כחלון לא יהיה ברשימת הליכוד לכנסת בבחירות הבאות

גנץ: נפעל לכינוס ועדת הכנסת שתדון בחסינות כבר ביום ראשון ● דוד ביטן, החשוד בשוחד, הודיע שלא יתמנה לשר בממשלה ומתח ביקורת מרומזת על ראש הממשלה: "המינוי היה צריך להתבצע לפני שנתיים" ● ההערכה: בעקבות ביקורת של בג"ץ, ימנע נתניהו מלמנות שרים חדשים כפי שתכנן, ויאייש את משרדי התפוצות, הרווחה והחקלאות בשרים החברים בממשלה

משה כחלון (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
משה כחלון
07:17 עריכה

מחרתיים – ביום ראשון – ימסור היועץ המשפטי לכנסת איל ינון ליושב ראש הכנסת את חוות דעתו בנושא סמכויותיו של האחרון. זמן קצר אחר כך מתכוון יולי אדלשטיין למסור את החלטתו בעניין כינוסה של ועדת הכנסת.

אם אדלשטיין ימנע את כינוס הוועדה, בכחול לבן מתכוונים לפעול להדחת יושב ראש הכנסת מתפקידו.

07:46 עריכה

מרבית הציבור – 53% – מתנגדים לבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו, כך נמצא בסקר שפורסם היום ב"ישראל היום". לפי הסקר, 28% הביעו תמיכה בבקשת החסינות מפני העמדה לדין. 19% מהנשאלים השיבו שאינם יודעים.

בסקר, שנערך אתמול ושלשום בקרב 508 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, קיבלו מפלגות הבלוק של נתניהו 54 מנדטים; ישראל ביתנו זכתה בשבעה מנדטים, ויתר המפלגות, המזהות עצמן עם השמאל והמרכז, קיבלו 59 מושבים בכנסת.

הסקר נערך על ידי מכון המחקר מאגר מוחות; טעות הדגימה – 4.4%.

08:37 עריכה

חבר הכנסת איציק שמולי קורא לריצה משותפת של העבודה ומרצ או לחילופין לשילוב העבודה כחטיבה בכחול לבן. בטור, שפרסם היום שמולי ב"הארץ", קורא חבר הכנסת לבני גנץ לפעול ליצירת איחוד. שמולי מציע שחברי כנסת מסיעתו ומהמחנה הדמוקרטי ישוריינו ברשימת כחול לבן בכנסת. עמדתו של שמולי, שהגיע למקום הראשון בפריימריז במפלגתו, לא עולה בקנה אחד עם דבריהם של עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס, שהביעו הסתייגות מאיחוד עם מרצ.

09:48 עריכה

ב"ידיעות אחרונות" התפרסם הבוקר ראיון עם יושב ראש הבית היהודי המאוחד, השר רפי פרץ.

על הדתה: "לא יכול להיות שכששואלים אמריקאי את שמות הנשיאים, הוא יכול לשרוק אותם, ואצלנו יש כאלה שלא יודעים מי זה אברהם, יצחק ויעקב. זו הדתה? אלה השורשים שלנו".

על שילוב נשים כלוחמות בשריון: "אם יהיו בנים ובנות בתוך טנק – זה לא בסדר בעיניי. זה הדבר הכי חמור, כי זו הדרה לבנים הדתיים בצה"ל. הם לא יוכלו להתגייס ליחידות כאלה

לוּ היה אחד מילדיך יוצא מהארון? "ברוך השם, הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה".

על איתמר בן גביר: "אני מרגיש שהוא התמתן", אמר פרץ. "איתמר בן גביר עבר כברת דרך ארוכה מאז תקופת כהנא. הוא כבר לא כהניסט במובן הפשוט של המילה". לדבריו, הוא "אדם מאוד רך, נינוח, אנושי מתחשב. תמיד אכפת לו מהזולת".

על ההסכם עם עוצמה יהודית: "כשעל כף המאזניים מונחת ההצלה של מחנה הימין, התשובות שלו (של בן גביר) מספיקות כדי שנלך איתו למהלך של בלוק טכני".

על בקשת החסינות של נתניהו: "אם החוק מאפשר לו לקבל חסינות וזה דמוקרטי, זה גם צודק".

