הנאשם בפלילים התפטר מתפקידי השרים ומינה במקומו חשודים בפלילים

ראש ש"ס אריה דרעי וראש יהדות התורה יעקב ליצמן (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
ראש ש״ס אריה דרעי וראש יהדות התורה יעקב ליצמן

מאחר שנאשם בעבירות פליליות אינו יכול לכהן כשר, נאלץ הנאשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, מר בנימין נתניהו, להתפטר מתפקיד שר הבריאות.

הוא מינה במקומו שר בריאות שחשוד בניצול מעמדו הבכיר במשרד הבריאות לצורך ביצוע הפרת אמונים חמורה ואף הדחת עד מומחה (פסיכיאטר מטעם משרד הבריאות) בפרשת הסגרתה של נאשמת בעבירות מין חמורות בקטינות יהודיות באוסטרליה.

אז ראש ממשלה שאינו יכול לכהן כשר מפני שהוא נאשם בפלילים בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, מינה במקומו לתפקיד שר הבריאות אדם שחשוד בפלילים בהפרת אמונים ובהדחת עד (ואף בניסיון קבלת שוחד בפרשה נוספת).

החשוד הזה – ליצמן – ממתין לשימוע בטרם משפט פלילי, כלומר בטרם יהפוך מחשוד לנאשם.

אז רה"מ שאינו יכול לכהן כשר, מפני שהוא נאשם בפלילים בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, מינה במקומו לתפקיד שר הבריאות אדם שחשוד בפלילים בעבירות של הפרת אמונים והדחת עד ובנסיון שוחד בפרשה נוספת

ראש הממשלה הזה אינו יכול לכהן גם כשר החקלאות מפני שהוא נאשם בפלילים בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים ולכן הוא מינה לתפקיד שר החקלאות חשוד נוסף בפלילים, בעבירות של קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ששמו דוד ביטן.

גם החשוד הזה – דוד ביטן – ממתין לשימוע בטרם משפט פלילי, כלומר בטרם יהפוך מחשוד לנאשם.

חוץ מזה, מכהן בממשלתו של ראש הממשלה שנאשם בפלילים קבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, גם שר פנים שהורשע בפלילים בעבר ואף ריצה מאסר בפועל בגין קבלת שוחד שיטתי במסגרת כהונתו כ…נכון. שר הפנים.

ושר הפנים הזה שריצה זה מכבר מאסר בפועל בשל הרשעתו הפלילית בקבלת שוחד שיטתי בעת שכיהן כשר הפנים, ובכן, שר הפנים הזה חשוד לאורך תקופה ניכרת בעבירות פליליות חמורות נוספות שביצע בתקופת כהונתו הנוכחית כשר הפנים.

ושר הפנים הזה, שריצה זה מכבר מאסר בפועל בשל הרשעתו הפלילית בקבלת שוחד שיטתי בעת שכיהן כשר הפנים, ובכן, שר הפנים הזה חשוד לאורך תקופה ניכרת בעבירות פליליות חמורות נוספות שביצע בתקופת כהונתו הנוכחית כשר הפנים

גם שר הפנים הזה, אריה דרעי, ממתין לשימוע שאחריו יוחלט אם יהפוך מחשוד לנאשם במשפט פלילי.

ויש גם את השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, שהורשע בעבר בפלילים במתן עדות שקר.

אה, ושר העבודה והרווחה והשירותים החברתיים עד לאחרונה, חבר הכנסת חיים כץ, נאשם גם הוא בעבירות פליליות. למעשה, הוא אינו יכול לכהן עוד כשר, מפני שהפך בתום השימוע שנערך לו מחשוד לנאשם. כלומר: הוגש נגדו זה מכבר כתב אישום.

אה, ושר העבודה והרווחה והשירותים החברתיים עד לאחרונה, ח"כ חיים כץ, נאשם גם הוא בעבירות פליליות. למעשה, הוא אינו יכול לכהן עוד כשר, מפני שהפך בתום השימוע שנערך לו מחשוד לנאשם. כלומר: הוגש נגדו זה מכבר כתב אישום

שלטון החוק.

ובמקביל לכל אלו, מבקש ראש הממשלה שנאשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, לקבל חסינות מהכנסת, כלומר מהפרלמנט הישראלי.

