חיסול הגנרל האיראני

הלוויית קאסם סולימני, צילום מסך מסרטון של הגארדיאן
הלוויית קאסם סולימני, צילום מסך מסרטון של הגארדיאן

חיסול הגנרל האיראני – החילוני, הממלכתי, שאינו מזוהה פוליטית, שנלחם לצד המערב וניצח את דאעש, ושהיה בהחלט יכול להיות המנהיג הבא של איראן – נועד לשמש תעודת ביטוח עבור הימין האמריקאי – שלא יהיה שלום עם איראן. זאת כדי שאפשר יהיה להמשיך להשתמש בשם הקוד "איראן", כדי לתרץ מערכת ביטחון אמריקאית שחולבת את תקציב המדינה של ארה"ב, תקציב גבוה מתקציבי הביטחון של שאר תשע המדינות המערביות בעשיריה החזקה בעולם יחדיו.

חיסול הגנרל האיראני – החילוני, הממלכתי, שאינו מזוהה פוליטית, שנלחם לצד המערב וניצח את דאעש, ושהיה בהחלט יכול להיות המנהיג הבא של איראן – נועד לשמש תעודת ביטוח עבור הימין האמריקאי – שלא יהיה שלום עם איראן

עוד עשרה חודשים יש בארה"ב בחירות, לאחריהן העם האמריקאי – שברור שמאס בשלטון האלט-רייט משרת ההון המושחת הרפובליקני, וכל מי שטוען אחרת זורה חול – יחליפו בשלטון שמאל סוציאל-דמוקרט שוחר שלום. כזה שחלק מקפיין הבחירות שלו הוא צמצום תקציב הביטחון האסטרונומי (יותר מ-650 מיליארד דולר), ומניעת מלחמות מיותרות, כדי להשקיע במקום (והרבה!) במעמד הביניים האמריקאי שנרמס ע"י האוליגרכיה תאוות הבצע.

עבור הימין, הפחדה היא האמצעי היחיד לשליטה, הם חייבים איומים קיומיים ואויבים מבהילים, אחרת אין להם כיצד לגרום לאנשים להפסיק לחשוב על רווחת עצמם ומשפחתם ולהצביע בשירות האינטרסים של משרתי הטייקונים שלהם. "איראן" ו"המוסלמים" שימשו אותם מצוין למטרה זו. שליטי ההון מאחורי הרפובליקנים מבינים, שאם שלטון השמאל יקח מהם את האויבים המדומיינים שלהם, יהיה להם קשה מאוד להעניק לבובותיהם הפוליטיקאים המושחתים את סמכויות המדינה. שכדי להבחר שוב בעתיד – יצטרכו לשנות 180 מעלות את המצע שלהם, כלומר להפסיק לשרת את ההון "ולהכנע" לאינטרס הציבורי.

"איראן" ו"המוסלמים" שימשו מצוין למטרות הפחדה. שליטי ההון מאחורי הרפובליקנים מבינים, שאם שלטון השמאל יקח מהם את אויביהם המדומיינים, יהיה להם קשה להעניק לבובותיהם הפוליטיקאים את השלטון

חיסול דמות ממלכתית א-פוליטית שמסומנת כהבטחה ומקובלת ע"י הרוב הגורף של העם האיראני (באותו האופן בו אנו רואים את הרמטכ"ל שלנו – והקהל העצום בהלוויה מחזק זאת), תייצב את השלטון הלאומני-דתי באיראן. הוא יישמע יותר משכנע כשיטען שאמריקה היא השטן והאויבת הכי גדולה של איראן, וכי אי אפשר בשום פנים לסמוך עליה. וכבר היה להם טיעון משכנע בכל הקשור לעסקת הגרעין. האיראנים עמדו בתנאים, אלו האמריקאים תחת ממשל טראמפ שהפרו את ההסכם עימם.

אגב, "הדובדבן" שהעניקו הרפובליקנים לאייטולות הוא התזמון. ראש הממשלה העיראקי יצא בהצהרה שהגנרל סולימני חוסל במהלך שליחות להביא לרגיעה באזור. הוא היה בעיראק כנושא מסר לסעודים להפחית את המתיחות האיראני-סעודית, כלומר חוסל כשהוא בעיצומה של משימת שלום.

חיסול דמות ממלכתית א-פוליטית שמסומנת כהבטחה ומקובלת ע"י הרוב הגורף של העם האיראני (באותו האופן בו אנו רואים את הרמטכ"ל שלנו), תייצב את השלטון הלאומני-דתי באיראן

בתנאים כאלו, עם כל היושרה והרצון הטוב של הממשל הבא, יהיה להם הרבה הרבה יותר קשה לעשות שלום עם איראן. והאלט-רייט מייחלים ורק מחכים לפעולת תגמול והסלמה, כדי להתחיל במסע ההפחדה מחדש – בלעדיו כאמור הם לא יכולים להבחר.

נמרוד גז-חבר הוא איש שמאל פרוגרסיבי. סוציאל-דמוקרט. אתאיסט. רודף צדק אמת ושוויון בין בני האדם כולם. תובע אחריות על החלשים. ציוני שמאמין שהעם היהודי חייב להיות אדון לגורלו. נולד בעיר. גדל במושב. התחנך בעיקר בחינוכית

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 445 מילים
סגירה