חסינות מושחתת

נתניהו (מימין) ואדלשטיין בכנסת באפריל האחרון (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
נתניהו (מימין) ואדלשטיין בכנסת באפריל האחרון

אחרי שהטריף מדינה שלמה והכניס אותה למערבולת מסחררת של תוהו, בוהו וחוסר תפקוד כללי זה מעל שנה, פנה הנאשם נתניהו, שאני מרשה לעצמי כאן לכנותו פושע לכאורה, לטרלול הבא: בקשת חסינות.

ולמה אני קורא לו פושע לכאורה? מפני שאם הוא מתבטא כפושע, נראה כפושע ומתנהל כפושע הוא פושע, לכאורה, שלא לומר מַפיונר.

ולמה טרלול? מפני שנתניהו כמו נתניהו לא באמת מתכוון לדון בבקשת החסינות שהגיש, מבחינתו זו כלל אינה בקשה אלא קביעה, דרישה, ציווי: אַשרו לי חסינות מיידית וקבועה וָלא אכריז עליכם שאתם שמאל תומך ערבים וטרור ושאתם פועלים נגד מדינת ישראל.

ולמה טרלול? מפני שנתניהו כמו נתניהו לא באמת מתכוון לדון בבקשת החסינות שהגיש, מבחינתו זו כלל אינה בקשה אלא קביעה, דרישה, ציווי: אַשרו לי חסינות מיידית וקבועה וָלא אכריז עליכם שאתם שמאל תומך ערבים

יושב ראש הכנסת אדלשטיין מעולם לא שימש יושב ראש הכנסת באמת, אלא תפקד ומתפקד כיושב ראש הליכוד ואם תרצו – יושב ראש נתניהו. בכך פגע ופוגע בעבודת הכנסת, במעמדה ובתפקודה, והפך את הכנסת, שהיא כידוע הרשות המחוקקת, לסניף של הרשות המבצעת במקרה הטוב ולשלוחה של תנועת הליכוד במקרה הטוב פחות.

וכולנו זוכרים את הדיונים בכנסת כשחברי הכנסת אילצו את הנאשם נתניהו להשתתף בהם ולענות על שאלות בעוד אדלשטיין מזלזל בשואלים ומונע מהם לשאול שאלות על מצבו המשפטי של נתניהו, משל היה דובר הליכוד ולא יושב ראש הרשות המחוקקת.

ועתה הגענו לבקשת החסינות של נתניהו. הנאשם נתניהו, שמתנהל כראש ארגון פשע, ראש משפחת פשע, משתמש בחייליו כדי לטרלל את הכנסת ולעכב ככל האפשר – אם לא למנוע לחלוטין – את הדיון בבקשתו.

יו"ר הכנסת אדלשטיין מעולם לא שימש יו"ר הכנסת באמת, אלא תפקד ומתפקד כיו"ר הליכוד ואם תרצו – יו"ר נתניהו. בכך פגע ופוגע בעבודת הכנסת, במעמדה ובתפקודה

במסגרת זו המציאו שם ניגוד עניינים לכאורה של יועמ"ש הכנסת אף שהעובדות על רעייתו ידועות להם מעל שנה והן לא הפריעו להם עד עתה.

חבר הכנסת מיקי זהר, שרק לפני כמה חודשים התעקש להעלות את הפנסייה של יועמ"ש הכנסת בטענה שהוא יועץ מקצועי, ראוי והגון, עתר לבג"ץ – אותו בג"ץ שהוא וחבריו אינם מפסיקים לתקוף ודורשים ממנו לא להתערב בפעילות הכנסת והממשלה – בבקשה שיפסול את חוות דעתו של יועמ"ש הכנסת אייל ינון. כשעתירתו נדחתה פנה שוב לבג"ץ בבקשה שימנע את פרסום חוות הדעת, וגם בקשה זו נדחתה על הסף.

מעבר לעובדה שנודף מכאן ריח מסריח של ניסיון לשחד לכאורה את יועמ"ש הכנסת בכוונה להעלות את סכום הפנסייה שלו, יש כאן צביעות מתחסדת ואירוניה רבתי: מי שלפני רגע כמעט חוקקו חוק להגבלת בג"ץ (חוק ההתגברות) פונים אליו עכשיו כשזה מתאים להם שיתערב בעניינם.

אם ישיגו את מבוקשם יודו לו ויחבקו אותו, אם יידחו ימשיכו לטעון טענות סרק בדבר שמאלניותו של בג"ץ ושאל לו להתערב ב"משילות" המדומיינת שלהם.

