נתניהו איים על בנט: "התאחדו עם הבית היהודי - או שתפוטר"

פרץ: עם האיחוד בשמאל תמו החלומות על עוד ממשלת ימין ● בנט, שקד וסמוטריץ' סיכמו שמפלגותיהם ירוצו יחד בבחירות וקרא לשר פרץ לחבור אליהם לאיחוד גדול ● עם זאת, האחרון הבהיר כי לא יפר את הבטחתו לבן גביר ● ראשי בלוק המפלגות שגיבש נתניהו פנו ליושב ראש הכנסת בבקשה שלא יכנס את מליאת הכנסת ● גנץ: ועדת הכנסת תקום. אני נחוש

בנימין נתניהו ונפתלי בנט, ארכיון, 2016 (צילום: Abir Sultan/pool photo via AP, File)
Abir Sultan/pool photo via AP, File
בנימין נתניהו ונפתלי בנט, ארכיון, 2016
07:06 עריכה

היום תחל הגשת רשימות המועמדים בבחירות לכנסת ה-23. מהשעה 12:00 ועד השעה 17:00 יוכלו מועמדים המעוניינים בכך להגיש את מועמדותם לוועדת הבחירות המרכזית במשכן הכנסת בירושלים. מחר יהיה היום השני והאחרון שבו יוכלו מתמודדים פוטנציאליים להגיש את מועמדותם; שעות הגשת המועמדות מחר – 16:00 עד 22:00.

מי שצפויות להקדים להגיע לוועדה הן מפלגות שאינן מיוצגות בכנסת ויבקשו לקבל בעלות על אותיות פנויות שיופיעו על פתקי ההצבעה שלהן. האותיות הפנויות הן ז, י, כ, נ, צ, ק, ר, ך, ן, ף, ץ.

07:17 עריכה

המשא ומתן בין האיחוד הלאומי – תקומה לבין הבית היהודי המאוחד נקלע למבוי סתום, כך הודיע השר בצלאל סמוטריץ'.

"במעט הזמן שנותר עד לסגירת הרשימות, נחתור בכל הכח לאיחוד כמה שיותר גדול מימין לליכוד, שימנע סיכון של בזבוז קולות והקמת ממשלת שמאל', נמסר מהאיחוד הלאומי – תקומה.

07:44 עריכה

ראש הממשלה נתניהו יקיים היום פגישה בלשכתו עם ראשי גוש הימין על רקע הדיונים בבקשתו לקבלת חסינות מפני העמדה לדין.

ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, היום (צילום: Ronen Zvulun/Pool via AP)
נתניהו בישיבת הממשלה בשבוע שעבר (צילום: Ronen Zvulun/Pool via AP)
07:52 עריכה

ההודעה המלאה של האיחוד הלאומי – תקומה על פיצוץ המשא ומתן עם הבית היהודי המאוחד.

אתמול בצהריים, אחרי שעות של דיונים שהתקדמו יפה, נתכנסנו לסגירה של המשא ומתן עם הבית היהודי בביתו של מו"ר הרב דרוקמן, מתוך כוונה ברורה של שני הצדדים לצאת משם עם הסכם חתום שיאושר בהמשך הערב בשני מרכזי המפלגות.

דרישה יסודית ועקרונית, שהיוותה את הבסיס לכל ההסכם, הייתה חתימה על נספח מיזוג המפלגות וכניסה לתהליך מיידי של ביצוע המיזוג, על מנת להביא בשורה של אחדות לציבור הציוני דתי, כפי שהתחייבנו בראשית הדרך.

כדי לוודא שהמיזוג לא ימוסמס לאחר הבחירות ויישאר בגדר הבטחת בחירות, כלל נספח המיזוג תהליך ברור ולוחות זמנים למימושו ולעריכת בחירות ליו"ר המפלגה המשותפת, וכן כערובה למימוש המיזוג, מנגנון אל-חזור שמעביר את סמכויות המיזוג מיושבי הראש ומרכזי המפלגות לוועדה חיצונית משותפת שתוודא את ביצועו, תמנע את מִסמוּסוֹ על ידי מי מהצדדים, ואף תוסמך לקבוע בעצמה את הליך הבחירה אם אחת המפלגות תטרפד את המיזוג ועריכת הפריימריז.

