הבית היהודי אישר את המיזוג עם עוצמה יהודית

סקר בחירות: עבודה-גשר-מרצ מאבדת שני מנדטים לאחר המיזוג ● אושרה הקמת ועדת החסינות ● הימין החדש תרוץ לבד ● אלקין מדיח את רון קובי מעיריית טבריה ● זוהר בוועדה המסדרת: "חטפתם את הכנסת בפגרה" ● טיבי לכחול-לבן: אם תמשיכו בסיפוח הבקעה, גנץ יישאר באופוזיציה ● סתיו שפיר על איחוד העבודה-גשר-מרצ: "נראה כמו סידורי עבודה" ● עיסאווי פריג' מתח ביקורת על תת ייצוג לערבים ושיבוצו של יאיר גולן

  • הוועדה המסדרת של הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
    הדס פרוש, פלאש 90
  • רפי פרץ בבית הנשיא, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
    אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
  • ניצן הורוביץ (מימין) ועמיר פרץ (צילום: באדיבות המצולמים)
    באדיבות המצולמים
  • גנץ בנהריה, היום (צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90)
    מאיר ועקנין, פלאש 90
  • מיקי זוהר בוועדה המסדרת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
    הדס פרוש, פלאש 90
  • מיקי זוהר בוועדה המסדרת (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
    הדס פרוש / פלאש 90
  • הורביץ ופרץ, היום (צילום: דוברות עבודה גשר מרצ)
    דוברות עבודה גשר מרצ
  • הבית היהודי בכינוס בתל אביב, שבו אושר המיזוג עם עוצמה יהודית (צילום: גיל יערי / פלאש 90)
    גיל יערי / פלאש 90
06:59 עריכה

מחר ומחרתיים יוגשו רשימות המועמדים לכנסת ה-23. ביום שלישי, מהשעה 12:00 עד השעה 17:00, וביום רביעי, מהשעה 16:00 עד השעה 22:00, יוכלו מועמדים המעוניינים בכך – להגיש את מועמדותם לוועדת הבחירות המרכזית במשכן הכנסת בירושלים.

07:17 עריכה

הוועדה המסדרת תתכנס היום בשעה 11:00. על סדר היום – שינוי החלטת הוועדה המסדרת לגבי פעילות הכנסת בפגרה בעניין ישיבות הוועדה המסדרת וועדת הכנסת, זאת בעקבות חוות הדעת שמסר אתמול היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון.

07:23 עריכה

העבודה-גשר ומרצ סיכמו לרוץ יחדיו בבחירות הקרובות. ההחלטה התקבלה בפגישה שקיימו יושב ראש העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויושב ראש, מרצ, ניצן הורוביץ, בביתו של הראשון בשדרות. הרשימות ירוצו תחת פתק משותף, שיישא את האותיות אמת.

בהודעה משותפת נמסר כי "מדובר במהלך המשמעותי של בחירות 2020, שיבטיח את היכולת להקים ממשלת שינוי ותקווה לאחר הבחירות".

הערב, בשעה 17:00, יקיימו השניים מסיבת עיתונאים, שבה ימסרו הצהרה לתקשורת. מסיבת העיתונאים תיערך בשעה 17:00 בבית העיתונאים בתל אביב.

ניצן הורוביץ (מימין) ועמיר פרץ (צילום: באדיבות המצולמים)
הורוביץ (מימין) ופרץ (צילום: באדיבות המצולמים)

עוד נמסר שבשעות הקרובות תפורסם בתקשורת רשימת 20 המועמדים שישובצו בראש הרשימה.

07:32 עריכה

יושבת ראש המפלגה הירוקה, חברת הכנסת סתיו שפיר, הגיבה הבוקר להודעת האיחוד של העבודה-גשר ושל מרצ. "זה בוקר של רגשות מעורבים", אמרה שפיר, שתמכה באיחוד, אך צפויה להישאר מחוץ לרשימה המאוחדת.