על כך ששרה נתניהו ביקשה למרעייתו לשכנע אותו: "לא נכנסתי בנושא הזה לעומק".

על סיפוח שטחים שמיושבים בפלסטינים: "הם יוכלו לחיות חיים טובים ונורמליים ולהצביע בבחירות המוניציפליות שלהם".

על המהגרים: "הם צריכים לחזור לארצם. מקומם לא איתנו".

10:03 עריכה

חבר הכנסת דוד ביטן הודיע שלא יתמנה לשר החקלאות.

בעקבות ההשהייה במינוי השרים החלטתי לוותר על המינוי לשר החקלאות. חבל שמינוי שהיה צריך להתבצע לפני שנתיים נדחה כל הזמן באמתלות שונות עד שהגענו לנקודה שמעקרת אותו מתוכן.

10:24 עריכה

במערכת הפוליטית והציבורית מגיבים לדבריו של השר רפי פרץ (עוד על הראיון עם פרץ – בדיווח שפורסם ב-9:48 ביומן זה).

10:57 עריכה

סיעת חד"ש פנתה לוועדת הבחירות בבקשה לבטל את תעמולת הבחירות של הימין החדש, שעושה שימוש בפרסומיה במינויו של קובי אלירז ליועץ שר הביטחון.

"בתקופת בחירות אסור למנות מינויים פוליטיים וחמור מאוד להשתמש במינוי לצורכי תעמולת בחירות", כתב חבר הכנסת עופר כסיף בפנייתו.

11:01 עריכה

התנועה לאיכות השלטון בירכה על כך שדוד ביטן הודיע שלא יתמנה לשר בממשלה: "איש ציבור שנחשד בפלילים צריך לפנות את מקומו וללכת להילחם על חפותו".

התנועה קראה ליועץ המשפטי לממשלה "למצות את הדין באופן המהיר ביותר שניתן, כדי להימנע מהימשכות ההליכים שגורמת לעינוי דין עבור הנחקר. זה לא הגון – לא כלפי הציבור ולא כלפי חבר הכנסת ביטן עצמו".

11:12 עריכה

הימין החדש הגיב על פנייתו של חבר הכנסת עופר כסיף מחד"ש לוועדת הבחירות נגד התעמולה של המפלגה. לטענת סיעת חד"ש, בימין החדש עושים בתעמולת הבחירות שלהם שימוש במינוי קובי אלירז ליועץ שר הביטחון.

12:40 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים להגיב על דברי רפי פרץ בראיון ל"ידיעות אחרונות".

12:58 עריכה

במחנה הדמוקרטי הגיבו להודעתו של דוד ביטן שלא יתמנה לשר בממשלה: "טוב שביטן הבין כי אדם שעומדים נגדו חשדות לשוחד ב-12 פרשות לא יכול להיות שר. עכשיו תור נתניהו ללמוד ולהפנים שראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום לא יכול להיות ראש ממשלה".

13:16 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קורא "לאחדות בעם ישראל". "אחדות היא בראש ובראשונה מערכת של ערכים משותפים. כמו למשל, השירות בצה"ל או השירות הלאומי – כחובה של כל צעיר וצעירה למדינה שבה הם חיים. אחדות היא גם כבוד לנשים, ולא הדרת נשים", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו.

דווקא לאור האירועים האחרונים וההשתלחות הבוטה בעולים מברית המועצות לשעבר, מצד הממסד החרדי, ברור יותר מתמיד שאנו זקוקים…

פורסם על ידי ‏Avigdor Liberman – אביגדור ליברמן‏ ב- יום שישי, 10 בינואר 2020

13:43 עריכה

ארגוני להט"ב מגנים את דבריו של שר החינוך רפי פרץ על הומוסקסואליות – כך דיווח אמיר אלון ב-ynet. כשנשאל בראיון ל"ידיעות אחרונות", איך היה מגיב לוּ אחד מילדיו היה יוצא מהארון השיב – "ברוך השם, הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה".

