סקרי מנדטים בערוצי החדשות: ללא שינוי בגושים

בן גביר: "פרץ תקע לי סכין בגב. אני הצלתי לו את הקריירה" ● פרץ: "הפרתי את המילה שלי, מצטער על כך בכל ליבי" ● סמוטריץ' קרא לבן גביר לפרוש: "ריצה שלכם תוריד לטימיון קולות רבים" ● במערכת הפוליטית זועמים על החלטתו של סמוטריץ' לבטל קווי אוטובוס בשבת

06:55 עריכה

30 רשימות יתמודדו בבחירות לכנסת ה-23. הרשימות כוללות 1,104 מועמדים. הרשימה המצומצמת ביותר היא פעולה לישראל, שכוללת ארבעה מועמדים בלבד. שש רשימות כוללות 120 מועמדים: הליכוד, כחול לבן, העבודה-גשר-מרצ, הרשימה המשותפת, יהדות התורה וש"ס.

אמש סיימה ועדת הבחירות המרכזית לקבל רשימות המועמדים לכנסת. בימים הקרובים תבדוק הוועדה שכל המועמדים הרשומים אכן כשירים להתמודד (דהיינו, שאין להם קלון).

מקובל, בפוליטיקה הישראלית, לחלק את מערכת הבחירות לשתיים: עד הגשת רשימות המועמדים – ומיום זה ואילך. בחלק הראשון מנסות המפלגות לגייס מועמדים אטרקטיביים לשורותיהן ומגבשות רשימות, ובחלק השני – ישנו מאבק בין הרשימות השונות. עד פתיחת הקלפיות, שיהיו ביום שני, 2 במרץ 2020, נותרו 46 ימים.

07:09 עריכה

אמש התחוללה דרמה פוליטית, כשהבית היהודי, בראשות רפי פרץ, הפרה את ההסכם שחתמה עם עוצמה יהודית, בראשות איתמר בן גביר, והצטרפה לרשימתם של נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ'.

מי שהפעיל לחצים רבים לגיבושה של רשימה זו הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה מעוניין שגם בן גביר ייכלל ברשימה, אך דרישתו זו נדחתה על ידי בנט.

הרשימה החדשה מכונה – נכון לנקודת זמן זו – ימינה, והיא זהה בהרכבה המפלגתי לרשימה שהתמודדה בבחירות האחרונות והשיגה שבעה מנדטים. בן גביר יתמודד באופן עצמאי, כפי שעשה בספטמבר האחרון, אז קיבל 83,609 קולות.

במקום ה-11 ברשימה זו – הנחשב למקום לא ריאלי – שובץ מוטי יוגב, שהגיע למקום הראשון בבחירות הפנימיות שנערכו בבית היהודי. יוגב תקף את יושב ראש מפלגתו פרץ והודיע על הסרת שמו מהרשימה המאוחדת, שכוללת כעת 16 חברים.

(1) נפתלי בנט; יושב ראש הימין החדש;
(2) רפי פרץ; יושב ראש הבית היהודי;
(3) איילת שקד; יושבת ראש הימין החדש;
(4) בצלאל סמוטריץ'; יושב ראש האיחוד הלאומי;
(5) מתן כהנא, חבר הימין החדש;
(6) אופיר סופר, חבר האיחוד הלאומי;
(7) עידית סילמן, חברת הימין החדש;
(8) שרה ב"ק, נציגת הבית היהודי, מתמודדת דרך מפלגת אח"י;
(9) שירלי פינטו, חברת הימין החדש;
(10) אורית סטרוק, חברת האיחוד הלאומי.

בן גביר תקף בחריפות את פרץ, שמצידו התנצל על הפרת ההסכם.

בטרם גובשה הרשימה המאוחדת הודיעה עידית סילמן על מעבר מהבית היהודי לימין החדש.