לדבריה, "נקמנות או תחרותיות לא בריאה" היא שהביאה לכך שאיננה חלק מאיחוד זה. לטענת שפיר, בוחרים צעירים לא יצביעו לרשימה זו בגלל היעדרותה שלה. היא קראה להרחיב את האיחוד ולכלול בו את המפלגה הירוקה שבראשותה.

בתוכנית "העולם הבוקר", המשודרת ברשת 13, אמרה שפיר שתמשיך בפעילות פוליטית. לדבריה, בזמן הקרוב תחליט האם להתמודד לכנסת בראש המפלגה הירוקה או שלא תעשה כן. מאמירתה, שתקבל החלטה אחראית, ניתן היה להסיק, שאין בכוונתה להתמודד באופן עצמאי.

07:51 עריכה

לפי דיווחים בתקשורת, צמרת הרשימה המאוחדת של העבודה-גשר ומרצ תיראה כך –
(1) עמיר פרץ, יושב ראש העבודה;
(2) אורלי לוי-אבקסיס, יושבת ראש גשר;
(3) ניצן הורוביץ, יושב ראש מרצ;
(4) תמר זנדברג, חברת מרצ;
(5) איציק שמולי, חבר העבודה;
(6) מרב מיכאלי, חברת העבודה;
(7) יאיר גולן, איש הבחירה הדמוקרטית, נציג מטעם מרצ;
(8) אילן גילאון, חבר מרצ;
(9) עֹמר בר-לב, חבר העבודה;
(10) רויטל סויד, חברת העבודה;
(11) עיסאווי פריג', חבר מרצ.

08:18 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים על האיחוד של העבודה-גשר ומרצ.

08:29 עריכה

חבר הכנסת לשעבר עיסאווי פריג' מתח הבוקר ביקורת חריפה על תוצאות האיחוד בין העבודה-גשר לבין מרצ. בראיון לקלמן ליבסקינד ולאסף ליברמן בכאן רשת ב' פריג' אמר שלא נכון היה לשבץ את יאיר גולן, איש הבחירה הדמוקרטית, כנציג מרצ במקום השביעי ברשימה המאוחדת.

פריג' סבור שהיה זה שגוי שהנציג הבכיר ביותר של הציבור הערבי ישובץ רק במקום ה-11 ברשימה. לדבריו, יפעל לכך שוועידת מרצ תאשר מחר בנפרד את ההסכם עם העבודה-גשר ואת ההסכם עם הבחירה הדמוקרטית, כך שמצביעים בוועידה יוכלו להתנגד לשיבוץ גולן ברשימה.

09:28 עריכה

סקרים פנימיים שנערכו במפלגת העבודה מלמדים שאיחוד בין העבודה-גשר לבין מרצ יביא לרשימה זו תשעה מנדטים – כך דיווח אריק בנדר מ"מעריב".

10:11 עריכה

במרצ מעריכים שיאיר גולן יתפקד בקרוב למפלגתם, אחרי שעזב בימים האחרונים את מפלגתו של אהוד ברק, ישראל דמוקרטית, והצטרף למפלגת המדף הבחירה הדמוקרטית – כך דיווח הבוקר יהונתן ליס מ"הארץ".

יאיר גולן (צילום: פלאש 90)
גולן בתל אביב ביוני האחרון (צילום: פלאש 90)
10:18 עריכה

אתמול שוחח יושב ראש הבית היהודי המאוחד, השר רפי פרץ, עם העיתונאית שרה ב"ק בניסיון לשכנעה להצטרף לרשימתו לכנסת – כך דיווחה היום אנה רייבה ברסקי מ"מעריב". בין פרץ לב"ק התקיימו אתמול שתי שיחות, ולפי הדיווח, המגעים בין השניים "מתקדמים".

אתמול דווח על מגעים בין פרץ לעיתונאי שמעון ריקלין, אולם לבסוף לא סוכם על הצטרפות של המגיש לפוליטיקה.