נספח זה מהווה שינוי בחוקות שתי המפלגות ועל כן נדרש היה לאשר אותו במרכזי המפלגות – כל מפלגה בהתאם לפרוצדורה שקבועה בחוקה שלה, כדי לתת לו תוקף משפטי מחייב.

כאמור, ביקשנו ואף דרשנו לחתום על ההסכם כולו לפני היציאה להחלטות המרכז כדי שהוא יאושר במרכזים.

למרבה ההפתעה, רגע לפני החתימה, ואחרי שגובשו הבנות, נסוג הבית היהודי מהחתימה וביקש להמשיך במשא ומתן לאחר כינוס המרכז. כפועל יוצא מכך לא הונחו ההסכם והנִספח בפני מרכז הבית היהודי והוא לא אישר אותם (אלא רק הסמיך את הרב רפי לחתום על הסכמים פוליטיים נוספים – משפט שבוודאי אין בכוחו לעגן את נספח המיזוג בחוקת המפלגה) וממילא לא אישר את נספח המיזוג על השלכותיו החוקתיות.

כינוס מרכז הבית היהודי (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
כינוס מרכז הבית היהודי, אתמול (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

לעומת זאת, מרכז האיחוד הלאומי אישר ברוב הדרוש של 75% (ואף יותר מכך) את ההסכם והנספח והתיקונים לחוקה הכלולים בו.

בהיעדר עיגון של הליך המיזוג, ועל רקע התמונות שהתפרסמו מישיבת מרכז הבית היהודי וההבנה שהמרכז לא יכונס שוב עד הבחירות, וגם אם כן לא ברור שנספח המיזוג יעבור בו ברוב הדרוש – הפך נספח המיזוג לאות מתה, והבסיס להסכם הריצה המשותפת נשמט.

בלי הסעיף המרכזי והעקרוני של איחוד המפלגות ועל רקע ההבנה כי אין עוד אפשרות להעביר זאת במרכז הבית היהודי, הודיעו באיחוד הלאומי כי הם מחשבים מסלול מחדש.

כפי שאמרנו לכל אורך השבועות האחרונים – בלי בשורה של ממש לציבור על מיזוג אמיתי ועריכת בחירות דמוקרטיות לפחות לבחירות הבאות, לא ניתן יהיה להפיח רוח חדשה בציונות הדתית ולהחזיר את המצביעים הביתה, והרשימה תתקשה לעבור את אחוז החסימה. חתימה על הסכם ריצה משותפת שכוללת רק סידורי כסאות ותפקידים היא צעד חסר אחריות שלא יביא את אמון הציבור.

התמונות הקשות ממרכז הבית היהודי, בצירוף התנהלות המפלגה לכל אורך השבועות האחרונים, פוגעות עוד יותר בסיכויי הרשימה לעבור את אחוז החסימה, ולכן חתימה עם הבית היהודי בלבד ללא חיבורים נוספים שיבטיחו את הצלחת הרשימה היא חוסר אחריות לימין והציונות הדתית.

במעט הזמן שנותר עד לסגירת הרשימות נחתור בכל הכח לאיחוד כמה שיותר גדול מימין לליכוד, שימנע סיכון של בזבוז קולות והקמת ממשלת שמאל.

08:00 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ יבקר היום בעיר דוד כחלק מסיור שיקיים בירושלים. אתמול ביקר גנץ בנהריה. גם אתמול וגם היום הסיורים פתוחים לסיקור תקשורתי.

גנץ בנהריה, היום (צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90)
גנץ בנהריה, אתמול (צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90)
08:17 עריכה

הבית היהודי בתגובה להודעת האיחוד הלאומי: "הסירוב של האיחוד הלאומי מגלה שלא איחוד מפלגות מעניין אותם אלא, כנראה, הצעה חדשה מהימין החדש. הציבור במחנה הימין ובציונות הדתית מצפה לאחדות".

08:24 עריכה

מספר המפקחים בבחירות יגדל מ-3,000 ל-5,000 – כך אמרה מנכ"לית ועדת הבחירות, אורלי עדס, הבוקר בראיון לעידן קוולר בערוץ כנסת. זאת בהתאם להחלטה שקיבל יושב ראש ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל. המשמעות היא שכל מפקח יהיה אחראי על שתי קלפיות ביום הבחירות.

08:31 עריכה

בליכוד מופצים מסרונים אנונימיים בהם מכונה יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין "בן הכומר", לאחר שלא מנע את הקמתה של ועדת הכנסת.

