מי מרוויח מהחיסולים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסתובב להושיט עט לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבית הלבן בוושינגטון, 25 במרץ 2019, לאחר החתימה על הכרה רשמית בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. משמאל: יועצו של הנשיא ג'ארד קושנר, השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר ומזכיר המדינה מייק פמפאו (צילום: סוכנות הידיעות האמריקאית/סוזן וולש)
סוכנות הידיעות האמריקאית/סוזן וולש
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מסתובב להושיט עט לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבית הלבן בוושינגטון, 25 במרץ 2019, לאחר החתימה על הכרה רשמית בריבונותה של ישראל על רמת הגולן. משמאל: יועצו של הנשיא ג'ארד קושנר, השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר ומזכיר המדינה מייק פמפאו

מידע חדש חושף שישראל סיפקה מידע מסייע לאמריקאים במבצע החיסול של סולימאני. לא מפתיע כלל שלישראל טביעת אצבע בהכרזת המלחמה נגד האיראנים. נתניהו כבר מיומן בחרחור מלחמות.

ב-2003 הוא מוקלט כמעט נשבע ל"תהודות חיוביות בכל האזור" אם ארה"ב תפלוש לעיראק ותפיל שם את המשטר. אבל אפילו פוקס ניוז לא יצליחו לחבר את המילים "חיוביות" ו"דאעש", שהשתלט על מה שנשאר מעיראק.

נתניהו מיומן בחירחור מלחמות, והוקלט ב-2003 מבטיח "תהודות חיוביות בכל האזור" אם ארה"ב תפלוש לעיראק ותפיל שם את המשטר. אבל אפילו פוקס ניוז לא יצליחו לחבר את המילים "חיוביות" ו"דאעש", שהשתלט על מה שנשאר מעיראק

כמה עגום לגלות שהיינו מעורבים בשקרים בכוונה תחילה של שליטים בעלי שאיפות קולוניאליסטיות לבני עמם. זה עוד כתם שלא יישכח, אשר ישאיר מאחוריו שלטון הימין והליכוד. יש בינינו כאלה שמתקשים מאוד להסיט אפילו במעלה אחת את זווית הראיה שלהם לכיוון שכנינו הפלסטינים, קל וחומר לכיוון האיראנים.

כדי לראות מבעד לשקרים, צריך גם פרספקטיבה היסטורית, וגם להיות מאוד מעודכן ומפוכח, ולחבר נקודות של כסף ואינטרסים עם שליטה באמצעי התקשורת.

אמריקה ואיראן זה לא יריבות, זה סיפור של דיכוי. ארה"ב חומדת את הנפט האיראני כבר יותר משבעים שנים. ב-1953 האמריקאים והבריטים הפילו ממשל נבחר, ובמקומו שתלו שאה ומשטר בובות, שאיפשר לאמריקאים ולבריטים לשדוד באור יום את העם האיראני. על כל דולר נפט איראני שהוצא מהאדמה, האיראנים קיבלו 10 סנט בלבד. בשוק הכי אפור לא לוקחים ביחס כזה. זעם איראני מוצדק (במסגדים הלא מפוקחים) שבעבע משך 26 שנים, הוביל בסוף למהפכה ב-1979. זו היתה מהפכה עממית מוצדקת בעליל.

אמריקה ואיראן זה לא יריבות, זה סיפור של דיכוי. ארה"ב חומדת את הנפט האיראני כבר יותר מ-70 שנים. ב-1953 האמריקאים והבריטים הפילו ממשל נבחר, ובמקומו שתלו שאה ומשטר בובות, שאיפשר להם לשדוד באור יום את העם האיראני

הערת אגב: לנו לא יהיו עשרים שנים להתבשל על שוד אוצרות הטבע שאנחנו עוברים. את מאגר הגז שלנו, יצחק תשובה ונובל אנרג'י עלולים לחסל תוך שנים ספורות, לצ'פר בצ'פחה ידידותית את המושחתים בשלטון שהזיזו את כל שומרי הסף שהתנגדו לו עד שהעבירו אותו, להפקיד את הרווחים במקלטי מס מעבר לים, ולהמשיך הלאה לתור אחר העם הבא שיפול קורבן לידיהם החמדניות.

