"הורוביץ מתכנן להשתלט על מפלגת העבודה, והנוכחות שלי מפריעה לו"

האיחוד בשמאל הח"כ לשעבר, ששובץ במקום ה-11 ברשימת השמאל המאוחדת, עתר היום לבית הדין הפנימי של מרצ ● לטענתו, השריון המחודש של יאיר גולן ברשימת מרצ מנוגד לחוקת המפלגה

ח"כ עיסאווי פריג' (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)
תומר נויברג/פלאש 90
ח"כ עיסאווי פריג'

הח"כ לשעבר עיסאווי פריג' ממרצ הגיש בצהריים עתירה נגד הנהגת מרצ לבית הדין הפנימי של התנועה, על האופן שבו גובשה רשימת העבודה-גשר-מרצ. פריג' שובץ במקום ה-11 בלבד, שלפי הסקרים אינו מבטיח לו לכהן בכנסת הבאה.

לטענת פריג', הרשימה גובשה על סמך הסכם בין העבודה-גשר למחנה הדמוקרטי, והתבססה על הרשימה הקיימת של המחנה הדמוקרטי, למרות שקיום המחנה הדמוקרטי לא אושר מחדש במפלגה לפני האיחוד עם העבודה וגיבוש הרשימה. "מדובר בפגיעה בחוקת המפלגה ולכן אני עותר", אמר לזמן ישראל.

גם בהנחה שהצדק איתך, הסיבה המהותית שאתה עותר היא הפגיעה הטכנית בחוקת המפלגה, המקום הנמוך שהגעת אליו ברשימה או העובדה שאף ערבי לא שובץ בעשירייה הפותחת של הרשימה המאוחדת החדשה?

"מהותית אני עותר בגלל הסיבה השלישית. בבחירות בחודש אפריל היה לנו הישג ענק, רבע ממצביעי מרצ, מנדט שלם של ערבים הצביעו למפלגה.

"הפכנו לזמן קצר למפלגה עם שותפות יהודית-ערבית אמיתית כמו שאנחנו מתיימרים להיות וכמו שגם מפלגת העבודה הייתה רוצה להיות.

"למה להרוס את ההישג הזה? למה לקלקל את המומנטום? מי מרוויח ממה שהם עשו, חוץ מקומץ עסקנים?"

"אנחנו נלחמים על הקול הערבי העממי. לא הקול העסקני. העסקנים הערבים ימשיכו להצביע למרצ, אבל אנחנו צריכים את התמיכה של הרחוב הערבי".

יש פעילים בכירים במפלגה וח"כים שתומכים בך?

"בהחלט. תמי (תמר זנדברג, ת.ג) נלחמת בשבילי. כל הזמן, בכל השיחות. היא מבינה את גודל הטעות. למרות שהיא פועלת בשקט ואני מנסה לגרור אותה לדבר בקול. גם אילן גילאון תומך בי, אבל הוא לא מעורב במו"מ. בסופו של דבר זאת לא החלטה של המפלגה או של היהודים אלא של ניצן הורוביץ והמזכ"ל תומר רזניק".

"לניצן יש תכנית אסטרטגית, הוא רוצה להשתלט על מפלגת העבודה בעתיד, והנוכחות שלי מפריעה לפעילים והעסקנים היהודים של העבודה. זה בסדר גמור שיש לניצן תכניות כאלה, אבל לא על חשבוני ועל חשבון הציבור הערבי".

ח"כ איציק שמולי ממפלגת העבודה אמר שיפעל ל"תיקון הייצוג הערבי" ברשימה, כלומר לשיפור מיקומו של פריג'. גורמים במרצ טוענים כי שמולי פנה להורוביץ ורמז על נכונות אפשרית של העבודה להחליף מקומות, כך שפריג' יעלה למקום ה-10 או ה-9 על חשבון ח"כ עומר בר לב ורויטל סוייד מהעבודה, אך הורוביץ, לטענתם, לא קפץ על ההצעה.

פריג' אומר על כך: "לא מאשר ולא מכחיש לגבי שמולי. באופן כללי, הגישה בעבודה היא שזה עניין פנימי שלנו ושנסתדר בינינו, ואיני מאשים אותם על כך".

הייתכן שבשתי המפלגות מדברים יפה על ייצוג ערבי ושותפות יהודית-ערבית, אבל לא רוצים אותך במקום גבוה כדי לא להבריח מצביעים יהודים?

"אני בטוח שיש שם שיקול כזה, לצערי".

ממרצ נמסר בתגובה: "עתירתו של פריג' התקבלה בבית הדין של התנועה והוא ידון בה כמקובל במפלגה דמוקרטית כמו מרצ". במרצ לא הגיבו לטענות של פריג' והגורמים במפלגה המצוטטות בידיעה.

עוד 405 מילים
סגירה