10:35 עריכה

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, רוברט אובראיין, אמר בראיון לאתר אקסיוס, שמועד פרסום תוכנית השלום של הנשיא טראמפ לא תלוי במצב הפוליטי בישראל. מהדברים עשוי להשתמע שהתוכנית עשויה להתפרסם עוד לפני הבחירות בישראל – כך דיווח ברק רביד בחדשות 13.

היועץ לביטחון לאומי, רוברט אובראיין (צילום: Aijaz Rahi, AP)
אובראיין בנובמבר האחרון (צילום: Aijaz Rahi, AP)
10:39 עריכה

חברת הכנסת סתיו שפיר פרסמה הודעה בתגובה לאיחוד בין העבודה-גשר לבין מרצ.

בוקר לא פשוט. בשנים האחרונות פעלתי מבוקר עד ערב למען איחוד גדול בשמאל. אבל האיחוד הגדול אמור להיות איחוד של שינוי ושל תקווה. חיבור שמבוסס על הערכים המשותפים, ועל הנכונות להילחם עבורם, ושפורץ את המסגרות הישנות כדי לשים את המחנה שלנו שוב על המפה.

אסור שהחיבור הזה יהפוך לוויתור. ויתור על המאבק לצדק חברתי ולצדק סביבתי, ויתור על המלחמה בשחיתות, ויתור על המאבק לזכויות אזרח, לשותפות יהודית-ערבית. אלה הערכים שהתחייבנו להילחם בעבורם כשהקמנו את המחנה הדמוקרטי, ושאני וחבריי בתנועה הירוקה עושים למענם לילות כימים. איחוד שנראה כמו רשימת סידורי עבודה רק מרחיק את הציבור מהפוליטיקה, בזמן שהמשימה הכי חשובה שלנו היום במחנה שמאמין בישראל – זה לבנות את האמון מחדש. להציע חזון חדש, להציע דרך מרגשת.

אני מודה לאלפים שמציפים אותי בשעות האחרונות בתגובות של חיבוק ותמיכה, גם אם חלקן מעורבות בעצב. אל תיעצבו. אנחנו ממשיכים בכל הכח. בימים הקרובים אפגש עם התומכים והתומכות שלנו, פעילי הירוקה, כדי להחליט לאן מועדות פנינו. אני מבטיחה לעשות מה שעשיתי מהרגע שהצטרפתי לפוליטיקה: הכל כדי להחזיר את אמון הציבור במחנה שלנו, להחזיר את האמון בפוליטיקה של ערכים ועשייה. הכל כדי שלערכים שאנחנו נלחמים עליהם יהיה מקום בכנסת.

סתיו שפיר (צילום: פלאש 90)
שפיר בתל אביב בספטמבר האחרון (צילום: פלאש 90)
11:07 עריכה

נפתחה ישיבתה של הוועדה המסדרת. את הדיון מנהל יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת אבי ניסנקורן. בישיבה נוכחת מזכירת הכנסת, ירדנה מלר-הורוביץ. הדיון מועבר בשידור ישיר בערוץ כנסת.

11:27 עריכה

חבר הכנסת מיקי זוהר דרש לראות אישור כתוב של יושב ראש הכנסת לקיומה של ישיבת הוועדה המסדרת. לדברי יושב ראש הוועדה אבי ניסנקורן, ניתן אישור לקיום הישיבה. אחרי שזוהר התפרץ מספר פעמים ונקרא לסדר, הוא הוצא מהדיון על ידי יושב הראש. דקות אחדות אחר כך התיר ניסנקורן לזוהר לשוב לדיון.

11:57 עריכה

הדיון בוועדה המסדרת של הכנסת – חבר הכנסת שלמה קרעי מחה על כך שההזמנה לדיון ניתנה 12 שעות בלבד לפני הישיבה.

12:03 עריכה

חברי הכנסת של הליכוד מיקי זוהר, שלמה קרעי, קרן ברק וקטי שטרית עזבו את ישיבתה של הוועדה המסדרת.