07:56 עריכה

הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה-23

  • כחול לבן – רשימתו של בני גנץ, מורכבת מחוסן לישראל, יש עתיד ותל"ם – תנועה לאומית ממלכתית
  • הליכוד – רשימתו של בנימין נתניהו; מפלגת השלטון מאז 2009
  • הרשימה המשותפת – רשימתן של המפלגות חד"ש, רע"ם, בל"ד ותע"ל בראשות איימן עודה
  • ש"ס – המפלגה, בראשות אריה דרעי, מגדירה עצמה כמפלגתם של "הספרדים שומרי התורה, תנועתו של מרן עובדיה יוסף זצ"ל"
  • יהדות התורה – הרשימה מורכבת מאגודת ישראל בראשות יעקב ליצמן ומדגל התורה בראשות משה גפני
  • העבודה-גשר-מרצ – בראשות הרשימה עומדים עמיר פרץ מהעבודה, אורלי לוי אבקסיס מגשר וניצן הורוביץ ממרצ
  • ימינה – הרשימה בראשות נפתלי בנט מורכבת ממפלגות הימין החדש, הבית היהודי והאיחוד הלאומי
  • ישראל ביתנו – מפלגתו של אביגדור ליברמן; כיום לסיעה יש שמונה מושבים בכנסת
  • עוצמה יהודית – רשימתו של איתמר בן גביר; בבחירות האחרונות קיבלה המפלגה 83,609 קולות – ולא עברה את אחוז החסימה
  • מפלגת הגוש התנ"כי – מפלגה יהודית-נוצרית
  • החזון
  • עוצמה ליברלית-כלכלית – בראש הרשימה – גלעד אלפר, מראשי מפלגת זהות; מס' 2 – מייסד טלגראס, עמוס סילבר, הנתון במעצר
  • הלב היהודי – הרשימה, המתמודדת לכנסת לראשונה במתכונתה הנוכחית, מוחה על יצוא הנשק הישראלי לעולם
  • מנהיגות חברתית – מפלגתו של אילן משיחא; בבחירות האחרונות הרשימה קיבלה את מס' הקולות הנמוך ביותר מבין כל המתמודדים (434 פתקי הצבעה)
  • פעולה לישראל
  • הפיראטים – מערכת הבחירות הנוכחית היא השישית שבה מתמודדת הרשימה; בין חברי המפלגה – העיתונאי והיוצר דן בירון
  • קמ"ה – קידום מעמד הפרט – בצמרת המפלגה ניצבות כמה מנשותיו של דניאל אמבש, המרצה מאסר בגין התעללות והחזקה בתנאי עבדות
  • כבוד האדם
  • שמע
  • אני ואתה – מפלגת העם הישראלית
  • דעם – מפלגת שמאל הקוראת להקמת מדינה אחת, יהודית-ערבית, ופועלת למען כלכלה ירוקה
  • ישראליסט – זכויותינו בקולנו – המפלגה מצהירה שתפעל למען קשישים, נכים, ילדים וחסרי ישע – כל מי שקולו לא נשמע
  • משפט צדק – המפלגה, בראשות לריסה טרימבובלר, קוראת לערוך משפט חוזר ליגאל עמיר, שהתנקש ב-1995 בחייו של ראש הממשלה יצחק רבין
  • מתקדמת – המפלגה התמודדה לראשונה בבחירות 2003; תתמודד לכנסת בפעם השישית
  • קול הנשים – במפלגה, המורכבת מנשים בלבד, חברות, בין היתר החוקרת אסתר הרצוג, העיתונאית שרון רופא אופיר והפעילה החברתית בובה לוי
  • סדר חדש – המפלגה קוראת לשינוי שיטת הבחירות בישראל
  • אדום לבן – בראש המפלגה עומד עמי פינשטיין, שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית רחובות; ברשימה חבר כושי רימון, בעל פונדק מוכר בערבה
  • הברית המשותפת
  • צומת
  • כח להשפיע

לפי הסקרים, שמונה רשימות יעברו את אחוז החסימה: כחול לבן, הליכוד, הרשימה המשותפת, ש"ס, יהדות התורה, העבודה-גשר-מרצ, ימינה וישראל ביתנו. עוצמה יהודית אמנם צפויה לקבל יותר ממנדט, אך, לפי ההערכות הרווחות, לא תעבור את אחוז החסימה. יתר 21 הרשימות צפויות לקבל שיעורי תמיכה זניחים.

