום – כך פורסם הערב ב"כלכליסט". לפי הדיווח של גולן חזני, דירקטוריון החברה יאשר הערב את המינוי של גבאי, ששימש בעבר כמנכ"ל בזק.

אבי גבאי (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
גבאי במליאת הכנסת במאי האחרון (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
19:26 עריכה

מחר ייפגשו יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין ויושב ראש הוועדה המסדרת אבי ניסנקורן כדי לדון בכינוס הוועדה לשם הקמתה של ועדת הכנסת. לפי הערכות, אדלשטיין צפוי לנסות לסכל את כינונה של ועדת הכנסת, שבסמכותה לדון בבקשת החסינות שהגיש השבוע ראש הממשלה נתניהו.

19:36 עריכה

בכחול לבן מגיבים לקריאת נתניהו לאיחוד בימין.

19:49 עריכה

השר לשעבר בני בגין התייחס לבקשת החסינות שהגיש השבוע ראש הממשלה נתניהו ואמר שמדובר ב"אירוע מביש". לדבריו, נתניהו מבקש למנוע את בירור עניינו בבית המשפט.

לדברי בגין, כיום הפתק מח"ל מייצג את הצירוף "מתן חסינות לנתניהו". בגין אמר, כפי שאמר כבר בעבר, שלא יבחר בליכוד. "לא אקריב את פתק הבוחר שלי לפתרון בעיה אישית של מאן דהוא", אמר חבר הכנסת לשעבר.

בראיון לרינה מצליח בתוכנית "פגוש את העיתונות" בגין אמר שנתניהו עושה שימוש נלוז בחוק. "ברור שהוא איננו ראוי לתפקיד החשוב הזה", אמר.

בני בגין (צילום: פלאש 90)
בגין בכנסת, 2013 (צילום: פלאש 90)

בגין סיפר שכיום הוא עובד בממרי – המכון לחקר תקשורת המזרח התיכון. עוד אמר שהוא לא בקשר כיום עם נתניהו.

20:34 עריכה

יפה יששכר, שבתה נעמה כלואה ברוסיה, פנתה לנשיא המדינה ריבלין, שעתיד לארח החודש את ולדימיר פוטין: אחסום בגופי את כניסת נשיא רוסיה.

פוטין עתיד להגיע לישראל החודש כדי להשתתף בוועידה במלאת 75 שנים לשחרור אושוויץ. בכנס עתידים לקחת חלק גם נשיא צרפת מקרון, הנסיך הבריטי צ'ארלס וסגן נשיא ארצות הברית פנס.

יפה יששכר (משמאל) עם בתה ליעד גולדברג (צילום: Alexander Zemlianichenko Jr., AP)
יפה יששכר (משמאל) עם בתה ליעד גולדברג (צילום: Alexander Zemlianichenko Jr., AP)

בפנייתה לריבלין כתבה יששכר: "כשכל מדינת ישראל ראתה כיצד מוחזקת נעמה בתוך כלוב מזכוכית במשך שבע שעות כאריה בגן חיות , ציפיתי ממך כנשיא גאה של מדינת ישראל ואזרחיה, שתודיע באופן ברור למשלחת הרוסית שאין לך כל כוונה לארח בהוד והדר במשכן נשיאי ישראל את האיש שעומד מאחורי כליאתה לצורכי מיקוח מדיני ופוליטי".

20:41 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' התייחס הערב להצפות בתל אביב ותקף את ראש העירייה רון חולדאי.

21:10 עריכה

בימין החדש מותחים ביקורת על קריאתו של נתניהו לאיחוד של המפלגות שמימין לליכוד. במפלגה טוענים שראש הממשלה אמר להם במפורש שהוא תומך בריצה של הימין שמימין לליכוד בשתי רשימות. בסיעה אומרים שלא ברור להם למה שינה נתניהו את דעתו. כך דיווח הערב מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

כמו כן דיווח שמש שנתניהו פנה לבכירים בציונות הדתית כדי להביא לאיחוד של הרשימות בימין.

22:06 עריכה

שר החוץ של ארה"ב מייק פומפיאו שוחח הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות בהכרעת האיום האיראני במזרח התיכון. כך צייץ פומפיאו לפני דקות אחדות.

פומפיאו הוסיף כי הוא "תמיד אסיר תודה לתמיכה המתמשכת של ישראל במיגור הטרור. הקשר בין ישראל לארה"ב הוא בלתי שביר".

23:15 עריכה

סתיו שפיר מוכנה לוותר על מקומה במחנה הדמוקרטי, במקום השני, למען שמירת האיחוד בין מרצ לרשימה הירוקה. כך מפרסם כתב מעריב אריק בנדר.

עוד על פי בנדר, במרצ מעריכים כי בעקבות פנייתה, היא תשובץ במקום השישי, כאשר עיסאווי פריג' ישובץ במקום החמישי. יאיר גולן יהיה במקום השלישי אחרי ניצן הורוביץ ותמר זנדברג, ואילן גילאון ישובץ רביעי.

23:22 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בזעזוע לארועים הטרגיים היום בתל אביב. גבר ואישה טבעו למוות במעלית שנתקעה בבניין שהוצף בדרום שכונת התקווה, במה שהיה שיאו של יום קשה בתל אביב – ובמיוחד בדרום העיר.

נתניהו צייץ כי שוחח עם השרים הממונים וראשי כוחות ההצלה, במטרה למנוע הישנות המקרה בעתיד.

סגירה