12:08 עריכה

יושב ראש הוועדה המסדרת אבי ניסנקורן הודיע שבעוד דקות אחדות תתקיים הצבעה. הוא ביקש מהסדרנים לעדכן בכך את החברים שעזבו את הדיון – למקרה שברצונם לבוא להשתתף בהצבעה.

12:12 עריכה

דקות אחדות לאחר שנציגי הליכוד עזבו את ישיבתה של הוועדה המסדרת – תוך כדי קריאות ביניים – הם שבו אליה.

12:15 עריכה

יושב ראש הוועדה המסדרת אבי ניסנקורן הודיע שהוועדה תצא להפסקה בת חמש דקות, שבהם יוכלו חברי הכנסת לקיים התייעצות סיעתית. בתום ההפסקה תשוב ותכונס הוועדה – ותיערך הצבעה.

12:21 עריכה

השרה לשעבר ציפי לבני אמרה בתשובה לשאלת עיתונאים, שלא תשוב לעולם לחיים הפוליטיים. "טוב לי מדי", הסבירה. לבני אמרה את הדברים בפרימיירה לסרטו של ערן ריקליס "עכביש ברשת". דבריה פורסמו באתר "מעריב".

ציפי לבני (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
לבני במסיבת העיתונאים שבה הודיעה על כך שלא תתמודד לכנסת, פברואר האחרון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
12:27 עריכה

ישיבתה של הוועדה המסדרת התחדשה ונערכה הצבעה על שינוי נהלי הכנסת בפגרה. ההצעה, שבה תמכה סיעת כחול לבן ולה התנגדה סיעת הליכוד – התקבלה ברוב של 16 תומכים מול מתנגד אחד – חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד. יתר חברי גוש הימין החרימו את ההצבעה. משמעות ההחלטה – לא נדרש אישור של יושב ראש הכנסת לכינוס הוועדה המסדרת וועדת הכנסת בתקופת פגרה.

הוועדה המסדרת של הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
הוועדה המסדרת, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

יושב ראש הוועדה ניסנקורן הודיע שבשעה 14:30 תתקיים ישיבה שתדון בהקמתן של ועדות הכנסת.

12:57 עריכה

יושב ראש הבית היהודי המאוחד, שר החינוך רפי פרץ: "יש לי כבוד לכל אדם באשר הוא אדם. אני מכבד כל אחד במקומו". בימים האחרונים התחוללה סערה אחרי שפורסמו דברים שאמר פרץ בגנותו של הציבור הלהט"בי בראיון ל"ידיעות אחרונות".

פרץ, שאמר את הדברים בטקס ההכרזה על הזוכים בפרס וולף, התייחס לאיחוד המפלגות שמימין לליכוד: "אנחנו עובדים על זה ונגיע לחיבור. אנחנו רוצים את כולם". דברי השר פורסמו על ידי עקיבא ווייס בתאגיד השידור כאן.

רפי פרץ (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
פרץ בבית הנשיא, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
13:16 עריכה

מפלגת משפט צדק בראשותה לריסה עמיר (לשעבר לריסה טרימבובלר) נטלה את טופסי ההרשמה לקראת מועד הרישום להתמודדות בבחירות, שיחול מחר ומחרתיים – כך דיווח אריק בנדר מ"מעריב".

לריסה עמיר היא אשתו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין. בין מטרות המפלגה – "לקדם משפטי צדק חוזרים" ו"לקדם ביקורת ופיקוח על הפרקליטות ומערכת המשפט".

לריסה עמיר (צילום: פלאש 90)
עמיר בבית המשפט בלוד בספטמבר האחרון (צילום: פלאש 90)
13:20 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים לדיון הסוער בוועדה המסדרת, שבו הוחלט לשנות את נהלי עבודת הכנסת בתקופת הפגרה.

13:25 עריכה

ועדת הכנסת צפויה למנות לא פחות מ-30 חברים – כך מדווחת שירית אביטן כהן מ"מקור ראשון". הדיון על הקמתה של הוועדה עתיד להיערך בוועדה המסדרת בשעה 14:30.

