ניר ברקת בכנס "מעריב" בהרצליה. 25 בדצמבר 2019 (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)
מרים אלסטר/פלאש 90

ללא תיק ניר ברקת הפך לאיום אסטרטגי על ראשות הליכוד

ראש עיריית ירושלים לשעבר המתין אתמול שעות ארוכות מחוץ ללשכת ראש הממשלה בתקווה לקבל את אחד התיקים שנתניהו פינה בהוראת בג״ץ ● אבל בלשכה לא היתה כל כוונה לתת לו תופין מיניסטריאלי ● "ברקת שמונה חודשים בכנסת. הוא לא הניח הצעת חוק אחת ולא הגיש שאילתה. אז עכשיו הוא רוצה להיות שר בממשלה?״ ● האמת היא שברקת פשוט הפך לאיום ממשי על ירושת נתניהו ● פרשנות

משהו קורה בשבועיים האחרונים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לניר ברקת. ראש עיריית ירושלים לשעבר רצה להתמנות כשר בממשלה בסבב המינויים הנוכחי, אחרי שראש הממשלה נאלץ להתפטר בהוראת בג"ץ מהתיקים המיניסטריאליים הנכבדים שהחזיק. ברקת נחשב לאיש אמונו של נתניהו, ונוהג להגן עליו בהזדמנויות שונות, אבל הפעם הדרישה שלו נראתה לאנשי ראש הממשלה חצופה.

"איך אפשר לתת תפקיד שר ביצועי לחבר כנסת בקדנציה הראשונה", זעם מקור בקרבת ראש הממשלה. "ברקת שמונה חודשים בכנסת. הוא לא הניח הצעת חוק אחת ולא הגיש שאילתה. אז עכשיו הוא רוצה להיות שר בממשלה? אין גבול? ציפי חוטובלי כבר קדנציה חמישית בכנסת, ועכשיו היא תהיה שרת התפוצות. זה הגיוני. גם לדוד ביטן יש פז"מ. אבל ברקת? שיחכה קצת".

"איך אפשר לתת תפקיד שר ביצועי לחבר כנסת בקדנציה הראשונה? ברקת שמונה חודשים בכנסת. הוא לא הניח הצעת חוק אחת ולא הגיש שאילתה. אז עכשיו הוא רוצה להיות שר בממשלה? אין גבול?"

אלא שברקת לא רוצה לחכות יותר מדי למכונית השרד ולכיסא מעור הצבי, כפי שנהג אריאל שרון לכנות את מושבי השרים. המקום היחידי שבו ברקת היה מוכן לחכות הוא מחוץ ללשכת ראש הממשלה, שם שהה אתמול שעות ארוכות בתקווה לקבל את אחד התיקים.

ברקת טען כי התפקיד מגיע לו בזכות המקום הגבוה שאליו הגיע בפריימריז (מקום תשיעי), אבל ללא הועיל. ברקע התנהלה נגדו מלחמה גדולה של יריבים בכירים ועסקני שטח. פעילים בירושלים, למשל, הציגו תכתובות ווטסאפ שבהן עסקני ליכוד מתגאים בכרטיסי כבוד שסידר להם ברקת למשחק של בית"ר ירושלים באצטדיון טדי,  דווקא ביום שבו נתניהו הופיע בכנס תומכים באולמי פאביליון בירושלים, באמצע דצמבר.

מבחינת ברקת, המינוי המיניסטריאלי הוא קריטי. לכן הלחץ. הוא חייב ליישר קו עם המתחרים שלו בליכוד על ירושת נתניהו, שרובם שרים ותיקים (ישראל כ"ץ, צחי הנגבי, מירי רגב), או מחזיקים בתפקידים בכירים אחרים (יולי אדלשטיין ואבי דיכטר).

בסקרים שפורסמו בערוצים השונים, ברקת מוביל על האחרים בפער גדול. מבחינתם הוא הפך לאיום אסטרטגי על ראשות התנועה, מי שמחזיק בחשבון בנק בלתי נתפס, ובנוסף חורש את השטח הליכודי ללא לאות.

מבחינת ברקת, המינוי המיניסטריאלי הוא קריטי. הוא חייב ליישר קו עם המתחרים שלו בליכוד על ירושת נתניהו, שרובם שרים ותיקים (כ"ץ, הנגבי, רגב), או מחזיקים בתפקידים בכירים אחרים (אדלשטיין ודיכטר)

ברקת רצה להיות שר העבודה והרווחה. הוא הסתפק בסוף בהבטחה של נתניהו שיקבל תיק כלכלי בכיר, אבל קשה להניח שזה יקרה לפני הבחירות. ברקת היה רוצה להיות גם יו"ר מטה הבחירות בליכוד, אבל התפקיד תפור דווקא על השר ישראל כ"ץ, שנחשב איש שטח טוב ומנוסה הרבה יותר. בקיצור, ברקת הוא המפסיד התורן.

את תיק הרווחה קיבלה יפעת שאשא-ביטון שנדדה מהשיכון (שר השיכון יהיה יצחק כהן מש"ס, מקורבו של דרעי הכול-יכול). דוד ביטן הוא שר החקלאות הבא. נתניהו התלבט קשות אם למנות את ביטן, אחת הדמויות האהודות בליכוד, אבל גם מי שסוחב על עצמו חשדות בפלילים והמלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום.

ראשי סניפים ופעילים מרכזיים בליכוד עבדו לטובת ביטן. "אמרנו לנתניהו, תמנה אותו – ואם היועץ המשפטי יחליט להגיש כתב אישום, הוא יעזוב לבד", הסביר אחד מהם.

חוטובלי, כאמור, תהיה שרת התפוצות, וזה המינוי המתבקש והטבעי מבין כולם. חוטובלי ותיקה, מוכשרת וגם אחת הדוברות הרהוטות של הימין.

אבל אחרי הכול אפשר לומר שמדובר בכיבודים. לשרים בממשלת מעבר אין תקציב, אין סמכויות והם לא באמת יכולים לעבוד. לא נורא, גם יוקרה זה חשוב, אפילו לחודשיים.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
חבורה של ליצנים שעוברים מכסא לכסא או ממשרד למשרד מבלי שיש להם רקע כולם מתגלחים על חשבון האזרח הוותק בממשלה לא צריך להיות ערובה לקבלת תיק זה או אחר תתעוררו שם למעלה ומי שלא מכיר תחום שיפ... המשך קריאה

חבורה של ליצנים שעוברים מכסא לכסא או ממשרד למשרד מבלי שיש להם רקע כולם מתגלחים על חשבון האזרח הוותק בממשלה לא צריך להיות ערובה לקבלת תיק זה או אחר תתעוררו שם למעלה ומי שלא מכיר תחום שיפנה את מקומו לאיש מקצועי עם ניסיון ששמו הולך לפניו אם לא היום אז מחר ואם לא מחר אז בעוד חודש ניר אתה בדרך הנכונה תישאר באמונה שלך ובאני שלך יש עתיד דרכך …..

עוד 506 מילים ו-3 תגובות
סגירה