בימים הקרובים, עם התבהרותה של המפה הפוליטית, צפויים להתפרסם סקרי דעת קהל, שיציגו את תמונת המצב לאחר סגירת ההרשמה לבחירות.

08:35 עריכה

אתמול הגיש את התפטרותו מהכנסת גדי יברקן מכחול לבן. יברקן, שהיה משובץ במקום ה-33 ברשימת התנועה לכנסת, ניהל מגעים פוליטיים לריצה ברשימת הליכוד לכנסת, ובעקבות זאת הודח על ידי בני גנץ. יברקן שובץ במקום ה-20 ברשימת הליכוד בבחירות הנוכחיות.

התפטרותו של יברקן תיכנס לתוקפה מחר – 48 שעות לאחר שהוגשה – ובמקומו יתמנה לחבר כנסת עידן רול מיש עתיד, שכיהן כחבר בכנסת הקודמת.

במקום יברקן שובץ ברשימת כחול לבן דובר הסיעה, אנדרי קוז'נוב, ששימש בעבר כעיתונאי בערוץ 9.

08:55 עריכה

בכחול לבן תוקפים הבוקר את הציונות הדתית.

09:25 עריכה

אלי בן-דהן, שכיהן כחבר כנסת בשנים 2019-2013, מתח הבוקר ביקורת על יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ: "אי אפשר לומר 'מילה זו מילה' ולחזור בך. זו לא דרך". סגן שר הביטחון לשעבר אמר שהתנהלותו של פרץ "גרועה".

בראיון לתחנת הרדיו קול חי הוסיף בן-דהן שהוא שוקל לפרוש מרשימת ימינה, שבה שובץ במקום סמלי, במחאה על אירועי ליל אמש.

אלי בן-דהן (צילום: פלאש 90)
בן-דהן בכינוס של מרכז הבית היהודי ברמת גן, השבוע (צילום: פלאש 90)
10:09 עריכה

צלב קרס רוסס על מודעת בחירות של ישראל ביתנו בבת ים.

10:29 עריכה

השר יריב לוין מהליכוד מתח הבוקר ביקורת על מנהיגי הציונות הדתית. הוא קרא לאיתמר בן גביר לגלות אחריות כלפי מחנה הימין ולפרוש מהתמודדותו לכנסת. לדבריו, אין סיכוי שעוצמה יהודית תעבור את אחוז החסימה.

בראיון לירון דקל ודוריה למפל בכאן רשת ב' נשאל לוין לגבי האפשרות שפורסמה, שראש הממשלה נתניהו יפטר את שר הביטחון בנט מתפקידו, אם לא יתאחד לרשימה אחת בימין. "זה היה בהחלט דבר שהיינו עלולים להיקלע אליו. אם לא עכשיו – אחר כך", אמר. לדבריו, בנט עשוי היה לעשות שימוש פוליטי בתפקידו כשר הביטחון במערכת הבחירות.

10:37 עריכה

בינתיים בטוויטר: בני גנץ על ראש הממשלה נתניהו, עודד פורר על תקציב הישיבות, איציק שמולי על יחס הליכוד ליוצאי אתיופיה, ועוד.

11:12 עריכה

נפתלי בנט: ימינה איננה בלוק טכני, נפעל כסיעה מאוחדת.

11:22 עריכה

המשטרה הודיעה שפתחה בחקירת השחתת מודעות הבחירות של ישראל ביתנו ברחוב בן גוריון ובצומת שדרות העצמאות בבת ים.

12:08 עריכה

העבודה-גשר-מרצ תגיש בקשה לפסול את מפלגת משפט צדק, בראשות לריסה טרימבובלר, אשתו של הרוצח יגאל עמיר – כך דווח בישראל היום.

