61 הוא סכנה לדמוקרטיה

הסגידה לעגל הזהב, צייר: פיליפינו ליפי, המאה ה-15
הסגידה לעגל הזהב, צייר: פיליפינו ליפי, המאה ה-15

רק דבר אחד נותר לכאורה בבסיס הדמוקרטיה הישראלית. מוסכם לכאורה. צרוב בתרבות הפוליטית כך שאיש לא יצליח לערער.

61 מנדטים. מספר הקסם של הרוב שיתן את השלטון "הדמוקרטי" לנבחרים.

לכאורה רק על העניין הזה מסכימה כל הקשת הפוליטית. 61. שישים ואחת. המספר המהפנט. משאת נפשם של נבחרי הציבור ושל החיים בישראל.

המספר הזה מרחף מול עינינו באולפני הסקרים היומיומיים, בפרשנויות וניתוחים ונאומים וקומבינות פוליטיות לקראת הבחירות. עבור המספר הזה מוכן ראש הממשלה להכניס לכנסת כהניסטים, גזענים, הומופובים ועבריינים סתם. גם את עצמו כמובן. כי 61 ממרק לכאורה כל חטא ומרמה ובוודאי מחסן מפני אשמת שוחד והפרת אמונים.

המספר הזה מרחף מול עינינו באולפני הסקרים היומיומיים, בפרשנויות וניתוחים ונאומים וקומבינות פוליטיות לקראת הבחירות. עבור המספר הזה מוכן רה"מ להכניס לכנסת כהניסטים, גזענים, הומופובים ועבריינים סתם. וגם את עצמו

הנה שום דבר אחר לא נותר מהדמוקרטיה. ערימת הריסות של שומרי סף צייתנים, שלל אמירות מופרכות של ממשלת מעבר אין סופית נגד מערכות החוק, נגד אוכלוסיות בוחרים שלמות, שלש מערכות בחירות שכולן נובעות מגחמתו של אדם אחד שלא להתיצב לפני ביהמ"ש בשל תיקיו הפליליים, ושתיקתם של שלל עמיתיו הדמוקרטים במפלגת השלטון ושותפיה בבית הנבחרים.

אבל 61 הוא הפסל הקדוש שאליו כולנו נושאים עיניים. עם 61 מנדטים – מאמינים גם מרסקי הדמוקרטיה – הם יוכלו פשוט לעשות כרצונם תחת לגיטימיות שיתן להם ה 61. לא יזדקקו לבג"צ ושמגצ ולא לשום ערך דמוקרטי עליו אמורה ישראל להיות מושתתת.

שוויון? קדחת. הרוב הקודם העביר את חוק הלאום.

הנה שום דבר אחר לא נותר מהדמוקרטיה. ערימת הריסות של שומרי סף צייתנים, שלל אמירות מופרכות של ממשלת מעבר אין סופית נגד מערכות החוק, נגד אוכלוסיות בוחרים שלמות, שלש מערכות בחירות

זכויות המיעוט? אל תצחיקו את גוש הימין. בשבילם רק הרוב קובע.

כבוד האדם וחירותו? מה פתאום. אנחנו מדינה יהודית. כל האחרים שיחפשו להם מקום אחר.

חופש הביטוי? תסתמו בוגדים.

שלטון החוק? הוא הרי לא מעל החוק.

61 הפך להיות מספר הכיסוי לעובדה שבעצם כבר אין דמוקרטיה בישראל.

עם 61 הרי יחוקק חוק החסינות לנאשם בשוחד והוא ימשיך להיות ראש ממשלת ה"דמוקרטיה". עם 61 תחוקק פסקת ההתגברות ובג"צ לא יוכל לפסול חוקים של הכנסת. עם 61 תסופח בקעת הירדן גם אם יתרסק השלום עם ירדן. עם 61 יסופחו שטחי סי, למרות שלפלשתינים שם אין זכויות, ועם 61 תפרח פה מדינת אפרטהייד שהיא ההיפך מדמוקרטיה. עם 61 מנדטים כל עוול וטירוף יוכשר ויקבל חותמת – "הכנסת הצביעה ברוב קולות- לא?" … יצרחו לנו באוזן בכל פגוש את העיתונות.

שוויון? קדחת. הרוב הקודם העביר את חוק הלאום. זכויות המיעוט? אל תצחיקו את הימין, בשבילם רק הרוב קובע. כבוד האדם וחירותו? מה פתאום. אנחנו מדינה יהודית. חופש הביטוי? תסתמו בוגדים. שלטון החוק? הוא הרי לא מעל החוק

כך תנוהל המדינה על פי רצונו של אדם אחד שיוביל גוש פוליטי תומך שחיתות ואנטי דמוקרטי בעליל שכולו עומד על עמוד אחד (קלונס דק ושביר) בלבד של פייק דמוקרטיה. 61.

חוקי ההלכה מלפני אלפיים שנה יתפסו מקום מרכזי בניהול חיינו – כי הרי 61. נשים יופרדו מגברים בכל אתר ואתר, בכל כיכר חילונית או בית ספר אנטרופוסופי...כדי שהקואליציה … תשמור על 61. תחבורה ציבורית בשבת תהפוך לחזון אחרית הימים. גיוס חרדים? נגדיר זאת כך: חחחחחחחחח. תקציבי הישיבות יתנפחו כי קודש הקודשים של 61 עומד על הפרק. כלי התקשורת יושתקו כדי לא לפגוע ב 61 וחופש הדיבור ינתן רק למי שתומך ב-61.

אופוזיציה? היא בכלל תוצא מחוץ לחוק. בדמוקרטיה שתישען על ה-61 לא יתנו ל-59 האחרים דריסת רגל.

נדמה לי שהגיע הזמן לנפץ את עגל ה-61. דמוקרטיה לא בנויה רק על השגת רוב מינימלי בפרלמנט.

אם מערכת הבחירות לא תעלה לסדר היום את מהות חיינו הדמוקרטיים האמיתיים, נחיה פה מאחורי שלט ריק של מועדון נטוש שנסגר מזמן. 61. שישים ואחת הוא לא מספר מזל בלוטו.

נדמה לי שהגיע הזמן לנפץ את עגל ה-61. דמוקרטיה לא בנויה רק על השגת רוב מינימלי בפרלמנט. אם מערכת הבחירות לא תעלה לסדר היום את מהות חיינו הדמוקרטיים האמיתיים, נחיה פה מאחורי שלט ריק של מועדון נטוש שנסגר מזמן

הוא לא תוצאה במשחק כדורסל.

המנדטים שייבחרו לשלטון צריכים לקיים את ערכי הדמוקרטיה ולא להסתתר מאחורי המספר הגואל.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 623 מילים ו-1 תגובות
סגירה