במלחמת עיראק-איראן, האמריקנים נתנו נשק כימי לעיראקים נגד האיראנים. שני עשורים אחר כך, האמריקנים בעצמם יפילו את משטר סדאם, בגלל סכנה מנשק להשמדה המונית. בדיעבד התבררו שלא היה נשק כזה אבל היה זה מאוחר מידי.

לא פלא שמהצד האיראני אמריקה הבוגדנית מכונה השטן הגדול. האמריקאים תמכו אפילו בדאעש כשזה שירת את האינטרסים שלהם (וזה בדיוק אותו סיפור ומערכת יחסים שיש בין ישראל לחמאס). זו איראן שכבר שבעים שנים במגננה מפני כיבוש אמריקני.

הערת אגב: לנו לא יהיו 20 שנה להתבשל עם שוד אוצרות הטבע אצלנו. תוך שנים ספורות עלולים תשובה ונובל לחסל את מאגר הגז שלנו, לצ'פר בצ'פחה את מושחתי השלטון שהזיזו את שומרי הסף שהתנגדו, להפקיד את הרווחים במקלטי מס מעבר לים, ולהמשיך לעושק הבא

כל אדם שיחשף לסיפור העוול שהאמריקאים והבריטים עשו לאיראנים, יחשוב שסופו טוב אם העם האיראני הצליח להחליף את משטר הבובות שעשק אותו, והלאים בחזרה את הנפט והמדינה שלו.

על פניו נראה שלאיראנים ולנו הישראלים, יש מקורות להזדהות אחד עם השני סביב נושאים חברתיים-כלכליים. אבל גם אצלנו וגם בארה"ב שליטי-ההון שקוטפים את פירות הכיבוש הם ששולטים ומכתיבים את הנראטיב.

לכן הימין הישראלי והרפובליקנים הקולוניאליסטים אינם ככל האדם. בתפיסה האדונית שלהם הם עדין חושבים שאיראן שייכת להם. שהממשל הנוכחי באיראן הוא דבורה טורדנית שבכלל אין דילמה מוסרית אם מותר להם לרסס אותה ב-400K, בשביל להגיע לנפט האיראני המתוק.

על פניו נראה שלאיראנים ולנו הישראלים, יש מקורות להזדהות אחד עם השני סביב נושאים חברתיים-כלכליים. אבל גם אצלנו וגם בארה"ב שליטי-ההון שקוטפים את פירות הכיבוש הם ששולטים ומכתיבים את הנראטיב

בפרספקטיבה הרחבה הזו, הנחרצות בה מתייחסים לאיראן נתניהו (הרפובליקני) והרפובליקנים האמריקאים, צריכה להיות מוטלת בהרבה ספק. ספק? "ספק" יאמרו מי שלא הבינו, שהיריב האמיתי של האנושות לאורך כל ההיסטוריה הם תמיד קומץ שליטי ההון שהתנתק מהקהילה, השחית את הממסד, ובאמצעות פוליטיקאים מושחתים הרשה לעצמו לא רק לעשוק את השאר, גם לשקר ולנפח אויבים מדומיינים כדי למנוע מברית מדוכאים להתקיים.

אילוליי אותם שליטי-הון לא היו שולטים באמצעי התקשורת, היו יודעים גם הישראלים, שכל התפיסה שלהם את איראן מבוססת על שקרים של אנשים תאבי בצע.

משל המערה של אפלטון מתקיים פה – ראו נא איך שאר העולם בוחן את המציאות לאור השמש, ומי, בעיני שאר העולם, הם אלו שמאיימים על השלום העולמי – האיראנים או האמריקאים (ואיתם אנחנו בגלל נתניהו שכבל אותנו במזימה, לא בפעם הראשונה).

