צה"ל משנה את טפסי הגיוס: בטפסים ייכתב "הורים" במקום "אבא ואמא"

צה"ל מכיר בקיומן של משפחות חד-מיניות ● הודות למאבק של קהילת הלהט"ב, צה"ל יוציא טפסי גיוס חדשים שבהם ייכתב "הורה 1" ו"הורה 2" במקום שבו נכתב עד כה "אבא" ו"אמא"

גיוס לצה"ל צילום אילוסטרציה (צילום: יוסי זלינגר פלאש 90)
יוסי זלינגר פלאש 90
גיוס לצה"ל צילום אילוסטרציה

צה"ל מכיר בקיומן של משפחות חד מיניות.  כתב גלי צה"ל צחי דבוש חשף הבוקר (ג') כי צה"ל החליט להכיר בקיומן של משפחות חד מיניות ולהתאים את טפסי הגיוס לצה"ל לצרכיהם של נערים ונערות שהוריהם הם זוגות חד מיניים.

בנוהל שייכנס לתוקף בקרוב, יוחלפו טפסי הגיוס, ובמקום שבו כתוב כיום "אבא" ו-"אימא" ייכתב "הורה 1" ו-"הורה 2". שינוי הנוהל יסיים את המבוכה שנגרמת למתגייסים ממשפחות חד-מיניות.

לפי הפרסום בגל"צ, שינוי הנוהל נעשה לאחר מאבק ממושך של פעילי הקהילה הגאה. לפי הפרסום, הצבא סירב במשך זמן רב לשנות את הנוהל "כדי לא להיכנס למחלוקות פוליטיות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל מעדכן ומשנה מעת לעת את השאלונים בהתאם להערות שמתקבלות ולצרכים העולים בתהליך המיון".

הודעת צה"ל כבר עוררה הבוקר גל של פרסומים שליליים בעיתונות החרדית והדתית-לאומית. באתר "סרוגים", למשל, נכתב "התאמת הטפסים למשפחות חד מיניות, מגיע על רקע המבוי הסתום במו"מ הקואליציוני על רקע דרישתו של ליברמן לגייס חרדים… נראה כי הצבא ממשיך ללכת לכיוון הנוגד את אורח חייו של הציבור החרדי, שרק יקשה על החרדים להגיע לפשרה בחוק הגיוס".

עוד 163 מילים
סגירה