משמר הגבול מפנה מאחז של שלושה בתים לא-חוקיים ליד תפוח

שלושה מפגינים נעצרו במהלך הפינוי בחשד שתקפו שוטרים בפינוי "תפוח מערב" ● מדובר בפינוי שני של אותה היאחזות בתוך שנה ● אחד התושבים טוען שהמועצה האזורית יזמה את הפינוי כדי לבנות באותו מקום פרוייקט מגורים אחר

פינוי מבנים בתפוח (צילום: משמר הגבול)
משמר הגבול
פינוי מבנים בתפוח

מאות שוטרים של משמר הגבול הגיעו הבוקר (ג') למאחז הבלתי-חוקי "תפוח מערב" שהוקם בפאתי היישוב תפוח בשומרון והחלו להרוס שלושה בתים שהוקמו במאחז.

במשמר הגבול מדווחים כי מבצע הפינוי ב"תפוח מערב" עבר בהתחלה באופן חלק, אך לאחר מכן הגיעו נערים והחלו להפגין ולשבש את עבודתם של השוטרים. לפי הדיווח, שלושה נערים נעצרו בחשד שתקפו שוטרים.

משה הרצליך, בעליו של אחד הבתים, אמר היום ל"times of israel" שעבר לשם לפני כמה חודשים ולא קיבל כל התראה או צו הריסה מהרשויות. במנהל האזרחי של יו"ש הכחישו את טענתו של הרצליך.

לדברי הרצליך: "המועצה האזורית שומרון אחראית לפינוי, הם רוצים לבנות שם פרוייקט מגורים אחר, גדול יותר, במקום הבית שלי". במועצה הכחישו את טענותיו של הרצליך מכל וכל. יו"ר המועצה, יוסי דגן, אמר "עשינו כל דבר שיכולנו כדי למנוע את הפינוי".

המאחז "תפוח מערב" הוקם מחדש לאחר שנהרס על 10 הבתים שנמצאו בו לפני כשנה. במהלך הפינוי הקודם שלו התקיימה הפגנה אלימה שבה נפצעו 11 שוטרים.

 

עוד 149 מילים
סגירה