לכן הוא פנה ליושב ראש הכנסת. אלא שכעת מתברר לראש הממשלה שנאשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים, שהיועץ המשפטי של הכנסת מאשר את אפשרות כינוסה של ועדה לדיון בבקשתו לקבלת חסינות מהכנסת, חרף העובדה שאנו מצויים בתקופת בחירות שלישית שאליה גרר אותנו ראש הממשלה שנאשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתוך פחות משנה, אך ורק בשל מאמציו לחמוק ממשפטו הפלילי.

לכן מבהירים עושי דברו של ראש הממשלה שנאשם בקבלת שוחד ומרמה והפרת אמונים, שהיועץ המשפטי של הכנסת אינו יכול להכריע בנדון, מפני שזהו אינו עניין משפטי אלא עניין פוליטי שנתון להכרעת נציגי הציבור שהם חברי הכנסת. לשיטתם, יש להמתין עד לאחר הבחירות ועד לכינון ממשלה חדשה.

לכן מבהירים עושי דברו של רה"מ, שהיועץ המשפטי של הכנסת אינו יכול להכריע בנדון, מפני שזהו אינו עניין משפטי אלא עניין פוליטי, שנתון להכרעת נציגי הציבור שהם חברי הכנסת. לשיטתם, יש להמתין עד לאחר הבחירות ועד לכינון ממשלה חדשה

כלומר: ראש הממשלה הגיש בקשת חסינות אבל הוא אינו מוכן שידונו בבקשתו. פשוט כדי למשוך עוד מספר חודשים לפחות כראש ממשלה בלא שמשפטו הפלילי יוכל להתחיל.

הגיוני.

וכאשר מתברר שיש רוב של נציגי הציבור, כלומר רוב של חברי הכנסת שמתנגדים לבקשת החסינות של ראש הממשלה שנאשם בקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים (רוב פרלמנטרי מוצק בן 65 חברי כנסת), טוענים עושי דברו וליצני החצר של ראש הממשלה שנאשם בשוחד ומרמה והפרת אמונים, שמדובר בכלל בנושא משפטי שאין לערב בו שיקולים פוליטיים.

וזה דקה אחרי שהסבירו שהיועץ המשפטי של הכנסת נדחף עם נימוקים משפטיים לתוך נושא פוליטי מובהק.

שלטון ההגיון.

וכאשר מתברר שיש רוב פרלמנטרי מוצק של ח"כים נציגי הציבור, שמתנגדים לבקשת החסינות של רה"מ, טוענים עושי דברו וליצני החצר של רה"מ שמדובר בכלל בנושא משפטי שאין לערב בו שיקולים פוליטיים

מאחר שראש הממשלה ממוקד אך ורק בעצמו ובניסיונו להיחלץ ממשפטו הפלילי שבו הוא צפוי להיות מורשע לפחות בחלק מסעיפי האישום (והוא יודע זאת היטב), ממשיכים אזרחי מדינת ישראל להיחנק ללא ממשלה מתפקדת, תחת שכר דירה או משכנתא בלתי נסבלים, תוך שמערכת הבריאות והרווחה שלהם בקריסה. על הפלסטינים שנאנקים תחת משטר צבאי אף אחד כבר לא מדבר בכלל.

שלטון הכלום.

אגב, מתוך 1615 ציוצים מטעמו של ראש הממשלה שנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים במהלך 2019, כך מתברר, היו יותר ציוצים שממוקדים במשפחתו מאשר ציוצים שממוקדים בנושאי חינוך ובריאות.

שלטון הנרקיסיזם המוחלט.

מאחר שראש הממשלה ממוקד אך ורק בעצמו ובניסיונו להיחלץ ממשפטו הפלילי שבו הוא צפוי להיות מורשע לפחות בחלק מסעיפי האישום (והוא יודע זאת היטב), ממשיכים אזרחי מדינת ישראל להיחנק ללא ממשלה מתפקדת

איזה נרקיסיזם חולני. איזו מציאות שלא תיאמן. איזה משבר פוליטי, משפטי וחוקתי. איזו תהום ערכית. איזו תחתית מוסרית.

איזו חרפה.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 812 מילים ו-1 תגובות
סגירה