08:41 עריכה

אחרי שהאיחוד הלאומי – תקומה הודיעה על כך שהמגעים עם הבית היהודי המאוחד נקלעו למבוי סתום, יצר בצלאל סמוטריץ' קשר עם ראשי הימין החדש מתוך רצון להתמודד לכנסת יחד עימם.

08:52 עריכה

ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין הוגשה בקשה לכנס את מליאת הכנסת כדי לאשר את הקמתה של ועדת הכנסת – כפי שהוחלט אתמול על ידי הוועדה המסדרת. לפי דיווח של זאב קם בתאגיד השידור כאן, אדלשטיין לא מתכוון לכנס את המליאה כבר השבוע, אלא ינסה לדחות זאת ככל שביכולתו.

יולי אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אדלשטיין בכנסת, שלשום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
09:04 עריכה

יושב ראש סיעת הליכוד מיקי זוהר מתח ביקורת על יושב ראש הכנסת: "יולי אדלשטיין יכול וצריך היה למנוע את הדיון אתמול". חבר הכנסת אמר את הדברים הבוקר בראיון לעידן קוולר בערוץ כנסת, כשהתייחס לישיבה שקיימה אתמול בכנסת הוועדה המסדרת.

מיקי זוהר (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
זוהר בישיבת הוועדה המסדרת, אתמול (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

09:32 עריכה

חבר הכנסת מאיר כהן מכחול לבן אמר הבוקר שיושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, חייב לכנס את מליאת הכנסת היום או מחר – זאת בעקבות בקשה שהוגשה לו.

בכחול לבן דורשים את כינוס המלאה כדי לאשר את הקמת ועדות הכנסת, שעליה הוחלט אתמול בישיבתה של הוועדה המסדרת. בראיון לרזי ברקאי בתוכנית הרדיו "מה בוער" בגלי צה"ל הביע כהן תקווה שסיעתו לא תידרש להדיח את אדלשטיין מתפקידו בגלל התנהלות לא ממלכתית מצידו.

09:40 עריכה

יושב ראש עוצמה יהודית איתמר בן גביר טען כי המחלוקת היחידה שבעטיה פוצץ בצלאל סמוטריץ' את המשא ומתן עם הבית היהודי המאוחד היא האם אופיר סופר מהאיחוד הלאומי יהיה הראשון ברוטציה על המקום הרביעי ברשימה המאוחדת, או שמא יהיה זה מוטי יוגב. בן גביר אמר את הדברים בראיון לקלמן ליבסקינד ולאסף ליברמן בכאן רשת ב'. "על זה מפילים ממשלת ימין?", שאל.

10:10 עריכה

בינתיים בטוויטר: איציק שמולי על השימוש של בנו הפעוט בטלפון נייד, אריה דרעי על מהפכת השירות בלשכות רשות האוכלוסין, בצלאל סמוטריץ' על הרכבת הקלה, יאיר לפיד סופד לרוג'ר סקרוטון, ועוד.

10:14 עריכה

בימין החדש פנו לעיתונאי ינון מגל בהצעה לשריין אותו ברשימת המפלגה לכנסת – כך פורסם הבוקר בערוץ 7. "השם של מגל עלה, אבל זה לא התקדם", נמסר מהמפלגה.

מגל כיהן כחבר כנסת מטעם הבית היהודי במשך מספר חודשים ב-2015. הוא התפטר מתפקידו על רקע טענות להטרדה מינית. התיקים בעניינו נסגרו ב-2016 מחוסר אשמה ומחוסר עניין לציבור.

10:42 עריכה

במשרד ראש הממשלה ביורושלים החלה פגישת ראשי גוש הימין.

11:31 עריכה

העבודה-מרצ-גשר – כך תיקרא הרשימה שתורכב מסיעות העבודה-גשר ומרצ.

12:01 עריכה

בנט וסמוטריץ' סיכמו שירוצו יחדיו בבחירות.

ההודעה המשותפת של המפלגות –

הימין החדש והאיחוד הלאומי ירוצו יחד.

קוראים לרב רפי פרץ: הצטרף אלינו לאיחוד רחב.

ראשי מפלגת הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, חתמו היום עם יושב ראש האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ', על ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

ההסכם שנחתם משאיר דלת פתוחה לצירוף שיוויוני ומכבד גם למפלגת הבית היהודי.