ח"כ מיקי זוהר, שרק לפני כמה חודשים התעקש להעלות את הפנסייה של יועמ"ש הכנסת בטענה שהוא יועץ מקצועי, ראוי והגון, עתר לבג"ץ – אותו בג"ץ שהוא וחבריו תקפו בדרישה לא להתערב בפעילות הכנסת והממשלה

יובהר מייד: לא רק שאין כל ניגוד עניינים בפעולותיו של יועמ"ש הכנסת והכול חוקי ותקני,  אלא שמי שמצוי בניגוד עניינים חריף, צועק, חד, ברור ומובהק הוא ראש הממשלה עצמו, שמרשה לעצמו למנות מבקר מדינה ליצן חצר, שרים – חלק מהם לפני הגשת כתב אישום – ותפקידים נוספים הקשורים לענייניו המשפטיים – ולאיש בימין בכלל ובליכוד בפרט זה לא מפריע ואיש מהם לא דיבר על כך עד עתה. אז אתם מדברים על ניגוד עניינים שכלל לא קיים אצל יועמ"ש הכנסת, אתם?!

ועכשיו הם מאשימים את יועמ"ש הכנסת האשמת סרק נוספת: אייל ינון חבַר לכחול לבן, רחמנא ליצלן. ברור, במקום לחבור לליכוד הוא הפך ל"שמאלני". הם כבר מגחיכים את עצמם בחוסר מודעות עצמית.

לא רק שאין ניגוד עניינים בפעולות יועמ"ש הכנסת והכול חוקי ותקני, אלא שמי שמצוי בניגוד עניינים חריף, חד ומובהק הוא רה"מ עצמו, שמרשה לעצמו למנות מבקר מדינה ליצן חצר ושרים – חלקם לפני הגשת כתב אישום

מתי יקום חבר כנסת אמיץ אחד מן הליכוד ויעשה סוף לקרקס בהנהלת הנאשם נתניהו? מתי יתעשתו בליכוד ויבינו שאדם אחד, חשוב לטענתם ככל שיהיה, לא רשאי להטריף מדינה שלמה ולשתק אותה מעל שנה?

הרי ברור לכל בר־דעת ששכל בראשו שאין במעשיהם ולוּ טיפה אחת של דמוקרטיה או כיבוד הדמוקרטיה. הם רוצים להשיג את שלהם ויהי מה ולא ייכנעו עד שישיגו, גם אם זה אומר לרמוס את שלטון החוק והדמוקרטיה.

והחדשות הטריות: הנאשם נתניהו איים לפטר את "שר הביטחון" הזמני בנט, שמוּנה רק לצורך הפרוטוקול, אם זה יעז חלילה להתמודד במפלגה עצמאית לכנסת ולא יחבור למפלגה מאוחדת אחת. מישהו עוד מאמין לטריקים הזולים והילדותיים של הליכוד? מישהו עוד מאמין שנתניהו והליכוד דמוקרטיים או מאמינים בערכי הדמוקרטיה?

מתי יקום חבר כנסת אמיץ אחד מן הליכוד ויעשה סוף לקרקס בהנהלת הנאשם נתניהו? מתי יתעשתו בליכוד ויבינו שאדם אחד, חשוב לטענתם ככל שיהיה, לא רשאי להטריף מדינה שלמה ולשתק אותה מעל שנה?

במעשיו הנואשים הנאשם נתניהו רק דוחה את הקץ שיבוא במוקדם או במאוחר, הוא כבר לא מנסה להסתיר את הזלזול שלו בשומרי הסף ("פקידים") ושהוא מנהל ארגון פשע, הוא כבר לא מסתיר את כוונותיו ונוהג ללא כל בושה ועכבות ובחוצפה שלא תתואר.

ואני שואל: אם אין בכוונתך לדון בבקשת החסינות שהגשת, לשם מה הגשת אותה? רק לצורך הפרוטוקול, רק כדי שייכתב שהגשת? מה חשבת שיקרה ברגע שתגיש את הבקשה, שלא ירצו לדון בה אלא מייד יאשרו אותה רק כי אתה נתניהו, "מלך" ישראל מטעם עצמו? אתה רציני?

כחול לבן חייבים לפעול כמה שיותר מהר להקים את הוועדה המדוברת ולדון בבקשת החסינות של הנאשם נתניהו (ולהסיר את חסינותו בהקדם, יש רוב לכך בכנסת), ואם יושב ראש הכנסת אדלשטיין ימשיך להפריע למהלך התקין והדמוקרטי של הכנסת יש לפעול להדחתו בכל האמצעים הקיימים, לרבות עתירה לבג"ץ.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 870 מילים
סגירה