אילוליי אותם שליטי-הון לא היו שולטים באמצעי התקשורת, היו גם הישראלים יודעים, שכל התפיסה שלהם את איראן מבוססת על שקרים של אנשים תאבי בצע

אלו תוצאות סקר עולמי (מערבי), ענק, עם יותר משלושים וחמישה אלף נשאלים:

סקר עולמי על האיום הגדול לעולם
סקר עולמי על האיום הגדול לעולם

מהזווית של הנשיא האמריקאי, החיסול הוא עוד הצצה לעולמו הפנימי המעורער. החינוך שקיבל בבית השאיר בו חור ללא תחתית, שכל חייו הוא מתאמץ למלא. לכן שינה שמו מדראמפ לטראמפ (בקישור הבא קטע מהתכנית של ג'ון אוליבר שעוסק בכך)

ולכן ילדיו, בתורם, משקפים אותו תסביך נחיתות, בניסיונותיהם לדלות תחושת ערך עצמי מניצחון על בעלי חיים חסרי ישע. אני גורס שהמניע של דראמפ לשתף פעולה הוא פשוט מאוד. דראמפ קינא בברק אובמה, ורצה גם הוא חיסול על שמו.

כשהביאו בפני דראמפ מטרה, הוא קפץ על המציאה. בין אם מוצדקת או לא, זה לא משנה, התקשורת הממסדית בשליטת מוטבי הכיבוש כבר תפמפם באמצעי התקשורת שבשליטתם את סולימאני, בדיעבד, כמסוכן באדם עם כוונות מרושעות שתיכף תיכף היו יוצאות לפועל.

באמת?
המסוכן באדם נלחם ומנצח את דאעש לצד המערב?
המסוכן באדם נמצא בעיראק במשימת שלום? (כפי שהעיד רוה"מ העיראקי).
בפעולת התגמול האיראנים הודיעו מראש על כוונתם לתקוף את הבסיס האמריקאי.

גם כשידוע שהיתה זו טעות בזיהוי, העם האיראני מפגין סולידריות והומניות גלובלית בהפגנות נגד הממשל האיראני על הפלת המטוס האזרחי.

באמת? המסוכן באדם נלחם ומנצח את דאעש לצד המערב? המסוכן באדם נמצא בעיראק במשימת שלום? ובפעולת התגמול שלהם, האיראנים הודיעו מראש על כוונתם לתקוף את הבסיס האמריקאי

אבל דראמפ איננו הסיפור, הוא רק כלי עבור אלו שמנהלים את הענינים באמת, שליטי ההון. אני מאוד ספקן לגבי אמיתות הנרטיב שהתפרסם – על ביטחוניסטים שהציגו לנשיא את האופציה הגרועה ביותר רק כדי שרעיונות אחרים ישמעו לעומתם טובים.

הגיוני לא פחות בעיני שזה סיפור כיסוי שנועד להוציא את מערכת הביטחון בסדר, לשמור על אמון בינה לציבור, כשבפועל היא רוצה עוד ועוד כסף על חשבון אות הציבור. ראיות מחזקות לכך אפשר למצוא בפוקס ניוז, שם פרשנים מתמוגגים מעליית מניות חברות המספקות נשק לצבא האמריקאי.

לוקהיד, רייט'ון, נורט'רופ גרומן, אלו המניות שחשובות בסיטואציה הזו. Nice Gains! " ~ סטארט וארניי (צילום מסך)
לוקהיד, רייט'ון, נורט'רופ גרומן, אלו המניות שחשובות בסיטואציה הזו. Nice Gains! " ~ סטארט וארניי (צילום מסך)
"בואו נביט במניות "ההגנה". הן כולם עולות. אלו חברות "ההגנה" שעשו את זה, והשוק מגיב" "נורט'רופ, לוקהיד ורייטון מצליחות מאוד. לכולן טוב מאוד היום" (צילום מסך)
"בואו נביט במניות "ההגנה". הן כולם עולות. אלו חברות "ההגנה" שעשו את זה, והשוק מגיב" "נורט'רופ, לוקהיד ורייטון מצליחות מאוד. לכולן טוב מאוד היום" (צילום מסך)

רק לחבר את הנקודות: חברות הנשק הפרטיות(!) לחיסול.
על מי עומדים מאחורי החיסול בפוסט אחר.

נמרוד גז-חבר הוא איש שמאל פרוגרסיבי. סוציאל-דמוקרט. אתאיסט. רודף צדק אמת ושוויון בין בני האדם כולם. תובע אחריות על החלשים. ציוני שמאמין שהעם היהודי חייב להיות אדון לגורלו. נולד בעיר. גדל במושב. התחנך בעיקר בחינוכית

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 998 מילים
סגירה