יושב ראש הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט: "זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית. הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית – ממסורתיים ועד חרד"לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי".

יושבת ראש הימין החדש, חברת הכנסת איילת שקד: "אני מברכת על החיבור עם האיחוד הלאומי. בצאלאל סמוטריץ הוא שותף וחבר לדרך. החיבור עימו מאחד את כל זרמי הציונות הדתית והימין החילוני האידיאולוגי ויבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה ובטוחה. אני קוראת לבית היהודי להצטרף אלינו".

יושב ראש האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "בשבועות האחרונים אנחנו עושים הכל כדי להגיע באחריות אמיתית לחיבורים שיביאו בשורה אמיתית ותקווה לבוחרי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי. לשמחתי עשינו הלילה צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי בשעות הקרובות".

12:09 עריכה

רשימת הימין החדש והאיחוד הלאומי
(1) נפתלי בנט, הימין החדש;
(2) בצלאל סמוטריץ', האיחוד הלאומי;
(3) איילת שקד, הימין החדש;
(4) אופיר סופר, האיחוד הלאומי;
(5) מתן כהנא, הימין החדש.

12:16 עריכה

שידור ישיר מוועדת הבחירות המרכזית.

שידור ישיר מוועדת הבחירות

פורסם על ידי ‏ערוץ כנסת‏ ב- יום שלישי, 14 בינואר 2020

12:17 עריכה

משה פייגלין דחה הצעה של נפתלי בנט לרוץ יחד איתו – כך פרסם מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

12:18 עריכה

משרד ראש הממשלה הפיץ תיעוד מישיבת ראשי גוש הימין.

12:21 עריכה

פניות ליושב ראש הכנסת אדלשטיין: לכנס ולהימנע מכינוס מליאת הכנסת.

12:24 עריכה

שמעון ריקלין קורא לציבור לייעץ לו האם עליו להצטרף לבית היהודי המאוחד.

12:26 עריכה

החלה הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית.

הרשימה הראשונה שנרשמה – מפלגת החזון בראשות ציון אלון, שמגדירה עצמה ימנית-ליברלית. הרשימה כוללת שמונה מועמדים.

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון ניל הנדל, בכנסת, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
12:33 עריכה

בבית היהודי המאוחד תוקפים את בצלאל סמוטריץ' ואת נפתלי בנט.

12:44 עריכה

ראש הממשלה נתניהו קיים בלשכתו פגישה עם גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון – כך דיווח עקיבא נוביק מחדשות 13.

גלעד שרון בירושלים, 2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלעד שרון בירושלים, 2018 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
12:49 עריכה

מייסד טלגראס, עמוס סילבר, הנתון במעצר, הגיש את מועמדותו לוועדת הבחירות המרכזית – כך דיווח לירן לוי באתר "וואלה! ניוז". סילבר הוא מס' 2 ברשימת עוצמה ליברלית כלכלית. בראש הרשימה עומד גלעד אלפר, בעבר מראשי מפלגת זהות.

עמוס דב סילבר מייסד טלגראס במעצר (צילום: Avi Dishi/Flash90)
סילבר בבית המשפט בראשון לציון באוגוסט האחרון (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

 

13:11 עריכה

עיסאווי פריג' עתר לבית הדין של מרצ נגד שריון יאיר גולן ויאיר (יאיא) פינק ברשימת המפלגה לכנסת.

 

13:18 עריכה

יושב ראש הוועדה המסדרת, חבר הכנסת אבי ניסנקורן, פנה ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה שיכנס את מליאת הכנסת כבר מחר.

13:37 עריכה

לריסה עמיר, אשתו של הרוצח יגאל עמיר, הגישה את מועמדותה בבחירות לכנסת.

 

13:49 עריכה

בעקבות הסכם פשרה בין עמית סגל למפלגת בל"ד פרסם העיתונאי בחשבון הטוויטר שלו הבהרה לגבי דברים שאמר –

לאחר שהדבר פורסם על ידי נתי טוקר ב"הארץ" כינה אותו סגל "יהודי חצר".

13:56 עריכה

מפלגת עוצמה יהודית הגיבה על החיבור בין האיחוד הלאומי לימין החדש: "בנט נטש את הציונות הדתית וסמוטריץ' מצטרף אליו".