לריסה טרימבובלר (צילום: יונתן זינדלר, פלאש 90)
טרימבובלר בכנסת, שלשום (צילום: יונתן זינדלר, פלאש 90)
12:40 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לבג"ץ את עמדתו בעתירה שהגיש מיקי זוהר נגד היועץ המשפטי לכנסת איל ינון. נתניהו סבור שעל ינון היה לפסול את עצמו מלעסוק בכינוס ועדת הכנסת, כי אשתו, עמית מררי, לקחה חלק בדיונים על הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה, וועדת הכנסת עתידה לדון בבקשה להעניק חסינות מפני העמדת נתניהו לדין.

בתגובתו לבג"ץ כתב נתניהו שהוא מצטרף לנימוקי העותרים – זוהר והליכוד – והוא שומר לעצמו את הזכות להגיש תגובה מפורטת יותר בהמשך.

13:01 עריכה

לאחר ששוחח עם נשיא רוסיה פוטין, הביע נתניהו אופטימיות לגבי שחרורה של נעמה יששכר.

13:30 עריכה

עיסוואי פריג' אמנם הוצב במקום ה-11 ברשימת העבודה-גשר-מרצ – שלפי הסקרים הנוכחיים יותיר אותו מחוץ לכנסת – וגם פעילותו נגד שריון יאיר גולן כשלה, אך בדומה לסתיו שפיר, גם הוא קורא להמשיך לפעול נגד שלטון הימין.

13:41 עריכה

עורך הדין שחר בן-מאיר הגיש עתירה לוועדת הבחירות המרכזית, הקוראת לפסול את מועמדותו לכנסת של גדי יברקן.

13:57 עריכה

מקורבי ראש הממשלה אומרים שנתניהו מצפה מאיתמר בן גביר לפרוש מהבחירות לכנסת כדי להבטיח את שלטון הימין, "כפי שסתיו שפיר פרשה". בהודעה שנמסרה בשם סביבתו של נתניהו נמתחה ביקורת על סירובו של בנט לצרף את בן גביר לרשימה המאוחדת.

14:23 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "ההערכה שלי – שהפעם מפלגת ימינה לא תעבור את אחוז החסימה". לדבריו, כשם שהימין החדש לא הצליחה להיכנס לכנסת – גם ימינה תיכשל. עוד אמר חבר הכנסת שליברלים לא יצביעו לרשימה הכוללת את רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'.

14:29 עריכה

יגאל ביבי, שכיהן כחבר כנסת מטעם המפד"ל, מתח ביקורת חריפה על נפתלי בנט ואמר שרפי פרץ נהג כטירון פוליטי. בראיון למזל מועלם בערוץ כנסת אמר ביבי שלא יצביע לרשימת ימינה בבחירות הקרובות. לדברי סגן השר לשעבר, רבים ימנעו מלהצביע לרשימה בשל התנהלותם של ראשיה.

יגאל ביבי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
ביבי, 2014 (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
14:38 עריכה

מהנעשה בטוויטוספירה: ישראל כ"ץ על היערכות משרדו לפורום השואה העולמי, עופר כסיף על לאה צמל, גילה גמליאל על שחרור נעמה יששכר, ועוד.

14:41 עריכה

עוצמה יהודית בתגובה לקריאתו של נתניהו, שלא יתמודדו בבחירות: "אם ראש הממשלה היה פורש מתפקידו – הייתה מוקמת ממשלה. שלא יטיף לבן גביר לעשות מה שאינו עושה בעצמו, ובצדק".

14:51 עריכה

העיתונאי העצמאי תומר אביטל סיפר בכאן ב' על יומן הפגישות של שר המשפטים אמיר אוחנה. לפי הפרסום, אוחנה ביקש להסתיר פגישות שקיים עם נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרן ברק, עם שר המשפטים לשעבר חיים רמון ועם מחבר הספר "מפלגת בג"ץ", שמחה רוטמן. כמו כן אוחנה היה מעוניין שלא לחשוף שקיים עם ראש הממשלה נתניהו פגישות בבית בבלפור ולא בלשכה.

