עובדים עלינו - קו בר-לב-פרץ-הורוביץ

סתיו שפיר במטה הבחירות שלה בתל אביב, יום לפני הבחירות לראשות העבודה, 1 ביולי 2019 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
סתיו שפיר במטה הבחירות שלה בתל אביב, יום לפני הבחירות לראשות העבודה, 1 ביולי 2019

מגנט המנדטים הקרוי מפלגת העבודה ממשיך בדרכו הנכלולית. אחרי שהתרסקו מ-24 מנדטים בתקופת ציפי לבני-הרצוג (בחירות 2015), ואיבדו 18 מנדטים לכחול לבן בבחירות אפריל 19, הם מתנהגים כאילו המציאו אקזיט מדהים ומוצלח שנרכש במיליארדים.

אחרי שהתרסקו מ-24 מנדטים בתקופת ציפי לבני-הרצוג (בחירות 2015), ואיבדו 18 מנדטים לכחול לבן בבחירות אפריל 19, הם מתנהגים כאילו המציאו אקזיט מדהים ומוצלח שנרכש במיליארדים

ששת חברי הכנסת שנותרו אחרי התבוסה, הקריסה, ההתפוררות ואבדן אמון הבוחרים, היו שותפים בכירים לדרכה של המפלגה הזו בשנים האחרונות. החיבור שלהם למציאות דומה היום לאדם שירד מנכסיו הפסיד את ביתו, אבל הוא מסתובב ברחוב וטוען שהרחוב שלו.

בבחירות אפריל 2019 עמדו נתוני העבודה להתרסק מתחת לאחוז החסימה, אבל מפלגת העבודה והיו"ר הקודם הציגו בכנסים ובראיונות מצג שווא של הצלחה גרנדיוזית הצפויה להם.

עד שרובם גורשו הביתה והיו"ר גבאי נאלץ בעצמו להתפטר ולפרוש.

בבחירות אפריל 2019 עמדו נתוני העבודה להתרסק מתחת לאחוז החסימה, אבל מפלגת העבודה והיו"ר הקודם הציגו מצג שווא של הצלחה גרנדיוזית צפויה. עד שרובם גורשו הביתה והיו"ר גבאי נאלץ בעצמו להתפטר

עמיר פרץ אחריו שב אל הפנטזיות והבטיח 15 מנדטים וזרימת קולות מהפריפריה בבחירות ספטמבר 2019. חמשת חבריו, שרידי התבוסה והמפלגה הקורסת, המשיכו לחייך, להתראיין ולהיאחז בקו בר-לב למרות שננטשו שם מזמן. בר-לב, מיכאלי, שמולי, פרץ, רויטל סוויד ואורלי לוי לא הביאו את הסחורה, אבל גם לא שעו לקריאותיה של ח"כ סתיו שפיר שהפצירה בהם להתאחד עם מרצ והמחנה הדמוקרטי לגוש אחד. אפס. הם בשלהם. ממחדל לתבוסה ומתבוסה למחדל. הם לא מרגישים שום אשמה ולא לוקחים אחריות.

בשנים האחרונות נערכו מאות הפגנות של אזרחים מתנדבים נגד השחיתות, למען שלטון החוק, נגד שערוריות הגז והצוללות. אבל איש מחברי האופוזיציה הפרלמנטרית של מפלגת העבודה לא השתתף בהן, למעט סתיו שפיר. נושאת על גבה לבד את האופוזיציה בכנסת, בועדותיה, ברשתות החברתיות וברחוב לצד המפגינים.

ההתנהלות של המפלגה הזו היתה מבישה, מעליבה ושערורייתית.

איש מחברי האופוזיציה של העבודה לא השתתף במאות הפגנות האזרחים נגד השחיתות, שערוריות הגז והצוללות ולמען שלטון החוק. למעט סתיו שפיר. נושאת על גבה לבד את האופוזיציה בכנסת, בועדותיה, ברשתות וברחוב

אבל עכשיו הגיבורים מצאו מטרה לשמה הם מוכנים להתאבד: סילוקה של סתיו שפיר מהכנסת. זו שקראה להם בזמן אמת לחבור למרצ ובחכמתה עשתה את המעשה בעצמה וויתרה על מקומה במפלגה והלכה ליישם את הניסיון להקמת מחנה דמוקרטי גדול. היא שילמה מחיר ועזבה באומץ. עכשיו הגאונים שאותם עזבה, אימצו את דרכה בדרך לחבירה למרצ, אבל לא שכחו לנקום דווקא בה את עלבונם. איך זה, הם משדרים לה, אמרת ועשית את הדבר הנכון בזמן הנכון, כשכולנו המשכנו להנות ממשכורת 40 אלף ש"ח בלי להתאמץ כלל?

החבורה העלובה הזו לא עשתה כלום ושום דבר בכנסת, בוודאי לא פעלה כמו סתיו שפיר האנרגטית בוועדות השקיפות ובביקורת נוקבת על ממשלת השחיתות. החבורה הזו מבקשת  כעת דווקא את קרקפתה של שפיר ובלי בושה גם את אמון הבוחרים מחדש.

עכשיו הגאונים שאותם עזבה אימצו את דרכה בחבירה למרצ, אבל לא שכחו לנקום דווקא בה את עלבונם. איך זה, הם משדרים לה, אמרת ועשית את הדבר הנכון, בזמן הנכון, כשכולנו המשכנו להנות ממשכורת 40 אלף ש"ח בלי להתאמץ כלל?

אילו הפתק היה נעל הייתי נועל אותה ומעיף להם בעיטה הגונה בישבן. שיתחילו להזיע. שיילכו להפגנות. שיירדו לרחוב להנהיג ציבור. שישתתפו בישיבות ויתפקדו כאופוזיציה בכנסת כמו סתיו שפיר, שלבדה הובילה את פעילות האופוזיציה בשנות הזחילה של חבריה לעבר ממשלת נתניהו. נאמה, נלחמה, פרסמה את מחדלי הממשלה בראש חוצות ונאבקה בועדות הכנסת על התקציבים הנגזלים השכם והערב להתנחלויות, לחרדים ולמעמקי תהום השחיתות הממשלתית.

דוקא אותה הם מדירים מהכנסת הבאה.

כמובן שאת תרגיל העוקץ הזה הם ביצעו 48 שעות לפני סגירת הרשימות, כדי שלא תהיה לסתיו כל אלטרנטיבה לחבירה אחרת.

המהלך הצבוע והבוגדני הזה ילווה אותם מעכשיו כל יום מימיהם בכנסת, בלי קשר לתוצאות הבחירות.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
ועוד: אנשים (נשים וגברים) פוחדים מנשים חזקות, דעתניות, החלטיות ונחושות. זה מרתיע אותם, הם מקנאים בהם ולכן מנסים להכשיל אותם. זה מה שקרה עם כל העלובים שם במרצ ובעבודה ביחסם כפוי הטובה לס... המשך קריאה

ועוד:
אנשים (נשים וגברים) פוחדים מנשים חזקות, דעתניות, החלטיות ונחושות. זה מרתיע אותם, הם מקנאים בהם ולכן מנסים להכשיל אותם.
זה מה שקרה עם כל העלובים שם במרצ ובעבודה ביחסם כפוי הטובה לסתיו שפיר.

עוד 571 מילים ו-3 תגובות
סגירה