לאחר שבנט נטש את הציונות הדתית, מי שמצטרף אליו הוא לא אחר מאשר בצלאל סמוטריץ' – והכל בגלל אגו: סמוטריץ' היה על סף חתימת הסכם עם הבית הבית היהודי המאוחד הלילה, ורק בגלל המקום הרביעי שלא הובטח באופן סופי לאופיר סופר הוא החליט לעבור לבנט ושקד ולהצטרף למי שנטשו אך לא מזמן את הציונות הדתית.

הימין החדש והאיחוד הלאומי מנסים למחוק את הציונות הדתית בחיבור מגוחך שכל כולו כיסאולוגיה. סמוטריץ' היתל בציבור במשך כל השבועות האחרונים בהצהרותיו על חיבור, אחדות, פריימריז ומיזוג, אבל מסתבר שכל ההצהרות היו כדי לקבל מקומות ראשונים ומשודרגים. עוצמה יהודית והבית היהודי יפעלו לטובת שילוב גורמים נוספים ברשימת הציונות הדתית וביחד נביא לנצחון הימין בבחירות.

14:33 עריכה

במערכת הפוליטית מגיבים על החלטת הימין החדש והאיחוד הלאומי להתמודד בבחירות ברשימה אחת.

14:53 עריכה

משמר הכנסת פינה את האולם שבו מקבלת ועדת הבחירות המרכזית את רשימות המועמדים, לאחר שהתגלה באזור תיק חשוד; בתום סריקה של חבלנים וכלבי הרחה הוסר החשש שיש במקום חומרי חבלה.

15:02 עריכה

העבודה-גשר שינתה את הסטטוס האישי שלה בפייסבוק: "במערכת יחסים עם מרצ".

15:26 עריכה

משה בוגי יעלון (כחול לבן) תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מי עוד לא השתכנע שהדבר היחיד שדחוף לנתניהו ושמצדיק כינוס 'חירום' של 'בלוק החסינות' זה גורלו המשפטי?".

15:37 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "לא ניתן לחייב את יו"ר הכנסת לכנס את המליאה וגם בג"ץ לא יכול לחייב אותו משום שזו זכותו וחובתו לשמור על עצמאות הכנסת. לא ניתן להדיח את יו"ר הכנסת ורק הכנסת הבאה תקבע מי יהיה יושב הראש שלה"

16:12 עריכה

ח"כ מוטי יוגב קורא ליו"ר מפלגתו רפי פרץ, לחתור לריצה משותפת עם הימין החדש והאיחוד הלאומי.

"למרות כל המשקעים שבין המפלגות, נקיים משא ומתן פנים אל פנים, לא דרך התקשורת, נחזור לנקודה המשותפת בה היינו רק לפני ארבעה חודשים. נאחד את כולנו בשותפות הראויה ונצא מאוחדים למערכה האמיתית של ההצלחה בבחירות הבאות עלינו לטובה".

16:27 עריכה

על רקע סוגיית ועדת החסינות: יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין "חייב להבטיח שישראל מתפקדת בצורה ממלכתית".

עוד הוסיף גנץ כי הוא מאמין שאדלשטיין לא ימנע את כינוס הוועדה. "נתניהו ביקש חסינות, והוא ידע שחלק מכך כרוך בדיון על עצם הבקשה. לא ייתכן מצב שמצד אחד הוא מבקש את החסינות ומצד שני מונע את האפשרות לדון בה".

16:44 עריכה

איתמר בן גביר (עוצמה יהודית), תקף את השר בצלאל סמוטריץ' על רקע האיחוד בימין: "אחרי שנפתלי בנט עשה טעות קשה ומנע הקמת ממשלת ימין במועד א', צר לי שבצלאל סמוטריץ' חוזר בדיוק על אותה טעות".

"צר לי שבצלאל פועל ממניעים פרסונליים, ממניעים כסאולוגיים, אבל אני משוכנע שהחיבור הזה בין הבית היהודי לעוצמה יהודית יוביל להקמת ממשלת 61. לניצחון הימין בבחירות הקרובות", הוסיף בן גביר.

איתמר בן גביר (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
16:52 עריכה

יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ הצהיר כי הוא לא מתכוון להפר את ההסכם עם איתמר בן גביר מעוצמה יהודית, זאת על רקע הניסיונות והקריאות לאיחוד כולל בימין.

17:00 עריכה

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, קראה לרפי פרץ להצטרף לרשימת ימין מאוחדת.