15:25 עריכה

יו"ר כחול לבן, בני גנץ,  מגיב לביטול נסיעות בקווי אוטובוס בשבת: "ננצח ונתקן. מדינת ישראל היא מדינה יהודית ולא מדינת הלכה. כל אחד יוכל לחיות על פי דרכו".

15:32 עריכה

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) תקף את שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' על רקע לבטל קווי אוטובוס בשבת: "הרשויות המקומיות הן אלה שצריכות להכריע ולא מי שמונה כפרס על תמיכתו בחסינות לראש הממשלה. סמוטריץ', שמכהן כשר ללא אמון הציבור והכנסת, בטוח שהוא יכול לנהל לכולם את החיים ולעשות עוד צעד כדי להפוך את ישראל למדינת הלכה".

15:49 עריכה

ח"כ ניצן הורוביץ תקף גם את הוא שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בעקבות החלטתו לבטל קווי אוטובוס בשבת: "ככה הוא 'נוקם' על קווי השבת החדשים של העיריות? רוצה לעשות שריר לבחירות? בושה. נאבק בו ונעיף אותו".

16:04 עריכה

המאמצים לשחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי. השרה גילה גמליאל נפגשה עם סגן שר החוץ הרוסי האחראי על הקשר עם המזרח התיכון, הרב הראשי של רוסיה ואמה של יששכר ברוסיה. אתמול הצהיר בכיר רוסי כי לא נשקלת עסקת חילופי אסירים לשחרורה.

16:17 עריכה

סתיו שפיר שפרשה אתמול מהחיים הפוליטיים לאחר שנדחקה מרשימת מרצ-העבודה-גשר, הגיבה לדבריו של ראש הממשלה שהפנה לאיתמר בן גביר: "סתיו שפיר לנתניהו: תהיה סתיו שפיר ותפרוש".

16:24 עריכה

איילת שקד (ימינה): "כאישה אני גאה שהרכבנו רשימה עם 50% נשים, חילוניות ודתיות מכל הזרמים". 

עוד הוסיפה שקד: "לאחר האיחוד בימין: התהליך היה קשה אבל התוצאה נפלאה. אחרי שהאבק ישקע, הימין החילוני האידיאולוגי והציונות הדתית על כל זרמיה, נצא מאוחדים וגאים למסע הבחירות עד לניצחון ולהרכבת ממשלת ימין חזקה ויציבה".

התהליך היה קשה אבל התוצאה נפלאה. כאישה אני גאה שהרכבנו רשימה עם 50% נשים, חילוניות, דתיות מכל הזרמים, נשות ואנשי עשייה…

פורסם על ידי ‏איילת שקד – Ayelet Shaked‏ ב- יום חמישי, 16 בינואר 2020

16:32 עריכה

על פי ההסכם ברשימת ימינה, בצלאל סמוטריץ' הוא ממלא המקום של נפתלי בנט ויושב הראש הבא של הבית היהודי-איחוד לאומי במקרה של פיצול. כל ההחלטות יתקבל במשותף איתו – כך דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12.

16:35 עריכה

לאחר הדיווח על האולטימטום שהציבו בכחול לבן ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, "כנס את המליאה, או שתודח", יו"ר העבודה המסדרת, אבי ניסנקורן אמר כי "אנחנו מכבדים את יו"ר הכנסת ומחכים להודעתו על כינוס המליאה בהקדם. כל פרסום אחר חוטא לאמת".

16:53 עריכה

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף בחריפות את החלטתו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ: "מדובר בכוחנות, בבריונות ובכפייה דתית". 