13:40 עריכה

במערכת הפוליטית מוסיפים להגיב על האיחוד של העבודה-גשר ומרצ.

13:53 עריכה

הסופר חיים באר אמר בראיון ששודר אתמול שהציונות הדתית היא "כמו גידול שפירי שהפך לגידול סרטני". לאחר שהדברים פורסמו ביקש באר להבהיר שהתכוון להנהגה הפוליטית של הציונות הדתית ולא לכלל אנשיה.

13:58 עריכה

ביום חמישי הקרוב יערוך הליכוד את אירוע פתיחת קמפיין הבחירות שלו באקספו תל אביב (גני התערוכה). אלירן טל מערוץ 20 פרסם כי במפלגה פנו למספר פעילים חברתיים וכן לפרופסור נודע, זאת לאחר שמשה כחלון פרש מרשימת התנועה לבחירות.

14:07 עריכה

צוותי המשא ומתן של העבודה-גשר ומרצ סיכמו על הקמתו של מנגנון הכרעות וכן הוחלט שיופעל מטה משותף לרשימה המאוחדת, שיחל לפעול בימים הקרובים.

14:38 עריכה

נפתחה ישיבתה של הוועדה המסדרת, שתדון בהקמתן של ועדות הכנסת הקבועות.

14:43 עריכה

עבדאללה מלך ירדן התייחס למערכת הפוליטית בישראל ואמר שחלק מדברי הפוליטיקאים נובעים ממניעים פוליטיים. "בגלל הבחירות החוזרות ונשנות בישראל יש הצהרות כמו הסיפוח", אמר בראיון לפראנס-24.

בניגוד לאמירותיו בעבר, אז התייחס באופן שלילי לתוכנית השלום של הנשיא טראמפ, אמר עבדאללה שיש לראות איך מוצאים ביוזמה את חצי הכוס המלאה.

עבדאללה מלך ירדן (צילום: Michael Sohn, AP)
עבדאללה מלך ירדן בספטמבר האחרון (צילום: Michael Sohn, AP)
14:54 עריכה

לדברי יושב ראש הוועדה המסדרת ניסנקורן, ועדת הכנסת תמנה 30 חברים. עודד פורר מישראל ביתנו קורא להקמתן של כל ועדות הכנסת. לאורך הדיון קרא מיקי זוהר שורה של קריאות ביניים.

15:02 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) מחה בדיון בוועדה המסדרת על כך שוועדת ההסכמות – הכוללת את נציגי הליכוד וכחול לבן – לא מתפקדת. במהלך הדיון יושב ראש הוועדה אבי ניסנקורן (כחול-לבן) קרא לסדר את חברי הכנסת זוהר וצבי האוזר. עוד מהדיווח של כתבנו נתי יפת:

זוהר מכחיש שלא הסכים בעבר עקרונית להקמת ועדות הכנסת, ומסביר שההתנגדות היתה רק בגלל החשש שהוועדות ישמשו כלי משחק בתקופת בחירות. הוא מתלונן על הכוונה להקים את הוועדות ללא אישור ועדת ההסכמות (בת שני חברים, אחד מהליכוד ואחד מכחול לבן). "הכנסת נחטפה", אמר. והוסיף אמירה לפנינה תמנו מכחול לבן: "הנרטיב שייצא החוצה הוא שגנבתם את הכנסת" 

"אני הולך להמליץ לכל ראשי סיעות הקואליציה להדיר רגליהם מהכנסת עד הבחירות. לא ניקח חלק באף ועדה, לא נהיה חברים באף ועדה, לא נשתתף באף דיון, לא נצביע. אנחנו משאירים את הכנסת עולה בידיים שלכם. יש לכם אור ירוק לעשות מה שאתם רוצים".