"אתמול בלילה נוצרה הזדמנות לבצע איחודים בימין, בנט, סמוטריץ' ואני עובדים יחד כבר הרבה שנים, פוליטיקאים מאוד ביצועיים, עם הרבה הישגים מוכחים ויכולת עשייה", דברי שקד.

עוד הוסיפה: "אנחנו חושבים שכרגע עבור מחנה הימין הדבר הנכון, שהבית היהודי, בהובלת רפי פרץ, יצטרפו אלינו ונצעד יחד לניצחון גדול. כרגע אפשר לשים מחלוקות בצד ולנסות להגיע לאיחוד גדול". 

17:46 עריכה

ועידת מרצ מתכנסת כעת לאישור הסכם הריצה המשותפת עם מפלגת העבודה-גשר בבחירות. ההצבעה נדחתה לשעה 19:30, לאור החלטת בית הדין של התנועה בתגובה לעתירה שהגישו הח"כים לשעבר עיסאווי פריג ומוסי רז.

17:52 עריכה

הליכוד במסר לבנט: "גלה אחריות!". בהודעה מטעם המפלגה נכתב: "השמאל התאחד, הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות את זה. לצערנו בנט בזבז קולות בבחירות באפריל ובבחירות האחרונות דחק את 'עוצמה' החוצה ממפלגתו ולכן לא הצלחנו להקים ממשלת ימין".

כמו כן, התייחסו לח"כ אורלי לוי-אבקסיס: "כפי שהיא מצאה את עצמה עם תמר זנדברג ממרצ, כך מוטלת על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את קולות הימין".

18:45 עריכה

יו"ר עוצמה יהודית שב וקורא לבית היהודי להביא לאיחוד: "החיבור יביא לימין את הניצחון בבחירות".

18:48 עריכה

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, בוועידת מפלגתו להסכם הריצה המשותפת: "יש עדיין מחלוקות וכעסים סביב השיבוצים ברשימה".

הורוביץ התייחס גם לחבר הכנסת עיסאווי פריג', שהתלונן על שיבוצו במקום ה-11, ואמר: "אני מבין את המקום שהוא בא ממנו ומזדהה. העניין הזה חשוב לי מאוד, אבל ועידות קודמות החליטו שלא לשריין מקום ברשימה לנציג ערבי. אני חושב שאחרי הבחירות צריך לדון בכך מחדש".

19:07 עריכה

הותר לפרסום: זאב דולינסקי, עוזרו האישי של הנשיא ראובן ריבלין, נעצר הבוקר לחקירה באזהרה, יחד עם ארבעה בני אדם נוספים שאינם עובדי בית הנשיא אך נמצאים עמו בקשרי עבודה – ספקים, נותני שירות וכדומה.

על פי החשד, דולינסקי פעל על מנת לקדם ענייניהם של אחרים בתמורה לטובות הנאה שוות כסף. אותו בכיר כבר נחקר לפני כמה חודשים בגין עבירות דומות, ובאותה חקירה נחשפו פרטים שהובילו לפתיחת החקירה החדשה.

19:43 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להערכות אמ"ן לפיהן תוכל אירן להגיע לפצצה גרעינית מבצעית בתוך שנתיים.

"אנחנו יודעים בדיוק מה קורה בתכנית הגרעין האיראנית", אמר נתניהו בסרטון שפרסם, "איראן חושבת שהיא תשיג נשק גרעיני, אני שב ואומר – ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני".

19:46 עריכה

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עמיר פרץ בכינוס ועידת מפלגת העבודה: "תמו החלומות של עוד ממשלת ימין". 

"הערב, כאשר אנו מאשרים את ההסכם ההיסטורי שלנו ומתאחדים לרשימה אחת –העבודה – גשר – מרצ, אז ידלקו נורות האזהרה ב'בית היהודי' ובלשכתו של אביגדור ליברמן. אזעקת אמת תישמע ברחוב בלפור. תמו החלומות על עוד ממשלת ימין", אמר פרץ.

עוד הוסיף: "בחיבור עם גשר הקמנו את המצפון החברתי לישראל. והיום, בחיבור שלנו למרצ, אנו מקימים את המצפן המדיני לישראל, והחל ממחר נוכל להניף בגאווה את שני הדגלים – דגל הצדק החברתי ודגל השלום". פרץ הוסיף, "יש לי כמה דברים לומר על חבריי מכחול לבן. זו מפלגת ימין. ימין מתון, ממלכתי, הגון – אבל ימין".