"איש שרוצה להחזיר אותנו לתקופת דוד המלך, שאול המלך ומשפט התורה, מוכיח שוב שלא מדובר בהצרות ריקות מתוכן, אלא, לצערינו, גם מעשים. סמוטריץ' חבר ברשימה שמתיימרת לייצג את הימין הליברלי הנאור, חושף את פרצופה האמיתי", דברי ליברמן.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
17:05 עריכה

הלחצים על יולי אדלשטיין. אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "האיומים על יו"ר הכנסת הם לא הכלי הנכון בשלב זה בטוח שהוא יעשה את המוטל עליו ויכנס את המליאה". 

17:13 עריכה

ח"כ יועז הנדל (כחול לבן) בראיון בחדשות 12: "אנחנו לא רואים ברשימה המשותפת חלק. הברית היחידה שקיימת ומתקיימת זה הברית של ביבי וטיבי. הם משתמשים אחד בשני". 

הנדל התייחס גם לאיחוד בימין ואמר כי הוא חושב שנפתלי בנט עשה את הצעד הנכון כשלא הסכים לחבור ליו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. "יש מקום לאמירה ערכית שכהניסטים הם לא חלק, כמו שהרשימה המשותפת שמתבדלת היא לא חלק. אני חושב שמה שנפתלי עשה זה דבר נכון אבל זה לא משנה את העובדה שהמפלגה שלו היא דתית חרד"לית שלא יכולה לבטא קול של ימין ממלכתי".

17:16 עריכה

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, התרעם מהראיון של ח"כ יועז הנדל מכחול לבן בחדשות 12: "הוא נשאל על הסתמכות על קולות הרשימה המשותפת אחרי הבחירות, הנדל לא ענה על השאלה ועבר לספין הזוי. פחות או יותר הוא הודיע שהם סגרו ממשלה עם תמיכה של הרשימה המשותפת".

הנדל לא נשאר חייב והגיב: "יאיר, הנה בתשובה ישירה: לא נסתמך. לא עליהם ולא על הכהניסטים שאביך מחבר. שותפות פוליטית עושים רק עם מי שמקבל את ישראל כיהודית ודמוקרטי". ח"כ ירד לפסים אישיים והציע לנתניהו הבן למצוא עיסוק או תחביב "ראוי במקם לראות כל היום טלוויזיה ולפרש אותי".

17:21 עריכה

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב לסערה שעורר בעקבות החלטתו לבטל את קווי האוטובוס שפועלים בשבת. 

"חברים, הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית פועלת במקצועיות ועם יד על הדופק למען אזרחי ישראל", כתב סמוטריץ'. "אני מבין שנכנסנו למערכת בחירות, אז לכל הספינולוגים שמחפשים על מה לעשות סיבוב, מציע לכם לסיבוב חינם בנתיב פלוס, רק תזכרו לקחת איתכם טרמפיסט…יש מי שדואג לתחבורה הציבורית באמת, ויש דתופובים שעושים עליה סיבוב". 

17:27 עריכה

פעילי כחול לבן מציינים את יום השפה העברית

17:49 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את ממלא מקום מנכ"ל משרדו להכין תכנית ממשלתית לשיקום נזקי השטפונות בנהריה. הדבר יגיע לאישור הממשלה ביום ראשון.

התכנית גובשה עם שר הפנים, התיירות, השיכון והבינוי, האנרגיה, הגנת הסביבה והאוצר, הכוללת תקציב של כ-30 מיליון שקלים עבוד שיקומה של העיר.

17:55 עריכה

בצלאל סמוטריץ' במכתב לציונות הדתית: "מרימים עכשיו את הראש, והולכים לעבוד קשה". 

במכתב שהוציא היום סיפר השר על הדרך לאיחוד בימין. "אני שמח וגאה ברשימה שלנו, אבל הדרך לשם הייתה מאד לא טובה. המהלכים נראו רע מאוד בימים האחרונים. במקום לזכות בהליך נקי עם ניהול מחלוקות ראוי, ביישנו את עצמנו ובעיקר אתכם. ציבור מסור, ישר ואידיאליסט, שבטח הסתכל עלינו שוב ושוב, שפשף את העיניים ולא האמין למה שהוא רואה. אז קודם כל – סליחה!". 