15:23 עריכה

ח"כ יועז הנדל, (כחול-לבן), מלגלג על מיקי זוהר ושלמה קרעי (ליכוד) על זה שפתאום הם רצים לבג"ץ כדי שיתגבר על רצון הרוב: "מיקי ושלמה בגימטריה שווה בג"ץ". אחמד טיבי: "הנושא המשני הוא דיוני החסינות. הנושא העיקרי הוא הקמת כל הוועדות הקבועות".

15:29 עריכה

עוד מהדיון בוועדה המסדרת. ח"כ אחמד טיבי אמר לח"כ יועז הנדל: "תמשיכו לדבר על סיפוח בקעת הירדן. אולם אם תתקדמו עם התוכנית הזו, ח"כ בני גנץ יישאר יו"ר האופוזיציה".

16:19 עריכה

השר זאב אלקין הוסמך על ידי שר הפנים אריה דרעי לדון בכשל בהעברת התקציב בעיריית טבריה. בעקבות כך, אלקין החליט להדיח את ראש העיר רון קובי לאחר שהתקציב לא עבר במועד הקבוע בחוק.

16:30 עריכה

ההצעה להקים ועדת כנסת אושרה ברוב של 16 בעד ו-5 נגד. בהמשך השבוע תתכנס המליאה כדי לאשר את ההחלטה. (נתי יפת).

ההצבעה התקיימה בוועדה המסדרת, שבה 30 חברים בהתפלגות הבאה: לליכוד 8 חברים, ש"ס 2 חברים, ישראל ביתנו 2, העבודה גשר 2, המחנ"ד זנדברג, חד"ש 1, תעל 1, מנסור עבאס מטעם רע"מ. דגל התורה 1, אגודת ישראל 1, הבית היהודי 1, ימין חדש 1, כחול לבן 8.

16:40 עריכה

נתניהו יכנס מחר את ראשי סיעות הימין-חרדים לדיון על החסינות, שלטענתו הוא "מחטף של האופוזיציה".

16:46 עריכה

המגעים בין הבית היהודי של הרב והשר רפי פרץ לאיחוד הלאומי של השר בצלאל סמוטריץ' מתקדמים, כאשר הכוונה שהשתיים יתאחדו יחד עם עצמה יהודית של איתמר בן גביר.

במקביל, הימין החדש של השר נפתלי בנט וח"כ איילת שקד תרוץ לבד. לשון הודעת המפלגה: "הימין החדש תרוץ באופן עצמאי בבחירות הקרובות כמפלגה של הימין האידיאולוגי והליברלי. זהו הסיכוי היחיד של גוש הימין להגיע ל-61 מנדטים ולניצחון".

"זאת במקביל לריצה במפלגה שנייה משותפת של השר סמוטריץ, השר פרץ, ואיתמר בן גביר. בבחירות האחרונות הוכח שריצה של ארבע המפלגות יחד מוריד את גוש הימין ל-55 ויביא לניצחון גוש השמאל. אנו לוקחים על עצמנו למשוך קולות מכחול לבן ומליברמן. על שתי המפלגות לנהל קמפיין הוגן על מנת להביא לניצחון גוש הימין".

17:20 עריכה

ניצן הורביץ מדבר כעת במסיבת עיתונאים לרגל איחוד העבודה מרצ ויוצא שוב, בין היתר, נגד "דברי הבלע" של רפי פרץ ועוד:

"זו התשובה הישראלית השפויה החדשה והברורה, לא ליד לא בערך ולא אולי. בבחירות האלה יש סיכוי לסיים את המלאכה ולייצר כאן מהפך פוליטי ואידאולוגי. אם נצליח במשימה נבטיח את סילוקו של ביבי והקמת ממשלת שינוי לישראל. אני שמח שאינטרסים אישיים זזים הצידה לטובת המטרה הגדולה שהיא החלפת נתניהו. החיבור כעת הוא טבעי, נכון לא כולם מיוצגים אבל כל תזוזה של אחד היא תזוזה של אחר".

