דויטשה בנק זיהה תנועות חשודות בחשבון של טראמפ

"ניו יורק טיימס" דיווח כי האחראים על פעילות נגד הלבנת הון בבנק הגרמני דיווחו לבנק בעבר על תנועות חשודות בחשבון של נשיא ארה"ב אך הבנק לא קיבל את המלצתם לדווח עליהן לרשויות ● טראמפ: "סיפורים מומצאים"

אחראים על המעקב על הלבנת הון בענק הבנקאות הגרמני דויטשה בנק הבחינו על תנועות חשודות בחשבונות הבנק של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, וחתנו ג'ראד קושנר, בשנת 2016 ו-2017. כך דיווח אתמול עיתון "ניו יורק טיימס".

לפי הדיווח בניו יורק טיימס, עובדי הבנק הציעו לממונים עליהם לדווח על התנועות החשודות למחלקה האחראית על פשיעה כלכלית במשרד האוצר הגרמני. ואולם, מנהלים בכירים בבנק, שהלווה מיליארדי דולרים לטראמפ ולקושניר, דחו את עצת העובדים ולא דיווחו על התנועות החשודות לממשלה.

לא ברור מה היה טיבן של התנועות החשודות. לפחות חלק מהכסף שהיה מעורב בהם נע הלוך ושוב בין חברות ויחידים באירופה וארה"ב, בקצב שעורר את חשדותיהם של עובדי הבנק וגם סומן על ידי המערכת הממוחשבת שלו.

"הצגנו להם את הכל, והמלצנו להם לפעול, ושום דבר לא קרה", אומרת תמי מקפאדן, מומחית למאבק בהלבנת הון ועובדת בכירה לשעבר בדויטשה בנק שלטענתה הבחינה בזמנו כמה מהתנועות החשודות.

טראמפ הגיב בזעם על הפרסום. טראמפ צייץ בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "הניו יורק טיימס, וכלי 'פייק ניוז מדיה אחרים', כותבים סיפורים מומצאים על העובדה שלא השתמשתי בשירותיהם של בנקים רבים בגלל שהם לא רצו לעשות אתי עסקים. זה לא נכון! זה בגלל שלא הייתי זקוק לכסף".

 

עוד 183 מילים
סגירה