סמוטריץ' התייחס לאפשרות החיבור עם איתמר בן גביר: "היה ברור שחיבור עם 'עוצמה' כבר לא יהיה. זו הייתה בהחלט דילמה קשה ומוסרי, אבל לפעמים צריך לקבל החלטות על בסיס האופציות הקיימות בשטח".

כמו כן, פנה השר ישירות לבן גביר: "ריצה שלכם עכשיו תהיה מסע נקמה גרידא, שיוריד לטמיון קולות רבים ועלול לסכן את עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. תקראו לתומכיכם להצביע לכל מפלגה שתרצו בגוש הימין, אבל אל תזרקו בפעם השישית קולות לפח".

המכתב המלא של סמוטריץ': 

שלום חברים, בני ובנות הציונות הדתית.בתקופה האחרונה התבטאתי מעט מאוד בנושא הפוליטי. לא רק בגלל העיסוק הרב במשרד…

פורסם על ידי ‏בצלאל סמוטריץ'‏ ב- יום חמישי, 16 בינואר 2020

17:59 עריכה

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, בתגובה להחלטתו של השר סמוטריץ': "תהיה ממשלה אחרת וסטטוס קוו אחר. לא נוותר עליהם".

18:21 עריכה

יו"ר כחול לבן מפרגן למסלו טגניה, שעשתה היסטוריה והפכה ליוצאת אתיופיה הראשונה בדרגת סגן אלוף בצה"ל.

18:30 עריכה

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר: "הרב רפי פרץ תקע לי סכין בגב. הצלתי לו את הקריירה הפוליטית כשהוא היה בקרשים וכשהוא חידד את הסכין זה היה שפל חדש". 

בן גביר האשים בהדרתו מרשימת ימינה גם את נפתלי בנט, בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד: "יצא המרצע מהשק. הם רוצים ללכת עם כחול לבן". כמו כן, סיפר ב"שש עם" בערוץ 12, על הרגע בו התעמת עם פרץ: "אמרתי לו שהוא תקע לי סכין בגב והוא השפיל את המבט. זה שר חינוך? שר חינוך שמשקר? גיליתי על זה מהפושים של החדשות". 

על קריאתו של ראש הממשלה "לעשות סתיו שפיר" ולפרוש מהמרוץ הפוליטי אמר בן גביר: "צר לי שנתניהו עושה לי מה שעשו לו. הרי אם נתניהו היה פורש, הייתה ממשלת ימין. שלא יטיף לי מוסר. הסיכוי שלי להגיע לאחוז החסימה, הוא יותר גדול מהסיכוי של נתניהו להגיע ל-61".

18:35 עריכה

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) אמר כי הוא יכול להבין את הכעס של איתמר בן גביר על הפרת הברית בינו לבין השר רפי פרץ. "הוא סגר עסקה פוליטית ובפוליטיקה צריך גם לעמוד בהתחייבויות". 

כמו כן, בראיון לחדשות 12 הוסיף כי הוא חושב שעל בן גביר לפרוש מהמרוץ:  "בסיטואציה שנוצרה, אם וכאשר הייתה אפשרות לאיתמר בן גביר להגיע למאה חמישים אלף קולות, אז היה לגיטימי מבחינתי שהוא ירוץ. אבל לאור העובדה הוא לא יכול לעבור את אחוז החסימה, זה מסכן את הימין כולו".

זוהר התייחס לאיום המרומז של כחול לבן על יולי אדלשטיין:  "כשאתה כל הזמן מיעוט, ופתאום אתה הופך להיות הרוב, דעתך קצת משתבשת. הם איבדו כל פרופוציות. הם מתנהגים בצורה משולחת רסן". על ההחלטה הכבדה העומדת בפני אדלשטיין אמר: "הוא יכול להכריע בשתי אופציות – להיות אחד שיעלו אותו על נס על זה שהוא לא התקפל בפניי השמאל ובפניי בית המשפט העליון או  להיכנע לקרקס הפוליטי של השמאל". 