17:25 עריכה

עמיר פרץ דיבר אחרי ניצן הורביץ והזכיר את החיבור הקודם שכבר עשתה העבודה בבחירות הקודמות: "בבחירות הקודמות עשינו חיבור אמיץ בין העבודה לגשר … בכל יום שעבר החיבור בין אורלי לביני התעצם והניסיונות להחליש אותו לא צלחו … היינו נחושים, לא מצמצנו, לא זיגזגנו, כל מי שהטיל ספק בדבקות שלנו באידאולוגיה … עבורנו רק לא ביבי זה לא מספיק".

17:28 עריכה

נתניהו שלח מכתב לנעמה יששכר והדגיש את המאמצים שלו והממשלה להביא לשחרורה.

18:04 עריכה

זוהיר בהלול היה ח"כ בעבודה והתפטר לפני שנתיים במחאה על חוק הלאום, תוך שהוא נמצא בעימות עם יו"ר המפלגה אז אבי גבאי. הערב בהלול מותח ביקורת חריפה על דחיקתו של עיסאווי פריג' למקום ה-11 בעבודה-גשר-מרצ, אף שפריג' נחשב לנכס אלקטורלי שהביא למפלגה מצביעים ערבים רבים. לדעת בהלול, המצביעים האלה יחזרו כעת לחיק המשותפת.

18:29 עריכה

נתניהו מתכוון לכנס מחר את סיעות הימין כדי להגיב על הקמת ועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות שלו, (וכנראה תדחה אותה). לפיד תוקף את הכינוס של הימין מחר:

19:34 עריכה

ועדת הכנסת, שהקמתה אושרה היום, תכלול רוב לנציגי סיעות שמתנגדות לחסינות נתניהו.

מכחול-לבן יכהנו יו"ר הוועדה אבי ניסנקורן, וכן מיכאל ביטון, יעל גרמן, צבי האוזר, אורית פרקש הכהן, קארין אלהרר, יואב סגלוביץ', ואיתן גינזבורג.

מסיעת הליכוד יהיו שמונה חברי כנסת. מסיעת הרשימה המשותפת: עופר כסיף, אחמד טיבי, ומנסור עבאס. מסיעת ש"ס: יואב בן-צור, משה ארבל. מסיעת ישראל ביתנו: עודד פורר, ויוליה מלינובסקי. מסיעת יהדות התורה: אורי מקלב, ויעקב טסלר. מסיעת ימינה: אופיר סופר, ומתן כהנא. מסיעת העבודה-גשר: רויטל סויד ומירב מיכאלי. מסיעת המחנה הדמוקרטי: תמר זנדברג.

20:08 עריכה

לפי נתוני סקר חדשות 12, המבוי הסתום הפוליטי נמשך, כאשר לגוש ימין חרדים יש 57 ולגוש השמאל 56, כאשר ליברמן באמצע עם 7. כמו כן נרשם שוויון של 39% בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה.

כחול לבן 34, הליכוד 31, המשותפת 13, עבודה-מרצ 9, ש"ס 8, יהדות התורה 7, איחוד הימין 5, הימין החדש 6, ישראל ביתנו 7.

20:45 עריכה

מרכז הבית היהודי אישר הערב את הרשימה לכנסת ה-23 כפי שהרשימה הייתה בכנסת ה-22. כמו כן אושר ההסכם עם עוצמה יהודית, תחילת מיזוג עם האיחוד הלאומי ואישור ליו"ר לנהל מו"מ לאיחוד עם מפלגות אחרות.

21:23 עריכה

דחיקתו של עיסאווי פריג' ממשיכה לעורר הדים, ואחת ההשלכות עשוייה להיות נדידה של קולות ממרצ-עבודה-גשר למשותפת.

21:47 עריכה

בצל אישור המיזוג עם עוצמה יהודית, בכנס הבית היהודי התפתחה קטטה קטנה בין תומכי השר רפי פרץ לאלה של ח"כ מוטי יוגב, על רקע דרישת האחרון להיות שותף למגעים לאיחוד עם סמוטריץ'.

סגירה