נתניהו: "שוחחתי עם פוטין בנוגע לנעמה יששכר, אני אופטימי"

גנץ: "מי שסוחר בביטחון המדינה לתועלת פוליטית – לא יכול להיות ראש ממשלה" ● יושב ראש הוועדה המסדרת ניסנקורן פנה ליועץ המשפטי לכנסת בבקשה לקבל הבהרה לגבי כינוס המליאה ● פרץ: "לא פחדתי לא לעבור את אחוז החסימה. מה שעמד לנגד עיניי, זה אהבת מדינת ישראל" ● בליכוד יבקשו להדיח את ח"כ היבא יזבק בשל "תמיכה בטרור"

ולדימיר פוטין ובנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90)
Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90
ולדימיר פוטין ובנימין נתניהו
07:21

בסקר שנערך עבור תחנת הרדיו 103FM מקבלות מפלגות הבלוק של נתניהו 54 מנדטים, כחול לבן, הרשימה המשותפת והעבודה-גשר-מרצ זוכות ל-58 מושבים בכנסת, וישראל ביתנו – לשמונה. עוצמה יהודית, שלא עוברת את אחוז החסימה, מקבלת שני מנדטים.

לפי הסקר, 64% מהציבור מתנגדים למתן חסינות מפני העמדה לדין לראש הממשלה נתניהו; 36% מהציבור תומכים במהלך.

הסקר נערך על ידי מאגר מוחות בראשות פרופסור יצחק כ"ץ, באמצעות פאנל אינטרנטי. גודל הטעות הסטטיסטית – 4.4%.

08:19

ועדת הבחירות המרכזית מתכוונת לרכוש לקראת הבחירות, שייערכו במרץ, עוד מצלמות, כדי להגביר את הפיקוח על טוהר הבחירות. זאת בנוסף ל-1,800 המצלמות שרכשה לקראת הבחירות האחרונות. כך דיווח הבוקר גדעון אלון ב"ישראל היום".

09:18

פסלו של הרצל על מגדל המים בהרצליה הולבש בחולצה שעליה סמלה של תנועתו של מאיר כהנא, כך – ככל הנראה במחאה נגד התמודדותה של עוצמה יהודית בבחירות.

10:10

יועז הנדל וצבי האוזר מכחול לבן נפגשו עם נפתלי בנט ואיילת שקד מהימין החדש ודנו עימם בהקמה של רשימת ימין דתית-חילונית. אולם המגעים לא הבשילו: הנדל והאוזר לא היו מוכנים להמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה, ובנט ושקד לא היו מוכנים להמליץ על בני גנץ. כך פרסם הבוקר עמית סגל בטורו ב"ידיעות אחרונות".

10:46

ביום חמישי הקרוב ייערך ביד ושם פורום השואה העולמי, שבו יצוינו 75 שנים לשחרור מחנה אושוויץ. באירוע ישתתפו מלך ספרד פליפה השישי, מלך הולנד וילם אלכסנדר, מלך בלגיה פיליפ, הדוכס הגדול של לוקסמבורג אנדריי, הנסיך הבריטי צ'ארלס והנסיך הנורבגי הוקון מגנוס.

באירוע ייקחו חלק עשרות נשיאים, בהם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטינמאייר, נשיא פורטוגל מרסלו רבלו דה סוזה, נשיא איטליה סרג'ו מטרלה, נשיא איסלנד גודני יוהאנסון, נשיא יוון פרוקופיס פבלופולוס, נשיא הונגריה יאנוש אדר. כן ישתתף סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס.

תליית דגלים בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הכנות בירושלים לקראת אירועי השבוע הבא, אתמול (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ערב הפורום ביד ושם יערוך נשיא המדינה קבלת פנים חגיגית לאורחים, שבה יופיעו הזמרים מירי מסיקה, עמיר בניון, דוד דאור ושלומי שבן. יותר מ-500 עיתונאים זרים יגיעו לסקר את האירועים. בקשתו של בני גנץ לשאת דברים, בדומה לראש הממשלה נתניהו – נדחתה על ידי יד ושם.

10:54

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות הצבת סמל תנועת כך – אגרוף קפוץ – על פסלו של בנימין זאב הרצל במחלף הסירה. בנוסף הוצבה הכתובת ""די לחנך להומופוביה. לכיבוש. לשנאה".

הפעילים שעומדים מאחורי המעשה אמרו לחדשות 12: "לא יכולנו לשתוק. כאזרחים, כהורים וכבני אדם, אסור לשבת בשקט כששר החינוך מפקיר את חיי ילדינו, וממשיכיו של כהנא מקבלים את המפתחות להנהגת המדינה. לא על הומופוביה, אפרטהייד ושנאה חלמו אבותינו ואמהותינו. הרצל היה הראשון להיאבק בהם. זה לא מה שחזה".