מיקי זוהר בכנס נגד ממשלת מיעוט של גנץ בחודש שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מיקי זוהר בכנס נגד ממשלת מיעוט של גנץ בחודש שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
19:16 עריכה

יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, הגיב להפרת הברית עם איתמר בן גביר ולחבירה לרשימת הימין החדש: "אחת ההחלטות הקשות בחיי שהתקבלה בלב כבד. נתתי את המילה שלי והפרתי אותה, אני מצטער על כך בכל ליבי". 

"מנהיגות צריכה לקבל החלטה גם אם יש בצידה מחיר אישי כבד", אמר פרץ. "מה שעמד לנגד עיני אלו המראות של גירוש יהודים ואסור היה לקחת את הסיכון של אי מעבר אחוז חסימה וקריסת גוש הימין. הציונות הדתית, הזהות היהודית וארץ ישראל נמצאים פה על המאזניים".

כמו כן, בפוסט שכתב בחשבון הפייסבוק שלו תיאר את השתלשלות העניינים שהביאו לחיבור: 

מה שעמד לנגד עיני זה עם ישראל, ארץ ישראל תורת ישראל והציונות הדתית. אמש קיבלתי החלטה קשה, אחת ההחלטות הקשות בחיי ואני…

פורסם על ידי ‏רפי פרץ‏ ב- יום חמישי, 16 בינואר 2020

20:27 עריכה

עם סגירת הרשימות והאיחודים בימין ובשמאל בשלושת ערוצי החדשות – 11, 12 ו-13 פורסמו הערב סקרי מנדטים. מהתמונה הכוללת עולה כי גם בבחירות השלישיות הגושים נותרים כפי שהיו מלכתחילה ואביגדור ליברמן ומפלגתו מהווים לשון המאזניים.

לפי הסקר של חדשות 11, לו הבחירות היו מתקיימות היום, כחול לבן הייתה מקבלת 36 מנדטים, הליכוד – 31, הרשימה המשותפת – 13, העבודה-גשר-מרצ – 9, ש"ס – 9, יהדות התורה – 8, ימינה – 7, ישראל ביתנו – 7 ועוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא הייתה עוברת את אחוז החסימה.

בחדשות 13 מפלגת עוצמה יהודית דווקא כן הייתה עוברת את אחוז החסימה והייתה מקבלת 4 מנדטים. בצמרת – כחול לבן הייתה מקבלת 34 מנדטים, הליכוד – 31, הרישמה המשותפת – 14, העבודה-גשר-מרצ – 9, ישראל ביתנו – 8, ימינה – 7, יהדות התורה – 7 ומפלגת ש"ס – 6 מנדטים.

לפי חדשות 12, כחול לבן הייתה מקבלת 34 מנדטים, הליכוד – 32, הרשימה המשותפת 13,  ימינה – 10, ש"ס – 7, העבודה-גשר-מרצ – 7,  ישראל ביתנו – 8,  יהדות התורה – 7 וגם בסקר הזה עוצמה יהודית לא הייתה עוברת את אחוז החסימה.

20:52 עריכה

לאחר הדחתו של ח"כ גדי יברקן מכחול לבן, יכנס במקומו יוראי להב הרצנו. באופן אוטומטי היה אמור להיכנס לרשימה עידן רול, אולם זה עובר כעת בחברת הייטק ובחר שלא להיות חבר כנסת, עם זאת יישאר מועמד לכנסת הבאה.

21:08 עריכה

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך את מסלו טגניה, שעשתה היסטוריה והגיעה לדרגת סגן אלוף – האישה הראשונה, יוצאת העדה האתיופית, שהגיעה לדרגה זו.

21:36 עריכה

הח"כים מהעבודה-גשר-מרצ יצאו הערב לסיבוב ברים בתל אביב

22:25 עריכה

ח"כ מיקי זוהר נגד השר בצלאל סמוטריץ': "שמאלני אתה לא, חסר אחריות אתה כן".

סגירה