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב אוהד חזקי: "ארבע שנים וחצי בלבד אחרי רצח שירה בנקי ז"ל ועשור לרצח ניר כץ וליז טרובישי ז"ל, שר החינוך של מדינת ישראל ממשיך במסע ההסתה והשנאה נגד חברי וחברות הקהילה הגאה. אנחנו לא יודעים מי יהיה הפושע הבא שיפגע בחברי הקהילה הגאה אבל כולנו יודעים כעת מי שלח אותו".

ארגון חברותא – הומואים דתיים: "בקהילה שלנו קיימות משפחות של אבא ואבא ואמא ואמא, שכל כולן ערכים יהודיים, אהבה, נתינה, בריאות והכול טבעי ביותר. איזו סיבה יש למי שאחראי על חינוך ילדי ישראל לרמוז בעקיפין או לומר במישרין על ילד כלשהו שגדל בצורה לא טבעית ולא בריאה, כשגדל במשפחה אוהבת שכזו? איזו סיבה יש לאדם דתי לשנוא כל כך את זה שהקדוש ברוך הוא בראו כמות שהוא, טבעי ובריא, כלהט"ב? החולי הלא טבעי הוא השנאה לנו ולמשפחות שלנו. בעזרת ה' נמשיך בחברותא לבנות קהילה מתוך ערכים יהודיים, ולהקים משפחות טבעיות ובריאות, ובתים טובים בישראל".

ארגון אבות גאים: "ביולי, בעקבות דבריו על טיפולי המרה, הוא אמר שלא הבינו אותו נכון. שהוא לא הומופוב. יש שהאמינו לו. אנחנו לא. היום ברור לכולם, ה'רב' פרץ הומופוב, גזען וחשוך. מקומו מחוץ למשרד החינוך ומחוץ לכנסת. לילדינו מגיע שר אחר, שר שיכבד כל אדם באשר הוא, שיקדם את ערכי השוויון והחירות".

14:00 עריכה

הפעיל החברתי סמיון גרפמן שב והודיע שיתמודד בבחירות לכנסת: "אם לא אני – מי?". בבחירות שנערכו באפריל האחרון התמודד גרפמן בראש מפלגת בט"ח – ביטחון חברתי, שזכתה ב-4,618 קולות, שהותירו אותה מתחת לאחוז החסימה. גרפמן אמר את הדברים בראיון לתוכנית "אנשים", שתשודר מחר בקשת 12 וקטע ממנה פורסם ב"מאקו".

סמיון גרפמן (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
גרפמן בעת הגשת המועמדות בבחירות לכנסת ה-21, פברואר 2019 (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

בשבוע הבא, בימים שלישי ורביעי, יוכלו המועמדים שמעוניינים בכך להגיש את מועמדותם לבחירות לכנסת ה-23.

14:08 עריכה

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ: "ביום ראשון הקרוב צפוי היועץ המשפטי לכנסת למסור את עמדתו בנוגע לסמכותו של יושב ראש הכנסת אדלשטיין למנוע את הקמת ועדת הכנסת, שבה תידון החסינות של נתניהו. מיד אחרי שיפרסם את עמדתו אנחנו נפעל לכינוס הוועדה ולקיים את דיוני החסינות. אני מאוד מקווה שזה יקרה בהסכמתו של יושב הראש, ואם לא – זה יקרה בלעדיה. לא נוותר בנושא הזה".

ישראל תקועה, ואחרי הבחירות האלו נוציא אותה לדרך חדשה. כמו בכל סוף שבוע, כמה מילים ממני אליכם, חשוב לי שתקראו. במהלך…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 10 בינואר 2020

14:16 עריכה

התאחדות חקלאי ישראל קראה היום "למנות בדחיפות שר חקלאות שיקדיש את כל כולו להצלת וחיזוק החקלאות הישראלית".

אחרי שהבוקר הודיע דוד ביטן שלא יתמנה לתפקיד מסרה ההתאחדות ש"החקלאות הישראלית היא חלק מרכזי בביטחון הלאומי של מדינת ישראל, והיא לא יכולה להפוך לכלי במשחק הפוליטי של ממשלות ישראל. שנים של הזנחה הובילו לכך שהחקלאות הישראלית ניצבת היום בפני שורה של אתגרים וקשיים יום יומיים שנשארים ללא טיפול".