11:26

על רקע המשבר בציונות הדתית, בכחול לבן מתכוונים לפנות לציבור חובשי הכיפה – כך דיווח הבוקר אריק בנדר ב"מעריב".

הציבור הציוני-דתי יותר פתוח וליברלי מהנציגים הפוליטיים שלו, אמר חבר הכנסת יועז הנדל לעיתון. לדבריו, רבים סבורים שיש ליצור תחרות בענף הכשרות, שנשים צריכות לשרת בצבא ושללהט"בים מגיעות זכויות. בחשבון הפייסבוק שלו כתב הנדל שכחול לבן היא היחידה ששמה את אחדות ישראל לפני הכל.

יועז הנדל (צילום: פלאש 90)
הנדל ברמת גן בספטמבר האחרון (צילום: פלאש 90)
12:15

חבר הכנסת לשעבר עיסוואי פריג' דחה הצעות שקיבל מכחול לבן ומהרשימה המשותפת. אחרי ששובץ במקום ה-11, הנחשב ללא ריאלי, ברשימת העבודה-גשר-מרצ, הוצע לפריג', איש מרצ, להשתלב במפלגות מתחרות, הצעות שאותן דחה. כמו כן הורה חבר הכנסת לשעבר לאנשיו שלא לתקוף את רשימת העבודה-גשר-מרצ. כך דיווח ערן זינגר בתאגיד השידור כאן.

עיסאווי פריג' בוועידת מרצ, השבוע (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
עיסאווי פריג' בוועידת מרצ, השבוע (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
12:38

מנהעשה בטוויטוספירה: עופר כסיף על התאבדות רופאים במרכז הרפואי סורוקה, יועז הנדל על ירושלים, יולי אדלשטיין על השפה העברית ועוד.

13:10

מעטים במערכת הפוליטית נדרשו היום להמלצותיה של ועדת סל התרופות, שפורסמו הבוקר – ביניהם, חברי הכנסת איציק שמולי מהעבודה-גשר-מרצ ויאיר לפיד מכחול לבן.

14:06

סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס הודיע ליושב ראש מפלגתו, אריה דרעי, שהוא מוותר על תפקיד שר הבינוי והשיכון – בשל הבעייתיות שנוצרה עם העברת יפעת שאשא ביטון לתפקיד שרת הרווחה. זאת על רקע הקשיים המשפטיים לערוך סבב מינויים בתקופת ממשלת מעבר.

מש"ס נמסר כי הוחלט שחבר הכנסת משולם נהרי, סגן שר הפנים, ימונה לסגן שר העבודה והרווחה עם סמכויות נרחבות, בדגש על טיפול באוכלוסיות מוחלשות.

14:13

יושב ראש כחול לבן, בני גנץ: "מי שסוחר בביטחון המדינה לטובת תועלת פוליטית ומנצל את תפקידו הממלכתי בשביל גורלו האישי – לא יכול להיות ראש ממשלה".

מי שמוכן להשתמש בביטחון ישראל כדי להכניס את תומכי כהנא לכנסת – לא ראוי להיות ראש ממשלת ישראל.כמו בכל סוף שבוע, כמה…

פורסם על ידי ‏בני גנץ – Benny Gantz‏ ב- יום שישי, 17 בינואר 2020

14:31

בינתיים בטוויטר: בצלאל סמוטריץ' מעודד מהתמיכה שלה הוא זוכה, יואב גלנט – על האיום האיראני, עיסאווי פריג' תוקף את נפתלי בנט, ועוד.

14:36

אחרי ש-25 חברי כנסת, מחמש סיעות שונות – כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה-גשר ומרצ – פנו ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה שיכנס את מליאת הכנסת ולא נענו, יושב ראש הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן, פנה היום ליועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, בבקשה לקבל הבהרה לגבי מועד כינוס המליאה.

14:56

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, הציע להדיח את חברי הכנסת איציק שמולי ועמר בר-לב מהרשימה, כשהשניים פעלו בניגוד לעמדת יושב הראש פרץ וקראו בפומבי לאיחוד עם מרצ. כך פרסמה היום סימה קדמון ב"ידיעות אחרונות".

שמולי, שהיה מהכוחות המניעים של המהלך, גייס את אנשי העבודה לשעבר אברהם (בייגה) שוחט, איתן כבל, יולי תמיר, עמרם מצנע ועוזי ברעם לשם כך. בישיבת סיעה, שהתקיימה השבוע, האשים פרץ את שמולי בחלקו בקמפיין ציבורי, שכלל פרסום מודעות בעיתונות ושלטי חוצות – למען האיחוד.