"המסגרת ושמה כחול לבן הצליחה מאוד באפריל ובספטמבר, אבל זו מסגרת – זו חומרה, חומרה טובה. אבל התוכנה לא ברורה כלל וכלל", אמר פרץ והמשיך עם הדימוי הטכנולוגי: "זו מערכת ללא ליבת הפעלה ואנחנו צריכים להיות הליבה. בכחול לבן יש אנשים טובים, אבל אנחנו, העבודה-גשר-מרצ נבטיח את השינוי הנדרש – מצפון חברתי ומצפן מדיני. אנחנו נוביל, ואנחנו ננווט".

19:52 עריכה

בית הדין של מרצ הורה לוועידה המכונסת כעת לקיים שתי הצבעות נפרדות – אחת לאישור ההסכם עם העבודה-גשר והשנייה עם עם שריונו של יאיר גולן.

19:56 עריכה

ח"כ מיקי זוהר ממשיך לשאת את דגל המאבק נגד הקמת הוועדה שתעסוק בחסינותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו

19:58 עריכה

ועידת מפלגת העבודה אישרה את ההסכם לריצה המשותפת של העבודה-גשר-מרצ לכנסת ה-23, תחת הפתק "אמת".

20:02 עריכה

מתיחות בין בנט ונתניהו: על פי דיווח של עמית סגל בחדשות 12, בימים האחרונים, טרם ההודעה על האיחוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר לשר נפתלי בנט כי אם ירוץ ברשימה נפרדת, הדבר יוביל לפיטוריו והוא לא יוכל להמשיך לתפקד כשר הביטחון.

מקורבי נתניהו מסרו כי "זה לא היה איום אלא יותר תיאור מצב". 

20:08 עריכה

יו"ר כחול לבן בני גנץ על כך שעל פי אמ"ן איראן תהיה בעלת נשק גרעיני תוך שנתיים: "זה מחייב שיהיה בישראל ראש ממשלה שלא יהיה עסוק באינטרסים האישיים שלו ולצידו קבינט המורכב מרמטכ"לים לשעבר ונבחרי ציבור מנוסים ושקולים".

20:09 עריכה

מחר צפויים במפלגת העבודה-גשר-מרצ לקצר את שמם המסורבל ולהכריז על שם חדש למפלגה.

20:13 עריכה

סקר חדשות 12 שנערך אתמול כלל גם שאלה (שלא התפרסמה מפאת קושי צפייה שהדבר עלול לקרות) על ריצה משותפת של נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ'. לו הבחירות היו מתקיימות היום, האיחוד שהתקיים היום היה זוכה ל-6 מנדטים, ו-4 לשר רפי פרץ ואיתמר בן גביר.

20:15 עריכה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שוקל לסגור את התיק נגד אריה דרעי, כך דווח הערב בחדשות 13. החלטה סופית בעניין צפויה עוד כמה שבועות.

20:28 עריכה

עם החתימה הסופית על איחוד העבודה-גשר-מרצ, ח"כ עיסאווי פריג' מתייחס להחלטה לשריין אותו רק במקום ה-11: "רציתי להיות שותף ולא עלה תאנה, אבל לצערי נותרתי בעמדת מיעוט. לא התייאשתי. אמשיך לפעול למען השותפות היהודית-ערבית שגם אם תתעכב, בוא תבוא".

20:37 עריכה

מספר 2 בכחול לבן תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הפרסום על כך שאיים על נפתלי בנט.

20:41 עריכה

דוברות מפלגת ישראל ביתנו פרסמה הערב את רשימת הסיעה לכנסת ה-23. במקום השני יוצב ח"כ עודד פורר, במקום השלישי ח"כ יבגני סובה, במקום הרביעי ח"כ אלי אבידר ובמקום החמישי ח"כ יוליה מלינובסקי.

21:02 עריכה

דוברות הבית היהודי המאוחד הודיעה כי העיתונאית שרה ב"ק תצטרף לרשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-23.

21:17 עריכה

ח"כ איציק שמולי (העבודה-גשר-מרצ): "גאה על החלטת מפלגתי לאשר את האיחוד. אכן יש פערים בינינו וההחלטה היא קשה, אך לנוכח מה שמוטל על הכף בבחירות האלו קיבלנו את ההחלטה האחראית והנכונה".

סגירה