14:21 עריכה

בעקבות הביקורת של שופטי בג"ץ אתמול על מינויי שרים בממשלת מעבר, מסתמן שראש הממשלה נתניהו לא ימנה שרים חדשים, אלא יעביר את המשרדים לשרים החברים בממשלה. כך מעריכים היום פרשנים פוליטיים.

נתניהו התכוון למנות את חבר הכנסת דוד ביטן לשר החקלאות, את חברת הכנסת ציפי חוטובלי לשרת התפוצות ואת חבר הכנסת יצחק כהן לשר הבינוי והשיכון. היום הודיע ביטן שהוא מוותר על המינוי.

14:33 עריכה

העיתונאי רביב דרוקר פרסם בחשבון הטוויטר שלו, שלדרישת לשכת נתניהו, הושמטה מראיון שהעניק ל"וואלה!" בבחירות 2013 הבטחה של ראש הממשלה למנות את גדעון סער לשר החינוך בממשלתו. בבחירות האחרונות לנשיאות הנחה מנכ" האתר אילן ישועה להתנגד למועמדותו של ריבלין.

15:10 עריכה

יו"ר הימין החדש איילת שקד: "בימים הקרובים ניקח החלטה שהכי נכונה למדינה ולשלטון הימין".

בנאום בכנס ראשי הרשויות של המועצה הציונית בישראל התייחסה ח"כ שקד לממשלת המעבר: "כל ההמצאה הזו של ממשלת מעבר ושאי אפשר להעביר בה תקציבים ומינויים זה הכל המצאה של בית משפט לפני עשרים שנה בערך ושל יועצים משפטיים שהלכו ושמו כבלים על הידיים של שרים במשרדי ממשלה. על פי החוק הממשלה צריכה לתפקד כרגיל. אני חושבת שבגלל שהגענו לכזו סיטואציה קיצונית, צריך לחשוב איך מבהירים שהמחוקק התכוון למה שהוא אמר, ושגם ממשלת מעבר תוכל לתפקד כרגיל".

"אנחנו נמצאים בתקופה פוליטית מאוד משמעותית. כמה ימים לפני סגירת הרשימות", הוסיפה שקד. "בימים האחרונים אני עושה אינסוף שיחות עם בנט ועם שאר ראשי המפלגות בגוש כדי לחשוב מה הדבר הנכון עבור מדינת ישראל ועבור מחנה הימין. זו החלטה לא פשוטה. אני מאמינה שבימים הקרובים ניקח את ההחלטה שאנחנו חושבים שהיא הכי נכונה עבור המדינה ועבור המשך שלטון הימין. אני מאוד מקווה שבבחירות האלה נצליח להקים סופסוף ממשלת ימין יציבה ומתפקדת".

איילת שקד (צילום: פלאש90)
איילת שקד (צילום: פלאש90)
18:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על החלטתו להטיל סנקציות נוספות נגד המשטר באיראן, שלדבריו מדכא את העם האיראני ומאיים על שלום העולם כולו.

20:29 עריכה

השר יואב גלנט (ליכוד) התייחס לדבריו של שר החינוך רפי פרץ אודות הקהילה הקהילה: "אני מתקומם נגד הדברים. זהו מנגנון מלאכותי להמצאת מנדטים ךזרמים המתנצחים על נושאי דת ומדינה".

20:39 עריכה

שר האוצר משה כחלון לא ייכלל ברשימת הליכוד בבחירות הבאות, וצפוי לסיים את דרכו הפוליטית עם כינון הממשלה החדשה, כך דווח הערב בחדשות 12.

באחרונה הגיעו אליו נציגי מהליכוד כדי להגין את טפסי המועמד לכנסת – הוא ומעומד נוסף מהמקום ה-57 הודיעו כי הם לא מעוניינים בכך.

20:40 עריכה

היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד אייל ינון, צפוי לאשר ביום ראשון בחוות דעתו כי יש להקים ועדה שתעסוק בחסינות נתניהו ללא יכולת התערבות של יו"ר ההנסת יולי אדלשטיין.

על פי הדיווח הערב בחדשות 12, אדלשטיין יאמץ את החלטתו של ינון תוך כדי הבעת מחאה. ההערכה היא שדיוני החסינות יובילו לכך שבקשתו של נתניהו תידחה עוד לפני הבחירות.

סגירה