עוד מדווחת קדמון שסתיו שפיר, שפרשה השבוע מפעילותה הפוליטית, משוכנעת ששמולי פעל כדי שלא תהיה חלק מרשימת העבודה-גשר-מרצ. גם ניצן הורוביץ ותמר זנדברג, לפי הדיווח, לא הצטערו על דחיקתה החוצה.

14:59

חבר הכנסת מוטי יוגב, שאחרי כשבע שנות פעילות בכנסת, הודיע השבוע על פרישתו – מודה לתומכיו.

16:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו על שחרורה של נעמה יששכר: "אני הרבה יותר אופטימי. אני לא יכול לפרט, אבל אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי להביא את נעמה הביתה".

נתניהו ציין כי אתמול שוחח שוב עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכי הרגיש "שיש לו נכונות אמיתית להגיע לפתרון".

16:19

לקראת השבת קרא נפתלי בנט לציונות הדתית להצטרף אליו. "אין זמן לחמיצות. לקיטורים. צאו מזה! צריך להתחזק. צריך לעבוד. אנחנו צריכים את העזרה שלכם כדי שנמשיך לעשות טוב למדינה הטובה שלנו".

חברים יקרים,הרימו ראש!**כן, עברנו שבוע קשה. היו מהמורות בדרך והתהליך היה נראה לא טוב. פוליטיקה היא מקצוע קשוח וקשה….

פורסם על ידי ‏נפתלי בנט – Naftali Bennett‏ ב- יום שישי, 17 בינואר 2020

17:55

נשיא צרפת עמנואל מקרון ייפגש בשבוע הבא עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, במסגרת השתתפותו בפורום השואה הבינלאומי לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ, כך לפי דיווחים בארמון האליזה.

הפגישה בין השניים תיערך לאחר שייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. כמו כן, מקרון צפוי לבקר גם ברמאללה, שם ייפגש עם אבו מאזן.

.עמנואל מקרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
.עמנואל מקרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
20:01

יו"ר העבודה-גשר-מרצ, עמיר פרץ, על איחוד המפלגות בשמאל: "לא פחדתי לא לעבור את אחוז החסימה. מה שעמד לנגד עיניי, זה אהבת מדינת ישראל". 

על תהליך קבלת ההחלטה אמר פרץ אצל "אופירה וברקו" בערוץ 12: "מסתבר שמוכרחים לבנות מצב שתקום ממשלת שינוי ותקווה. עם אורלי לוי-אבקסיס הקמתי את המצפון החברתי של מדינת ישראל, עם מרצ אני מתכוון להקים את המצפן המדיני של מדינת ישראל. מצד אחד אנחנו מקדמים צדק חברתי ושלום. בימין נלחצו והתאחדו, הם הצליחו, אבל הצליחו פחות".

על הברית עם לוי-אבקסיס הוסיף: "היא אישה עם יכולות מדהימות. אני חושב שהיכולות שלה צריכות לבוא בממשלה הבאה – היא תהיה שרה מדהימה. החלום שלי היה שיום אחד נוכל לבנות ציר אפקה-אופקים. כל הפלגנות במדינת ישראל והשסע – נתגבר עליו. החלטנו להיות המבוגר האחראי. הצענו לכחול לבן להיות גוש שלם, הם החליטו לא לקחת אחריות ולקחת ימינה".

ולסיום, לשאלה מדוע שם המפלגה החדשה כל כך ארוך אמר פרץ: "הוא אכן ארוך, אבל ככה אנשים יודעים למה הם מצביעים". 

אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
אורלי לוי-אבקסיס ועמיר פרץ (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
20:20

בניגוד לנתניהו: ההערכות הן ח"כ חיים כץ (ליכוד) צפוי לקבל חסינות מהכנסת, כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12.

20:39

הליכוד נגד ח"כ היבא יזבק: ח"כ אופיר כץ מתכנן להגיש לוועדת הבחירות המרכזית בקשה רשמית לפסילתה של יזבק מבל"ד, בטענה של תמיכה בטרור. על פי הדיווח בחדשות 12, גם חברי כחול לבן החברים בוועדה לתמוך בצעד זה, וברשימה המשותפת אומרים כי למהלך כזה יהיו "יהיו השלכות".

בעבר כינתה ח"כ יזבק מחבלים "קדושים", וקראה לרוצח סמיר קונטאר "שהיד". בעבר אף רמזה השופטת אסתר חיות, נשיאת בית המשפט העליון, כי אילו היו מגישים בקשה לבית המשפט לפסול אותה מהתמודדות – ייתכן שזו הייתה מאושרת.

20:42

בכירים במפלגת העבודה רמזו לאורלי לוי-אבקסיס להפסיק להתראיין משום שהיא "גורמת נזק לחיבור עם מרצ" – דיווח של כאן חדשות.

סגירה