המסחר בבורסה לני"ע לא נפתח הבוקר. הנהלת הבורסה: "עיצומי עובדים"

הבורסה הפחיתה את מספר העובדים המפעילים אותה ● הנהלת הבורסה הודיעה כי המסחר בבורסה ייפתח רק ב-13:15 "בשל עיצומי עובדים" ● בוועד העובדים מכחישים וטוענים : "העיכוב אינו נובע מעיצומים אלא מהחלטת המנכ"ל להפחית את מספר המפעילים במשמרות"

הבורסה לני"ע בתל אביב. המדינה הגדילה את הגנת התשואה לקרנות הפנסיה אך לא עדכנה את הריבית על הקצבאות עצמן (צילום: רועי אלימה / פלאש 90)
רועי אלימה / פלאש 90
הבורסה לני"ע בתל אביב

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב לא נפתח הבוקר.  מהנהלת הבורסה ומוועד העובדים שלה נמסרו הודעות סותרות באשר לסיבות לאי-פתיחת המסחר והאם הסיבה היא עיצומים של עובדי הבורסה או קיצוצים בכוח האדם שלה.

בהודעה שפורסמה באתר הבורסה למשקיעים נכתב: "הננו להודיעכם כי בשל עיצומים שנקטו המפעילים, יחול היום שינוי בלוח הזמנים למסחר בבורסה. המסחר הרציף יתחיל ב-13:15 (במקום בבוקר, ת.ג.) ויינעל ללא שינוי ב17:25".

בוועד העובדים מוסרים בתגובה להודעת הבורסה: "מדובר בהודעה שקרית. העיכוב אינו נובע מעיצומים שנוקטים העובדים אלא אך ורק מהחלטתו של המנכ"ל להפחית את מספר המפעילים במשמרות ערב ולילה – משני מפעילים לאחד בלבד. ועד העובדים התריע בפני הרשות לניירות ערך שצעד זה יוביל לפגיעה בשירות ובמסחר, שכן אם המפעיל נעדר מהעבודה אין לו גיבוי. במקום להקשיב לחברי הועד ולנציגי ההסתדרות, בחר המנכ"ל להשעות אותם מעבודתם רק משום שהתריעו על החלטותיו. וכך קרה שאתמול, בעקבות השעייתו של חבר הוועד שמכהן כמפעיל, לא הגיע המפעיל למשמרת הלילה אליה שובץ. צר לנו שהמנכ"ל מקבל החלטות שגויות ומנסה להפיל את מחדליו על ועד העובדים".

עוד 162 מילים
סגירה