גורמים במרצ: "הורוביץ הציע לאורלי לוי את המקום השני ולעצמו את השלישי"

פרסום ראשון גורמים בכירים במרצ טוענים שיו"ר המפלגה הלך רחוק: הציע להקים רשימה מאוחדת אשר בראשה יעמוד עמיר פרץ, עם לוי-אבקסיס במקום השני והורוביץ רק במקום בשלישי ● ההצעה נועדה להסיר את התנגדותם של ראשי העבודה-גשר לאיחוד עם מפלגת השמאל ● מרצ: "לא מגיבים לדברים במו"מ"

עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס (צילום: Flash90)
Flash90
עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס

שלושה ימים לפני סגירת הרשימות לבחירות לכנסת ה-23, גובר הלחץ משני צדי המערכת הפוליטית לאיחוד בין המפלגות הקטנות. בעוד שבמרצ ובמחנה הדמוקרטי כבר יש הסכמה כמעט מלאה על הצורך להתאחד עם מפלגת העבודה, שני מובילי רשימת העבודה-גשר, יו"ר העבודה עמיר פרץ ויו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס, ממשיכים להתנגד לרעיון האיחוד.

גורמים בכירים במרצ המעורים בפרטים, אמרו לזמן ישראל כי יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הציע מתווה לפיו תוקם רשימה שתכלול את כל מרכיבי העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי, שבה פרץ יהיה במקום הראשון, לוי-אבקסיס במקום השני והורוביץ עצמו רק במקום השלישי.

ניצן הורוביץ (צילום: Miriam Alster/FLASH90)
ניצן הורוביץ (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לפי אותם גורמים, הורוביץ הציע את המתווה לפרץ וללוי-אבקסיס בעצמו, וזאת במטרה לשכנע אותם לאחד את המפלגות לרשימת שמאל אחת.

"ניצן (הורוביץ) רוצה להביא את עמיר ואת אורלי לעשות את הדבר הנכון, והוא מוכן ללכת רחוק ולשלם מחירים בשביל זה", אומר גורם בכיר במפלגת השמאל. "חשוב לו גם למקסם את הסיכוי שיהיה איחוד, וגם להוכיח שהוא עשה הכול לשם כך, , אם הם ימשיכו לסרב. בינתיים הוא לא קיבל תשובה".

ח"כ איציק שמולי (צילום: גילי יערי/פלאש 90)
ח"כ איציק שמולי (צילום: גילי יערי/פלאש 90)

ח"כ איציק שמולי מהעבודה-גשר, שדוחף כבר מזמן לאיחוד עם מרצ, אמר לזמן ישראל: "אין לי מושג על כך, אבל אני לא מופתע כי פרץ לא משתף אותי בהחלטות ובשיחות שלו. לצערי אנחנו בנתק". גם ח"כים אחרים מהעבודה-גשר אמרו שפרץ ממדר אותם מפרטי המשא ומתן, ולכן אינם יודעים.

גורם בסביבתה של לוי-אבקסיס אמר: "אם לוי-אבקסיס מקבלת הצעה כזאת אין מצב שהיא מסרבת. המתווה מבטיח את המקום שלה בכנסת, בעוד שלסרב לו מסכן אותה בסוף דרכה הפוליטית".

פרץ ולוי סירבו להגיב לידיעה.

ממרצ נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לשום דבר בתוך המשא ומתן".

עוד 241 מילים
סגירה