תקלה נרחבת בחשבונות העסקיים בפייסבוק

בשבוע שעבר פרסמנו תלונות של ישראלים, שסיפרו כי הפסידו כסף רב לאחר שהחשבונות העסקיים שלהם בפייסבוק נחסמו במפתיע ● פייסבוק לא הגיבה לפנייתנו בנושא, אך מתשובה שלה לאחד הלקוחות עולה: מדובר בתקלה טכנית נרחבת, שעדיין לא נפתרה

מייסד פייסבוק מארק צוקרברג (צילום: AP Photo/Mark Lennihan)

לאחר שלא התקבלה תגובה רשמית מפייסבוק לדיווח בזמן ישראל על הניתוקים והחסימות מהם סובלים בעלי עסקים שמתבססים על פייסבוק כפלטפורמה שיווקית ופרסומית, מתברר כי מדובר בתקלה נרחבת ברשת החברתית.

בסוף השבוע פרסמנו כי מאות אנשי עסקים בארץ ובחו"ל נתקלים בבעיה בניסיונותיהם לנהל את חשבונות הפייסבוק שלהם בחודש האחרון:

בקשות חוזרות ונשנות לזיהוי של המשתמש מחדש, ניתוקים תכופים של החשבונות, בקשות לשינוי ססמה ואף שליחת תמונת הפרופיל המקורית של החשבון כדי לוודא את זהות המשתמש.

במקרים רבים, אחרי דפוס הפעולה הזה מצד פייסבוק, מגיעה גם החסימה. החסימה משתחררת במקרים מסוימים לאחר יצירת קשר עם פייסבוק והגשת בקשה לשחרור החשבון.

ואולם כמה אנשי עסקים בעלי תקציבי פרסום של אלפי דולרים ליום בפייסבוק, שעמם שוחחנו, אומרים כי חלק מהפניות פשוט לא נענו.

אביתר, שעובד בתחום הפרסום הדיגיטלי וסבל מהתופעה, פנה לחברה בבקשה לטפל בבעיה הניתוקים התכופים, וקיבל את התשובה הבאה:

"ממה שתיארת אני מבין שאתה חווה לצערנו תקלה שהינה תקלה נרחבת המתרחשת בשבוע האחרון במספר רב של חשבונות. הצוותים הטכניים שלנו עמלים על מציאת פתרון כולל ונשמח לעדכנך ברגע שהתקלה תתוקן".

ההודעה ששלחה פייסבוק בתגובה לתלונה על ניתוק חשבון

ההודעה ששלחה פייסבוק בתגובה לתלונה על ניתוק חשבון

מאז קבלת התגובה של פייסבוק הניתוקים בחשבון של אביתר הפסיקו, אולם תלונות של בעלי עסקים אחרים שחשבונם נחסם ממשיכות לזרום לזמן ישראל.

יתכן כי גל הניתוקים וחסימת החשבונות הנוכחי קשור לעדכון הכלים לבדיקת הפרטיות של החשבונות שערכה פייסבוק בתחילת החודש.